Yönetmelikler - Sayı: 39820
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (162)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının bildirimlerinin yapılması, araştırılması ve incelenmesi, gerç
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının bildirimlerinin yapılması, araştırılması ve incelenmesi, gerç
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik; a) Ülkemiz hava sahasında meydana gelen tüm sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini, b) Bulunduğu coğrafi konuma bakılmaksızın Türk tescilli ve/v...
Fikra
(2)
Devlet hava araçları, paraşüt, yamaç paraşütü, yelken kanat, deneysel hava araçları, uçuş operasyonu haricinde meydana gelen kaza veya ciddi olaylar veya herhangi bir ülke tarafından sivil tescil işar...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; a) Ülkemiz hava sahasında meydana gelen tüm sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini, b) Bulunduğu coğrafi konuma bakılmaksızın Türk tescilli ve/veya ...
Bent
a)
Ülkemiz hava sahasında meydana gelen tüm sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini,
Bent
b)
Bulunduğu coğrafi konuma bakılmaksızın Türk tescilli ve/veya üretici yetkisini veya tasarım yetkisini Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden alan sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılmas...
Bent
c)
Sivil hava aracının sahibini, işletmecisini, üreticisini, tasarımcısını, sivil havacılıkla ilgili tüm kurum ve kuruluşları, mahalli mülki amirlerini,
Bent
ç)
Sivil hava aracının tasarımcı, üretici, tescil edildiği ve işletmeci ülkelerinin kaza veya ciddi olaylarıyla ilgilenen kurumlarını, kapsar.
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik 14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununa, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 489/A ve 508 inci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik 14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununa, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 489/A ve 508 inci
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte yer alan; a) Akredite temsilci: Bir devlet tarafından, nitelikleri temelinde diğer bir devlet tarafından yürütülm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer alan; a) Akredite temsilci: Bir devlet tarafından, nitelikleri temelinde diğer bir devlet tarafından yürütülm
Bent
a)
Akredite temsilci: Bir devlet tarafından, nitelikleri temelinde diğer bir devlet tarafından yürütülm
Madde
MADDE 5
(1) Bu Yönetmelik, her nerede meydana gelirse gelsin sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarını araştırma ve incelemeye yönelik faaliyetlere uygulanır. (2) İşletmeci devlet ile tescil devletinin fark...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, her nerede meydana gelirse gelsin sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarını araştırma ve incelemeye yönelik faaliyetlere uygulanır.
Fikra
(2)
İşletmeci devlet ile tescil devletinin farklı devletler olması ve işletmeci devletin hava aracını kiraladığı, tarifesiz işlettiği veya mübadele ettiği durumlarda, tescil devleti işletmeci devlete yetk...
Madde
MADDE 6
(1) Türk Hava Sahasında Türk veya yabancı tescilli hava araçlarının sebep olduğu kaza veya ciddi olaylara, bu Yönetmelikte belirtilen hükümler uygulanır.
Yurtdışında meydana gelen kaza veya ciddi ol...
Fikra
(1)
Türk Hava Sahasında Türk veya yabancı tescilli hava araçlarının sebep olduğu kaza veya ciddi olaylara, bu Yönetmelikte belirtilen hükümler uygulanır.
Yurtdışında meydana gelen kaza veya ciddi olayla...
Madde
MADDE 7
(1) Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının, yabancı ülke sahasında, hükümranı netleştirilemeyen bir sahada veya uluslararası sahada sebep olduğu kaza veya ciddi ...
Fikra
(1)
Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının, yabancı ülke sahasında, hükümranı netleştirilemeyen bir sahada veya uluslararası sahada sebep olduğu kaza veya ciddi olay...
Madde
MADDE 8
(1) Hava aracı kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesinin t
Fikra
(1)
Hava aracı kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesinin t
Madde
MADDE 9
(1) Ulusal hava sahamızda, yabancı ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası hava sahasında oluşan bir kaza veya ciddi olay anında; hava aracındaki hasar, diğer malzeme hasarı, ölü ve y...
Fikra
(1)
Ulusal hava sahamızda, yabancı ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası hava sahasında oluşan bir kaza veya ciddi olay anında; hava aracındaki hasar, diğer malzeme hasarı, ölü ve yaral...
Madde
MADDE 10
(1) Başkanlık, Türk Hava Sahasında meydana gelen kaza veya ciddi olayla ilgili bildirimi aldıktan sonra en kısa zamanda ICAO lisanlarından biri tercihen İngilizce lisanıyla 9 uncu
Fikra
(1)
Başkanlık, Türk Hava Sahasında meydana gelen kaza veya ciddi olayla ilgili bildirimi aldıktan sonra en kısa zamanda ICAO lisanlarından biri tercihen İngilizce lisanıyla 9 uncu
Madde
MADDE 11
(1) Tescil devleti veya işletmeci devlet, kaza veya ciddi olay bildirimini alır almaz, bildirimi aldığına yönelik cevabi yazıyı kaza veya ciddi olay geçiren hava aracına ve uçuş
Fikra
(1)
Tescil devleti veya işletmeci devlet, kaza veya ciddi olay bildirimini alır almaz, bildirimi aldığına yönelik cevabi yazıyı kaza veya ciddi olay geçiren hava aracına ve uçuş
Madde
MADDE 12
(1) Kaza veya ciddi olay sonrası hava aracı sahibi veya işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk Hava Sahasında, yabancı bir ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslar...
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay sonrası hava aracı sahibi veya işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk Hava Sahasında, yabancı bir ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararas...
Bent
a)
Türk Hava Sahasında, yabancı bir ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası sahalarda oluşan kaza veya ciddi olayları gecikm
Madde
MADDE 13
(1) Havaalanı işletmecisinin kaza veya ciddi olayla ilgili görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Kendi sorumluluk alanında meydana gelen veya havaalanı dışında meydana gelip ünitelerine rapor e...
Fikra
(1)
Havaalanı işletmecisinin kaza veya ciddi olayla ilgili görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Kendi sorumluluk alanında meydana gelen veya havaalanı dışında meydana gelip ünitelerine rapor edilm...
Bent
a)
Kendi sorumluluk alanında meydana gelen veya havaalanı dışında meydana gelip ünitelerine rapor edilmiş olan kaza veya ciddi olayları gecikm
Madde
MADDE 14
(1) Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracı pilotunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Hava aracında bulunan yolcu ve personelin tahliyesini, kurtarılmasını, emniyetini sağlamak ve hava a...
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracı pilotunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Hava aracında bulunan yolcu ve personelin tahliyesini, kurtarılmasını, emniyetini sağlamak ve hava aracı...
Bent
a)
Hava aracında bulunan yolcu ve personelin tahliyesini, kurtarılmasını, emniyetini sağlamak ve hava aracını emniyete almak.
Bent
b)
Kaza veya ciddi olayla ilgili delillerin kaybolmasına, daha fazla hasara uğramasına veya yetkisiz şahıslar tarafından ulaşılmasına engel olmak için ger
Madde
MADDE 15
(1) Grup kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemelerini bağımsız bir ş
Fikra
(1)
Grup kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemelerini bağımsız bir ş
Madde
MADDE 16
(1) Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının yabancı ülke sahasında kaza veya ciddi olay yapması halinde Başkanlık; kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalı...
Fikra
(1)
Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının yabancı ülke sahasında kaza veya ciddi olay yapması halinde Başkanlık; kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmal...
Fikra
(2)
Akredite temsilcinin Başkanlık hizmetlerinde görevlendirilen uzmanlar arasından seçilmesi esastır.
Fikra
(3)
Başkan ihtiyaç olması halinde uzman havuzundan da görevlendirme yapmaya yetkilidir.
Fikra
(4)
Görevlendirilen akredite temsilciye ait iletişim bilgileri ilgili devlete resmî yazıyla bildirilir.
Fikra
(5)
Başkanlık dışından görevlendirilen akredite temsilcinin harcırahı Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi bütçesinden karşılanır. Akredite temsilcinin görev ve sorumlulukları
Madde
MADDE 17
(1) Görevlendirilen akredite temsilci, kaza veya ciddi olayı araştıran ve inceleyen yabancı ülkenin grup başkanıyla birlikte çalışır. Söz konusu çalışmalar yürütülürken akredite temsilci varsa danışma...
Fikra
(1)
Görevlendirilen akredite temsilci, kaza veya ciddi olayı araştıran ve inceleyen yabancı ülkenin grup başkanıyla birlikte çalışır. Söz konusu çalışmalar yürütülürken akredite temsilci varsa danışmandan...
