Yönetmelikler - Sayı: 40439

Yonetmelik Yönetmelikler 40439 24 Kasım 2023
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (165)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik; Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; Türkiye El
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 14/2/2018 tarihli ve 30332 s...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 14/2/2018 tarihli ve 30332 sayıl...
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını, b) Başkanlık: Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını, b) Başkanlık: Türkiye El
Bent
a)
Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını,
Bent
b)
Başkanlık: Türkiye El
Madde
MADDE 4
(1) Başkanlık; Başkan, müfettişler, müfettiş yardımcıları ve Büro Müdürlüğü personelinden oluşur. Başkanlık, doğrudan Genel Müdüre bağlıdır. (2) Başkanlığın yazı, hesap, arşiv, kütüphane ve benzeri iş...
Fikra
(1)
Başkanlık; Başkan, müfettişler, müfettiş yardımcıları ve Büro Müdürlüğü personelinden oluşur. Başkanlık, doğrudan Genel Müdüre bağlıdır.
Fikra
(2)
Başkanlığın yazı, hesap, arşiv, kütüphane ve benzeri işleri Başkanlığa bağlı Büro Müdürlüğünce yürütülür. Görev merkezi
Madde
MADDE 5
(1) Başkanlığın görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının da görev merkezidir. Başkanlığın görev ve yetkileri
Fikra
(1)
Başkanlığın görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının da görev merkezidir. Başkanlığın görev ve yetkileri
Madde
MADDE 6
(1) Başkanlığın görevleri şunlardır: a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinde, teftişin etkin bir ş
Fikra
(1)
Başkanlığın görevleri şunlardır: a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinde, teftişin etkin bir ş
Bent
a)
TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinde, teftişin etkin bir ş
Madde
MADDE 7
(1) Teftiş Kurulu Başkanlığına, kamuda müfettiş yardımcılığı dâhil en az 5 yıl müfettişlik hizmeti bulunan müfettişler arasından atama yapılır. Teftiş Kurulu Başkanının görev ve yetkileri
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanlığına, kamuda müfettiş yardımcılığı dâhil en az 5 yıl müfettişlik hizmeti bulunan müfettişler arasından atama yapılır. Teftiş Kurulu Başkanının görev ve yetkileri
Madde
MADDE 8
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar: a) Başkanlığın 6 ncı
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı, müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar: a) Başkanlığın 6 ncı
Bent
a)
Başkanlığın 6 ncı
Madde
MADDE 9
(1) Teftiş Kurulu Başkanı; Başkanlık yönetiminden, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının görev ve yetkileri çerçevesinde çalıştırılmasından, Genel Müdür tarafından Başkanlığa verilen teftiş hizmetleriy...
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı; Başkanlık yönetiminden, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının görev ve yetkileri çerçevesinde çalıştırılmasından, Genel Müdür tarafından Başkanlığa verilen teftiş hizmetleriyle i...
Madde
MADDE 10
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda müfettişi, Genel Müdürün onayını almak suretiyle başkan yardımcısı olarak görevlendirebilir. Başkan yardımcıları, 8 inci
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda müfettişi, Genel Müdürün onayını almak suretiyle başkan yardımcısı olarak görevlendirebilir. Başkan yardımcıları, 8 inci
Madde
MADDE 11
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında başkan yardımcılarından birine v
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında başkan yardımcılarından birine v
Madde
MADDE 12
(1) Müfettişler; a) Denetlenen birimin daha verimli sonuçlar elde etmesi ile yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesi, b) Yapılan iş ve işlemler ile h...
Fikra
(1)
Müfettişler; a) Denetlenen birimin daha verimli sonuçlar elde etmesi ile yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesi, b) Yapılan iş ve işlemler ile harca...
Bent
a)
Denetlenen birimin daha verimli sonuçlar elde etmesi ile yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesi,
Bent
b)
Yapılan iş ve işlemler ile harcamaların mevzuatta belirtilen usul ve esaslara uygun olup olmadığının denetlenmesi,
Bent
c)
Mevzuattan ve standartlardan sapmalar varsa, bunları belirtm
Madde
MADDE 13
(1) Müfettişler Genel Müdüre bağlı olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına; a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinin her türlü işlem ve hesapları ile işletme faaliyetlerini mevzua...
Fikra
(1)
Müfettişler Genel Müdüre bağlı olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına; a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinin her türlü işlem ve hesapları ile işletme faaliyetlerini mevzuata v...
Bent
a)
TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinin her türlü işlem ve hesapları ile işletme faaliyetlerini mevzuata ve iş icaplarına uygunluğu yönünden incelem
Madde
MADDE 14
(1) Müfettişler; a) Bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının ger
Fikra
(1)
Müfettişler; a) Bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının ger
Bent
a)
Bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının ger
Madde
MADDE 15
(1) Müfettişler kendi ist
Fikra
(1)
Müfettişler kendi ist
Madde
MADDE 16
(1) Müfettişlerin, yurt dışına gönderilmesi işlemlerinde 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Yetiştirilm
Fikra
(1)
Müfettişlerin, yurt dışına gönderilmesi işlemlerinde 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Yetiştirilm
Madde
MADDE 17
(1) Müfettişler, müfettişlik hakları saklı kalmak ve yazılı rızaları alınmak şartıyla Genel Müdür tarafından idari kademelerde görevlendirilebilir. Görevlendirme
Fikra
(1)
Müfettişler, müfettişlik hakları saklı kalmak ve yazılı rızaları alınmak şartıyla Genel Müdür tarafından idari kademelerde görevlendirilebilir. Görevlendirme
Madde
MADDE 18
(1) Müfettişler, Genel Müdürün emri ve onayı üzerine Teftiş Kurulu Başkanından aldıkları talimatla görev yaparlar ve görevlerinin neticelerini Başkanlığa bildirirler. Görevden uzaklaştırma
Fikra
(1)
Müfettişler, Genel Müdürün emri ve onayı üzerine Teftiş Kurulu Başkanından aldıkları talimatla görev yaparlar ve görevlerinin neticelerini Başkanlığa bildirirler. Görevden uzaklaştırma
Madde
MADDE 19
(1) Müfettişler görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartlardan en az birinin gerç
Fikra
(1)
Müfettişler görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartlardan en az birinin gerç
Madde
MADDE 20
(1) Başkanlık tarafından merkez ve taşra birimlerinin teftiş ve denetim programları, önc
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından merkez ve taşra birimlerinin teftiş ve denetim programları, önc
Madde
MADDE 21
(1) Teftiş, denetim, inceleme ve soruşturmanın gruplar halinde yürütülmesinde her gruba dâhil müfettişlerden müfettişlik hizmeti yönünden en kıdemlisi, grup başkanı sıfatıyla çalışmaları düzenler, işe...
Fikra
(1)
Teftiş, denetim, inceleme ve soruşturmanın gruplar halinde yürütülmesinde her gruba dâhil müfettişlerden müfettişlik hizmeti yönünden en kıdemlisi, grup başkanı sıfatıyla çalışmaları düzenler, işe baş...
Madde
MADDE 22
(1) Müfettişler kendilerine verilen işleri, Başkanlıkça belirtilen süreler içinde bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Başkanlığa zamanında bilgi verip alacakları talimata ...
Fikra
(1)
Müfettişler kendilerine verilen işleri, Başkanlıkça belirtilen süreler içinde bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Başkanlığa zamanında bilgi verip alacakları talimata göre...
Madde
MADDE 23
(1) Büro Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanının emri altında bir Büro Müdürü ve Büro Müdürüne bağlı yeterli sayıda personelden oluşur. (2) Büro Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Başkanlığa intikal ede...
Fikra
(1)
Büro Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanının emri altında bir Büro Müdürü ve Büro Müdürüne bağlı yeterli sayıda personelden oluşur.
