Yönetmelikler - Sayı: 40317

Yonetmelik Yönetmelikler 40317 09 Eylül 2023
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (88)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları, okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda akademik ve sosyal...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları, okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda akademik ve sosyal gel...
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik; 5/1/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; 5/1/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 30...
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Anket: Bireylerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme süreçleri, duyuşsal özellikleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili verilerin toplandığı ölçme aracını, b) Ba...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Anket: Bireylerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme süreçleri, duyuşsal özellikleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili verilerin toplandığı ölçme aracını, b) Bakan:...
Bent
a)
Anket: Bireylerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme süreçleri, duyuşsal özellikleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili verilerin toplandığı ölçme aracını,
Bent
b)
Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
Bent
c)
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Bent
ç)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin takip ettikleri program esas alınarak gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen...
Madde
MADDE 4
(1) Ölçme ve değerlendirmede aşağıdaki genel esaslar gözetilir: a) Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak dersin özelliğine göre yapılan ölçme uygulamaları neticesinde a...
Fikra
(1)
Ölçme ve değerlendirmede aşağıdaki genel esaslar gözetilir: a) Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak dersin özelliğine göre yapılan ölçme uygulamaları neticesinde alına...
Bent
a)
Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak dersin özelliğine göre yapılan ölçme uygulamaları neticesinde alınan puanlara göre tespit edilir.
Bent
b)
Ölçme uygulamaları neticesinde öğrencinin programlarda amaçlanan bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri kazanıp kazanmadığı düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir.
Bent
c)
Ölçme uygulamalarında geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık açısından uygun ölçme araçları kullanılır. Ölçme aracının özelliğine göre cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği ya d...
Bent
ç)
Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede BEP esas alınır.
Bent
d)
Sınav, ölçme değerlendirme ve yerleştirme işlemleri; güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır.
Bent
e)
Sınavlar adaylara/öğrencilere aynı ya da farklı sorularla aynı anda veya farklı zamanlarda basılı veya el
Madde
MADDE 5
(1) Yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili olarak aşağıdaki esaslara uyulur: a) Sınav, öğrencilerin kazanım ve beceri edinme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılır. b) İlçe, il veya ülke genelinde...
Fikra
(1)
Yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili olarak aşağıdaki esaslara uyulur: a) Sınav, öğrencilerin kazanım ve beceri edinme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılır. b) İlçe, il veya ülke genelinde ort...
Bent
a)
Sınav, öğrencilerin kazanım ve beceri edinme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılır.
Bent
b)
İlçe, il veya ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapılabilir. Bu sınavların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemler millî eğitim müdürlüklerince yürütülür.
Bent
c)
Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır. Ancak haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde il sınıf/alan zümrelerince karar alınması durumunda üçüncü sınav yapılabilir.
Bent
ç)
Okullarda sınavlar; 1) 1. dönem 1. sınavlar:
AltBent
1)
1. dönem 1. sınavlar:
Madde
MADDE 6
(1) Ortak yazılı sınavlarla ilgili aşağıdaki esaslara uyulur: a) Bakanlıkça belirlenen sınıf düzeyi ve derslerden ortak yazılı sınav yapılabilir. Ortak yazılı sınavın hangi sınıf düzeyinde ve hangi de...
Fikra
(1)
Ortak yazılı sınavlarla ilgili aşağıdaki esaslara uyulur: a) Bakanlıkça belirlenen sınıf düzeyi ve derslerden ortak yazılı sınav yapılabilir. Ortak yazılı sınavın hangi sınıf düzeyinde ve hangi dersle...
Bent
a)
Bakanlıkça belirlenen sınıf düzeyi ve derslerden ortak yazılı sınav yapılabilir. Ortak yazılı sınavın hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerden yapılacağı öğretim yılı başında ilan edilir.
Bent
b)
Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar hariç hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerde il/ilçe genelinde ortak yazılı sınavlar yapılacağına İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından karar veril...
