Yönetmelikler - Sayı: 40299
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (119)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tari...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ...
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ve 7...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ve 7180 ...
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 448 inci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 448 inci
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte yer alan; a) Anlaşma: Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında imzalanan ve 2 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer alan; a) Anlaşma: Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında imzalanan ve 2 nci
Bent
a)
Anlaşma: Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında imzalanan ve 2 nci
Madde
MADDE 5
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında, aşağıda belirtilen ürünler, bu Yönetmeliğin diğer tüm ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında, aşağıda belirtilen ürünler, bu Yönetmeliğin diğer tüm ger
Madde
MADDE 7
(1) Aşağıdakilerin tamamen Taraf ülkelerden birinde elde edilmiş oldukları kabul edilir: a) Taraf ülkenin kendi topraklarından veya deniz yataklarından çıkartılan madencilik ürünleri. b) Taraf ülkede ...
Fikra
(1)
Aşağıdakilerin tamamen Taraf ülkelerden birinde elde edilmiş oldukları kabul edilir: a) Taraf ülkenin kendi topraklarından veya deniz yataklarından çıkartılan madencilik ürünleri. b) Taraf ülkede hasa...
Bent
a)
Taraf ülkenin kendi topraklarından veya deniz yataklarından çıkartılan madencilik ürünleri.
Bent
b)
Taraf ülkede hasat edilen sebze ürünleri.
Bent
c)
Taraf ülkede doğmuş ve yetiştirilmiş canlı hayvanlar.
Bent
ç)
Taraf ülkede canlı hayvanlardan elde edilmiş ürünler.
Bent
d)
Taraf ülkede avcılık, balıkçılık veya su ürünleri yetiştiriciliğinden elde edilmiş ürünler.
Bent
e)
Taraflardan biri karasuları dışında kendi gemileri ile denizden elde edilen deniz balıkçılığı ürünleri ve diğer ürünler.
Bent
f)
Münhasıran (
Bent
e)
bendinde belirtilen ürünlerden kendi fabrika gemilerinin bordasında üretilen ürünler.
Bent
g)
Taraf ülkede toplanan, yalnızca yeniden kaplamaya veya atık olarak kullanılmaya uygun kullanılmış lastikler dahil, yalnızca ham
Madde
MADDE 11
(1) Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasında nitelendirme birimi, Armonize Sistem Nomanklatürü kullanılmak suretiyle sınıflandırma yapılırken temel birim olarak kabul edilen belirli bir üründür. Buna...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasında nitelendirme birimi, Armonize Sistem Nomanklatürü kullanılmak suretiyle sınıflandırma yapılırken temel birim olarak kabul edilen belirli bir üründür. Buna gör...
Bent
a)
Muhtelif girdilerin montajı veya gruplandırılmasından oluşan bir ürün, Armonize Sistemde t
Madde
MADDE 12
(1) Bir teçhizatın, makinenin, aletin veya aracın parçası beraberinde teslim edilen, normal bir teçhizatın parçası olan ve eşyaya alışılagelmiş olan ve onun fiyatına dahil edilmiş bulunan veya ayrıca ...
Fikra
(1)
Bir teçhizatın, makinenin, aletin veya aracın parçası beraberinde teslim edilen, normal bir teçhizatın parçası olan ve eşyaya alışılagelmiş olan ve onun fiyatına dahil edilmiş bulunan veya ayrıca fatu...
Madde
MADDE 13
(1) Armonize Sistemin 3 sayılı Genel Yorum Kuralında tanımlandığı ş
Fikra
(1)
Armonize Sistemin 3 sayılı Genel Yorum Kuralında tanımlandığı ş
Madde
MADDE 14
(1) Perakende satış için ürünün birlikte paketlendiği ambalaj malzemeleri ve konteynerlerin o ürünle birlikte Armonize Sistemin 5 Sayılı Genel Yorum Kuralına göre sınıflandırıldığı hallerde söz konusu...
Fikra
(1)
Perakende satış için ürünün birlikte paketlendiği ambalaj malzemeleri ve konteynerlerin o ürünle birlikte Armonize Sistemin 5 Sayılı Genel Yorum Kuralına göre sınıflandırıldığı hallerde söz konusu ürü...
Madde
MADDE 15
(1) Bir ürünün taşınması sırasında ürünü korumaya yönelik kullanılan ambalaj malzemeleri ve konteynerler, o ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesinde dikkate alınmaz. Etkisiz unsurlar
Fikra
(1)
Bir ürünün taşınması sırasında ürünü korumaya yönelik kullanılan ambalaj malzemeleri ve konteynerler, o ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesinde dikkate alınmaz. Etkisiz unsurlar
Madde
MADDE 16
(1) Bir ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesi amacıyla, imalatında kullanılabilec
Fikra
(1)
Bir ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesi amacıyla, imalatında kullanılabilec
Madde
MADDE 17
(1) İkinci ve üçüncü bölümde yer alan menşe statüsü kazanılmasına ilişkin koşullar, Taraf ülkelerden birinde kesintisiz olarak yerine getirilir. (2) Taraf ülkelerden birinden Taraf olmayan bir ülkeye ...
Fikra
(1)
İkinci ve üçüncü bölümde yer alan menşe statüsü kazanılmasına ilişkin koşullar, Taraf ülkelerden birinde kesintisiz olarak yerine getirilir.
Fikra
(2)
Taraf ülkelerden birinden Taraf olmayan bir ülkeye ihraç edilmiş olan menşeli eşyanın geri gelmesi halinde; geri gelen eşyanın ihraç edilen eşya ile aynı olduğu, söz konusu ülkede bulunma veya ihraç e...
Madde
MADDE 19
(1) Anlaşma hükümlerinde sağlanan tercihli muamele sadece bu Yönetmeliğin ger
Fikra
(1)
Anlaşma hükümlerinde sağlanan tercihli muamele sadece bu Yönetmeliğin ger
Madde
MADDE 20
(1) Üçüncü bir ülkeye sergilenm
Fikra
(1)
Üçüncü bir ülkeye sergilenm
Madde
MADDE 21
(1) BAE menşeli ürünler, Türkiye’ye ithal edilmeleri esnasında aşağıdaki belgelerden birinin ibrazı üzerine Anlaşmadan yararlanırlar: a) Bir örneği
Fikra
(1)
BAE menşeli ürünler, Türkiye’ye ithal edilmeleri esnasında aşağıdaki belgelerden birinin ibrazı üzerine Anlaşmadan yararlanırlar: a) Bir örneği
Bent
a)
Bir örneği
Madde
MADDE 22
(1) TR-UAE Menşe İspat Belgeleri,
Fikra
(1)
TR-UAE Menşe İspat Belgeleri,
Madde
MADDE 23
(1) Bu bölümde belirlenen koşullar karşılandığı takdirde, TR-UAE Menşe İspat Belgeleri el
Fikra
(1)
Bu bölümde belirlenen koşullar karşılandığı takdirde, TR-UAE Menşe İspat Belgeleri el
Madde
MADDE 24
(1) Taraf ülkeler, 21 inci
Fikra
(1)
Taraf ülkeler, 21 inci
Madde
MADDE 25
(1) Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi, 26 ncı
Fikra
(1)
Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi, 26 ncı
Madde
MADDE 26
(1) Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesinin çalınması, kaybolması veya hasar görmesi halinde ihracatçı veya onun sorumluluğu altında gümrük beyannamesini imzalamaya yetkili kanuni temsilcisi, ilk belgeyi dü...
Fikra
(1)
Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesinin çalınması, kaybolması veya hasar görmesi halinde ihracatçı veya onun sorumluluğu altında gümrük beyannamesini imzalamaya yetkili kanuni temsilcisi, ilk belgeyi düzenl...