Madde
MADDE 18
(1) Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının her nerede olursa olsun kaza veya ciddi olay yapması halinde, Başkanlık ilgili resmî veya özel kurum ve kuruluşun beli...
Fikra
(1)
Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının her nerede olursa olsun kaza veya ciddi olay yapması halinde, Başkanlık ilgili resmî veya özel kurum ve kuruluşun belirley...
Fikra
(2)
Başkanlık, ihtiyaç halinde uzman havuzundan veya ilgili kamu kurum veya kuruluşlarından da danışman görevlendirebilir.
Fikra
(3)
Başkanlık bir kaza veya ciddi olay için ihtiyaca binaen birden fazla danışman görevlendirebilir.
Fikra
(4)
Görevlendirilen danışmana ait iletişim bilgileri resmî yazı ile ilgili devlete bildirilir.
Fikra
(5)
Akredite temsilcinin veya grup başkanının danışmana ihtiyaç duyması halinde yapılan geçici görevlendirmelerde, danışmanın harcırahı Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi bütçesinden karşılanır. Danışmanın ...
Madde
MADDE 19
(1) Danışman; araştırma ve incelemeyi yabancı bir ülkenin
Fikra
(1)
Danışman; araştırma ve incelemeyi yabancı bir ülkenin
Madde
MADDE 20
(1) Türk Hava Sahasında meydana gelen yabancı ülke sivil hava araçlarının kaza veya ciddi olaylarının araştırma ve incelemesinin başlatılması ve yürütülmesi Başkanlığın görevlendirdiği grup tarafından...
Fikra
(1)
Türk Hava Sahasında meydana gelen yabancı ülke sivil hava araçlarının kaza veya ciddi olaylarının araştırma ve incelemesinin başlatılması ve yürütülmesi Başkanlığın görevlendirdiği grup tarafından yap...
Madde
MADDE 21
(1) Türk tescilli bir hava aracının yabancı ülkede kaza veya ciddi olaya karışması halinde ve bu devletin kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesini yapmaması durumunda; a) Kaza veya ciddi olay ar...
Fikra
(1)
Türk tescilli bir hava aracının yabancı ülkede kaza veya ciddi olaya karışması halinde ve bu devletin kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesini yapmaması durumunda; a) Kaza veya ciddi olay araştı...
Bent
a)
Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesi ülkemiz tarafından yapılabilir.
Madde
MADDE 22
(1) Kaza veya ciddi olayın uluslararası hava sahasında olduğu tespit edildiğinde, araştırma ve inceleme Başkanlık tarafından başlatılır. (2) Kaza veya ciddi olayın cinsine göre grup oluşturur. (3) Ara...
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olayın uluslararası hava sahasında olduğu tespit edildiğinde, araştırma ve inceleme Başkanlık tarafından başlatılır.
Fikra
(2)
Kaza veya ciddi olayın cinsine göre grup oluşturur.
Fikra
(3)
Araştırma ve incelemenin tamamı veya bir kısmı karşılıklı mutabakat ile sırasıyla işletmeci, tasarım ve üretici devlete veya bölgesel kaza araştırma ve inceleme organizasyonuna devredilebilir.
Fikra
(4)
Söz konusu kaza veya ciddi olayın araştırma ve incelemesinde ICAO
Madde
MADDE 23
(1) Yabancı tescilli hava araçlarının uluslararası hava sahalarındaki kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde ICAO
Fikra
(1)
Yabancı tescilli hava araçlarının uluslararası hava sahalarındaki kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde ICAO
Madde
MADDE 24
(1) Kaza veya ciddi olay hakkında erken ve hatalı sonuçlara varılmasını önlem
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay hakkında erken ve hatalı sonuçlara varılmasını önlem
Madde
MADDE 25
(1) Grup, kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmalarında ger
Fikra
(1)
Grup, kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmalarında ger
Madde
MADDE 26
(1) Eğer tescil, işletmeci, tasarım ya da üretici devletin akredite temsilcisi tarafından hava aracının, içeriğinin ya da diğer herhangi bir delilin araştırma ve incelenmeyi b
Fikra
(1)
Eğer tescil, işletmeci, tasarım ya da üretici devletin akredite temsilcisi tarafından hava aracının, içeriğinin ya da diğer herhangi bir delilin araştırma ve incelenmeyi b
Madde
MADDE 27
(1) Kaza veya ciddi olay meydana geldikten sonra olay yerine ilk varan mahalli mülki amirler, kolluk kuvvetleri veya havaalanı yetkilileri kaza veya ciddi olay ile ilgili t
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay meydana geldikten sonra olay yerine ilk varan mahalli mülki amirler, kolluk kuvvetleri veya havaalanı yetkilileri kaza veya ciddi olay ile ilgili t
Madde
MADDE 28
(1) Kaza veya ciddi olay mahalline ilk gelen kişi ve görevliler; a) Sağ kalanların kurtarılmasını ve eşyaların korunmasını temin eder. b) Kurtarılan şahısların mümkün mertebede yerlerinin, koltuk numa...
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay mahalline ilk gelen kişi ve görevliler; a) Sağ kalanların kurtarılmasını ve eşyaların korunmasını temin eder. b) Kurtarılan şahısların mümkün mertebede yerlerinin, koltuk numarala...
Bent
a)
Sağ kalanların kurtarılmasını ve eşyaların korunmasını temin eder.
Bent
b)
Kurtarılan şahısların mümkün mertebede yerlerinin, koltuk numaralarının ve kurtarma işlemleri yapılırken enkaz üzerinde yapılan değişiklerin işaretlenmesi ve bu yerlerin yazılı ve görsel olarak belirl...
Bent
c)
Kurtarma işlemleri esnasında delillerin kaybolma ihtimaline karşın, mümkünse enkaz alanının görsel kayıt altına alınmasına azami gayret gösterir.
Bent
ç)
Kurtarma araçları ve personelinin çalışmaları sırasında delillerin yok edilmemesine azami itinanın gösterilmesini sağlar. Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetlerinin faaliyetleri
Madde
MADDE 29
(1) Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetleri aşağıdaki tedbirlerin alınması amacıyla ger
Fikra
(1)
Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetleri aşağıdaki tedbirlerin alınması amacıyla ger
Madde
MADDE 30
(1) Grup tarafından, kaza veya ciddi olay yerine intikal edildiğinde aşağıdaki işlemlerin yapılmasına özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay mahallinde bulunan kişi veya görevli personelden bilgi al...
Fikra
(1)
Grup tarafından, kaza veya ciddi olay yerine intikal edildiğinde aşağıdaki işlemlerin yapılmasına özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay mahallinde bulunan kişi veya görevli personelden bilgi alınır...
Bent
a)
Kaza veya ciddi olay mahallinde bulunan kişi veya görevli personelden bilgi alınır.
Bent
b)
Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracının ilk vuruş noktası, vuruş açısı ve hızı, ilk vuruş noktasından itibaren hava aracının civarda bıraktığı izler ve muhtemel uçuş yolu tespit edilmeye çalışılır...
Bent
c)
Kaza veya ciddi olayın hemen öncesinde hava aracı kontrolünün kaybedilip kaybedilmediği, arızanın havada meydana gelip gelmediğini öğrenm
Madde
MADDE 31
(1) Enkazın incelenmesinde aşağıda belirtilen hususlara özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay yerinin mahalli haritalardan da yararlanılarak bir kroki üzerinde gösterilmesi temin edilir. Eğer kaza ...
Fikra
(1)
Enkazın incelenmesinde aşağıda belirtilen hususlara özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay yerinin mahalli haritalardan da yararlanılarak bir kroki üzerinde gösterilmesi temin edilir. Eğer kaza veya...
Bent
a)
Kaza veya ciddi olay yerinin mahalli haritalardan da yararlanılarak bir kroki üzerinde gösterilmesi temin edilir. Eğer kaza veya ciddi olay havaalanı güvenlik alanının içinde olmuş ise enkaz bölgesi h...
Madde
MADDE 32
(1) Deniz, göl veya derin sulara gömülmüş olan bir hava aracının yeri, görgü tanıkları ve el
Fikra
(1)
Deniz, göl veya derin sulara gömülmüş olan bir hava aracının yeri, görgü tanıkları ve el
Madde
MADDE 33
(1) Hava aracı enkazının kaldırılmasında aşağıda belirlenen esaslar uygulanır: a) Pist, apron, taksi yolu ve benzeri yerlerde bulunan enkazın meydan trafiğini veya can emniyetini tehlikeye düşürmesi g...