Fikra
(2)
Büro Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Başkanlığa intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve bunların cevaplarını sevk etm
Bent
a)
Başkanlığa intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve bunların cevaplarını sevk etm
Madde
MADDE 24
(1) Müfettişlik mesleğine, KPSS’den her sınav dönemi için Başkanlıkça tespit ve ilan edilen asgari puanı almış olmak ve TEDAŞ’ın belirlediği ve ilan ettiği diğer şartlara uygun olanlar arasından TEDAŞ...
Fikra
(1)
Müfettişlik mesleğine, KPSS’den her sınav dönemi için Başkanlıkça tespit ve ilan edilen asgari puanı almış olmak ve TEDAŞ’ın belirlediği ve ilan ettiği diğer şartlara uygun olanlar arasından TEDAŞ tar...
Madde
MADDE 25
(1) Giriş sınavının açılmasına, Teftiş Kurulu Başkanının önerisi ve Genel Müdürün onayı ile karar verilir. (2) Giriş sınavı; yazılı ve sözlü sınavları olmak üzere iki aşamadan oluşur. (3) Yazılı sınav...
Fikra
(1)
Giriş sınavının açılmasına, Teftiş Kurulu Başkanının önerisi ve Genel Müdürün onayı ile karar verilir.
Fikra
(2)
Giriş sınavı; yazılı ve sözlü sınavları olmak üzere iki aşamadan oluşur.
Fikra
(3)
Yazılı sınav, 32 nci
Madde
MADDE 26
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak sınav kurulu; Genel Müdür onayı ile Teftiş Kurulu Başkanının başkanlığında dört müfettiş ile birlikte toplam beş üyeden oluşur. Ayrıca iki yed
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak sınav kurulu; Genel Müdür onayı ile Teftiş Kurulu Başkanının başkanlığında dört müfettiş ile birlikte toplam beş üyeden oluşur. Ayrıca iki yed
Madde
MADDE 27
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılabilm
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılabilm
Madde
MADDE 28
(1) Giriş sınavının tarihi, yapılacağı yer, başvuru şartları, ş
Fikra
(1)
Giriş sınavının tarihi, yapılacağı yer, başvuru şartları, ş
Madde
MADDE 29
(1) Giriş sınavına girm
Fikra
(1)
Giriş sınavına girm
Madde
MADDE 30
(1) Yazılı ve sözlü sınav Ankara’da yapılır. Yazılı sınava, KPSS’den TEDAŞ tarafından belirlenen asgari puanı almış olan ve Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel...
Fikra
(1)
Yazılı ve sözlü sınav Ankara’da yapılır. Yazılı sınava, KPSS’den TEDAŞ tarafından belirlenen asgari puanı almış olan ve Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yön...
Madde
MADDE 31
(1) Giriş sınavına katılacaklara fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir. (2) Sınava girec
Fikra
(1)
Giriş sınavına katılacaklara fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir.
Fikra
(2)
Sınava girec
Madde
MADDE 32
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı; ikinci fıkrada yer alan konulardan seçilm
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı; ikinci fıkrada yer alan konulardan seçilm
Madde
MADDE 33
(1) Yazılı sınav sorularının hazırlanması, sınavların sevk ve idare sorumluluğu sınav kuruluna aittir. Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarları ile her soruya verilen puanlar ve sınav süreleri sınav...
Fikra
(1)
Yazılı sınav sorularının hazırlanması, sınavların sevk ve idare sorumluluğu sınav kuruluna aittir. Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarları ile her soruya verilen puanlar ve sınav süreleri sınav kur...
Madde
MADDE 34
(1) Yazılı sınavlar, duyurulan yer ve saatte sınav kurulu ve ger
Fikra
(1)
Yazılı sınavlar, duyurulan yer ve saatte sınav kurulu ve ger
Madde
MADDE 35
(1) Yazılı sınavı kazananlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilir. Sözlü sınav, yazılı sınav gruplarına giren konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca adayların z
Fikra
(1)
Yazılı sınavı kazananlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilir. Sözlü sınav, yazılı sınav gruplarına giren konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca adayların z
Madde
MADDE 36
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı notu; yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır. Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını başarmış sayılmak için giriş sınav notunun 70’ten az olmaması ger
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı notu; yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır. Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını başarmış sayılmak için giriş sınav notunun 70’ten az olmaması ger
Madde
MADDE 37
(1) Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Fikra
(1)
Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Madde
MADDE 38
(1) Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur: a) Kişiliklerini mesleğin ger
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur: a) Kişiliklerini mesleğin ger
Bent
a)
Kişiliklerini mesleğin ger
Madde
MADDE 39
(1) Müfettiş yardımcıları, asgari 3 yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler: a) Birinci dönem çalışmaları: 1) Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruştu...
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcıları, asgari 3 yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler: a) Birinci dönem çalışmaları: 1) Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ...
Bent
a)
Birinci dönem çalışmaları: 1) Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim ş
AltBent
1)
Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim ş
Madde
MADDE 40
(1) Müfettiş yardımcıları asgari 3 yıllık yetişme döneminden sonra yeterlik sınavına tabi tutulurlar. 3 yılın hesaplanmasında; aylıksız izin, toplamda 3 ayı aşan hastalık ve refakat izni dikkate alınm...
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcıları asgari 3 yıllık yetişme döneminden sonra yeterlik sınavına tabi tutulurlar. 3 yılın hesaplanmasında; aylıksız izin, toplamda 3 ayı aşan hastalık ve refakat izni dikkate alınmaz.
Fikra
(2)
Yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılan yeterlik sınavının, tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az 1 ay önce ilgililere duyurulur. Yeterlik sınavını, 26 ncı
Madde
MADDE 41
(1) Müfettiş yardımcıları için yapılacak yeterlik sınavı, ilgili mevzuat ve uygulama, mesl
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcıları için yapılacak yeterlik sınavı, ilgili mevzuat ve uygulama, mesl
Madde
MADDE 42
(1) Yeterlik notu; yazılı sınav ve sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Başarılı sayılabilm
Fikra
(1)
Yeterlik notu; yazılı sınav ve sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Başarılı sayılabilm
Madde
MADDE 43
(1) Yeterlik sınavında başarı gösteremeyen müfettiş yardımcılarına yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde ikinci sınav hakkı verilir. Müfettiş yardımcılarından; a) Yeterlik sınavında başarı...
Fikra
(2)
Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenlere, 26 ncı
Fikra
(1)
Yeterlik sınavında başarı gösteremeyen müfettiş yardımcılarına yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde ikinci sınav hakkı verilir. Müfettiş yardımcılarından; a) Yeterlik sınavında başarı gös...
Bent
a)
Yeterlik sınavında başarı gösterememesi üzerine yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde kendisine verilen ikinci sınav hakkında başarı gösteremeyenler,
Bent
b)
Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenler dışında yeterlik sınavına girmeyenler, durumlarına uygun diğer kadrolara atanırlar.
Madde
MADDE 44
(1) Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının kendilerine tebliğinden itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Fikra
(1)
Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının kendilerine tebliğinden itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Madde
MADDE 45
(1) Yeterlik sınavında başarılı olup müfettişliğe tayin edilenlerin maaş dereceleri itibarıyla izleyen terfileri genel hükümlere göre yapılır. Başmüfettişliğe yükselme
Fikra
(1)
Yeterlik sınavında başarılı olup müfettişliğe tayin edilenlerin maaş dereceleri itibarıyla izleyen terfileri genel hükümlere göre yapılır. Başmüfettişliğe yükselme
Madde
MADDE 46
(1) Başmüfettişliğe yükselmede esas; mesl
Fikra
(1)
Başmüfettişliğe yükselmede esas; mesl
Madde
MADDE 47
(1) Müfettişlik kıdemine esas süre; müfettiş yardımcılığında, müfettişlikte, müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilm
Fikra
(1)
Müfettişlik kıdemine esas süre; müfettiş yardımcılığında, müfettişlikte, müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilm
Madde
MADDE 48
(1) Başkanlıktan istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin Başkanlığa t
Fikra
(1)
Başkanlıktan istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin Başkanlığa t
Madde
MADDE 49
(1) Müfettişler çalışmalarının sonuçlarını işin özelliklerine göre; a) Cevaplı teftiş raporu, b) İnceleme raporu, c) Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu
Fikra
(1)
Müfettişler çalışmalarının sonuçlarını işin özelliklerine göre; a) Cevaplı teftiş raporu, b) İnceleme raporu, c) Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu
Bent
a)
Cevaplı teftiş raporu,
Bent
b)
İnceleme raporu,
Bent
c)
Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu
Madde
MADDE 50
(1) Yapılan teftişler sonunda müfettiş tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporunda; noksan veya hatalı, usule ya da TEDAŞ yararlarına aykırı olup düzeltilmemiş veya telafi edilmemiş hususlar ve işl...