Madde
MADDE 27
(1) Bir Taraf ülke menşeli ürünler; diğer Taraf ülkeye ithalatlarında, 36 ncı
Fikra
(1)
Bir Taraf ülke menşeli ürünler; diğer Taraf ülkeye ithalatlarında, 36 ncı
Madde
MADDE 28
(1) Bir menşe ispat belgesi, ihracatçı Taraf ülkede düzenlenme tarihinden itibaren bir yıl süreyle geçerli olur ve bu süre zarfında ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idarelerine ibraz edilmelidir. (2) Bi...
Fikra
(1)
Bir menşe ispat belgesi, ihracatçı Taraf ülkede düzenlenme tarihinden itibaren bir yıl süreyle geçerli olur ve bu süre zarfında ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idarelerine ibraz edilmelidir.
Fikra
(2)
Birinci fıkrada belirtilen son ibraz tarihinden sonra ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idarelerine ibraz edilen menşe ispat belgeleri, bu belgelerin belirlenen son tarihe kadar ibraz edilememesinin ist...
Fikra
(3)
Diğer geç ibraz hallerinde; ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, ürünlerin belirtilen son tarihten önce ibraz edilmiş olması kaydıyla menşe ispat belgelerini kabul edebilir.
Fikra
(4)
Menşe ispat belgelerinin ibraz süresinden sonra tercihli muameleden yararlanması için bu sürenin bitiminden önce eşyanın gümrüğe gelmiş ve yine bu süreden önce ithalatçı veya onun sorumluluğu altında ...
Madde
MADDE 29
(1) Menşe ispat belgeleri, gümrük mevzuatı ve ilgili mevzuat gereğince gümrük idarelerine ibraz edilir. İngilizce dilinde hazırlanmış olan menşe ispat belgelerinin tercümesi talep edilmez; yalnızca, b...
Fikra
(1)
Menşe ispat belgeleri, gümrük mevzuatı ve ilgili mevzuat gereğince gümrük idarelerine ibraz edilir. İngilizce dilinde hazırlanmış olan menşe ispat belgelerinin tercümesi talep edilmez; yalnızca, belge...
Madde
MADDE 30
(1) Menşe ispat belgeleri, bu Yönetmelikte öngörülen ş
Fikra
(1)
Menşe ispat belgeleri, bu Yönetmelikte öngörülen ş
Madde
MADDE 31
(1) BAE’den Türkiye’ye gerç
Fikra
(1)
BAE’den Türkiye’ye gerç
Madde
MADDE 32
(1) 22 nci ve 27 nci
Fikra
(1)
22 nci ve 27 nci
Madde
MADDE 34
(1) Menşe ispat belgelerind
Fikra
(1)
Menşe ispat belgelerind
Madde
MADDE 35
(1) TR-UAE Menşe İspat Belgesi üzerinde silme işlemine veya üzerine başka bir nüshanın düzenlenmesine izin verilmez. Bütün değişiklikler için hatalı olanın yerine yeni bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi d...
Fikra
(1)
TR-UAE Menşe İspat Belgesi üzerinde silme işlemine veya üzerine başka bir nüshanın düzenlenmesine izin verilmez. Bütün değişiklikler için hatalı olanın yerine yeni bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzen...
Madde
MADDE 36
(1) Taraflar arasındaki ticarette aşağıdaki hükümler çerçevesinde basitleştirilmiş işlem uygulanması mümkündür: a) Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
Fikra
(1)
Taraflar arasındaki ticarette aşağıdaki hükümler çerçevesinde basitleştirilmiş işlem uygulanması mümkündür: a) Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
Bent
a)
Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
AltBent
1)
Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
Madde
MADDE 37
(1) Onaylanmış ihracatçıların bu Yönetmelikt
Fikra
(1)
Onaylanmış ihracatçıların bu Yönetmelikt
Madde
MADDE 38
(1) Aynı ve birbirleri yerine geçebilen menşeli ve menşeli olmayan girdiler veya eşyalar, menşeli ve menşeli olmayan statüsünü sürdürm
Fikra
(1)
Aynı ve birbirleri yerine geçebilen menşeli ve menşeli olmayan girdiler veya eşyalar, menşeli ve menşeli olmayan statüsünü sürdürm
Madde
MADDE 39
(1) İthalatçının talebi üzerine ve Bakanlıkça belirlenen şartlara tâbi olarak, Armonize Sistemin 2(a) sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, ...
Fikra
(1)
İthalatçının talebi üzerine ve Bakanlıkça belirlenen şartlara tâbi olarak, Armonize Sistemin 2(a) sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, parç...
Bent
a)
sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, parçalar halinde ithal edilmesi halinde, bu tür ürünler için t
Madde
MADDE 40
(1) Taraf ülkelerin yetkili idareleri, menşe ispat belgesinin doğrulanmasından sorumlu yetkili idarelerin adresleriyle birlikte, TR-UAE Menşe İspat Belgesinin düzenlenmesinde Tarafların gümrük idarele...
Fikra
(1)
Taraf ülkelerin yetkili idareleri, menşe ispat belgesinin doğrulanmasından sorumlu yetkili idarelerin adresleriyle birlikte, TR-UAE Menşe İspat Belgesinin düzenlenmesinde Tarafların gümrük idarelerind...
Madde
MADDE 41
(1) Bu Yönetmeliğin doğru bir ş
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin doğru bir ş
Madde
MADDE 42
(1) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idareleri, menşe ispat belgelerinin gerç
Fikra
(1)
İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idareleri, menşe ispat belgelerinin gerç
Madde
MADDE 43
(1) Menşe ispat belgelerinin kontrol talebi, belgenin ihracatçı Taraf ülkenin yetkili makamlarına gönderilmesi suretiyle yapılır. (2) TR-UAE Menşe İspat Belgelerinin kontrol talebi; menşe ispat belges...
Fikra
(1)
Menşe ispat belgelerinin kontrol talebi, belgenin ihracatçı Taraf ülkenin yetkili makamlarına gönderilmesi suretiyle yapılır.
Fikra
(2)
TR-UAE Menşe İspat Belgelerinin kontrol talebi; menşe ispat belgesinde yer alan
Fikra
(13)
numaralı alanın, kontrol talebinde bulunan ithalatçı gümrük idaresinin adı ve açık posta adresi, yazı makinesi veya mür
Madde
MADDE 44
(1) Sonradan kontrol işlemi, ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri tarafından yerine getirilir. Bu amaçla; ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, her türlü delili talep etme ve ihracatçının he...
Fikra
(1)
Sonradan kontrol işlemi, ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri tarafından yerine getirilir. Bu amaçla; ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, her türlü delili talep etme ve ihracatçının hesap ...
Madde
MADDE 45
(1) Sonradan kontrol talebinde bulunan ithalatçı ülke gümrük idaresi, kontrol sonucundan en kısa zamanda haberdar edilir. (2) Kontrol sonuçlarında, belgelerin gerç
Fikra
(1)
Sonradan kontrol talebinde bulunan ithalatçı ülke gümrük idaresi, kontrol sonucundan en kısa zamanda haberdar edilir.
Fikra
(2)
Kontrol sonuçlarında, belgelerin gerç
Madde
MADDE 46
(1) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi 45 inci
Fikra
(1)
İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi 45 inci
Madde
MADDE 47
(1) İthalatçı Taraf ülke gümrük idaresi, satış faturasının üçüncü bir ülkede yerleşik bir şirket veya söz konusu şirketin hesabına çalışan bir ihracatçı tarafından düzenlendiği durumlarda da, eşyanın ...