Fikra
(1)
Hava aracı enkazının kaldırılmasında aşağıda belirlenen esaslar uygulanır: a) Pist, apron, taksi yolu ve benzeri yerlerde bulunan enkazın meydan trafiğini veya can emniyetini tehlikeye düşürmesi gibi ...
Bent
a)
Pist, apron, taksi yolu ve benzeri yerlerde bulunan enkazın meydan trafiğini veya can emniyetini tehlikeye düşürmesi gibi durumlar hariç, grubun çalışmaları sona erinceye kadar enkaz kaldırılmaz.
Bent
b)
Enkaz üzerinde yapılacak olan araştırma ve inceleme sonuçlandıktan sonra grup tarafından enkazın kaldırılmasına, mümkün olmadığı durumlarda ise yerinde bırakılmasına bir tutanakla karar verilir.
Bent
c)
Yabancı bir hava aracının ülkemizde kaza veya ciddi olay yapması halinde, grubun enkaz üzerinde incelemesini tamamlamasını müteakip, hava aracı, içeriği ya da herhangi bir kısmı gözetimden çıkarılarak...
Bent
ç)
Hava aracının yerleşim yerine düşmesi halinde, kamu hizmetlerini veya can emniyetini etkileyen durumlarda; enkaz parçalarının durumu, yerleri ve istikametleri fotoğraf, video ve krokilerle tespit edil...
Bent
d)
Özellikle hava alanlarında meydana gelebilec
Madde
MADDE 34
(1) Enkazın kaza yerinden kaldırılması mümkün değilse, hava aracı sahibi ve işletmecisi ile grubun mutabık kalması halinde, kurtarılabilec
Fikra
(1)
Enkazın kaza yerinden kaldırılması mümkün değilse, hava aracı sahibi ve işletmecisi ile grubun mutabık kalması halinde, kurtarılabilec
Madde
MADDE 35
(1) Hava aracı kazası veya ciddi olayı, meydana gelen hasar durumuna göre tam hasar, ağır hasar, hafif hasar ve hasarsız olmak üzere dört hasar derecesinde kıymetlendirilir. Tam hasar
Fikra
(1)
Hava aracı kazası veya ciddi olayı, meydana gelen hasar durumuna göre tam hasar, ağır hasar, hafif hasar ve hasarsız olmak üzere dört hasar derecesinde kıymetlendirilir. Tam hasar
Madde
MADDE 36
(1) Parça kurtarma yönünden hiçbir değeri kalmayan veya kurtarılan parçaların dışında hava aracından hiçbir fayda sağlanamayacak dereced
Fikra
(1)
Parça kurtarma yönünden hiçbir değeri kalmayan veya kurtarılan parçaların dışında hava aracından hiçbir fayda sağlanamayacak dereced
Madde
MADDE 37
(1) Hasarlı parçaların sökülmesi, tamiri ve t
Fikra
(1)
Hasarlı parçaların sökülmesi, tamiri ve t
Madde
MADDE 38
(1) Kazaya veya ciddi olaya uğrayan hava aracının hasarlı parçalarının sökülmesi, tamiri, t
Fikra
(1)
Kazaya veya ciddi olaya uğrayan hava aracının hasarlı parçalarının sökülmesi, tamiri, t
Madde
MADDE 39
(1) Olayı müteakip hava aracının hiçbir parçasına işlem yapılmaması durumunda, hava aracı hasar kıymetlendirilmesi hasarsız olarak derecelendirilir. (2) Olaya maruz kalan hava aracının uçuşa elverişli...
Fikra
(1)
Olayı müteakip hava aracının hiçbir parçasına işlem yapılmaması durumunda, hava aracı hasar kıymetlendirilmesi hasarsız olarak derecelendirilir.
Fikra
(2)
Olaya maruz kalan hava aracının uçuşa elverişliliğini etkilemeyen küçük parça değişimi veya onarımını ger
Madde
MADDE 40
(1) Ön rapor aşağıda yer alan hususları kapsamalıdır: a) Hava aracının, üreticisi, modeli, tabiiyeti, tescil işareti ve seri numarası. b) Hava aracının sahibinin, işletmecisinin ve varsa kiracısının a...
Fikra
(1)
Ön rapor aşağıda yer alan hususları kapsamalıdır: a) Hava aracının, üreticisi, modeli, tabiiyeti, tescil işareti ve seri numarası. b) Hava aracının sahibinin, işletmecisinin ve varsa kiracısının adı. ...
Bent
a)
Hava aracının, üreticisi, modeli, tabiiyeti, tescil işareti ve seri numarası.
Bent
b)
Hava aracının sahibinin, işletmecisinin ve varsa kiracısının adı.
Madde
MADDE 41
(1) Kazayı müteakip otuz gün içerisinde ön rapor hazırlanır ve Başkanın onayına sunulur. (2) Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazalarında ön rapor; a) Tescil devletine, b) İşle...
Fikra
(3)
Maksimum kütlesi 2250 kg veya daha az ağırlıktaki hava aracı kazalarında ön rapor, ICAO hariç ikinci fıkradaki devletlere gönderilir.
Fikra
(1)
Kazayı müteakip otuz gün içerisinde ön rapor hazırlanır ve Başkanın onayına sunulur.
Fikra
(2)
Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazalarında ön rapor; a) Tescil devletine, b) İşletmeci devlete, c) Üretici devlete, ç) Tasarımcı devlete, d) Faydalı bilgi, tesis veya uzman sa...
Bent
a)
Tescil devletine,
Bent
b)
İşletmeci devlete,
Bent
c)
Üretici devlete,
Bent
ç)
Tasarımcı devlete,
Bent
d)
Faydalı bilgi, tesis veya uzman sağlayan devlete,
Bent
e)
ICAO’ya,
Bent
f)
Ülkemizde yerleşik ilgili kurum, kuruluş veya şirketlere, gönderilir.
Fikra
(4)
Havacılık emniyeti yönünden hemen bir tedbir alınması ger
Madde
MADDE 42
(1) Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazaları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgili devletlere gön...
Fikra
(1)
Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazaları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgili devletlere gönderi...
Fikra
(2)
Maksimum kütlesi 5700 kg’dan daha fazla olan hava aracı ciddi olayları veya olayları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgil...
Madde
MADDE 43
(1) Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemeleri tamamlandıktan sonra nihai rapor hazırlanır. Raporun hazırlanmasında
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemeleri tamamlandıktan sonra nihai rapor hazırlanır. Raporun hazırlanmasında
Madde
MADDE 44
(1) Kaza araştırma ve incelemesini yürüten devletin açık müsaadesi olmadan araştırma ve inceleme safhasında temin edilen bilgiler, bulgular ve taslak nihai raporun ihtiva ettiği hususlar açıklanamaz v...
Fikra
(1)
Kaza araştırma ve incelemesini yürüten devletin açık müsaadesi olmadan araştırma ve inceleme safhasında temin edilen bilgiler, bulgular ve taslak nihai raporun ihtiva ettiği hususlar açıklanamaz ve ya...
Madde
MADDE 45
(1) Nihai raporun t
Fikra
(1)
Nihai raporun t
Madde
MADDE 46
(1) Araştırma ve incelemenin herhangi bir safhasında veya nihai raporun hazırlanmasından sonra, benzeri kaza veya ciddi olayların önlenmesi için ger
Fikra
(1)
Araştırma ve incelemenin herhangi bir safhasında veya nihai raporun hazırlanmasından sonra, benzeri kaza veya ciddi olayların önlenmesi için ger
Madde
MADDE 47
(1) Araştırma ve incelemesi tamamlanan her bir kaza veya ciddi olayla ilgili veri tabanı oluşturulur. (2) Başkanlık tarafından ihtiyaç duyulduğunda söz konusu veri tabanından faydalanılarak havacılık ...
Fikra
(1)
Araştırma ve incelemesi tamamlanan her bir kaza veya ciddi olayla ilgili veri tabanı oluşturulur.
Fikra
(2)
Başkanlık tarafından ihtiyaç duyulduğunda söz konusu veri tabanından faydalanılarak havacılık emniyetini etkileyen potansiyel risk alanlarıyla ilgili önleyici faaliyetlerde bulunulabilir.
Fikra
(3)
Başkanlık, veri tabanına erişim yetkisine haiz olduğu devlet emniyet programına katkı sağlayarak veri tabanından elde ettiği verilerle emniyeti artırıcı faaliyetlerde bulunabilir. ONUNCU BÖLÜM Çeşitli...