Bent
c)
Bakanlıkça ve İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından ortak yapılması kararlaştırılan sınavların dışında kalan sınavlar okul genelinde ortak yazılı sınav olarak yapılır.
Bent
ç)
Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar için Genel Müdürlük tarafından, il/ilçe ve okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar için il sınıf/alan zümreleri tarafından, konu soru dağılım tablosu haz...
Bent
d)
Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirmede BEP esas alınır.
Bent
e)
Bakanlıkça ülke genelinde yapılacak ortak yazılı sınavların soruları ve cevap anahtarları Genel Müdürlük tarafından hazırlanır. Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE)
Madde
MADDE 7
(1) Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE), öğrencilerin gerç
Fikra
(1)
Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE), öğrencilerin gerç
Madde
MADDE 8
(1) Türkçenin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin öğretim süreçleri boyunca kazandıkları dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerind
Fikra
(1)
Türkçenin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin öğretim süreçleri boyunca kazandıkları dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerind
Madde
MADDE 9
(1) Öğretim programlarının etkisini öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görebilm
Fikra
(1)
Öğretim programlarının etkisini öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görebilm
Madde
MADDE 10
(1) Örgün eğitime devam eden 15 yaş grubundaki öğrencilerin okuma becerileri, matematik okuryazarlığı ve fen okuryazarlığı alanlarındaki becerilerini ölçmeyi hedefleyen bilişsel test ve anketleri içer...
Fikra
(1)
Örgün eğitime devam eden 15 yaş grubundaki öğrencilerin okuma becerileri, matematik okuryazarlığı ve fen okuryazarlığı alanlarındaki becerilerini ölçmeyi hedefleyen bilişsel test ve anketleri içeren b...
Fikra
(2)
Uluslararası öğrenci değerlendirme programı (PISA) araştırmasında aşağıdaki esaslara uyulur: a) Araştırma ile ülkemiz ve diğer ülkelerd
Bent
a)
Araştırma ile ülkemiz ve diğer ülkelerd
Madde
MADDE 11
(1) Ülkemiz ve diğer ülkelerd
Fikra
(1)
Ülkemiz ve diğer ülkelerd
Madde
MADDE 12
(1) Bakanlıkça yapılacak sınavlarla ilgili olarak Bakanlık birimleriyle ve diğer kurum/kuruluşlarla protokol yapılır. Protokolde; sınavın adı, uygulama esasları, sınav merkezleri, soru sayısı ve kapsa...
Fikra
(1)
Bakanlıkça yapılacak sınavlarla ilgili olarak Bakanlık birimleriyle ve diğer kurum/kuruluşlarla protokol yapılır. Protokolde; sınavın adı, uygulama esasları, sınav merkezleri, soru sayısı ve kapsamı i...
Bent
a)
Merkezî sistem sınavlarının uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönerge ve/veya kılavuz ile belirlenir.
Bent
b)
Genel Müdürlük sınav güvenliğiyle ilgili olarak resmî/özel kurum ve kuruluşlarla iş birliğini sağlar. Bu amaçla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği protokolü imzalanır.
Bent
c)
Merkezî sistem sınavlarında belirlenen talimatlara aykırı davranan adaylar ile sınav görevlilerine ilgili mevzuat doğrultusunda ger
Madde
MADDE 13
(1) Merkez, Genel Müdürlükçe yürütülen ve özel uzmanlık ger
Fikra
(1)
Merkez, Genel Müdürlükçe yürütülen ve özel uzmanlık ger
Madde
MADDE 14
(1) Merkez, 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümlerine göre Genel Müdürlük t
Fikra
(1)
Merkez, 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümlerine göre Genel Müdürlük t
Madde
MADDE 15
(1) Merkezlerde görev alacak öğretmen ve yöneticilerde aranacak şartlar şunlardır: a) Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak. b) Adaylık süresi dâhil en az dört yıl öğretmenlik yapm...
Fikra
(1)
Merkezlerde görev alacak öğretmen ve yöneticilerde aranacak şartlar şunlardır: a) Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak. b) Adaylık süresi dâhil en az dört yıl öğretmenlik yapmış o...