Fikra
(1)
İthalatçı Taraf ülke gümrük idaresi, satış faturasının üçüncü bir ülkede yerleşik bir şirket veya söz konusu şirketin hesabına çalışan bir ihracatçı tarafından düzenlendiği durumlarda da, eşyanın bu Y...
Madde
MADDE 48
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı fiiller hakkında Gümrük Kanunu, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu ile
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı fiiller hakkında Gümrük Kanunu, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu ile
Madde
MADDE 49
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan ve Anlaşmanın yürürlüğe girdiği tarihte Türkiye’de veya BAE’de transit halinde olan, antrepolarda veya serbest bölgelerde geçici depolanan eşyaya, ithalatçı Ta...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan ve Anlaşmanın yürürlüğe girdiği tarihte Türkiye’de veya BAE’de transit halinde olan, antrepolarda veya serbest bölgelerde geçici depolanan eşyaya, ithalatçı Tarafı...
Madde
MADDE 50
(1) Taraf ülkeler, nakliyeleri esnasında kendi ülkesi içinde bulunan bir serbest bölgeyi kullanan ve bir menşe ispat belgesi kapsamında ticarete konu olan eşyanın başka eşyayla değiştirilmemesinin vey...
Fikra
(1)
Taraf ülkeler, nakliyeleri esnasında kendi ülkesi içinde bulunan bir serbest bölgeyi kullanan ve bir menşe ispat belgesi kapsamında ticarete konu olan eşyanın başka eşyayla değiştirilmemesinin veya ha...
Fikra
(2)
Türkiye’de veya BAE’de bulunan serbest bölgede üretilen eşya, tatbik edilmiş olan işçilik veya işlemin bu Yönetmelik hükümlerine uygun olması ve eşyanın bu Yönetmeliğin diğer ger
Madde
MADDE 51
(1) Bu Yönetmelikte yer almayan hususlar hakkında Gümrük Kanunu ile Gümrük Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer almayan hususlar hakkında Gümrük Kanunu ile Gümrük Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde
MADDE 52
(1) Bu Yönetmelik 1/9/2023 tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik 1/9/2023 tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 53
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki kanunlarda öngörülen süreler saklı kalmak üzere; a) TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesi için başvuruda bulunan ihracatçı, 22 nci maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen belgeleri, b) Menşe Be...
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 53- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
PDF Tam Görünüm
Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (119 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ve 7180 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile onaylanan Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri Arasında Kapsamlı
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ve 7180 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile onaylanan Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri Arasında Kapsamlı
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ve 7180 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile onaylanan Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri Arasında Kapsamlı
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında 3/3/2023 tarihinde imzalanan, 30/3/2023 tarihli ve 7449 sayılı Kanunla onaylanması uygun bulunan ve 27/4/2023 tarihli ve 7180 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile onaylanan Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri Arasında Kapsamlı
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 448 inci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 448 inci
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte yer alan; a) Anlaşma: Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında imzalanan ve 2 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer alan; a) Anlaşma: Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında imzalanan ve 2 nci
Bent
a)
Anlaşma: Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında imzalanan ve 2 nci
Madde
MADDE 5
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında, aşağıda belirtilen ürünler, bu Yönetmeliğin diğer tüm ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında, aşağıda belirtilen ürünler, bu Yönetmeliğin diğer tüm ger
Madde
MADDE 7
(1) Aşağıdakilerin tamamen Taraf ülkelerden birinde elde edilmiş oldukları kabul edilir: a) Taraf ülkenin kendi topraklarından veya deniz yataklarından çıkartılan madencilik ürünleri. b) Taraf ülkede hasat edilen sebze ürünleri. c) Taraf ülkede doğmuş ve yetiştirilmiş canlı hayvanlar. ç) Taraf ülkede canlı hayvanlardan elde edilmiş ürünler. d) Taraf ülkede avcılık, balıkçılık veya su ürünleri yetiştiriciliğinden elde edilmiş ürünler. e) Taraflardan biri karasuları dışında kendi gemileri ile denizden elde edilen deniz balıkçılığı ürünleri ve diğer ürünler. f) Münhasıran (e) bendinde belirtilen ürünlerden kendi fabrika gemilerinin bordasında üretilen ürünler. g) Taraf ülkede toplanan, yalnızca yeniden kaplamaya veya atık olarak kullanılmaya uygun kullanılmış lastikler dahil, yalnızca ham
Fikra
(1)
Aşağıdakilerin tamamen Taraf ülkelerden birinde elde edilmiş oldukları kabul edilir: a) Taraf ülkenin kendi topraklarından veya deniz yataklarından çıkartılan madencilik ürünleri. b) Taraf ülkede hasat edilen sebze ürünleri. c) Taraf ülkede doğmuş ve yetiştirilmiş canlı hayvanlar. ç) Taraf ülkede canlı hayvanlardan elde edilmiş ürünler. d) Taraf ülkede avcılık, balıkçılık veya su ürünleri yetiştiriciliğinden elde edilmiş ürünler. e) Taraflardan biri karasuları dışında kendi gemileri ile denizden elde edilen deniz balıkçılığı ürünleri ve diğer ürünler. f) Münhasıran (e) bendinde belirtilen ürünlerden kendi fabrika gemilerinin bordasında üretilen ürünler. g) Taraf ülkede toplanan, yalnızca yeniden kaplamaya veya atık olarak kullanılmaya uygun kullanılmış lastikler dahil, yalnızca ham
Bent
a)
Taraf ülkenin kendi topraklarından veya deniz yataklarından çıkartılan madencilik ürünleri.
Bent
b)
Taraf ülkede hasat edilen sebze ürünleri.
Bent
c)
Taraf ülkede doğmuş ve yetiştirilmiş canlı hayvanlar.
Bent
ç)
Taraf ülkede canlı hayvanlardan elde edilmiş ürünler.
Bent
d)
Taraf ülkede avcılık, balıkçılık veya su ürünleri yetiştiriciliğinden elde edilmiş ürünler.
Bent
e)
Taraflardan biri karasuları dışında kendi gemileri ile denizden elde edilen deniz balıkçılığı ürünleri ve diğer ürünler.
Bent
f)
Münhasıran (
Bent
e)
bendinde belirtilen ürünlerden kendi fabrika gemilerinin bordasında üretilen ürünler.