Fikra
(1)
Yapılan teftişler sonunda müfettiş tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporunda; noksan veya hatalı, usule ya da TEDAŞ yararlarına aykırı olup düzeltilmemiş veya telafi edilmemiş hususlar ve işlemle...
Madde
MADDE 51
(1) İnceleme raporu; a) Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması ger
Fikra
(1)
İnceleme raporu; a) Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması ger
Bent
a)
Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması ger
Madde
MADDE 52
(1) Soruşturma raporları; teftiş ve soruşturmaya tabi personelin, zamanaşımına uğramış olsa bile, ceza mevzuatına göre suç ya da disiplin mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerine i...
Fikra
(1)
Soruşturma raporları; teftiş ve soruşturmaya tabi personelin, zamanaşımına uğramış olsa bile, ceza mevzuatına göre suç ya da disiplin mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerine ilişk...
Fikra
(2)
Soruşturma konusu olan olay ve işlemlerde Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlara göre bir suç işlendiğinin tespit edildiği veya personelin statüsüne göre tabi olduğu mevzuat hükümleri uyarınca disiplin...
Madde
MADDE 53
(1) Teftiş, inceleme ve soruşturma raporları Başkanlıkça belirlenec
Fikra
(1)
Teftiş, inceleme ve soruşturma raporları Başkanlıkça belirlenec
Madde
MADDE 54
(1) Merkez birimleri, kendilerine ait cevaplı teftiş raporlarına ilişkin mevzuata göre yapılması ger
Fikra
(1)
Merkez birimleri, kendilerine ait cevaplı teftiş raporlarına ilişkin mevzuata göre yapılması ger
Madde
MADDE 55
(1) Teftişe tabi olanların görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir: a) Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmünd
Fikra
(1)
Teftişe tabi olanların görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir: a) Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmünd
Bent
a)
Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmünd
Madde
MADDE 56
(1) Müfettiş ve müfettiş yardımcıları maaş, yolluk ve diğer haklarını, bunların tutarlarının mali işlerden sorumlu daire başkanlığı tarafından banka hesaplarına yatırılması suretiyle alırlar. (2) Gö...
Fikra
(1)
Müfettiş ve müfettiş yardımcıları maaş, yolluk ve diğer haklarını, bunların tutarlarının mali işlerden sorumlu daire başkanlığı tarafından banka hesaplarına yatırılması suretiyle alırlar.
Fikra
(2)
Görev yolluğuna ilişkin avans olarak ç
Madde
MADDE 57
(1) Müfettişler; çalışmalarını aylık olarak düzenleyec
Fikra
(1)
Müfettişler; çalışmalarını aylık olarak düzenleyec
Madde
MADDE 58
(1) Müfettişlere birer resmî mühür ve Genel Müdür ile Teftiş Kurulu Başkanı tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir. (2) Müfettişlere; bilgisayar, hesap makinesi, kitap, çanta gibi demirbaşlar Ba...
Fikra
(1)
Müfettişlere birer resmî mühür ve Genel Müdür ile Teftiş Kurulu Başkanı tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir.
Fikra
(2)
Müfettişlere; bilgisayar, hesap makinesi, kitap, çanta gibi demirbaşlar Başkanlıkça sağlanır.
Fikra
(3)
Zimmetle verilen kimlik belgesi, mühür, bilgisayar, hesap makinesi, çanta gibi demirbaş malzemeler görevden ayrılma halinde 15 gün içinde Başkanlığa iade edilir. Haberleşme
Madde
MADDE 59
(1) Müfettiş ve yetkili müfettiş yardımcıları; a) Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerç
Fikra
(1)
Müfettiş ve yetkili müfettiş yardımcıları; a) Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerç
Bent
a)
Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerç
Madde
MADDE 60
(1) Müfettişler; a) Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar. b) Raporlarını yazı
Fikra
(1)
Müfettişler; a) Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar. b) Raporlarını yazı
Bent
a)
Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar.
Bent
b)
Raporlarını yazı
Madde
MADDE 61
(1) Merkez birimleri, TEDAŞ faaliyetlerine ilişkin yayımladıkları her türlü mevzuat ve mevzuat niteliği taşıyan uygulamaya dair genel nitelikt
Fikra
(1)
Merkez birimleri, TEDAŞ faaliyetlerine ilişkin yayımladıkları her türlü mevzuat ve mevzuat niteliği taşıyan uygulamaya dair genel nitelikt
Madde
MADDE 62
(1) 3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye El
Fikra
(1)
3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye El
Madde
MADDE 63
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 64
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye El
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan yönetmelik MADDE 62- (1) 3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ) Teftiş Kurulu Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır...
Yurutme
YÜRÜTME
k. b) Başkanlığı yönetm
Ek
EK-37
nci maddesi uyarınca atananlardan; yeterlik sınavında başarı göstermek suretiyle müfettiş, denetmen, denetçi, kontrolör unvanlarından birini iktisap edenlerin denetim mesleğinde geçen süreleri ile üst...
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (165 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik; Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; Türkiye El
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 14/2/2018 tarihli ve 30332 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 14/2/2018 tarihli ve 30332 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Türkiye El
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını, b) Başkanlık: Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını, b) Başkanlık: Türkiye El
Bent
a)
Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını,
Bent
b)
Başkanlık: Türkiye El
Madde
MADDE 4
(1) Başkanlık; Başkan, müfettişler, müfettiş yardımcıları ve Büro Müdürlüğü personelinden oluşur. Başkanlık, doğrudan Genel Müdüre bağlıdır. (2) Başkanlığın yazı, hesap, arşiv, kütüphane ve benzeri işleri Başkanlığa bağlı Büro Müdürlüğünce yürütülür. Görev merkezi
Fikra
(1)
Başkanlık; Başkan, müfettişler, müfettiş yardımcıları ve Büro Müdürlüğü personelinden oluşur. Başkanlık, doğrudan Genel Müdüre bağlıdır.