Bent
a)
Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak.
Bent
b)
Adaylık süresi dâhil en az dört yıl öğretmenlik yapmış olmak.
Bent
c)
Merkezin bulunduğu ilde görev yapıyor olmak.
Bent
ç)
Uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme Kursunu başarıyla tamamlamak. İl millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları
Madde
MADDE 16
(1) Bu Yönetmelik kapsamında il millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Genel Müdürlükçe yürütülen ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarının il düzeyinde yürütülmesinde...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik kapsamında il millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Genel Müdürlükçe yürütülen ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarının il düzeyinde yürütülmesinde ger
Bent
a)
Genel Müdürlükçe yürütülen ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarının il düzeyinde yürütülmesinde ger
Madde
MADDE 17
(1) Merkezin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Ülke ve il/ilçe genelinde yapılacak ortak yazılı sınavları koordine etm
Fikra
(1)
Merkezin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Ülke ve il/ilçe genelinde yapılacak ortak yazılı sınavları koordine etm
Bent
a)
Ülke ve il/ilçe genelinde yapılacak ortak yazılı sınavları koordine etm
Madde
MADDE 18
(1) Merkez müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Merkezi, Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmeli...
Fikra
(1)
Merkez müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Merkezi, Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmelik, y...
Bent
a)
Merkezi, Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmelik, yönerge, genelge ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusund...
Madde
MADDE 19
(1) Merkez müdür yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yeri...
Fikra
(1)
Merkez müdür yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine g...
Bent
a)
Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Madde
MADDE 20
(1) Merkezde görevli öğretmenin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine get...
Fikra
(1)
Merkezde görevli öğretmenin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Bent
a)
Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Madde
MADDE 21
(1) Merkezde görev yapacak öğretmen ve yöneticiler dışındaki personelin atama ve görevlendirilmesi ilgili mevzuat hükümleri kapsamında Valilikçe yapılır. (2) Merkezlerde hizmetleri
Fikra
(1)
Merkezde görev yapacak öğretmen ve yöneticiler dışındaki personelin atama ve görevlendirilmesi ilgili mevzuat hükümleri kapsamında Valilikçe yapılır.
Fikra
(2)
Merkezlerde hizmetleri
Madde
MADDE 22
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında doğabilec
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında doğabilec
Madde
MADDE 23
(1) Ulusal/uluslararası izleme araştırmalarında ve merkezî sistem sınavlarında kullanılan soruları çoğaltan, yayımlayan ve izinsiz kullananlar hakkında 5/12/1951 tarihli ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat ...
Fikra
(1)
Ulusal/uluslararası izleme araştırmalarında ve merkezî sistem sınavlarında kullanılan soruları çoğaltan, yayımlayan ve izinsiz kullananlar hakkında 5/12/1951 tarihli ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eser...
Madde
MADDE 24
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 25
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
MADDE 24- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
k amacıyla kurulur. Merkez açma ve kapatma MADDE 14- (1) Merkez, 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümle...