Bent
g)
Taraf ülkede toplanan, yalnızca yeniden kaplamaya veya atık olarak kullanılmaya uygun kullanılmış lastikler dahil, yalnızca ham
Madde
MADDE 11
(1) Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasında nitelendirme birimi, Armonize Sistem Nomanklatürü kullanılmak suretiyle sınıflandırma yapılırken temel birim olarak kabul edilen belirli bir üründür. Buna göre; a) Muhtelif girdilerin montajı veya gruplandırılmasından oluşan bir ürün, Armonize Sistemde t
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasında nitelendirme birimi, Armonize Sistem Nomanklatürü kullanılmak suretiyle sınıflandırma yapılırken temel birim olarak kabul edilen belirli bir üründür. Buna göre; a) Muhtelif girdilerin montajı veya gruplandırılmasından oluşan bir ürün, Armonize Sistemde t
Bent
a)
Muhtelif girdilerin montajı veya gruplandırılmasından oluşan bir ürün, Armonize Sistemde t
Madde
MADDE 12
(1) Bir teçhizatın, makinenin, aletin veya aracın parçası beraberinde teslim edilen, normal bir teçhizatın parçası olan ve eşyaya alışılagelmiş olan ve onun fiyatına dahil edilmiş bulunan veya ayrıca fatura edilmemiş olan aksesuarlar, yed
Fikra
(1)
Bir teçhizatın, makinenin, aletin veya aracın parçası beraberinde teslim edilen, normal bir teçhizatın parçası olan ve eşyaya alışılagelmiş olan ve onun fiyatına dahil edilmiş bulunan veya ayrıca fatura edilmemiş olan aksesuarlar, yed
Madde
MADDE 13
(1) Armonize Sistemin 3 sayılı Genel Yorum Kuralında tanımlandığı ş
Fikra
(1)
Armonize Sistemin 3 sayılı Genel Yorum Kuralında tanımlandığı ş
Madde
MADDE 14
(1) Perakende satış için ürünün birlikte paketlendiği ambalaj malzemeleri ve konteynerlerin o ürünle birlikte Armonize Sistemin 5 Sayılı Genel Yorum Kuralına göre sınıflandırıldığı hallerde söz konusu ürünün üretiminde kullanılan menşeli olmayan tüm girdilerin
Fikra
(1)
Perakende satış için ürünün birlikte paketlendiği ambalaj malzemeleri ve konteynerlerin o ürünle birlikte Armonize Sistemin 5 Sayılı Genel Yorum Kuralına göre sınıflandırıldığı hallerde söz konusu ürünün üretiminde kullanılan menşeli olmayan tüm girdilerin
Madde
MADDE 15
(1) Bir ürünün taşınması sırasında ürünü korumaya yönelik kullanılan ambalaj malzemeleri ve konteynerler, o ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesinde dikkate alınmaz. Etkisiz unsurlar
Fikra
(1)
Bir ürünün taşınması sırasında ürünü korumaya yönelik kullanılan ambalaj malzemeleri ve konteynerler, o ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesinde dikkate alınmaz. Etkisiz unsurlar
Madde
MADDE 16
(1) Bir ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesi amacıyla, imalatında kullanılabilec
Fikra
(1)
Bir ürünün menşeli olup olmadığının belirlenmesi amacıyla, imalatında kullanılabilec
Madde
MADDE 17
(1) İkinci ve üçüncü bölümde yer alan menşe statüsü kazanılmasına ilişkin koşullar, Taraf ülkelerden birinde kesintisiz olarak yerine getirilir. (2) Taraf ülkelerden birinden Taraf olmayan bir ülkeye ihraç edilmiş olan menşeli eşyanın geri gelmesi halinde; geri gelen eşyanın ihraç edilen eşya ile aynı olduğu, söz konusu ülkede bulunma veya ihraç edilme süresi içerisinde iyi koşullarda muhafaza edilmeleri için ger
Fikra
(1)
İkinci ve üçüncü bölümde yer alan menşe statüsü kazanılmasına ilişkin koşullar, Taraf ülkelerden birinde kesintisiz olarak yerine getirilir.
Fikra
(2)
Taraf ülkelerden birinden Taraf olmayan bir ülkeye ihraç edilmiş olan menşeli eşyanın geri gelmesi halinde; geri gelen eşyanın ihraç edilen eşya ile aynı olduğu, söz konusu ülkede bulunma veya ihraç edilme süresi içerisinde iyi koşullarda muhafaza edilmeleri için ger
Madde
MADDE 19
(1) Anlaşma hükümlerinde sağlanan tercihli muamele sadece bu Yönetmeliğin ger
Fikra
(1)
Anlaşma hükümlerinde sağlanan tercihli muamele sadece bu Yönetmeliğin ger
Madde
MADDE 20
(1) Üçüncü bir ülkeye sergilenm
Fikra
(1)
Üçüncü bir ülkeye sergilenm
Madde
MADDE 21
(1) BAE menşeli ürünler, Türkiye’ye ithal edilmeleri esnasında aşağıdaki belgelerden birinin ibrazı üzerine Anlaşmadan yararlanırlar: a) Bir örneği
Fikra
(1)
BAE menşeli ürünler, Türkiye’ye ithal edilmeleri esnasında aşağıdaki belgelerden birinin ibrazı üzerine Anlaşmadan yararlanırlar: a) Bir örneği
Bent
a)
Bir örneği
Madde
MADDE 22
(1) TR-UAE Menşe İspat Belgeleri,
Fikra
(1)
TR-UAE Menşe İspat Belgeleri,
Madde
MADDE 23
(1) Bu bölümde belirlenen koşullar karşılandığı takdirde, TR-UAE Menşe İspat Belgeleri el
Fikra
(1)
Bu bölümde belirlenen koşullar karşılandığı takdirde, TR-UAE Menşe İspat Belgeleri el
Madde
MADDE 24
(1) Taraf ülkeler, 21 inci
Fikra
(1)
Taraf ülkeler, 21 inci
Madde
MADDE 25
(1) Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi, 26 ncı
Fikra
(1)
Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi, 26 ncı
Madde
MADDE 26
(1) Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesinin çalınması, kaybolması veya hasar görmesi halinde ihracatçı veya onun sorumluluğu altında gümrük beyannamesini imzalamaya yetkili kanuni temsilcisi, ilk belgeyi düzenleyen gümrük idaresine veya Bakanlıkça yetkilendirilen kuruluşa elind
Fikra
(1)
Bir TR-UAE Menşe İspat Belgesinin çalınması, kaybolması veya hasar görmesi halinde ihracatçı veya onun sorumluluğu altında gümrük beyannamesini imzalamaya yetkili kanuni temsilcisi, ilk belgeyi düzenleyen gümrük idaresine veya Bakanlıkça yetkilendirilen kuruluşa elind
Madde
MADDE 27
(1) Bir Taraf ülke menşeli ürünler; diğer Taraf ülkeye ithalatlarında, 36 ncı
Fikra
(1)
Bir Taraf ülke menşeli ürünler; diğer Taraf ülkeye ithalatlarında, 36 ncı
Madde
MADDE 28
(1) Bir menşe ispat belgesi, ihracatçı Taraf ülkede düzenlenme tarihinden itibaren bir yıl süreyle geçerli olur ve bu süre zarfında ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idarelerine ibraz edilmelidir. (2) Birinci fıkrada belirtilen son ibraz tarihinden sonra ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idarelerine ibraz edilen menşe ispat belgeleri, bu belgelerin belirlenen son tarihe kadar ibraz edilememesinin istisnai durumlardan kaynaklanması halinde, tercihli muamele uygulanmak üzere kabul edilebilir. (3) Diğer geç ibraz hallerinde; ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, ürünlerin belirtilen son tarihten önce ibraz edilmiş olması kaydıyla menşe ispat belgelerini kabul edebilir. (4) Menşe ispat belgelerinin ibraz süresinden sonra tercihli muameleden yararlanması için bu sürenin bitiminden önce eşyanın gümrüğe gelmiş ve yine bu süreden önce ithalatçı veya onun sorumluluğu altında gümrük beyannamesini imzalamaya yetkili kanuni temsilcisi tarafından yazılı olarak ilgili gümrük idaresine başvurulmuş olması ger
Fikra
(1)
Bir menşe ispat belgesi, ihracatçı Taraf ülkede düzenlenme tarihinden itibaren bir yıl süreyle geçerli olur ve bu süre zarfında ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idarelerine ibraz edilmelidir.
Fikra
(2)
Birinci fıkrada belirtilen son ibraz tarihinden sonra ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idarelerine ibraz edilen menşe ispat belgeleri, bu belgelerin belirlenen son tarihe kadar ibraz edilememesinin istisnai durumlardan kaynaklanması halinde, tercihli muamele uygulanmak üzere kabul edilebilir.
Fikra
(3)
Diğer geç ibraz hallerinde; ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, ürünlerin belirtilen son tarihten önce ibraz edilmiş olması kaydıyla menşe ispat belgelerini kabul edebilir.