Madde
MADDE 48
(1) Sivil havacılıkta can, mal ve çevre emniyetinin korunması bakımından önem taşıyan olaylar hakkında da Başkanlık, bu Yönetmelikte yer alan esaslar çerçevesinde kıyasen işlem yapmaya yetkilidir. (2)...
Fikra
(1)
Sivil havacılıkta can, mal ve çevre emniyetinin korunması bakımından önem taşıyan olaylar hakkında da Başkanlık, bu Yönetmelikte yer alan esaslar çerçevesinde kıyasen işlem yapmaya yetkilidir.
Fikra
(2)
Başkan, t
Madde
MADDE 49
(1) Hava aracı kaza istatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu ile paylaşılır. Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Fikra
(1)
Hava aracı kaza istatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu ile paylaşılır. Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Madde
MADDE 50
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ICAO
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ICAO
Madde
MADDE 52
(1) 10/11/1985 tarihli ve 18924 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sivil Hava-Araç Kazaları Soruşturma Yönetmeliği (SHY-13)
Fikra
(1)
10/11/1985 tarihli ve 18924 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sivil Hava-Araç Kazaları Soruşturma Yönetmeliği (SHY-13)
Madde
MADDE 53
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 54
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan yönetmelik MADDE 52- (1) 10/11/1985 tarihli ve 18924 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sivil Hava-Araç Kazaları Soruşturma Yönetmeliği (SHY-13) yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADD...
Yurutme
YÜRÜTME
si halinde Başkanlık tarafından atanan akredite temsilciye, kaza veya ciddi olayın Başkanlık tarafından araştırma ve incelemesi başlatılmış ise grup başkanına yardımcı olur. (2) Danışman, akredite tem...
Ek
EK-13
hükümleri uygulanır. (2) Bu Yönetmeliğin uygulanması ile ilgili gerekli alt düzenleyici işlemleri yapmaya Başkanlık yetkilidir. Yönetmelikle ICAO
PDF Tam Görünüm
Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (162 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının bildirimlerinin yapılması, araştırılması ve incelenmesi, gerç
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının bildirimlerinin yapılması, araştırılması ve incelenmesi, gerç
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik; a) Ülkemiz hava sahasında meydana gelen tüm sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini, b) Bulunduğu coğrafi konuma bakılmaksızın Türk tescilli ve/veya üretici yetkisini veya tasarım yetkisini Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden alan sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini, c) Sivil hava aracının sahibini, işletmecisini, üreticisini, tasarımcısını, sivil havacılıkla ilgili tüm kurum ve kuruluşları, mahalli mülki amirlerini, ç) Sivil hava aracının tasarımcı, üretici, tescil edildiği ve işletmeci ülkelerinin kaza veya ciddi olaylarıyla ilgilenen kurumlarını, kapsar. (2) Devlet hava araçları, paraşüt, yamaç paraşütü, yelken kanat, deneysel hava araçları, uçuş operasyonu haricinde meydana gelen kaza veya ciddi olaylar veya herhangi bir ülke tarafından sivil tescil işareti verilmeyen hava araçları bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır. Dayanak
Fikra
(2)
Devlet hava araçları, paraşüt, yamaç paraşütü, yelken kanat, deneysel hava araçları, uçuş operasyonu haricinde meydana gelen kaza veya ciddi olaylar veya herhangi bir ülke tarafından sivil tescil işareti verilmeyen hava araçları bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; a) Ülkemiz hava sahasında meydana gelen tüm sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini, b) Bulunduğu coğrafi konuma bakılmaksızın Türk tescilli ve/veya üretici yetkisini veya tasarım yetkisini Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden alan sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini, c) Sivil hava aracının sahibini, işletmecisini, üreticisini, tasarımcısını, sivil havacılıkla ilgili tüm kurum ve kuruluşları, mahalli mülki amirlerini, ç) Sivil hava aracının tasarımcı, üretici, tescil edildiği ve işletmeci ülkelerinin kaza veya ciddi olaylarıyla ilgilenen kurumlarını, kapsar.
Bent
a)
Ülkemiz hava sahasında meydana gelen tüm sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini,
Bent
b)
Bulunduğu coğrafi konuma bakılmaksızın Türk tescilli ve/veya üretici yetkisini veya tasarım yetkisini Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden alan sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarının araştırılması ve incelenmesini,
Bent
c)
Sivil hava aracının sahibini, işletmecisini, üreticisini, tasarımcısını, sivil havacılıkla ilgili tüm kurum ve kuruluşları, mahalli mülki amirlerini,
Bent
ç)
Sivil hava aracının tasarımcı, üretici, tescil edildiği ve işletmeci ülkelerinin kaza veya ciddi olaylarıyla ilgilenen kurumlarını, kapsar.
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik 14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununa, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 489/A ve 508 inci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik 14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununa, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 489/A ve 508 inci
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte yer alan; a) Akredite temsilci: Bir devlet tarafından, nitelikleri temelinde diğer bir devlet tarafından yürütülm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer alan; a) Akredite temsilci: Bir devlet tarafından, nitelikleri temelinde diğer bir devlet tarafından yürütülm
Bent
a)
Akredite temsilci: Bir devlet tarafından, nitelikleri temelinde diğer bir devlet tarafından yürütülm
Madde
MADDE 5
(1) Bu Yönetmelik, her nerede meydana gelirse gelsin sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarını araştırma ve incelemeye yönelik faaliyetlere uygulanır. (2) İşletmeci devlet ile tescil devletinin farklı devletler olması ve işletmeci devletin hava aracını kiraladığı, tarifesiz işlettiği veya mübadele ettiği durumlarda, tescil devleti işletmeci devlete yetki devri yapabilir. Tescil devletinin kısmen veya tamamen fonksiyon ve yükümlülüklerini işletmeci devlete devretmesi halinde devredilen sorumluluklarla sınırlı olmak kaydıyla bu Yönetmelikt
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, her nerede meydana gelirse gelsin sivil hava aracı kaza veya ciddi olaylarını araştırma ve incelemeye yönelik faaliyetlere uygulanır.
Fikra
(2)
İşletmeci devlet ile tescil devletinin farklı devletler olması ve işletmeci devletin hava aracını kiraladığı, tarifesiz işlettiği veya mübadele ettiği durumlarda, tescil devleti işletmeci devlete yetki devri yapabilir. Tescil devletinin kısmen veya tamamen fonksiyon ve yükümlülüklerini işletmeci devlete devretmesi halinde devredilen sorumluluklarla sınırlı olmak kaydıyla bu Yönetmelikt
Madde
MADDE 6
(1) Türk Hava Sahasında Türk veya yabancı tescilli hava araçlarının sebep olduğu kaza veya ciddi olaylara, bu Yönetmelikte belirtilen hükümler uygulanır.
Yurtdışında meydana gelen kaza veya ciddi olaylar
Fikra
(1)
Türk Hava Sahasında Türk veya yabancı tescilli hava araçlarının sebep olduğu kaza veya ciddi olaylara, bu Yönetmelikte belirtilen hükümler uygulanır.