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (88 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları, okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda akademik ve sosyal gelişimin takibi, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarındaki ortak yazılı sınav faaliyetlerinin usul ve esasları ile ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlem
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları, okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda akademik ve sosyal gelişimin takibi, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarındaki ortak yazılı sınav faaliyetlerinin usul ve esasları ile ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlem
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik; 5/1/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 30/5/1997 tarihli ve 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; 5/1/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 30/5/1997 tarihli ve 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Anket: Bireylerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme süreçleri, duyuşsal özellikleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili verilerin toplandığı ölçme aracını, b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını, c) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını, ç) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin takip ettikleri program esas alınarak gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilec
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Anket: Bireylerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme süreçleri, duyuşsal özellikleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili verilerin toplandığı ölçme aracını, b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını, c) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını, ç) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin takip ettikleri program esas alınarak gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilec
Bent
a)
Anket: Bireylerin kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme süreçleri, duyuşsal özellikleri, okul ortamları ve aileleri ile ilgili verilerin toplandığı ölçme aracını,
Bent
b)
Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
Bent
c)
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Bent
ç)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin takip ettikleri program esas alınarak gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilec
Madde
MADDE 4
(1) Ölçme ve değerlendirmede aşağıdaki genel esaslar gözetilir: a) Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak dersin özelliğine göre yapılan ölçme uygulamaları neticesinde alınan puanlara göre tespit edilir. b) Ölçme uygulamaları neticesinde öğrencinin programlarda amaçlanan bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri kazanıp kazanmadığı düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir. c) Ölçme uygulamalarında geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık açısından uygun ölçme araçları kullanılır. Ölçme aracının özelliğine göre cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği ya da kontrol listeleri kullanılır. ç) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede BEP esas alınır. d) Sınav, ölçme değerlendirme ve yerleştirme işlemleri; güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır. e) Sınavlar adaylara/öğrencilere aynı ya da farklı sorularla aynı anda veya farklı zamanlarda basılı veya el
Fikra
(1)
Ölçme ve değerlendirmede aşağıdaki genel esaslar gözetilir: a) Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak dersin özelliğine göre yapılan ölçme uygulamaları neticesinde alınan puanlara göre tespit edilir. b) Ölçme uygulamaları neticesinde öğrencinin programlarda amaçlanan bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri kazanıp kazanmadığı düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir. c) Ölçme uygulamalarında geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık açısından uygun ölçme araçları kullanılır. Ölçme aracının özelliğine göre cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği ya da kontrol listeleri kullanılır. ç) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede BEP esas alınır. d) Sınav, ölçme değerlendirme ve yerleştirme işlemleri; güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır. e) Sınavlar adaylara/öğrencilere aynı ya da farklı sorularla aynı anda veya farklı zamanlarda basılı veya el
Bent
a)
Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak dersin özelliğine göre yapılan ölçme uygulamaları neticesinde alınan puanlara göre tespit edilir.
Bent
b)
Ölçme uygulamaları neticesinde öğrencinin programlarda amaçlanan bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri kazanıp kazanmadığı düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir.
Bent
c)
Ölçme uygulamalarında geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık açısından uygun ölçme araçları kullanılır. Ölçme aracının özelliğine göre cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği ya da kontrol listeleri kullanılır.
Bent
ç)
Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede BEP esas alınır.
Bent
d)
Sınav, ölçme değerlendirme ve yerleştirme işlemleri; güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır.
Bent
e)
Sınavlar adaylara/öğrencilere aynı ya da farklı sorularla aynı anda veya farklı zamanlarda basılı veya el
Madde
MADDE 5
(1) Yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili olarak aşağıdaki esaslara uyulur: a) Sınav, öğrencilerin kazanım ve beceri edinme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılır. b) İlçe, il veya ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapılabilir. Bu sınavların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemler millî eğitim müdürlüklerince yürütülür. c) Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır. Ancak haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde il sınıf/alan zümrelerince karar alınması durumunda üçüncü sınav yapılabilir. ç) Okullarda sınavlar; 1) 1. dönem 1. sınavlar:
Fikra
(1)
Yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili olarak aşağıdaki esaslara uyulur: a) Sınav, öğrencilerin kazanım ve beceri edinme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılır. b) İlçe, il veya ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapılabilir. Bu sınavların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemler millî eğitim müdürlüklerince yürütülür. c) Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır. Ancak haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde il sınıf/alan zümrelerince karar alınması durumunda üçüncü sınav yapılabilir. ç) Okullarda sınavlar; 1) 1. dönem 1. sınavlar:
Bent
a)
Sınav, öğrencilerin kazanım ve beceri edinme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılır.
Bent
b)
İlçe, il veya ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapılabilir. Bu sınavların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemler millî eğitim müdürlüklerince yürütülür.