Fikra
(2)
Başkanlığın yazı, hesap, arşiv, kütüphane ve benzeri işleri Başkanlığa bağlı Büro Müdürlüğünce yürütülür. Görev merkezi
Madde
MADDE 5
(1) Başkanlığın görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının da görev merkezidir. Başkanlığın görev ve yetkileri
Fikra
(1)
Başkanlığın görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının da görev merkezidir. Başkanlığın görev ve yetkileri
Madde
MADDE 6
(1) Başkanlığın görevleri şunlardır: a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinde, teftişin etkin bir ş
Fikra
(1)
Başkanlığın görevleri şunlardır: a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinde, teftişin etkin bir ş
Bent
a)
TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinde, teftişin etkin bir ş
Madde
MADDE 7
(1) Teftiş Kurulu Başkanlığına, kamuda müfettiş yardımcılığı dâhil en az 5 yıl müfettişlik hizmeti bulunan müfettişler arasından atama yapılır. Teftiş Kurulu Başkanının görev ve yetkileri
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanlığına, kamuda müfettiş yardımcılığı dâhil en az 5 yıl müfettişlik hizmeti bulunan müfettişler arasından atama yapılır. Teftiş Kurulu Başkanının görev ve yetkileri
Madde
MADDE 8
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar: a) Başkanlığın 6 ncı
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı, müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar: a) Başkanlığın 6 ncı
Bent
a)
Başkanlığın 6 ncı
Madde
MADDE 9
(1) Teftiş Kurulu Başkanı; Başkanlık yönetiminden, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının görev ve yetkileri çerçevesinde çalıştırılmasından, Genel Müdür tarafından Başkanlığa verilen teftiş hizmetleriyle ilgili diğer görevlerin yerine getirilmesinden ve bu hususlarda aldığı karar ve uygulamalarından doğrudan Genel Müdüre karşı sorumludur. Teftiş Kurulu Başkanına yardım
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı; Başkanlık yönetiminden, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının görev ve yetkileri çerçevesinde çalıştırılmasından, Genel Müdür tarafından Başkanlığa verilen teftiş hizmetleriyle ilgili diğer görevlerin yerine getirilmesinden ve bu hususlarda aldığı karar ve uygulamalarından doğrudan Genel Müdüre karşı sorumludur. Teftiş Kurulu Başkanına yardım
Madde
MADDE 10
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda müfettişi, Genel Müdürün onayını almak suretiyle başkan yardımcısı olarak görevlendirebilir. Başkan yardımcıları, 8 inci
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda müfettişi, Genel Müdürün onayını almak suretiyle başkan yardımcısı olarak görevlendirebilir. Başkan yardımcıları, 8 inci
Madde
MADDE 11
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında başkan yardımcılarından birine v
Fikra
(1)
Teftiş Kurulu Başkanı, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında başkan yardımcılarından birine v
Madde
MADDE 12
(1) Müfettişler; a) Denetlenen birimin daha verimli sonuçlar elde etmesi ile yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesi, b) Yapılan iş ve işlemler ile harcamaların mevzuatta belirtilen usul ve esaslara uygun olup olmadığının denetlenmesi, c) Mevzuattan ve standartlardan sapmalar varsa, bunları belirtm
Fikra
(1)
Müfettişler; a) Denetlenen birimin daha verimli sonuçlar elde etmesi ile yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesi, b) Yapılan iş ve işlemler ile harcamaların mevzuatta belirtilen usul ve esaslara uygun olup olmadığının denetlenmesi, c) Mevzuattan ve standartlardan sapmalar varsa, bunları belirtm
Bent
a)
Denetlenen birimin daha verimli sonuçlar elde etmesi ile yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesi,
Bent
b)
Yapılan iş ve işlemler ile harcamaların mevzuatta belirtilen usul ve esaslara uygun olup olmadığının denetlenmesi,
Bent
c)
Mevzuattan ve standartlardan sapmalar varsa, bunları belirtm
Madde
MADDE 13
(1) Müfettişler Genel Müdüre bağlı olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına; a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinin her türlü işlem ve hesapları ile işletme faaliyetlerini mevzuata ve iş icaplarına uygunluğu yönünden incelem
Fikra
(1)
Müfettişler Genel Müdüre bağlı olup Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına; a) TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinin her türlü işlem ve hesapları ile işletme faaliyetlerini mevzuata ve iş icaplarına uygunluğu yönünden incelem
Bent
a)
TEDAŞ’a bağlı merkez ve taşra birimlerinin her türlü işlem ve hesapları ile işletme faaliyetlerini mevzuata ve iş icaplarına uygunluğu yönünden incelem
Madde
MADDE 14
(1) Müfettişler; a) Bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının ger
Fikra
(1)
Müfettişler; a) Bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının ger
Bent
a)
Bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının ger
Madde
MADDE 15
(1) Müfettişler kendi ist
Fikra
(1)
Müfettişler kendi ist
Madde
MADDE 16
(1) Müfettişlerin, yurt dışına gönderilmesi işlemlerinde 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Yetiştirilm
Fikra
(1)
Müfettişlerin, yurt dışına gönderilmesi işlemlerinde 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Yetiştirilm
Madde
MADDE 17
(1) Müfettişler, müfettişlik hakları saklı kalmak ve yazılı rızaları alınmak şartıyla Genel Müdür tarafından idari kademelerde görevlendirilebilir. Görevlendirme
Fikra
(1)
Müfettişler, müfettişlik hakları saklı kalmak ve yazılı rızaları alınmak şartıyla Genel Müdür tarafından idari kademelerde görevlendirilebilir. Görevlendirme
Madde
MADDE 18
(1) Müfettişler, Genel Müdürün emri ve onayı üzerine Teftiş Kurulu Başkanından aldıkları talimatla görev yaparlar ve görevlerinin neticelerini Başkanlığa bildirirler. Görevden uzaklaştırma
Fikra
(1)
Müfettişler, Genel Müdürün emri ve onayı üzerine Teftiş Kurulu Başkanından aldıkları talimatla görev yaparlar ve görevlerinin neticelerini Başkanlığa bildirirler. Görevden uzaklaştırma
Madde
MADDE 19
(1) Müfettişler görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartlardan en az birinin gerç
Fikra
(1)
Müfettişler görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartlardan en az birinin gerç
Madde
MADDE 20
(1) Başkanlık tarafından merkez ve taşra birimlerinin teftiş ve denetim programları, önc
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından merkez ve taşra birimlerinin teftiş ve denetim programları, önc
Madde
MADDE 21
(1) Teftiş, denetim, inceleme ve soruşturmanın gruplar halinde yürütülmesinde her gruba dâhil müfettişlerden müfettişlik hizmeti yönünden en kıdemlisi, grup başkanı sıfatıyla çalışmaları düzenler, işe başlarken ve çalışmaların devamı sırasında teftiş ve incelemelerde izlenec
Fikra
(1)
Teftiş, denetim, inceleme ve soruşturmanın gruplar halinde yürütülmesinde her gruba dâhil müfettişlerden müfettişlik hizmeti yönünden en kıdemlisi, grup başkanı sıfatıyla çalışmaları düzenler, işe başlarken ve çalışmaların devamı sırasında teftiş ve incelemelerde izlenec
Madde
MADDE 22
(1) Müfettişler kendilerine verilen işleri, Başkanlıkça belirtilen süreler içinde bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Başkanlığa zamanında bilgi verip alacakları talimata göre har
Fikra
(1)
Müfettişler kendilerine verilen işleri, Başkanlıkça belirtilen süreler içinde bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Başkanlığa zamanında bilgi verip alacakları talimata göre har
Madde
MADDE 23
(1) Büro Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanının emri altında bir Büro Müdürü ve Büro Müdürüne bağlı yeterli sayıda personelden oluşur. (2) Büro Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Başkanlığa intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve bunların cevaplarını sevk etm
Fikra
(1)
Büro Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanının emri altında bir Büro Müdürü ve Büro Müdürüne bağlı yeterli sayıda personelden oluşur.
Fikra
(2)
Büro Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Başkanlığa intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve bunların cevaplarını sevk etm
Bent
a)
Başkanlığa intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve bunların cevaplarını sevk etm
Madde
MADDE 24
(1) Müfettişlik mesleğine, KPSS’den her sınav dönemi için Başkanlıkça tespit ve ilan edilen asgari puanı almış olmak ve TEDAŞ’ın belirlediği ve ilan ettiği diğer şartlara uygun olanlar arasından TEDAŞ tarafından yapılacak giriş sınavını kazanmak şartıyla müfettiş yardımcısı olarak girilir. Müfettiş yardımcılığına giriş sınavı
Fikra
(1)
Müfettişlik mesleğine, KPSS’den her sınav dönemi için Başkanlıkça tespit ve ilan edilen asgari puanı almış olmak ve TEDAŞ’ın belirlediği ve ilan ettiği diğer şartlara uygun olanlar arasından TEDAŞ tarafından yapılacak giriş sınavını kazanmak şartıyla müfettiş yardımcısı olarak girilir. Müfettiş yardımcılığına giriş sınavı
Madde
MADDE 25
(1) Giriş sınavının açılmasına, Teftiş Kurulu Başkanının önerisi ve Genel Müdürün onayı ile karar verilir. (2) Giriş sınavı; yazılı ve sözlü sınavları olmak üzere iki aşamadan oluşur. (3) Yazılı sınav, 32 nci
Fikra
(1)
Giriş sınavının açılmasına, Teftiş Kurulu Başkanının önerisi ve Genel Müdürün onayı ile karar verilir.