Yurtdışında meydana gelen kaza veya ciddi olaylar
Madde
MADDE 7
(1) Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının, yabancı ülke sahasında, hükümranı netleştirilemeyen bir sahada veya uluslararası sahada sebep olduğu kaza veya ciddi olaylarda; bu Yönetmeliğin dördüncü bölümünde belirtilen genel hükümler ile ICAO
Fikra
(1)
Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının, yabancı ülke sahasında, hükümranı netleştirilemeyen bir sahada veya uluslararası sahada sebep olduğu kaza veya ciddi olaylarda; bu Yönetmeliğin dördüncü bölümünde belirtilen genel hükümler ile ICAO
Madde
MADDE 8
(1) Hava aracı kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesinin t
Fikra
(1)
Hava aracı kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesinin t
Madde
MADDE 9
(1) Ulusal hava sahamızda, yabancı ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası hava sahasında oluşan bir kaza veya ciddi olay anında; hava aracındaki hasar, diğer malzeme hasarı, ölü ve yaralı durumu, resmî ve özel mülke zarar ve ziyan hakkında bilgiler en seri vasıta ile gecikm
Fikra
(1)
Ulusal hava sahamızda, yabancı ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası hava sahasında oluşan bir kaza veya ciddi olay anında; hava aracındaki hasar, diğer malzeme hasarı, ölü ve yaralı durumu, resmî ve özel mülke zarar ve ziyan hakkında bilgiler en seri vasıta ile gecikm
Madde
MADDE 10
(1) Başkanlık, Türk Hava Sahasında meydana gelen kaza veya ciddi olayla ilgili bildirimi aldıktan sonra en kısa zamanda ICAO lisanlarından biri tercihen İngilizce lisanıyla 9 uncu
Fikra
(1)
Başkanlık, Türk Hava Sahasında meydana gelen kaza veya ciddi olayla ilgili bildirimi aldıktan sonra en kısa zamanda ICAO lisanlarından biri tercihen İngilizce lisanıyla 9 uncu
Madde
MADDE 11
(1) Tescil devleti veya işletmeci devlet, kaza veya ciddi olay bildirimini alır almaz, bildirimi aldığına yönelik cevabi yazıyı kaza veya ciddi olay geçiren hava aracına ve uçuş
Fikra
(1)
Tescil devleti veya işletmeci devlet, kaza veya ciddi olay bildirimini alır almaz, bildirimi aldığına yönelik cevabi yazıyı kaza veya ciddi olay geçiren hava aracına ve uçuş
Madde
MADDE 12
(1) Kaza veya ciddi olay sonrası hava aracı sahibi veya işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk Hava Sahasında, yabancı bir ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası sahalarda oluşan kaza veya ciddi olayları gecikm
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay sonrası hava aracı sahibi veya işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk Hava Sahasında, yabancı bir ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası sahalarda oluşan kaza veya ciddi olayları gecikm
Bent
a)
Türk Hava Sahasında, yabancı bir ülkede, hükümranlığı netleştirilemeyen veya uluslararası sahalarda oluşan kaza veya ciddi olayları gecikm
Madde
MADDE 13
(1) Havaalanı işletmecisinin kaza veya ciddi olayla ilgili görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Kendi sorumluluk alanında meydana gelen veya havaalanı dışında meydana gelip ünitelerine rapor edilmiş olan kaza veya ciddi olayları gecikm
Fikra
(1)
Havaalanı işletmecisinin kaza veya ciddi olayla ilgili görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Kendi sorumluluk alanında meydana gelen veya havaalanı dışında meydana gelip ünitelerine rapor edilmiş olan kaza veya ciddi olayları gecikm
Bent
a)
Kendi sorumluluk alanında meydana gelen veya havaalanı dışında meydana gelip ünitelerine rapor edilmiş olan kaza veya ciddi olayları gecikm
Madde
MADDE 14
(1) Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracı pilotunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Hava aracında bulunan yolcu ve personelin tahliyesini, kurtarılmasını, emniyetini sağlamak ve hava aracını emniyete almak. b) Kaza veya ciddi olayla ilgili delillerin kaybolmasına, daha fazla hasara uğramasına veya yetkisiz şahıslar tarafından ulaşılmasına engel olmak için ger
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracı pilotunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Hava aracında bulunan yolcu ve personelin tahliyesini, kurtarılmasını, emniyetini sağlamak ve hava aracını emniyete almak. b) Kaza veya ciddi olayla ilgili delillerin kaybolmasına, daha fazla hasara uğramasına veya yetkisiz şahıslar tarafından ulaşılmasına engel olmak için ger
Bent
a)
Hava aracında bulunan yolcu ve personelin tahliyesini, kurtarılmasını, emniyetini sağlamak ve hava aracını emniyete almak.
Bent
b)
Kaza veya ciddi olayla ilgili delillerin kaybolmasına, daha fazla hasara uğramasına veya yetkisiz şahıslar tarafından ulaşılmasına engel olmak için ger
Madde
MADDE 15
(1) Grup kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemelerini bağımsız bir ş
Fikra
(1)
Grup kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemelerini bağımsız bir ş
Madde
MADDE 16
(1) Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının yabancı ülke sahasında kaza veya ciddi olay yapması halinde Başkanlık; kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmalarına katılmak üzere akredite temsilci görevlendirebilir. (2) Akredite temsilcinin Başkanlık hizmetlerinde görevlendirilen uzmanlar arasından seçilmesi esastır. (3) Başkan ihtiyaç olması halinde uzman havuzundan da görevlendirme yapmaya yetkilidir. (4) Görevlendirilen akredite temsilciye ait iletişim bilgileri ilgili devlete resmî yazıyla bildirilir. (5) Başkanlık dışından görevlendirilen akredite temsilcinin harcırahı Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi bütçesinden karşılanır. Akredite temsilcinin görev ve sorumlulukları
Fikra
(1)
Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının yabancı ülke sahasında kaza veya ciddi olay yapması halinde Başkanlık; kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmalarına katılmak üzere akredite temsilci görevlendirebilir.
Fikra
(2)
Akredite temsilcinin Başkanlık hizmetlerinde görevlendirilen uzmanlar arasından seçilmesi esastır.
Fikra
(3)
Başkan ihtiyaç olması halinde uzman havuzundan da görevlendirme yapmaya yetkilidir.
Fikra
(4)
Görevlendirilen akredite temsilciye ait iletişim bilgileri ilgili devlete resmî yazıyla bildirilir.
Fikra
(5)
Başkanlık dışından görevlendirilen akredite temsilcinin harcırahı Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi bütçesinden karşılanır. Akredite temsilcinin görev ve sorumlulukları
Madde
MADDE 17
(1) Görevlendirilen akredite temsilci, kaza veya ciddi olayı araştıran ve inceleyen yabancı ülkenin grup başkanıyla birlikte çalışır. Söz konusu çalışmalar yürütülürken akredite temsilci varsa danışmandan dest
Fikra
(1)
Görevlendirilen akredite temsilci, kaza veya ciddi olayı araştıran ve inceleyen yabancı ülkenin grup başkanıyla birlikte çalışır. Söz konusu çalışmalar yürütülürken akredite temsilci varsa danışmandan dest
Madde
MADDE 18
(1) Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının her nerede olursa olsun kaza veya ciddi olay yapması halinde, Başkanlık ilgili resmî veya özel kurum ve kuruluşun belirleyeceği personeli danışman olarak görevlendirebilir.
(2) Başkanlık, ihtiyaç halinde uzman havuzundan veya ilgili kamu kurum veya kuruluşlarından da danışman görevlendirebilir. (3) Başkanlık bir kaza veya ciddi olay için ihtiyaca binaen birden fazla danışman görevlendirebilir. (4) Görevlendirilen danışmana ait iletişim bilgileri resmî yazı ile ilgili devlete bildirilir. (5) Akredite temsilcinin veya grup başkanının danışmana ihtiyaç duyması halinde yapılan geçici görevlendirmelerde, danışmanın harcırahı Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi bütçesinden karşılanır. Danışmanın görevleri
Fikra
(1)
Tescili, işletmecisi, üreticisi veya tasarımcısı yerli olan bir hava aracının her nerede olursa olsun kaza veya ciddi olay yapması halinde, Başkanlık ilgili resmî veya özel kurum ve kuruluşun belirleyeceği personeli danışman olarak görevlendirebilir.
Fikra
(2)
Başkanlık, ihtiyaç halinde uzman havuzundan veya ilgili kamu kurum veya kuruluşlarından da danışman görevlendirebilir.
Fikra
(3)
Başkanlık bir kaza veya ciddi olay için ihtiyaca binaen birden fazla danışman görevlendirebilir.
Fikra
(4)
Görevlendirilen danışmana ait iletişim bilgileri resmî yazı ile ilgili devlete bildirilir.
Fikra
(5)
Akredite temsilcinin veya grup başkanının danışmana ihtiyaç duyması halinde yapılan geçici görevlendirmelerde, danışmanın harcırahı Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi bütçesinden karşılanır. Danışmanın görevleri
Madde
MADDE 19
(1) Danışman; araştırma ve incelemeyi yabancı bir ülkenin
Fikra
(1)
Danışman; araştırma ve incelemeyi yabancı bir ülkenin
Madde
MADDE 20
(1) Türk Hava Sahasında meydana gelen yabancı ülke sivil hava araçlarının kaza veya ciddi olaylarının araştırma ve incelemesinin başlatılması ve yürütülmesi Başkanlığın görevlendirdiği grup tarafından yapılır. Kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde bu Yönetmelikte belirtilmemiş hususlarda ICAO
Fikra
(1)
Türk Hava Sahasında meydana gelen yabancı ülke sivil hava araçlarının kaza veya ciddi olaylarının araştırma ve incelemesinin başlatılması ve yürütülmesi Başkanlığın görevlendirdiği grup tarafından yapılır. Kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde bu Yönetmelikte belirtilmemiş hususlarda ICAO
Madde
MADDE 21
(1) Türk tescilli bir hava aracının yabancı ülkede kaza veya ciddi olaya karışması halinde ve bu devletin kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesini yapmaması durumunda; a) Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesi ülkemiz tarafından yapılabilir. b) Ger
Fikra
(1)
Türk tescilli bir hava aracının yabancı ülkede kaza veya ciddi olaya karışması halinde ve bu devletin kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesini yapmaması durumunda; a) Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesi ülkemiz tarafından yapılabilir. b) Ger
Bent
a)
Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemesi ülkemiz tarafından yapılabilir.