Bent
c)
Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır. Ancak haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde il sınıf/alan zümrelerince karar alınması durumunda üçüncü sınav yapılabilir.
Bent
ç)
Okullarda sınavlar; 1) 1. dönem 1. sınavlar:
AltBent
1)
1. dönem 1. sınavlar:
Madde
MADDE 6
(1) Ortak yazılı sınavlarla ilgili aşağıdaki esaslara uyulur: a) Bakanlıkça belirlenen sınıf düzeyi ve derslerden ortak yazılı sınav yapılabilir. Ortak yazılı sınavın hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerden yapılacağı öğretim yılı başında ilan edilir. b) Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar hariç hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerde il/ilçe genelinde ortak yazılı sınavlar yapılacağına İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından karar verilir. c) Bakanlıkça ve İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından ortak yapılması kararlaştırılan sınavların dışında kalan sınavlar okul genelinde ortak yazılı sınav olarak yapılır. ç) Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar için Genel Müdürlük tarafından, il/ilçe ve okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar için il sınıf/alan zümreleri tarafından, konu soru dağılım tablosu hazırlanır ve öğrencilere bildirilir. d) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirmede BEP esas alınır. e) Bakanlıkça ülke genelinde yapılacak ortak yazılı sınavların soruları ve cevap anahtarları Genel Müdürlük tarafından hazırlanır. Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE)
Fikra
(1)
Ortak yazılı sınavlarla ilgili aşağıdaki esaslara uyulur: a) Bakanlıkça belirlenen sınıf düzeyi ve derslerden ortak yazılı sınav yapılabilir. Ortak yazılı sınavın hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerden yapılacağı öğretim yılı başında ilan edilir. b) Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar hariç hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerde il/ilçe genelinde ortak yazılı sınavlar yapılacağına İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından karar verilir. c) Bakanlıkça ve İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından ortak yapılması kararlaştırılan sınavların dışında kalan sınavlar okul genelinde ortak yazılı sınav olarak yapılır. ç) Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar için Genel Müdürlük tarafından, il/ilçe ve okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar için il sınıf/alan zümreleri tarafından, konu soru dağılım tablosu hazırlanır ve öğrencilere bildirilir. d) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirmede BEP esas alınır. e) Bakanlıkça ülke genelinde yapılacak ortak yazılı sınavların soruları ve cevap anahtarları Genel Müdürlük tarafından hazırlanır. Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE)
Bent
a)
Bakanlıkça belirlenen sınıf düzeyi ve derslerden ortak yazılı sınav yapılabilir. Ortak yazılı sınavın hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerden yapılacağı öğretim yılı başında ilan edilir.
Bent
b)
Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar hariç hangi sınıf düzeyinde ve hangi derslerde il/ilçe genelinde ortak yazılı sınavlar yapılacağına İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından karar verilir.
Bent
c)
Bakanlıkça ve İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu tarafından ortak yapılması kararlaştırılan sınavların dışında kalan sınavlar okul genelinde ortak yazılı sınav olarak yapılır.
Bent
ç)
Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavlar için Genel Müdürlük tarafından, il/ilçe ve okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar için il sınıf/alan zümreleri tarafından, konu soru dağılım tablosu hazırlanır ve öğrencilere bildirilir.
Bent
d)
Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirmede BEP esas alınır.