Fikra
(4)
Menşe ispat belgelerinin ibraz süresinden sonra tercihli muameleden yararlanması için bu sürenin bitiminden önce eşyanın gümrüğe gelmiş ve yine bu süreden önce ithalatçı veya onun sorumluluğu altında gümrük beyannamesini imzalamaya yetkili kanuni temsilcisi tarafından yazılı olarak ilgili gümrük idaresine başvurulmuş olması ger
Madde
MADDE 29
(1) Menşe ispat belgeleri, gümrük mevzuatı ve ilgili mevzuat gereğince gümrük idarelerine ibraz edilir. İngilizce dilinde hazırlanmış olan menşe ispat belgelerinin tercümesi talep edilmez; yalnızca, belgeler üzerinde İngilizce haricind
Fikra
(1)
Menşe ispat belgeleri, gümrük mevzuatı ve ilgili mevzuat gereğince gümrük idarelerine ibraz edilir. İngilizce dilinde hazırlanmış olan menşe ispat belgelerinin tercümesi talep edilmez; yalnızca, belgeler üzerinde İngilizce haricind
Madde
MADDE 30
(1) Menşe ispat belgeleri, bu Yönetmelikte öngörülen ş
Fikra
(1)
Menşe ispat belgeleri, bu Yönetmelikte öngörülen ş
Madde
MADDE 31
(1) BAE’den Türkiye’ye gerç
Fikra
(1)
BAE’den Türkiye’ye gerç
Madde
MADDE 32
(1) 22 nci ve 27 nci
Fikra
(1)
22 nci ve 27 nci
Madde
MADDE 34
(1) Menşe ispat belgelerind
Fikra
(1)
Menşe ispat belgelerind
Madde
MADDE 35
(1) TR-UAE Menşe İspat Belgesi üzerinde silme işlemine veya üzerine başka bir nüshanın düzenlenmesine izin verilmez. Bütün değişiklikler için hatalı olanın yerine yeni bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenir. Düzeltilen TR-UAE Menşe İspat Belgesind
Fikra
(1)
TR-UAE Menşe İspat Belgesi üzerinde silme işlemine veya üzerine başka bir nüshanın düzenlenmesine izin verilmez. Bütün değişiklikler için hatalı olanın yerine yeni bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenir. Düzeltilen TR-UAE Menşe İspat Belgesind
Madde
MADDE 36
(1) Taraflar arasındaki ticarette aşağıdaki hükümler çerçevesinde basitleştirilmiş işlem uygulanması mümkündür: a) Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
Fikra
(1)
Taraflar arasındaki ticarette aşağıdaki hükümler çerçevesinde basitleştirilmiş işlem uygulanması mümkündür: a) Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
Bent
a)
Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
AltBent
1)
Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini ger
Madde
MADDE 37
(1) Onaylanmış ihracatçıların bu Yönetmelikt
Fikra
(1)
Onaylanmış ihracatçıların bu Yönetmelikt
Madde
MADDE 38
(1) Aynı ve birbirleri yerine geçebilen menşeli ve menşeli olmayan girdiler veya eşyalar, menşeli ve menşeli olmayan statüsünü sürdürm
Fikra
(1)
Aynı ve birbirleri yerine geçebilen menşeli ve menşeli olmayan girdiler veya eşyalar, menşeli ve menşeli olmayan statüsünü sürdürm
Madde
MADDE 39
(1) İthalatçının talebi üzerine ve Bakanlıkça belirlenen şartlara tâbi olarak, Armonize Sistemin 2(a) sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, parçalar halinde ithal edilmesi halinde, bu tür ürünler için t
Fikra
(1)
İthalatçının talebi üzerine ve Bakanlıkça belirlenen şartlara tâbi olarak, Armonize Sistemin 2(a) sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, parçalar halinde ithal edilmesi halinde, bu tür ürünler için t
Bent
a)
sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, parçalar halinde ithal edilmesi halinde, bu tür ürünler için t
Madde
MADDE 40
(1) Taraf ülkelerin yetkili idareleri, menşe ispat belgesinin doğrulanmasından sorumlu yetkili idarelerin adresleriyle birlikte, TR-UAE Menşe İspat Belgesinin düzenlenmesinde Tarafların gümrük idarelerinde kullanılan resmi mühür örn
Fikra
(1)
Taraf ülkelerin yetkili idareleri, menşe ispat belgesinin doğrulanmasından sorumlu yetkili idarelerin adresleriyle birlikte, TR-UAE Menşe İspat Belgesinin düzenlenmesinde Tarafların gümrük idarelerinde kullanılan resmi mühür örn
Madde
MADDE 41
(1) Bu Yönetmeliğin doğru bir ş
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin doğru bir ş
Madde
MADDE 42
(1) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idareleri, menşe ispat belgelerinin gerç
Fikra
(1)
İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idareleri, menşe ispat belgelerinin gerç
Madde
MADDE 43
(1) Menşe ispat belgelerinin kontrol talebi, belgenin ihracatçı Taraf ülkenin yetkili makamlarına gönderilmesi suretiyle yapılır. (2) TR-UAE Menşe İspat Belgelerinin kontrol talebi; menşe ispat belgesinde yer alan (13) numaralı alanın, kontrol talebinde bulunan ithalatçı gümrük idaresinin adı ve açık posta adresi, yazı makinesi veya mür
Fikra
(1)
Menşe ispat belgelerinin kontrol talebi, belgenin ihracatçı Taraf ülkenin yetkili makamlarına gönderilmesi suretiyle yapılır.
Fikra
(2)
TR-UAE Menşe İspat Belgelerinin kontrol talebi; menşe ispat belgesinde yer alan
Fikra
(13)
numaralı alanın, kontrol talebinde bulunan ithalatçı gümrük idaresinin adı ve açık posta adresi, yazı makinesi veya mür
Madde
MADDE 44
(1) Sonradan kontrol işlemi, ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri tarafından yerine getirilir. Bu amaçla; ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, her türlü delili talep etme ve ihracatçının hesap kayıtlarını denetleme veya ger
Fikra
(1)
Sonradan kontrol işlemi, ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri tarafından yerine getirilir. Bu amaçla; ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, her türlü delili talep etme ve ihracatçının hesap kayıtlarını denetleme veya ger
Madde
MADDE 45
(1) Sonradan kontrol talebinde bulunan ithalatçı ülke gümrük idaresi, kontrol sonucundan en kısa zamanda haberdar edilir. (2) Kontrol sonuçlarında, belgelerin gerç
Fikra
(1)
Sonradan kontrol talebinde bulunan ithalatçı ülke gümrük idaresi, kontrol sonucundan en kısa zamanda haberdar edilir.