Fikra
(2)
Giriş sınavı; yazılı ve sözlü sınavları olmak üzere iki aşamadan oluşur.
Fikra
(3)
Yazılı sınav, 32 nci
Madde
MADDE 26
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak sınav kurulu; Genel Müdür onayı ile Teftiş Kurulu Başkanının başkanlığında dört müfettiş ile birlikte toplam beş üyeden oluşur. Ayrıca iki yed
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak sınav kurulu; Genel Müdür onayı ile Teftiş Kurulu Başkanının başkanlığında dört müfettiş ile birlikte toplam beş üyeden oluşur. Ayrıca iki yed
Madde
MADDE 27
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılabilm
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılabilm
Madde
MADDE 28
(1) Giriş sınavının tarihi, yapılacağı yer, başvuru şartları, ş
Fikra
(1)
Giriş sınavının tarihi, yapılacağı yer, başvuru şartları, ş
Madde
MADDE 29
(1) Giriş sınavına girm
Fikra
(1)
Giriş sınavına girm
Madde
MADDE 30
(1) Yazılı ve sözlü sınav Ankara’da yapılır. Yazılı sınava, KPSS’den TEDAŞ tarafından belirlenen asgari puanı almış olan ve Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre belirlenec
Fikra
(1)
Yazılı ve sözlü sınav Ankara’da yapılır. Yazılı sınava, KPSS’den TEDAŞ tarafından belirlenen asgari puanı almış olan ve Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre belirlenec
Madde
MADDE 31
(1) Giriş sınavına katılacaklara fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir. (2) Sınava girec
Fikra
(1)
Giriş sınavına katılacaklara fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir.
Fikra
(2)
Sınava girec
Madde
MADDE 32
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı; ikinci fıkrada yer alan konulardan seçilm
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı; ikinci fıkrada yer alan konulardan seçilm
Madde
MADDE 33
(1) Yazılı sınav sorularının hazırlanması, sınavların sevk ve idare sorumluluğu sınav kuruluna aittir. Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarları ile her soruya verilen puanlar ve sınav süreleri sınav kurulu tarafından sınav konularına göre tespit edilir. Her soruya verilec
Fikra
(1)
Yazılı sınav sorularının hazırlanması, sınavların sevk ve idare sorumluluğu sınav kuruluna aittir. Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarları ile her soruya verilen puanlar ve sınav süreleri sınav kurulu tarafından sınav konularına göre tespit edilir. Her soruya verilec
Madde
MADDE 34
(1) Yazılı sınavlar, duyurulan yer ve saatte sınav kurulu ve ger
Fikra
(1)
Yazılı sınavlar, duyurulan yer ve saatte sınav kurulu ve ger
Madde
MADDE 35
(1) Yazılı sınavı kazananlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilir. Sözlü sınav, yazılı sınav gruplarına giren konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca adayların z
Fikra
(1)
Yazılı sınavı kazananlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilir. Sözlü sınav, yazılı sınav gruplarına giren konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca adayların z
Madde
MADDE 36
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı notu; yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır. Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını başarmış sayılmak için giriş sınav notunun 70’ten az olmaması ger
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı notu; yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır. Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını başarmış sayılmak için giriş sınav notunun 70’ten az olmaması ger
Madde
MADDE 37
(1) Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Fikra
(1)
Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Madde
MADDE 38
(1) Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur: a) Kişiliklerini mesleğin ger
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur: a) Kişiliklerini mesleğin ger
Bent
a)
Kişiliklerini mesleğin ger
Madde
MADDE 39
(1) Müfettiş yardımcıları, asgari 3 yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler: a) Birinci dönem çalışmaları: 1) Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim ş
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcıları, asgari 3 yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler: a) Birinci dönem çalışmaları: 1) Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim ş
Bent
a)
Birinci dönem çalışmaları: 1) Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim ş
AltBent
1)
Başkanlığın yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi amacıyla Başkanlıkça hizmet içi eğitim ş
Madde
MADDE 40
(1) Müfettiş yardımcıları asgari 3 yıllık yetişme döneminden sonra yeterlik sınavına tabi tutulurlar. 3 yılın hesaplanmasında; aylıksız izin, toplamda 3 ayı aşan hastalık ve refakat izni dikkate alınmaz. (2) Yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılan yeterlik sınavının, tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az 1 ay önce ilgililere duyurulur. Yeterlik sınavını, 26 ncı
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcıları asgari 3 yıllık yetişme döneminden sonra yeterlik sınavına tabi tutulurlar. 3 yılın hesaplanmasında; aylıksız izin, toplamda 3 ayı aşan hastalık ve refakat izni dikkate alınmaz.
Fikra
(2)
Yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılan yeterlik sınavının, tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az 1 ay önce ilgililere duyurulur. Yeterlik sınavını, 26 ncı
Madde
MADDE 41
(1) Müfettiş yardımcıları için yapılacak yeterlik sınavı, ilgili mevzuat ve uygulama, mesl
Fikra
(1)
Müfettiş yardımcıları için yapılacak yeterlik sınavı, ilgili mevzuat ve uygulama, mesl
Madde
MADDE 42
(1) Yeterlik notu; yazılı sınav ve sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Başarılı sayılabilm
Fikra
(1)
Yeterlik notu; yazılı sınav ve sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Başarılı sayılabilm
Madde
MADDE 43
(1) Yeterlik sınavında başarı gösteremeyen müfettiş yardımcılarına yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde ikinci sınav hakkı verilir. Müfettiş yardımcılarından; a) Yeterlik sınavında başarı gösterememesi üzerine yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde kendisine verilen ikinci sınav hakkında başarı gösteremeyenler, b) Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenler dışında yeterlik sınavına girmeyenler, durumlarına uygun diğer kadrolara atanırlar. (2) Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenlere, 26 ncı
Fikra
(2)
Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenlere, 26 ncı
Fikra
(1)
Yeterlik sınavında başarı gösteremeyen müfettiş yardımcılarına yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde ikinci sınav hakkı verilir. Müfettiş yardımcılarından; a) Yeterlik sınavında başarı gösterememesi üzerine yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde kendisine verilen ikinci sınav hakkında başarı gösteremeyenler, b) Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenler dışında yeterlik sınavına girmeyenler, durumlarına uygun diğer kadrolara atanırlar.
Bent
a)
Yeterlik sınavında başarı gösterememesi üzerine yeterlik sınavından itibaren 1 yıllık süre içinde kendisine verilen ikinci sınav hakkında başarı gösteremeyenler,
Bent
b)
Geçerli bir mazereti olduğunu belgeleyenler dışında yeterlik sınavına girmeyenler, durumlarına uygun diğer kadrolara atanırlar.