Bent
e)
Bakanlıkça ülke genelinde yapılacak ortak yazılı sınavların soruları ve cevap anahtarları Genel Müdürlük tarafından hazırlanır. Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE)
Madde
MADDE 7
(1) Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE), öğrencilerin gerç
Fikra
(1)
Akademik becerilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi (ABİDE), öğrencilerin gerç
Madde
MADDE 8
(1) Türkçenin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin öğretim süreçleri boyunca kazandıkları dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerind
Fikra
(1)
Türkçenin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin öğretim süreçleri boyunca kazandıkları dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerind
Madde
MADDE 9
(1) Öğretim programlarının etkisini öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görebilm
Fikra
(1)
Öğretim programlarının etkisini öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görebilm
Madde
MADDE 10
(1) Örgün eğitime devam eden 15 yaş grubundaki öğrencilerin okuma becerileri, matematik okuryazarlığı ve fen okuryazarlığı alanlarındaki becerilerini ölçmeyi hedefleyen bilişsel test ve anketleri içeren bir araştırmadır. (2) Uluslararası öğrenci değerlendirme programı (PISA) araştırmasında aşağıdaki esaslara uyulur: a) Araştırma ile ülkemiz ve diğer ülkelerd
Fikra
(1)
Örgün eğitime devam eden 15 yaş grubundaki öğrencilerin okuma becerileri, matematik okuryazarlığı ve fen okuryazarlığı alanlarındaki becerilerini ölçmeyi hedefleyen bilişsel test ve anketleri içeren bir araştırmadır.
Fikra
(2)
Uluslararası öğrenci değerlendirme programı (PISA) araştırmasında aşağıdaki esaslara uyulur: a) Araştırma ile ülkemiz ve diğer ülkelerd
Bent
a)
Araştırma ile ülkemiz ve diğer ülkelerd
Madde
MADDE 11
(1) Ülkemiz ve diğer ülkelerd
Fikra
(1)
Ülkemiz ve diğer ülkelerd
Madde
MADDE 12
(1) Bakanlıkça yapılacak sınavlarla ilgili olarak Bakanlık birimleriyle ve diğer kurum/kuruluşlarla protokol yapılır. Protokolde; sınavın adı, uygulama esasları, sınav merkezleri, soru sayısı ve kapsamı ile sınav giderlerinin hangi usul ve esaslara göre karşılanacağı ve diğer hususlara yer verilir. a) Merkezî sistem sınavlarının uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönerge ve/veya kılavuz ile belirlenir. b) Genel Müdürlük sınav güvenliğiyle ilgili olarak resmî/özel kurum ve kuruluşlarla iş birliğini sağlar. Bu amaçla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği protokolü imzalanır. c) Merkezî sistem sınavlarında belirlenen talimatlara aykırı davranan adaylar ile sınav görevlilerine ilgili mevzuat doğrultusunda ger
Fikra
(1)
Bakanlıkça yapılacak sınavlarla ilgili olarak Bakanlık birimleriyle ve diğer kurum/kuruluşlarla protokol yapılır. Protokolde; sınavın adı, uygulama esasları, sınav merkezleri, soru sayısı ve kapsamı ile sınav giderlerinin hangi usul ve esaslara göre karşılanacağı ve diğer hususlara yer verilir. a) Merkezî sistem sınavlarının uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönerge ve/veya kılavuz ile belirlenir. b) Genel Müdürlük sınav güvenliğiyle ilgili olarak resmî/özel kurum ve kuruluşlarla iş birliğini sağlar. Bu amaçla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği protokolü imzalanır. c) Merkezî sistem sınavlarında belirlenen talimatlara aykırı davranan adaylar ile sınav görevlilerine ilgili mevzuat doğrultusunda ger
Bent
a)
Merkezî sistem sınavlarının uygulamasına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönerge ve/veya kılavuz ile belirlenir.
Bent
b)
Genel Müdürlük sınav güvenliğiyle ilgili olarak resmî/özel kurum ve kuruluşlarla iş birliğini sağlar. Bu amaçla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği protokolü imzalanır.