Fikra
(2)
Kontrol sonuçlarında, belgelerin gerç
Madde
MADDE 46
(1) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi 45 inci
Fikra
(1)
İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi 45 inci
Madde
MADDE 47
(1) İthalatçı Taraf ülke gümrük idaresi, satış faturasının üçüncü bir ülkede yerleşik bir şirket veya söz konusu şirketin hesabına çalışan bir ihracatçı tarafından düzenlendiği durumlarda da, eşyanın bu Yönetmeliğin ger
Fikra
(1)
İthalatçı Taraf ülke gümrük idaresi, satış faturasının üçüncü bir ülkede yerleşik bir şirket veya söz konusu şirketin hesabına çalışan bir ihracatçı tarafından düzenlendiği durumlarda da, eşyanın bu Yönetmeliğin ger
Madde
MADDE 48
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı fiiller hakkında Gümrük Kanunu, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu ile
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı fiiller hakkında Gümrük Kanunu, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu ile
Madde
MADDE 49
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan ve Anlaşmanın yürürlüğe girdiği tarihte Türkiye’de veya BAE’de transit halinde olan, antrepolarda veya serbest bölgelerde geçici depolanan eşyaya, ithalatçı Tarafın gümrük idaresine söz konusu tarihten itibaren altı ay içinde, eşyanın 19 uncu
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan ve Anlaşmanın yürürlüğe girdiği tarihte Türkiye’de veya BAE’de transit halinde olan, antrepolarda veya serbest bölgelerde geçici depolanan eşyaya, ithalatçı Tarafın gümrük idaresine söz konusu tarihten itibaren altı ay içinde, eşyanın 19 uncu
Madde
MADDE 50
(1) Taraf ülkeler, nakliyeleri esnasında kendi ülkesi içinde bulunan bir serbest bölgeyi kullanan ve bir menşe ispat belgesi kapsamında ticarete konu olan eşyanın başka eşyayla değiştirilmemesinin veya hasara uğramasını önleyici normal işlemler dışındaki herhangi bir işleme tâbi tutulmamasının temini konusundaki her türlü tedbiri alır. (2) Türkiye’de veya BAE’de bulunan serbest bölgede üretilen eşya, tatbik edilmiş olan işçilik veya işlemin bu Yönetmelik hükümlerine uygun olması ve eşyanın bu Yönetmeliğin diğer ger
Fikra
(1)
Taraf ülkeler, nakliyeleri esnasında kendi ülkesi içinde bulunan bir serbest bölgeyi kullanan ve bir menşe ispat belgesi kapsamında ticarete konu olan eşyanın başka eşyayla değiştirilmemesinin veya hasara uğramasını önleyici normal işlemler dışındaki herhangi bir işleme tâbi tutulmamasının temini konusundaki her türlü tedbiri alır.
Fikra
(2)
Türkiye’de veya BAE’de bulunan serbest bölgede üretilen eşya, tatbik edilmiş olan işçilik veya işlemin bu Yönetmelik hükümlerine uygun olması ve eşyanın bu Yönetmeliğin diğer ger
Madde
MADDE 51
(1) Bu Yönetmelikte yer almayan hususlar hakkında Gümrük Kanunu ile Gümrük Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer almayan hususlar hakkında Gümrük Kanunu ile Gümrük Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde
MADDE 52
(1) Bu Yönetmelik 1/9/2023 tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik 1/9/2023 tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 53
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki kanunlarda öngörülen süreler saklı kalmak üzere; a) TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesi için başvuruda bulunan ihracatçı, 22 nci maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen belgeleri, b) Menşe Beyanında bulunan ihracatçı, bu beyanın bir nüshasını ve 27 nci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen belgeleri, c) TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenleyen gümrük idaresi veya Bakanlıkça yetkilendirilen kişi veya kuruluşlar, 22 nci maddede belirtilen başvuru formunu ve başvuru sırasında firma tarafından kendilerine sunulan diğer tüm vesaiki, ç) İthalatçı ülkenin gümrük idareleri, kendilerine ibraz edilen menşe ispat belgelerini, en az beş yıl muhafaza etmek mecburiyetindedir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen kayıtlar; elektronik veya yazılı ortam dahil olmak üzere, hızlı erişime imkan veren herhangi bir ortamda muhafaza edilebilir. Menşe ispat belgelerindeki farklılıklar ve biçimsel hatalar MADDE 34- (1) Menşe ispat belgelerindeki ibareler ile ürünlerin ithalat işlemlerini yerine getirmek amacıyla gümrük idarelerine ibraz edilen belgelerdeki ibareler arasında küçük farklılıkların bulunması, belgenin gümrüğe sunulan ürünlere tekabül ettiğinin kesin olarak ortaya konması kaydıyla söz konusu menşe ispat belgelerinin geçerliliğini kendiliğinden ortadan kaldırmaz. (2) Menşe ispat belgeleri üzerindeki ibarelerin doğruluğu üzerinde şüphe yaratması söz konusu olmayan daktilo hatası gibi bariz maddi hatalar, bu belgelerin reddedilmesini gerektirmez. TR-UAE Menşe İspat Belgesinde hatalı beyan MADDE 35- (1) TR-UAE Menşe İspat Belgesi üzerinde silme işlemine veya üzerine başka bir nüshanın düzenlenmesine izin verilmez. Bütün değişiklikler için hatalı olanın yerine yeni bir TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenir. Düzeltilen TR-UAE Menşe İspat Belgesindeki seri numarası yeni düzenlenen TR-UAE Menşe İspat Belgesinde uygun alanda gösterilmelidir. ALTINCI BÖLÜM Basitleştirilmiş İşlemler Onaylanmış ihracatçı yetkisinin verilmesi MADDE 36- (1) Taraflar arasındaki ticarette aşağıdaki hükümler çerçevesinde basitleştirilmiş işlem uygulanması mümkündür: a) Bakanlık; 1) Sık sık TR-UAE Menşe İspat Belgesi düzenlenmesini gerektiren sevkiyat yapan, 2) Eşyanın menşe statüsünün ve bu Yönetmelik hükümlerinin yerine getirildiğinin saptanması için gerekli her türlü teminatı gümrük idarelerine veren, 3) Vergi ve gümrük mevzuatı ile ilgili ciddi ve mükerrer suç işlememiş olan, 4) Gümrük makamlarının faaliyetlerini denetlemesine imkan verecek kayıtlara sahip olan, gerçek ve tüzel kişilere, eşyanın kıymetine bakılmaksızın örneği EK-IV’te yer alan Menşe Beyanını hazırlayabilmesi konusunda onaylanmış ihracatçı yetkisi verebilir. (2) Bakanlık, onaylanmış ihracatçıya, Menşe Beyanında beyan edilmek üzere bir yetki numarası verir. (3) Bakanlık, basitleştirilmiş işlem uygulamasını teminen yetki belgesi verilmesi ve yetkinin onaylanmış ihracatçı tarafından kullanımının izlenmesine ilişkin usulleri belirler. (4) Taraf ülkeler, onaylanmış ihracatçı listesini birbirleriyle paylaşır veya yayımlar ve düzenli aralıklarla günceller. Onaylanmış ihracatçı yetkisinin iptali MADDE 37- (1) Onaylanmış ihracatçıların bu Yönetmelikteki hükümlere aykırı hareket etmeleri ya da verilen yetkide öngörülen koşullara uymamaları veya bu koşulların ortadan kalkması halinde, cezai hükümler saklı kalmak üzere verilen yetki Bakanlıkça geçici olarak geri alınabilir veya iptal edilebilir. Muhasebesel ayrım MADDE 38- (1) Aynı ve birbirleri yerine geçebilen menşeli ve menşeli olmayan girdiler veya eşyalar, menşeli ve menşeli olmayan statüsünü sürdürmek için depolama esnasında fiziki olarak ayrılabilir. (2) Birinci fıkraya halel getirmeksizin, menşeli ve menşeli olmayan aynı ve birbirleri yerine geçebilen girdiler veya eşyalar, bir muhasebesel ayrım yöntemi kullanılmışsa, depolama esnasında fiziki olarak birbirinden ayrılmadan bir ürünün imalatında kullanılabilir. (3) İkinci fıkrada atıfta bulunulan muhasebesel ayrım yöntemi, Taraf ülkede genel kabul gören muhasebe ilkeleri çerçevesinde bir stok yönetim yöntemi ile uyumlu bir şekilde uygulanır. (4) Bir Taraf ülke, üçüncü fıkrada belirtilen bir stok yönetim yöntemini uygulamayı seçerse, Taraf ülkenin gümrük idaresi, o mali yıl boyunca söz konusu aynı veya birbiri yerine geçebilen girdiler veya eşyalar için seçilen yöntemin uygulanmaya devam etmesini sağlar.