Madde
MADDE 44
(1) Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının kendilerine tebliğinden itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Fikra
(1)
Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının kendilerine tebliğinden itibaren en geç 7 gün içinde bir dil
Madde
MADDE 45
(1) Yeterlik sınavında başarılı olup müfettişliğe tayin edilenlerin maaş dereceleri itibarıyla izleyen terfileri genel hükümlere göre yapılır. Başmüfettişliğe yükselme
Fikra
(1)
Yeterlik sınavında başarılı olup müfettişliğe tayin edilenlerin maaş dereceleri itibarıyla izleyen terfileri genel hükümlere göre yapılır. Başmüfettişliğe yükselme
Madde
MADDE 46
(1) Başmüfettişliğe yükselmede esas; mesl
Fikra
(1)
Başmüfettişliğe yükselmede esas; mesl
Madde
MADDE 47
(1) Müfettişlik kıdemine esas süre; müfettiş yardımcılığında, müfettişlikte, müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilm
Fikra
(1)
Müfettişlik kıdemine esas süre; müfettiş yardımcılığında, müfettişlikte, müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilm
Madde
MADDE 48
(1) Başkanlıktan istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin Başkanlığa t
Fikra
(1)
Başkanlıktan istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin Başkanlığa t
Madde
MADDE 49
(1) Müfettişler çalışmalarının sonuçlarını işin özelliklerine göre; a) Cevaplı teftiş raporu, b) İnceleme raporu, c) Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu
Fikra
(1)
Müfettişler çalışmalarının sonuçlarını işin özelliklerine göre; a) Cevaplı teftiş raporu, b) İnceleme raporu, c) Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu
Bent
a)
Cevaplı teftiş raporu,
Bent
b)
İnceleme raporu,
Bent
c)
Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu
Madde
MADDE 50
(1) Yapılan teftişler sonunda müfettiş tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporunda; noksan veya hatalı, usule ya da TEDAŞ yararlarına aykırı olup düzeltilmemiş veya telafi edilmemiş hususlar ve işlemler hakkında yapılması ger
Fikra
(1)
Yapılan teftişler sonunda müfettiş tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporunda; noksan veya hatalı, usule ya da TEDAŞ yararlarına aykırı olup düzeltilmemiş veya telafi edilmemiş hususlar ve işlemler hakkında yapılması ger
Madde
MADDE 51
(1) İnceleme raporu; a) Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması ger
Fikra
(1)
İnceleme raporu; a) Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması ger
Bent
a)
Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması ger
Madde
MADDE 52
(1) Soruşturma raporları; teftiş ve soruşturmaya tabi personelin, zamanaşımına uğramış olsa bile, ceza mevzuatına göre suç ya da disiplin mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerine ilişkin olarak yapılan soruşturmalar neticesinde düzenlenen raporlardır. (2) Soruşturma konusu olan olay ve işlemlerde Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlara göre bir suç işlendiğinin tespit edildiği veya personelin statüsüne göre tabi olduğu mevzuat hükümleri uyarınca disiplin cezasını ger
Fikra
(1)
Soruşturma raporları; teftiş ve soruşturmaya tabi personelin, zamanaşımına uğramış olsa bile, ceza mevzuatına göre suç ya da disiplin mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerine ilişkin olarak yapılan soruşturmalar neticesinde düzenlenen raporlardır.
Fikra
(2)
Soruşturma konusu olan olay ve işlemlerde Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlara göre bir suç işlendiğinin tespit edildiği veya personelin statüsüne göre tabi olduğu mevzuat hükümleri uyarınca disiplin cezasını ger
Madde
MADDE 53
(1) Teftiş, inceleme ve soruşturma raporları Başkanlıkça belirlenec
Fikra
(1)
Teftiş, inceleme ve soruşturma raporları Başkanlıkça belirlenec
Madde
MADDE 54
(1) Merkez birimleri, kendilerine ait cevaplı teftiş raporlarına ilişkin mevzuata göre yapılması ger
Fikra
(1)
Merkez birimleri, kendilerine ait cevaplı teftiş raporlarına ilişkin mevzuata göre yapılması ger
Madde
MADDE 55
(1) Teftişe tabi olanların görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir: a) Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmünd
Fikra
(1)
Teftişe tabi olanların görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir: a) Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmünd
Bent
a)
Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmünd
Madde
MADDE 56
(1) Müfettiş ve müfettiş yardımcıları maaş, yolluk ve diğer haklarını, bunların tutarlarının mali işlerden sorumlu daire başkanlığı tarafından banka hesaplarına yatırılması suretiyle alırlar. (2) Görev yolluğuna ilişkin avans olarak ç
Fikra
(1)
Müfettiş ve müfettiş yardımcıları maaş, yolluk ve diğer haklarını, bunların tutarlarının mali işlerden sorumlu daire başkanlığı tarafından banka hesaplarına yatırılması suretiyle alırlar.
Fikra
(2)
Görev yolluğuna ilişkin avans olarak ç
Madde
MADDE 57
(1) Müfettişler; çalışmalarını aylık olarak düzenleyec
Fikra
(1)
Müfettişler; çalışmalarını aylık olarak düzenleyec
Madde
MADDE 58
(1) Müfettişlere birer resmî mühür ve Genel Müdür ile Teftiş Kurulu Başkanı tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir. (2) Müfettişlere; bilgisayar, hesap makinesi, kitap, çanta gibi demirbaşlar Başkanlıkça sağlanır. (3) Zimmetle verilen kimlik belgesi, mühür, bilgisayar, hesap makinesi, çanta gibi demirbaş malzemeler görevden ayrılma halinde 15 gün içinde Başkanlığa iade edilir. Haberleşme
Fikra
(1)
Müfettişlere birer resmî mühür ve Genel Müdür ile Teftiş Kurulu Başkanı tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir.
Fikra
(2)
Müfettişlere; bilgisayar, hesap makinesi, kitap, çanta gibi demirbaşlar Başkanlıkça sağlanır.
Fikra
(3)
Zimmetle verilen kimlik belgesi, mühür, bilgisayar, hesap makinesi, çanta gibi demirbaş malzemeler görevden ayrılma halinde 15 gün içinde Başkanlığa iade edilir. Haberleşme
Madde
MADDE 59
(1) Müfettiş ve yetkili müfettiş yardımcıları; a) Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerç
Fikra
(1)
Müfettiş ve yetkili müfettiş yardımcıları; a) Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerç
Bent
a)
Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerç
Madde
MADDE 60
(1) Müfettişler; a) Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar. b) Raporlarını yazı
Fikra
(1)
Müfettişler; a) Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar. b) Raporlarını yazı
Bent
a)
Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar.