Bent
c)
Merkezî sistem sınavlarında belirlenen talimatlara aykırı davranan adaylar ile sınav görevlilerine ilgili mevzuat doğrultusunda ger
Madde
MADDE 13
(1) Merkez, Genel Müdürlükçe yürütülen ve özel uzmanlık ger
Fikra
(1)
Merkez, Genel Müdürlükçe yürütülen ve özel uzmanlık ger
Madde
MADDE 14
(1) Merkez, 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümlerine göre Genel Müdürlük t
Fikra
(1)
Merkez, 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümlerine göre Genel Müdürlük t
Madde
MADDE 15
(1) Merkezlerde görev alacak öğretmen ve yöneticilerde aranacak şartlar şunlardır: a) Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak. b) Adaylık süresi dâhil en az dört yıl öğretmenlik yapmış olmak. c) Merkezin bulunduğu ilde görev yapıyor olmak. ç) Uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme Kursunu başarıyla tamamlamak. İl millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları
Fikra
(1)
Merkezlerde görev alacak öğretmen ve yöneticilerde aranacak şartlar şunlardır: a) Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak. b) Adaylık süresi dâhil en az dört yıl öğretmenlik yapmış olmak. c) Merkezin bulunduğu ilde görev yapıyor olmak. ç) Uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme Kursunu başarıyla tamamlamak. İl millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları
Bent
a)
Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak.
Bent
b)
Adaylık süresi dâhil en az dört yıl öğretmenlik yapmış olmak.
Bent
c)
Merkezin bulunduğu ilde görev yapıyor olmak.
Bent
ç)
Uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme Kursunu başarıyla tamamlamak. İl millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları
Madde
MADDE 16
(1) Bu Yönetmelik kapsamında il millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Genel Müdürlükçe yürütülen ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarının il düzeyinde yürütülmesinde ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik kapsamında il millî eğitim müdürlüklerinin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Genel Müdürlükçe yürütülen ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarının il düzeyinde yürütülmesinde ger
Bent
a)
Genel Müdürlükçe yürütülen ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarının il düzeyinde yürütülmesinde ger
Madde
MADDE 17
(1) Merkezin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Ülke ve il/ilçe genelinde yapılacak ortak yazılı sınavları koordine etm
Fikra
(1)
Merkezin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Ülke ve il/ilçe genelinde yapılacak ortak yazılı sınavları koordine etm
Bent
a)
Ülke ve il/ilçe genelinde yapılacak ortak yazılı sınavları koordine etm
Madde
MADDE 18
(1) Merkez müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Merkezi, Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmelik, yönerge, genelge ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yönetm
Fikra
(1)
Merkez müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Merkezi, Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmelik, yönerge, genelge ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yönetm
Bent
a)
Merkezi, Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmelik, yönerge, genelge ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yönetm
Madde
MADDE 19
(1) Merkez müdür yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Fikra
(1)
Merkez müdür yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Bent
a)
Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Madde
MADDE 20
(1) Merkezde görevli öğretmenin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Fikra
(1)
Merkezde görevli öğretmenin görev ve sorumlulukları şunlardır: a) Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Bent
a)
Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda görevini yerine getirm
Madde
MADDE 21
(1) Merkezde görev yapacak öğretmen ve yöneticiler dışındaki personelin atama ve görevlendirilmesi ilgili mevzuat hükümleri kapsamında Valilikçe yapılır. (2) Merkezlerde hizmetleri
Fikra
(1)
Merkezde görev yapacak öğretmen ve yöneticiler dışındaki personelin atama ve görevlendirilmesi ilgili mevzuat hükümleri kapsamında Valilikçe yapılır.
Fikra
(2)
Merkezlerde hizmetleri
Madde
MADDE 22
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında doğabilec
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında doğabilec
Madde
MADDE 23
(1) Ulusal/uluslararası izleme araştırmalarında ve merkezî sistem sınavlarında kullanılan soruları çoğaltan, yayımlayan ve izinsiz kullananlar hakkında 5/12/1951 tarihli ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile ilgili diğer mevzuat hükümleri kapsamında işlem yapılır.
Fikra
(1)
Ulusal/uluslararası izleme araştırmalarında ve merkezî sistem sınavlarında kullanılan soruları çoğaltan, yayımlayan ve izinsiz kullananlar hakkında 5/12/1951 tarihli ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile ilgili diğer mevzuat hükümleri kapsamında işlem yapılır.
Madde
MADDE 24
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 25
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
MADDE 24- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
k amacıyla kurulur. Merkez açma ve kapatma MADDE 14- (1) Merkez, 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümlerine göre Genel Müdürlük t
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.