(5) Muhasebesel ayrım yöntemi, herhangi bir zamanda, girdiler veya ürünlerin fiziki olarak birbirinden ayrılmış olması halinde olduğundan daha fazla girdi veya ürünlerin menşe statüsü kazanmamasını sağlayan herhangi bir yöntemdir. (6) Bir Taraf ülke, kendi kanun ve yönetmeliklerinde belirlenen koşullar altında, bir muhasebesel ayrım yönteminin kullanılmasının o Taraf ülkenin gümrük idarelerinin önceden iznine tabi olmasını isteyebilir. O Taraf ülkenin gümrük idareleri; bu tür yetkilerin kullanımını izler ve yetki sahibinin muhasebesel ayrım yöntemini uygunsuz bir şekilde kullanması veya bu Yönetmelik altında yer alan diğer koşulları karşılamaması halinde, yetkiyi geri alabilir. Parçalar halinde ithalat MADDE 39- (1) İthalatçının talebi üzerine ve Bakanlıkça belirlenen şartlara tâbi olarak, Armonize Sistemin 2(a) sayılı Genel Yorum Kuralı anlamındaki birleştirilmemiş veya monte edilmemiş halde olan ürünlerin, parçalar halinde ithal edilmesi halinde, bu tür ürünler için tek bir menşe ispat belgesi, ilk parçanın ithalatı esnasında gümrük idaresine verilir. YEDİNCİ BÖLÜM Gümrük İdareleri Arasında Karşılıklı İdari İş Birliği Mühür ve adreslerin iletilmesi MADDE 40- (1) Taraf ülkelerin yetkili idareleri, menşe ispat belgesinin doğrulanmasından sorumlu yetkili idarelerin adresleriyle birlikte, TR-UAE Menşe İspat Belgesinin düzenlenmesinde Tarafların gümrük idarelerinde kullanılan resmi mühür örneklerini ve QR kodların ve elektronik sertifikaların tevsikine yönelik güvenli internet adresini birbirlerine iletirler. (2) İsim, adres veya mühürlerdeki herhangi bir değişiklik aynı şekilde diğer Taraf ülkeye derhal bildirilir. Karşılıklı yardım MADDE 41- (1) Bu Yönetmeliğin doğru bir şekilde uygulanmasını teminen, Taraflar, yetkili gümrük idareleri aracılığıyla, menşe ispat belgelerinin gerçekliğinin ve belgede yer alan bilgilerin doğruluğunun kontrolü hususunda birbirlerine yardımcı olurlar. Sonradan kontrol talebi MADDE 42- (1) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idareleri, menşe ispat belgelerinin gerçekliği veya eşyanın gerçek menşeine ilişkin bilgilerin doğruluğu hakkında makul bir şüphenin doğduğu herhangi bir zamanda veya sondaj usulü ile yapacağı kontrol sonucunda menşe ispat belgesini veya bir kopyasını, gerektiğinde araştırmanın gerekçelerini de belirterek, sonradan kontrol talebi ile ihracatçı ülke gümrük idaresine geri gönderir. (2) Birinci fıkra hükümlerinin uygulanmasında; ithalatçı Taraf ülkenin yetkili veya gümrük idareleri, menşe ispat belgesinin ve eğer ibraz edilmişse faturayı yahut bu belgelerin birer kopyasını, gerektiğinde sonradan kontrol talebinin gerekçelerini de belirterek ihracatçı Taraf ülkenin yetkili veya gümrük idarelerine sonradan kontrol talebiyle geri gönderir. Menşe ispat belgesinde yer alan bilgilerin doğru olmadığı kanaatini uyandıran elde edilmiş tüm belge ve bilgi sonradan kontrol talebini desteklemek üzere gönderilir. Sonradan kontrol işlemleri MADDE 43- (1) Menşe ispat belgelerinin kontrol talebi, belgenin ihracatçı Taraf ülkenin yetkili makamlarına gönderilmesi suretiyle yapılır. (2) TR-UAE Menşe İspat Belgelerinin kontrol talebi; menşe ispat belgesinde yer alan (13) numaralı alanın, kontrol talebinde bulunan ithalatçı gümrük idaresinin adı ve açık posta adresi, yazı makinesi veya mürekkepli kalemle ve matbaa harfleri ile yazılarak doldurulması suretiyle yapılır. (3) Kontrol talebinde bulunulan yer ve tarih belirtilip imzalanır ve mühür ile işlemi gerçekleştiren görevliye ait kaşe uygulanmak suretiyle onaylanır. Sonradan kontrol talebinin incelenmesi MADDE 44- (1) Sonradan kontrol işlemi, ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri tarafından yerine getirilir. Bu amaçla; ihracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, her türlü delili talep etme ve ihracatçının hesap kayıtlarını denetleme veya gerekli gördükleri diğer kontrolleri yapabilme yetkisine sahiptir. (2) İhracatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, TR-UAE Menşe İspat Belgelerinin kontrol sonucunu (13) numaralı alanı aşağıdaki şekilde doldurmak suretiyle belirtir:
a) 1 inci veya 2 nci maddelerden uygun olanın önüne (x) işareti konur. b) Kontrolü yapan gümrük idaresinin adı ve kontrol tarihi yazılır. c) İmzalanır ve okunabilir mühür ile işlemi gerçekleştiren görevliye ait kaşe uygulanmak suretiyle onaylanır. Sonradan kontrol sonuçları MADDE 45- (1) Sonradan kontrol talebinde bulunan ithalatçı ülke gümrük idaresi, kontrol sonucundan en kısa zamanda haberdar edilir. (2) Kontrol sonuçlarında, belgelerin gerçek olup olmadığı, söz konusu ürünlerin taraf ülkelerden biri menşeli olarak kabul edilip edilemeyeceği ve bu Yönetmeliğin diğer hükümlerine uygun olup olmadığı hususları açıkça belirtilir. (3) Kontrol talebinin gönderildiği tarihin üzerinden altı aylık bir sürenin geçmesinin ardından, kontrol talebine ilişkin olarak ihracatçı Taraf ülkenin gümrük idaresinden henüz bir yanıt alınmamışsa ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi, ihracatçı Taraf ülkenin gümrük idaresine bir hatırlatma yazısı gönderir. (4) İhracatçı Taraf ülke gümrük idaresinden, kontrol talebinin sonucuna ilişkin olarak talebin gönderildiği tarihten itibaren on ay içerisinde bir yanıt alınamaz veya alınan yanıt, kontrolü talep edilen belgelerin gerçekliğinin veya ilgili ürünlerin gerçek menşeinin tespitine imkân verecek ölçüde yeterli bilgi içermezse; talepte bulunan gümrük idaresi, istisnai durumlar haricinde, tercihli muamele tanınmasını reddedebilir. (5) İthalatçı ülke gümrük idaresine ibraz edilen menşe ispat belgelerinin sonradan kontrol işlemine tâbi tutulması halinde, söz konusu belge kapsamı eşyanın kanuni vergisi ile tercihli vergisi arasındaki fark kadar nakit veya teminat mektubu alınarak, eşyanın gümrük işlemleri tamamlanır. İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi eşyayı, ithalat yasağına veya kısıtlamasına tâbi tutulmaması ve bir sahtecilik şüphesi bulunmaması kaydıyla gerekli görülen her türlü idari tedbire tâbi olmak üzere ithalatçıya teslim edebilir. Sonradan kontrol amacıyla gönderilen menşe ispat belgelerinin, ihracatçı ülke yetkili makamınca doğruluğunun teyidi yapılarak geri gönderilmesinden sonra teminata bağlanan gümrük vergileri iade edilir. Kontrol ziyareti MADDE 