Madde
MADDE 22
(1) Kaza veya ciddi olayın uluslararası hava sahasında olduğu tespit edildiğinde, araştırma ve inceleme Başkanlık tarafından başlatılır. (2) Kaza veya ciddi olayın cinsine göre grup oluşturur. (3) Araştırma ve incelemenin tamamı veya bir kısmı karşılıklı mutabakat ile sırasıyla işletmeci, tasarım ve üretici devlete veya bölgesel kaza araştırma ve inceleme organizasyonuna devredilebilir. (4) Söz konusu kaza veya ciddi olayın araştırma ve incelemesinde ICAO
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olayın uluslararası hava sahasında olduğu tespit edildiğinde, araştırma ve inceleme Başkanlık tarafından başlatılır.
Fikra
(2)
Kaza veya ciddi olayın cinsine göre grup oluşturur.
Fikra
(3)
Araştırma ve incelemenin tamamı veya bir kısmı karşılıklı mutabakat ile sırasıyla işletmeci, tasarım ve üretici devlete veya bölgesel kaza araştırma ve inceleme organizasyonuna devredilebilir.
Fikra
(4)
Söz konusu kaza veya ciddi olayın araştırma ve incelemesinde ICAO
Madde
MADDE 23
(1) Yabancı tescilli hava araçlarının uluslararası hava sahalarındaki kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde ICAO
Fikra
(1)
Yabancı tescilli hava araçlarının uluslararası hava sahalarındaki kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde ICAO
Madde
MADDE 24
(1) Kaza veya ciddi olay hakkında erken ve hatalı sonuçlara varılmasını önlem
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay hakkında erken ve hatalı sonuçlara varılmasını önlem
Madde
MADDE 25
(1) Grup, kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmalarında ger
Fikra
(1)
Grup, kaza veya ciddi olay araştırma ve inceleme çalışmalarında ger
Madde
MADDE 26
(1) Eğer tescil, işletmeci, tasarım ya da üretici devletin akredite temsilcisi tarafından hava aracının, içeriğinin ya da diğer herhangi bir delilin araştırma ve incelenmeyi b
Fikra
(1)
Eğer tescil, işletmeci, tasarım ya da üretici devletin akredite temsilcisi tarafından hava aracının, içeriğinin ya da diğer herhangi bir delilin araştırma ve incelenmeyi b
Madde
MADDE 27
(1) Kaza veya ciddi olay meydana geldikten sonra olay yerine ilk varan mahalli mülki amirler, kolluk kuvvetleri veya havaalanı yetkilileri kaza veya ciddi olay ile ilgili t
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay meydana geldikten sonra olay yerine ilk varan mahalli mülki amirler, kolluk kuvvetleri veya havaalanı yetkilileri kaza veya ciddi olay ile ilgili t
Madde
MADDE 28
(1) Kaza veya ciddi olay mahalline ilk gelen kişi ve görevliler; a) Sağ kalanların kurtarılmasını ve eşyaların korunmasını temin eder. b) Kurtarılan şahısların mümkün mertebede yerlerinin, koltuk numaralarının ve kurtarma işlemleri yapılırken enkaz üzerinde yapılan değişiklerin işaretlenmesi ve bu yerlerin yazılı ve görsel olarak belirlenmesini sağlar. c) Kurtarma işlemleri esnasında delillerin kaybolma ihtimaline karşın, mümkünse enkaz alanının görsel kayıt altına alınmasına azami gayret gösterir. ç) Kurtarma araçları ve personelinin çalışmaları sırasında delillerin yok edilmemesine azami itinanın gösterilmesini sağlar. Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetlerinin faaliyetleri
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay mahalline ilk gelen kişi ve görevliler; a) Sağ kalanların kurtarılmasını ve eşyaların korunmasını temin eder. b) Kurtarılan şahısların mümkün mertebede yerlerinin, koltuk numaralarının ve kurtarma işlemleri yapılırken enkaz üzerinde yapılan değişiklerin işaretlenmesi ve bu yerlerin yazılı ve görsel olarak belirlenmesini sağlar. c) Kurtarma işlemleri esnasında delillerin kaybolma ihtimaline karşın, mümkünse enkaz alanının görsel kayıt altına alınmasına azami gayret gösterir. ç) Kurtarma araçları ve personelinin çalışmaları sırasında delillerin yok edilmemesine azami itinanın gösterilmesini sağlar. Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetlerinin faaliyetleri
Bent
a)
Sağ kalanların kurtarılmasını ve eşyaların korunmasını temin eder.
Bent
b)
Kurtarılan şahısların mümkün mertebede yerlerinin, koltuk numaralarının ve kurtarma işlemleri yapılırken enkaz üzerinde yapılan değişiklerin işaretlenmesi ve bu yerlerin yazılı ve görsel olarak belirlenmesini sağlar.
Bent
c)
Kurtarma işlemleri esnasında delillerin kaybolma ihtimaline karşın, mümkünse enkaz alanının görsel kayıt altına alınmasına azami gayret gösterir.
Bent
ç)
Kurtarma araçları ve personelinin çalışmaları sırasında delillerin yok edilmemesine azami itinanın gösterilmesini sağlar. Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetlerinin faaliyetleri
Madde
MADDE 29
(1) Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetleri aşağıdaki tedbirlerin alınması amacıyla ger
Fikra
(1)
Mahalli mülki amir ve kolluk kuvvetleri aşağıdaki tedbirlerin alınması amacıyla ger
Madde
MADDE 30
(1) Grup tarafından, kaza veya ciddi olay yerine intikal edildiğinde aşağıdaki işlemlerin yapılmasına özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay mahallinde bulunan kişi veya görevli personelden bilgi alınır. b) Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracının ilk vuruş noktası, vuruş açısı ve hızı, ilk vuruş noktasından itibaren hava aracının civarda bıraktığı izler ve muhtemel uçuş yolu tespit edilmeye çalışılır. c) Kaza veya ciddi olayın hemen öncesinde hava aracı kontrolünün kaybedilip kaybedilmediği, arızanın havada meydana gelip gelmediğini öğrenm
Fikra
(1)
Grup tarafından, kaza veya ciddi olay yerine intikal edildiğinde aşağıdaki işlemlerin yapılmasına özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay mahallinde bulunan kişi veya görevli personelden bilgi alınır. b) Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracının ilk vuruş noktası, vuruş açısı ve hızı, ilk vuruş noktasından itibaren hava aracının civarda bıraktığı izler ve muhtemel uçuş yolu tespit edilmeye çalışılır. c) Kaza veya ciddi olayın hemen öncesinde hava aracı kontrolünün kaybedilip kaybedilmediği, arızanın havada meydana gelip gelmediğini öğrenm
Bent
a)
Kaza veya ciddi olay mahallinde bulunan kişi veya görevli personelden bilgi alınır.
Bent
b)
Kaza veya ciddi olaya karışan hava aracının ilk vuruş noktası, vuruş açısı ve hızı, ilk vuruş noktasından itibaren hava aracının civarda bıraktığı izler ve muhtemel uçuş yolu tespit edilmeye çalışılır.