Bent
b)
Raporlarını yazı
Madde
MADDE 61
(1) Merkez birimleri, TEDAŞ faaliyetlerine ilişkin yayımladıkları her türlü mevzuat ve mevzuat niteliği taşıyan uygulamaya dair genel nitelikt
Fikra
(1)
Merkez birimleri, TEDAŞ faaliyetlerine ilişkin yayımladıkları her türlü mevzuat ve mevzuat niteliği taşıyan uygulamaya dair genel nitelikt
Madde
MADDE 62
(1) 3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye El
Fikra
(1)
3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye El
Madde
MADDE 63
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 64
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye El
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye El
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan yönetmelik MADDE 62- (1) 3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ) Teftiş Kurulu Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Son Hükümler Yürürlük MADDE 63- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
k. b) Başkanlığı yönetm
Ek
EK-37
nci maddesi uyarınca atananlardan; yeterlik sınavında başarı göstermek suretiyle müfettiş, denetmen, denetçi, kontrolör unvanlarından birini iktisap edenlerin denetim mesleğinde geçen süreleri ile üst kademe kamu yöneticiliklerinde geçen sürelerinin tamamı, denetim mesleğinden olmayanlarının ise hizmet sürelerinin yarısı denetim meslek kıdeminden sayılır. Başkanlıktan nakil ve istifa suretiyle ayrılan müfettişlerin tekrar kabulü MADDE 48- (1) Başkanlıktan istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin Başkanlığa tekrar kabulleri, 15 inci maddede belirtilen ahlaki, sıhhi veya mesleki yetersizlik hallerinin olmaması kaydıyla TEDAŞ Yönetim Kurulunun kararına bağlıdır. (2) Teftiş Kurulu Başkanlığı yaptıktan sonra müfettişliğe dönenler, dönemlerinin en kıdemlisi sayılırlar. Aynı dönemde bu durumda birden fazla müfettiş varsa, bunların kıdem sırasının tespitinde müfettişlik kıdemleri esas alınır. (3) Müfettişlik sıfatını kazandıktan sonra bu görevden ayrılanlardan müfettişliğe dönenlerin kıdem sırası 47 nci madde hükümlerine göre tespit edilir. DÖRDÜNCÜ KISIM BİRİNCİ BÖLÜM Raporlar Rapor çeşitleri MADDE 49- (1) Müfettişler çalışmalarının sonuçlarını işin özelliklerine göre; a) Cevaplı teftiş raporu, b) İnceleme raporu, c) Soruşturma raporu, ile tespit ederler. Cevaplı teftiş raporu MADDE 50- (1) Yapılan teftişler sonunda müfettiş tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporunda; noksan veya hatalı, usule ya da TEDAŞ yararlarına aykırı olup düzeltilmemiş veya telafi edilmemiş hususlar ve işlemler hakkında yapılması gereken işlem veya alınması gereken tedbirler belirtilir. (2) Cevaplı teftiş raporları, müfettişler tarafından üç nüsha olarak hazırlanır. Düzenlenen teftiş raporunun iki nüshası incelenmek üzere Başkanlığa sunulur. Raporun bir nüshası Başkanlıkça, cevaplandırılmak üzere bir yazıyla teftiş edilen birimin amirine teslim edilir veya gönderilir, verilen cevap Başkanlık aracılığıyla son mütalaa için müfettişe intikal ettirilir. Müfettiş tarafından 5 işgünü içinde son mütalaa yazılarak Başkanlığa sunulur, üçüncü nüsha rapor ise müfettişte kalır. (3) Cevaplı teftiş raporlarında; a) İşlemleri teftiş edilen personelin adı-soyadı, sicil numarası, unvanı, statüsü, çalıştığı alt birimleri, bu alt birimlerdeki göreve başlama ve ayrılış tarihleri, b) Hatalı ve noksan görülen hususların ilgili olduğu mevzuat hükümleri, c) Mevzuata göre yapılması gereken işlemler, ç) Bir önceki cevaplı teftiş raporunda yer alan mevzuata göre yapılması gereken iş ve işlemler ile Başkanlık tarafından müzekkereye alınıp Genel Müdür Oluruna istinaden talimatlandırılan hususların yerine getirilip getirilmediği, belirtilir. (4) Kendilerine cevaplı rapor gönderilen yetkililer, tenkit olunan işlemleri usul ve mevzuat dâhilinde düzeltmek ve bunu cevaplarında göstermek zorundadır. (5) Cevaplı teftiş raporlarına örtülü ve anlaşılmaz cevap verilemez, konunun dışına çıkılamaz. İlgililer; cevaplı teftiş raporunda yer alan tenkit ve önerilerle ilgili olarak müfettişten farklı bir düşüncede bulunmaları halinde, rapor cevabında, görüşlerini dayandırdıkları gerekçeleri açık bir şekilde belirtirler. Raporlara verilen cevapların müfettiş tarafından uygun görülmemesi halinde, son görüşün açık ve gerekçeli hazırlanmasına önem verilir. (6) Hastalık, askerlik gibi zaruri sebeplerle müfettişçe rapora son görüş yazılamaması durumunda Teftiş Kurulu Başkanının görevlendireceği bir müfettiş tarafından rapora son görüş yazılabilir. (7) Başkanlık, son görüşleri yazılmış olarak gelen raporları, Genel Müdür onayı alınmak suretiyle gereği yapılmak üzere en kısa zamanda ilgili birimlere gönderir ve sonuçlarını yakından izler. (8) Cevaplı rapor düzenlenmesine lüzum görülmeyen hallerde, durum bir yazı ile Başkanlığa bildirilir, Başkanlıkça da ilgili müfettiş yazısının bir nüshası teftiş edilen birime iletilir ve Genel Müdür bilgilendirilir. İnceleme raporu MADDE 51- (1) İnceleme raporu; a) Usul ve ilgili mevzuat uygulamalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması gereken hüküm ve usuller hakkında görüş ve tekliflerin, b) Genel Müdür tarafından tetkik ettirilen çeşitli konular hakkındaki düşüncelerin veya Başkanlığın bilgisi ve izni dâhilinde müfettişlerce belirlenen sorun ya da konuların, c) Şikâyet ve ihbarlar üzerine yapılan inceleme ve araştırmalar sonucunda, disiplin hükmü uygulanmasını veya yasal kovuşturmayı gerektirir hal görülmediği takdirde yapılacak işleme esas görüşlerin, bildirilmesi maksadıyla düzenlenir. (2) Müfettişler, bu raporları verilen görev gereği olarak düzenlerler. (3) İnceleme raporları üç nüsha olarak düzenlenir. İlk iki nüshası Başkanlığa sunulur. Üçüncü nüshası müfettişte kalır. İnceleme raporları Başkanlıkça, Genel Müdür onayı ile gereği yapılmak üzere ilgili birimlere gönderilir. Soruşturma raporu MADDE 52- (1) Soruşturma raporları; teftiş ve soruşturmaya tabi personelin, zamanaşımına uğramış olsa bile, ceza mevzuatına göre suç ya da disiplin mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerine ilişkin olarak yapılan soruşturmalar neticesinde düzenlenen raporlardır. (2) Soruşturma konusu olan olay ve işlemlerde Türk Ceza Kanunu veya diğer kanunlara göre bir suç işlendiğinin tespit edildiği veya personelin statüsüne göre tabi olduğu mevzuat hükümleri uyarınca disiplin cezasını gerektiren bir duruma rastlandığı takdirde soruşturma raporu düzenlenmesi yoluna gidilir. (3) Müfettişler; a) Teftiş Kurulu Başkanı tarafından kendilerine verilen talimata istinaden, b) Kendilerine verilen ihbar ve şikâyet mektuplarında yazılı olup soruşturmayı gerektiren, c) Teftiş sırasında ortaya çıkarttıkları ve soruşturmayı gerektiren, hususlar hakkında soruşturma yapmak ve rapora bağlamakla yükümlüdürler. (4) Üçüncü fıkranın (b) ve (c) bentleri uyarınca soruşturmaya başlanabilmesi için durumun Başkanlığa bildirilerek izin alınması gerekir. Şu kadar ki; soruşturmaya başlanmaması durumunda ceza ve/veya disiplin hukuku yönünden suç sayılan durumların veya usulsüzlüklerin tekrarlanacağına veya kanıtların yok olacağına yahut bu yolda TEDAŞ’ın maddi veya manevi zarara uğratıldığına kanaat getirilirse, derhal gerekli önlemler alınıp konu Başkanlığa bildirilerek alınacak talimata göre hareket edilir. (5) Soruşturma raporları üç nüsha olarak düzenlenir. İlk iki nüshası Başkanlığa sunulur. Üçüncü nüshası müfettişte