46- (1) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi 45 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen sonradan kontrol sonucundan tatmin olmazsa, haklı nedenle ve istisnai durumlar için ihracatçı Taraf ülkeye kontrol ziyareti talep edebilir. (2) Birinci fıkra uyarınca, kontrol ziyareti gerçekleştirilmeden önce; a) İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi, kontrol ziyaretini gerçekleştirme niyetini üretim tesisleri ziyaret edilecek imalatçı veya ihracatçıya, kontrol ziyaretinin gerçekleşeceği ülkedeki Tarafın yetkili idarelerine ve kontrol ziyaretine konu eşyanın ithalatçısına aynı anda yazılı olarak bildirir. b) (a) bendinde belirtilen yazılı bildirimde; bildirimi düzenleyen yetkili idarelerin adı, üretim tesisleri ziyaret edilecek imalatçı ve ihracatçının adı, kontrol ziyareti için önerilen tarih, kontrole tabi eşyaya da atıfta bulunacak şekilde önerilen kontrol ziyaretinin kapsamı ve kontrol ziyaretini gerçekleştirecek yetkililerin ad ve unvanlarına yer verilir. c) İthalatçı Taraf ülkenin yetkili idareleri, tesisi ziyaret edilecek imalat veya ihracatçının yazılı onayını alır. ç) (a) bendi kapsamında, bildirimin alındığı tarihten itibaren 30 gün içinde imalatçı veya ihracatçıdan yazılı onay alınmadığında, ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi, kontrol ziyaretine tabi tutulan menşe ispat belgesi kapsamı eşyanın tercihli tarife uygulamasını reddedebilir. d) Bildirimi alan yetkili idareler, önerilen kontrol ziyaretini erteleyebilir ve bildirimin alındığı tarihten itibaren 15 gün içinde ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idarelerine bu niyetini bildirir. Ertelemeye bağlı olmaksızın herhangi bir kontrol ziyareti, bu bildirimin alındığı tarihten itibaren 60 gün içinde veya Türkiye veya BAE’nin mutabık kalacağı daha uzun bir süre içinde gerçekleştirilir. (3) Kontrol ziyaretini gerçekleştiren ithalatçı Taraf ülkenin yetkili idaresi, gümrük idaresi ile eşgüdüm şekilde, tercihli muamele talep edilen eşyası kontrole tabi olan imalatçı veya ihracatçıya ve ilgili yetkili idareye söz konusu kontrole tabi eşyanın menşeli eşya olarak nitelendirilip nitelendirilmediğine dair yazılı bir karar temin eder.
(4) Eşyanın menşeli eşya olarak nitelendirildiğine dair üçüncü fıkrada atıfta bulunulan yazılı kararın çıkması üzerine, ithalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi tarafından teminata bağlanan gümrük vergileri iade edilir. (5) Eşyanın menşeli eşya olarak nitelendirilemeyeceğine dair üçüncü fıkrada atıfta bulunulan yazılı kararın çıkması üzerine, imalatçı veya ihracatçısına eşyanın tercihli tarife muamelesine uygunluğuna ilişkin tahriri yorumların veya ek bilgilerin sunulduğu yazılı kararın alındığı tarihten itibaren 30 gün mühlet verilir. Nihai yazılı karar, yorumların veya ek bilgilerin alındığı tarihten itibaren 30 gün içinde imalatçı veya ihracatçıya iletilir. (6) Üçüncü fıkra kapsamında söz konusu doğrulamaya tabi eşyanın menşeli olup olmadığına ilişkin ziyareti ve kararı içeren kontrol ziyaret süreci, ilk kontrol ziyaretinin gerçekleştirildiği birinci günden itibaren azami altı ay içinde ifa edilir ve sürecin sonuçları yine bu süre zarfında yetkili idareye iletilir. Kontrol sürecinin yürütülmesinde, 42 nci maddenin ikinci fıkrası uygulanır. SEKİZİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Üçüncü ülkede düzenlenmiş faturalar MADDE 47- (1) İthalatçı Taraf ülke gümrük idaresi, satış faturasının üçüncü bir ülkede yerleşik bir şirket veya söz konusu şirketin hesabına çalışan bir ihracatçı tarafından düzenlendiği durumlarda da, eşyanın bu Yönetmeliğin gerekliliklerini yerine getirmesi koşuluyla menşe ispat belgesini kabul eder. (2) Eşyanın ihracatçısı veya yetkili kanuni temsilcisi, TR-UAE Menşe İspat Belgesinin (4) numaralı alanını EK-III’te belirtilen ayrıntıda doldurur. (3) Üçüncü ülkelerde düzenlenmiş faturaların menşe ispat belgesinin düzenlendiği tarihte mevcut olmadığı istisnai durumlarda, menşe ispat belgesini düzenleyen ihracatçı tarafından fatura numarası ve fatura tarihi EK-III’te belirtilen ayrıntıda TR-UAE Menşe İspat Belgesinin ilgili kutusuna doldurulur. İthalatçı Taraf ülkenin gümrük idaresi, ithalatçıdan, ihracatçı Taraftan ithalatçı Tarafa yapılan işlemi teyit eden faturaları ve diğer ilgili belgeleri sunmasını isteyebilir. Yaptırımlar MADDE 48- (1) Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı fiiller hakkında Gümrük Kanunu, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu ile yürürlükteki ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır. Transit haldeki veya antrepodaki eşyaya ilişkin geçici hükümler MADDE 49- (1) Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan ve Anlaşmanın yürürlüğe girdiği tarihte Türkiye’de veya BAE’de transit halinde olan, antrepolarda veya serbest bölgelerde geçici depolanan eşyaya, ithalatçı Tarafın gümrük idaresine söz konusu tarihten itibaren altı ay içinde, eşyanın 19 uncu madde hükümleri çerçevesinde doğrudan nakledilmiş olduğunu gösteren belgelerle beraber sonradan düzenlenmiş bir menşe ispat belgesinin sunulması kaydıyla Anlaşmanın hükümleri tatbik edilebilir. Serbest bölgeler MADDE 50- (1) Taraf ülkeler, nakliyeleri esnasında kendi ülkesi içinde bulunan bir serbest bölgeyi kullanan ve bir menşe ispat belgesi kapsamında ticarete konu olan eşyanın başka eşyayla değiştirilmemesinin veya hasara uğramasını önleyici normal işlemler dışındaki herhangi bir işleme tâbi tutulmamasının temini konusundaki her türlü tedbiri alır. (2) Türkiye’de veya BAE’de bulunan serbest bölgede üretilen eşya, tatbik edilmiş olan işçilik veya işlemin bu Yönetmelik hükümlerine uygun olması ve eşyanın bu Yönetmeliğin diğer gerekliliklerini yerine getirmesi koşuluyla menşeli olarak değerlendirilir ve ihracatçının talebi üzerine TR-UAE Menşe İspat Belgesi ilgili gümrük idaresi veya Bakanlıkça yetkilendirilen kuruluşlar tarafından, Menşe Beyanı ise ihracatçı tarafından düzenlenir. Diğer hususlar MADDE 51- (1) Bu Yönetmelikte yer almayan hususlar hakkında Gümrük Kanunu ile Gümrük Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır. Yürürlük MADDE 52- (1) Bu Yönetmelik 1/9/2023 tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 53- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı
Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.