Bent
c)
Kaza veya ciddi olayın hemen öncesinde hava aracı kontrolünün kaybedilip kaybedilmediği, arızanın havada meydana gelip gelmediğini öğrenm
Madde
MADDE 31
(1) Enkazın incelenmesinde aşağıda belirtilen hususlara özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay yerinin mahalli haritalardan da yararlanılarak bir kroki üzerinde gösterilmesi temin edilir. Eğer kaza veya ciddi olay havaalanı güvenlik alanının içinde olmuş ise enkaz bölgesi havaalanı krokisi üzerinde işaretlener
Fikra
(1)
Enkazın incelenmesinde aşağıda belirtilen hususlara özen gösterilir: a) Kaza veya ciddi olay yerinin mahalli haritalardan da yararlanılarak bir kroki üzerinde gösterilmesi temin edilir. Eğer kaza veya ciddi olay havaalanı güvenlik alanının içinde olmuş ise enkaz bölgesi havaalanı krokisi üzerinde işaretlener
Bent
a)
Kaza veya ciddi olay yerinin mahalli haritalardan da yararlanılarak bir kroki üzerinde gösterilmesi temin edilir. Eğer kaza veya ciddi olay havaalanı güvenlik alanının içinde olmuş ise enkaz bölgesi havaalanı krokisi üzerinde işaretlener
Madde
MADDE 32
(1) Deniz, göl veya derin sulara gömülmüş olan bir hava aracının yeri, görgü tanıkları ve el
Fikra
(1)
Deniz, göl veya derin sulara gömülmüş olan bir hava aracının yeri, görgü tanıkları ve el
Madde
MADDE 33
(1) Hava aracı enkazının kaldırılmasında aşağıda belirlenen esaslar uygulanır: a) Pist, apron, taksi yolu ve benzeri yerlerde bulunan enkazın meydan trafiğini veya can emniyetini tehlikeye düşürmesi gibi durumlar hariç, grubun çalışmaları sona erinceye kadar enkaz kaldırılmaz. b) Enkaz üzerinde yapılacak olan araştırma ve inceleme sonuçlandıktan sonra grup tarafından enkazın kaldırılmasına, mümkün olmadığı durumlarda ise yerinde bırakılmasına bir tutanakla karar verilir. c) Yabancı bir hava aracının ülkemizde kaza veya ciddi olay yapması halinde, grubun enkaz üzerinde incelemesini tamamlamasını müteakip, hava aracı, içeriği ya da herhangi bir kısmı gözetimden çıkarılarak tescil devletinin veya geçerli ise işletmeci devletin tayin ettiği yetkililere teslim edilir. ç) Hava aracının yerleşim yerine düşmesi halinde, kamu hizmetlerini veya can emniyetini etkileyen durumlarda; enkaz parçalarının durumu, yerleri ve istikametleri fotoğraf, video ve krokilerle tespit edilir ve enkaz grup tarafından uygun görülen bir yere işletmecisi veya sahibi tarafından, hava aracı işletmecisi veya sahibinin yetersiz kaldığı durumlarda mahalli mülki amirlerin koordinasyonunda mümkün olan en kısa sürede kaldırılır. d) Özellikle hava alanlarında meydana gelebilec
Fikra
(1)
Hava aracı enkazının kaldırılmasında aşağıda belirlenen esaslar uygulanır: a) Pist, apron, taksi yolu ve benzeri yerlerde bulunan enkazın meydan trafiğini veya can emniyetini tehlikeye düşürmesi gibi durumlar hariç, grubun çalışmaları sona erinceye kadar enkaz kaldırılmaz. b) Enkaz üzerinde yapılacak olan araştırma ve inceleme sonuçlandıktan sonra grup tarafından enkazın kaldırılmasına, mümkün olmadığı durumlarda ise yerinde bırakılmasına bir tutanakla karar verilir. c) Yabancı bir hava aracının ülkemizde kaza veya ciddi olay yapması halinde, grubun enkaz üzerinde incelemesini tamamlamasını müteakip, hava aracı, içeriği ya da herhangi bir kısmı gözetimden çıkarılarak tescil devletinin veya geçerli ise işletmeci devletin tayin ettiği yetkililere teslim edilir. ç) Hava aracının yerleşim yerine düşmesi halinde, kamu hizmetlerini veya can emniyetini etkileyen durumlarda; enkaz parçalarının durumu, yerleri ve istikametleri fotoğraf, video ve krokilerle tespit edilir ve enkaz grup tarafından uygun görülen bir yere işletmecisi veya sahibi tarafından, hava aracı işletmecisi veya sahibinin yetersiz kaldığı durumlarda mahalli mülki amirlerin koordinasyonunda mümkün olan en kısa sürede kaldırılır. d) Özellikle hava alanlarında meydana gelebilec
Bent
a)
Pist, apron, taksi yolu ve benzeri yerlerde bulunan enkazın meydan trafiğini veya can emniyetini tehlikeye düşürmesi gibi durumlar hariç, grubun çalışmaları sona erinceye kadar enkaz kaldırılmaz.
Bent
b)
Enkaz üzerinde yapılacak olan araştırma ve inceleme sonuçlandıktan sonra grup tarafından enkazın kaldırılmasına, mümkün olmadığı durumlarda ise yerinde bırakılmasına bir tutanakla karar verilir.
Bent
c)
Yabancı bir hava aracının ülkemizde kaza veya ciddi olay yapması halinde, grubun enkaz üzerinde incelemesini tamamlamasını müteakip, hava aracı, içeriği ya da herhangi bir kısmı gözetimden çıkarılarak tescil devletinin veya geçerli ise işletmeci devletin tayin ettiği yetkililere teslim edilir.
Bent
ç)
Hava aracının yerleşim yerine düşmesi halinde, kamu hizmetlerini veya can emniyetini etkileyen durumlarda; enkaz parçalarının durumu, yerleri ve istikametleri fotoğraf, video ve krokilerle tespit edilir ve enkaz grup tarafından uygun görülen bir yere işletmecisi veya sahibi tarafından, hava aracı işletmecisi veya sahibinin yetersiz kaldığı durumlarda mahalli mülki amirlerin koordinasyonunda mümkün olan en kısa sürede kaldırılır.
Bent
d)
Özellikle hava alanlarında meydana gelebilec
Madde
MADDE 34
(1) Enkazın kaza yerinden kaldırılması mümkün değilse, hava aracı sahibi ve işletmecisi ile grubun mutabık kalması halinde, kurtarılabilec
Fikra
(1)
Enkazın kaza yerinden kaldırılması mümkün değilse, hava aracı sahibi ve işletmecisi ile grubun mutabık kalması halinde, kurtarılabilec
Madde
MADDE 35
(1) Hava aracı kazası veya ciddi olayı, meydana gelen hasar durumuna göre tam hasar, ağır hasar, hafif hasar ve hasarsız olmak üzere dört hasar derecesinde kıymetlendirilir. Tam hasar
Fikra
(1)
Hava aracı kazası veya ciddi olayı, meydana gelen hasar durumuna göre tam hasar, ağır hasar, hafif hasar ve hasarsız olmak üzere dört hasar derecesinde kıymetlendirilir. Tam hasar
Madde
MADDE 36
(1) Parça kurtarma yönünden hiçbir değeri kalmayan veya kurtarılan parçaların dışında hava aracından hiçbir fayda sağlanamayacak dereced
Fikra
(1)
Parça kurtarma yönünden hiçbir değeri kalmayan veya kurtarılan parçaların dışında hava aracından hiçbir fayda sağlanamayacak dereced
Madde
MADDE 37
(1) Hasarlı parçaların sökülmesi, tamiri ve t
Fikra
(1)
Hasarlı parçaların sökülmesi, tamiri ve t
Madde
MADDE 38
(1) Kazaya veya ciddi olaya uğrayan hava aracının hasarlı parçalarının sökülmesi, tamiri, t
Fikra
(1)
Kazaya veya ciddi olaya uğrayan hava aracının hasarlı parçalarının sökülmesi, tamiri, t
Madde
MADDE 39
(1) Olayı müteakip hava aracının hiçbir parçasına işlem yapılmaması durumunda, hava aracı hasar kıymetlendirilmesi hasarsız olarak derecelendirilir. (2) Olaya maruz kalan hava aracının uçuşa elverişliliğini etkilemeyen küçük parça değişimi veya onarımını ger
Fikra
(1)
Olayı müteakip hava aracının hiçbir parçasına işlem yapılmaması durumunda, hava aracı hasar kıymetlendirilmesi hasarsız olarak derecelendirilir.
Fikra
(2)
Olaya maruz kalan hava aracının uçuşa elverişliliğini etkilemeyen küçük parça değişimi veya onarımını ger
Madde
MADDE 40
(1) Ön rapor aşağıda yer alan hususları kapsamalıdır: a) Hava aracının, üreticisi, modeli, tabiiyeti, tescil işareti ve seri numarası. b) Hava aracının sahibinin, işletmecisinin ve varsa kiracısının adı. c) Uçuş
Fikra
(1)
Ön rapor aşağıda yer alan hususları kapsamalıdır: a) Hava aracının, üreticisi, modeli, tabiiyeti, tescil işareti ve seri numarası. b) Hava aracının sahibinin, işletmecisinin ve varsa kiracısının adı. c) Uçuş
Bent
a)
Hava aracının, üreticisi, modeli, tabiiyeti, tescil işareti ve seri numarası.
Bent
b)
Hava aracının sahibinin, işletmecisinin ve varsa kiracısının adı.
Madde
MADDE 41
(1) Kazayı müteakip otuz gün içerisinde ön rapor hazırlanır ve Başkanın onayına sunulur. (2) Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazalarında ön rapor; a) Tescil devletine, b) İşletmeci devlete, c) Üretici devlete, ç) Tasarımcı devlete, d) Faydalı bilgi, tesis veya uzman sağlayan devlete, e) ICAO’ya, f) Ülkemizde yerleşik ilgili kurum, kuruluş veya şirketlere, gönderilir. (3) Maksimum kütlesi 2250 kg veya daha az ağırlıktaki hava aracı kazalarında ön rapor, ICAO hariç ikinci fıkradaki devletlere gönderilir. (4) Havacılık emniyeti yönünden hemen bir tedbir alınması ger
Fikra
(3)
Maksimum kütlesi 2250 kg veya daha az ağırlıktaki hava aracı kazalarında ön rapor, ICAO hariç ikinci fıkradaki devletlere gönderilir.
Fikra
(1)
Kazayı müteakip otuz gün içerisinde ön rapor hazırlanır ve Başkanın onayına sunulur.
Fikra
(2)
Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazalarında ön rapor; a) Tescil devletine, b) İşletmeci devlete, c) Üretici devlete, ç) Tasarımcı devlete, d) Faydalı bilgi, tesis veya uzman sağlayan devlete, e) ICAO’ya, f) Ülkemizde yerleşik ilgili kurum, kuruluş veya şirketlere, gönderilir.
Bent
a)
Tescil devletine,
Bent
b)
İşletmeci devlete,
Bent
c)
Üretici devlete,
Bent
ç)
Tasarımcı devlete,
Bent
d)
Faydalı bilgi, tesis veya uzman sağlayan devlete,
Bent
e)
ICAO’ya,
Bent
f)
Ülkemizde yerleşik ilgili kurum, kuruluş veya şirketlere, gönderilir.
Fikra
(4)
Havacılık emniyeti yönünden hemen bir tedbir alınması ger
Madde
MADDE 42
(1) Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazaları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgili devletlere gönderilir. (2) Maksimum kütlesi 5700 kg’dan daha fazla olan hava aracı ciddi olayları veya olayları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgili devletlere gönderilir. Nihai rapor sorumluluğu
Fikra
(1)
Maksimum kütlesi 2250 kg’dan daha fazla olan hava aracı kazaları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgili devletlere gönderilir.
Fikra
(2)
Maksimum kütlesi 5700 kg’dan daha fazla olan hava aracı ciddi olayları veya olayları için veri raporu, araştırma ve inceleme tamamlandıktan sonra en kısa sürede ICAO’ya ve talep etmeleri halinde ilgili devletlere gönderilir. Nihai rapor sorumluluğu
Madde
MADDE 43
(1) Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemeleri tamamlandıktan sonra nihai rapor hazırlanır. Raporun hazırlanmasında
Fikra
(1)
Kaza veya ciddi olay araştırma ve incelemeleri tamamlandıktan sonra nihai rapor hazırlanır. Raporun hazırlanmasında
Madde
MADDE 44
(1) Kaza araştırma ve incelemesini yürüten devletin açık müsaadesi olmadan araştırma ve inceleme safhasında temin edilen bilgiler, bulgular ve taslak nihai raporun ihtiva ettiği hususlar açıklanamaz ve yayınlanamaz. Araştırma ve incelemenin yeniden başlatılması
Fikra
(1)
Kaza araştırma ve incelemesini yürüten devletin açık müsaadesi olmadan araştırma ve inceleme safhasında temin edilen bilgiler, bulgular ve taslak nihai raporun ihtiva ettiği hususlar açıklanamaz ve yayınlanamaz. Araştırma ve incelemenin yeniden başlatılması
Madde
MADDE 45
(1) Nihai raporun t
Fikra
(1)
Nihai raporun t
Madde
MADDE 46
(1) Araştırma ve incelemenin herhangi bir safhasında veya nihai raporun hazırlanmasından sonra, benzeri kaza veya ciddi olayların önlenmesi için ger
Fikra
(1)
Araştırma ve incelemenin herhangi bir safhasında veya nihai raporun hazırlanmasından sonra, benzeri kaza veya ciddi olayların önlenmesi için ger
Madde
MADDE 47
(1) Araştırma ve incelemesi tamamlanan her bir kaza veya ciddi olayla ilgili veri tabanı oluşturulur. (2) Başkanlık tarafından ihtiyaç duyulduğunda söz konusu veri tabanından faydalanılarak havacılık emniyetini etkileyen potansiyel risk alanlarıyla ilgili önleyici faaliyetlerde bulunulabilir. (3) Başkanlık, veri tabanına erişim yetkisine haiz olduğu devlet emniyet programına katkı sağlayarak veri tabanından elde ettiği verilerle emniyeti artırıcı faaliyetlerde bulunabilir. ONUNCU BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Olay araştırma ve incelemesi
Fikra
(1)
Araştırma ve incelemesi tamamlanan her bir kaza veya ciddi olayla ilgili veri tabanı oluşturulur.
Fikra
(2)
Başkanlık tarafından ihtiyaç duyulduğunda söz konusu veri tabanından faydalanılarak havacılık emniyetini etkileyen potansiyel risk alanlarıyla ilgili önleyici faaliyetlerde bulunulabilir.
Fikra
(3)
Başkanlık, veri tabanına erişim yetkisine haiz olduğu devlet emniyet programına katkı sağlayarak veri tabanından elde ettiği verilerle emniyeti artırıcı faaliyetlerde bulunabilir. ONUNCU BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Olay araştırma ve incelemesi
Madde
MADDE 48
(1) Sivil havacılıkta can, mal ve çevre emniyetinin korunması bakımından önem taşıyan olaylar hakkında da Başkanlık, bu Yönetmelikte yer alan esaslar çerçevesinde kıyasen işlem yapmaya yetkilidir. (2) Başkan, t
Fikra
(1)
Sivil havacılıkta can, mal ve çevre emniyetinin korunması bakımından önem taşıyan olaylar hakkında da Başkanlık, bu Yönetmelikte yer alan esaslar çerçevesinde kıyasen işlem yapmaya yetkilidir.
Fikra
(2)
Başkan, t
Madde
MADDE 49
(1) Hava aracı kaza istatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu ile paylaşılır. Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Fikra
(1)
Hava aracı kaza istatistikleri Türkiye İstatistik Kurumu ile paylaşılır. Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Madde
MADDE 50
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ICAO
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ICAO
Madde
MADDE 52
(1) 10/11/1985 tarihli ve 18924 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sivil Hava-Araç Kazaları Soruşturma Yönetmeliği (SHY-13)
Fikra
(1)
10/11/1985 tarihli ve 18924 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sivil Hava-Araç Kazaları Soruşturma Yönetmeliği (SHY-13)
Madde
MADDE 53
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 54
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan yönetmelik MADDE 52- (1) 10/11/1985 tarihli ve 18924 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sivil Hava-Araç Kazaları Soruşturma Yönetmeliği (SHY-13) yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 53- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
si halinde Başkanlık tarafından atanan akredite temsilciye, kaza veya ciddi olayın Başkanlık tarafından araştırma ve incelemesi başlatılmış ise grup başkanına yardımcı olur. (2) Danışman, akredite temsilcinin veya grup başkanının istediği bilgi, belge veya dokümanları hazırlar veya hazırlanmasına yardımcı olur. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Kaza veya Ciddi Olay Araştırma ve İncelemesi Türk Hava Sahasında meydana gelen yabancı ülke sivil hava araçlarının kaza veya ciddi olayları MADDE 20- (1) Türk Hava Sahasında meydana gelen yabancı ülke sivil hava araçlarının kaza veya ciddi olaylarının araştırma ve incelemesinin başlatılması ve yürütülmesi Başkanlığın görevlendirdiği grup tarafından yapılır. Kaza veya ciddi olayların araştırma ve incelemesinde bu Yönetmelikte belirtilmemiş hususlarda ICAO
Ek
EK-13
hükümleri uygulanır. (2) Bu Yönetmeliğin uygulanması ile ilgili gerekli alt düzenleyici işlemleri yapmaya Başkanlık yetkilidir. Yönetmelikle ICAO
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı
Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.