kalır. Soruşturma raporları Başkanlıkça, Genel Müdür onayı ile gereği yapılmak üzere ilgili birimlere gönderilir. Raporların düzenlenmesi ve raporlar üzerine Başkanlıkça yapılacak işlemler MADDE 53- (1) Teftiş, inceleme ve soruşturma raporları Başkanlıkça belirlenecek olan usul, esas ve standartlara göre düzenlenir. (2) Raporlar kısa, açık, kolay anlaşılır, tekrara yer vermeyecek tarzda ve yazım kurallarına uygun bir üslupla yazılır. Raporlarda ulaşılan görüş, kanaat ve sonuç ile teklifler tereddüt oluşturmayacak nitelikte, belgelere ve mevzuata dayandırılarak açıklanır. (3) Teftiş ve incelemelerde mali yönden, soruşturmalarda ise Türk Ceza Kanunu ile disiplin mevzuatı yönünden ve mali açıdan sorumluluğu gerektirecek bir durumun tespiti halinde raporda; tazmin edilecek tutar, sorumlular ve sorumluluğu gerektiren iş, işlem ve eylemler ile sorumluların bunlardaki kusur ve kasıt durumları delilleriyle birlikte açıkça belirtilir. (4) Rapor sonucuna göre varsa Başkanlıkça yazışma yapılması gereken TEDAŞ merkez ve taşra birimleri ile diğer makam, kurum, kuruluş ve üçüncü kişilerin unvan ve isimleri açıkça belirtilir. (5) Raporlar, Teftiş Kurulu Başkanı veya görevlendireceği bir başkan yardımcısı tarafından incelenir. Başkanlık; incelenen raporda, müfettişlik görüşü haricinde, hukuki eksiklik ve hatalar, eksik inceleme, maddi hatalar ve evrak eksiklikleri ile Başkanlıkça belirlenen usul, esas ve standartlara aykırı düzeltilmesi veya tamamlatılması gereken hususlar varsa bunların giderilmesini raporu düzenleyen müfettişten ister. (6) Müfettişler beşinci fıkrada belirtilen hataları düzeltmek ve eksiklikleri tamamlamakla yükümlüdür. (7) Başkanlık ile müfettiş arasında görüş ayrılığı olması durumunda, hazırlanacak müzekkerede her iki görüş de belirtilerek Genel Müdür Oluruna sunulur. Genel Müdür tarafından benimsenen görüş doğrultusunda işlem yapılır. Raporlar üzerine teftiş gören birimlerce yapılacak işlemler MADDE 54- (1) Merkez birimleri, kendilerine ait cevaplı teftiş raporlarına ilişkin mevzuata göre yapılması gereken iş ve işlemler ile Başkanlık tarafından müzekkereye alınıp Genel Müdür Oluruna istinaden ayrıca talimatlandırılan hususları en kısa sürede yerine getirerek sonucunu Başkanlığa yazılı olarak bildirirler. (2) Taşra birimleri, kendilerine ait cevaplı teftiş raporlarına ilişkin mevzuata göre yapılması gereken iş ve işlemleri en kısa sürede yerine getirirler. Ayrıca Genel Müdür tarafından onaylanıp havale edilen müzekkerede belirtilen hususlar, ilgili merkez birimlerince en kısa sürede incelenerek talimat haline getirilip teftiş edilen birime gönderilir ve sonucu takip edilir. Teftiş edilen birimler, merkez birimlerinin talimatı üzerine talimatta belirtilen hususları en kısa sürede yerine getirerek sonucunu ilgili merkez birime bildirirler. İlgili merkez birimleri de, yapılan işlemleri en kısa sürede Başkanlığa yazılı olarak bildirirler. (3) İnceleme ve soruşturma raporlarına ilişkin Genel Müdür tarafından onaylanıp havale edilen müzekkerede belirtilen hususlarla ilgili yapılan işlemlerin sonuçları, ilgili birimlerce en kısa sürede Başkanlığa yazılı olarak bildirilir. BEŞİNCİ KISIM BİRİNCİ BÖLÜM Teftişe Tabi Olanların Görev ve Sorumlulukları Teftişe tabi olanların görev ve sorumlulukları MADDE 55- (1) Teftişe tabi olanların görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir: a) Teftişe veya soruşturmaya tabi personel; para ve para hükmündeki kâğıtlar ile ambar ve depolarında bulunan ayniyatı ve bunlarla ilgili belge ve defterleri, gizli de olsa bütün vesikaları ilk talepte müfettişe göstermek, saymasına ve tetkik etmesine yardımda bulunmak zorundadır. b) Teftişe veya soruşturmaya tabi personel, müfettişin sözlü veya yazılı olarak talep ettiği gizlilik derecesindekiler de dâhil evrak, kayıt ve belgelerin suretlerini veya asıllarını vermek zorundadır. Teftiş edilen birimlerden asılları alınan evrak ve belgelerin, müfettişin mühür ve imzası ile tasdik edilmiş suretleri aslının yerine konulmak üzere alındığı birimlere verilir. c) Teftişe veya soruşturmaya tabi birim amirleri; teftiş hizmetlerinin gereklerine uygun biçimde yürütülebilmesi için müfettişlere, görevleri süresince uygun bir yer sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri almak zorundadırlar. ç) Teftiş veya soruşturmaya tabi birim personeline verilmiş izinlerin kullanılması hastalık ve bunun gibi zorunlu sebepler dışında, müfettişin isteği üzerine teftiş veya soruşturma sonuna kadar amiri tarafından durdurulur. İznini kullanmaya başlamış olan personel, müfettişin isteği üzerine amiri tarafından geri çağrılır. d) Teftişe veya soruşturmaya tabi olanlar, müfettişçe sorulan sözlü ve yazılı soruları geciktirmeden cevaplandırmakla yükümlüdürler. e) Müfettişlerin görev yaptığı birimlerde, başta yöneticiler olmak üzere tüm personel müfettişlere gerekli her türlü kolaylığı göstermek, yardımda bulunmak ve bu Yönetmelikte belirtilen diğer görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler. f) Müfettişler tarafından; yürütülen inceleme ve soruşturmalarda, komisyonda çalıştırılmak üzere personel talep edilmesi halinde, ilgili birimler bu talebi geciktirmeksizin yerine getirmekle yükümlüdürler. (2) Görevliler, bu yükümlülüklerini hiçbir bahaneyle geciktiremezler. İKİNCİ BÖLÜM Çeşitli Hükümler Maaş, yolluk ve diğer hakların alınması MADDE 56- (1) Müfettiş ve müfettiş yardımcıları maaş, yolluk ve diğer haklarını, bunların tutarlarının mali işlerden sorumlu daire başkanlığı tarafından banka hesaplarına yatırılması suretiyle alırlar. (2) Görev yolluğuna ilişkin avans olarak çekilen paranın hak edilen miktarı aşmaması gerekir. Fazla çekilen miktar, görev dönüşü en geç 1 ay içinde iade veya mahsup suretiyle kapatılır. Kesinlikle diğer yıla borç veya alacak devredilemez. Çalışma cetveli ve görev yolluğu bildirimleri MADDE 57- (1) Müfettişler; çalışmalarını aylık olarak düzenleyecekleri çalışma cetvelinde gösterirler ve bu cetvelleri, ait olduğu ayı takip eden ayın ilk haftası içinde hazırlayarak Başkanlığa sunarlar. (2) Çalışma cetvelinde, çalışmalar günler itibarıyla ve ana hatlarıyla belirtilir. Ay içinde yazılan raporlara yer verilir. (3) Müfettişler; yolluk ve yollukla ilgili diğer harcamalarını aylık veya görev dönüşü düzenleyecekleri yolluk bildirimlerinde gösterirler. (4) Görev yolluğu bildiriminin, Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden Başkanlığın onayına sunulmasını müteakip bildirimle ilgili harcama belgelerinin asılları da eş zamanlı olarak Başkanlığa teslim edilir veya gönderilir. Başkanlıkça gerekli kontroller yapıldıktan sonra görev yolluğu bildirimi ve ekleri mali işlerden sorumlu daire başkanlığına gönderilir. Başkanlıkça hatalı bir durumun tespiti halinde, görev yolluğu bildirimi, gerekli düzeltmenin yapılması için müfettişe iade edilir. Müfettişlik mühür ve belgeleri ile diğer demirbaşlar MADDE 58- (1) Müfettişlere birer resmî mühür ve Genel Müdür ile Teftiş Kurulu Başkanı tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir. (2) Müfettişlere; bilgisayar, hesap makinesi, kitap, çanta gibi demirbaşlar Başkanlıkça sağlanır. (3) Zimmetle verilen kimlik belgesi, mühür, bilgisayar, hesap makinesi, çanta gibi demirbaş malzemeler görevden ayrılma halinde 15 gün içinde Başkanlığa iade edilir. Haberleşme MADDE 59- (1) Müfettiş ve yetkili müfettiş yardımcıları; a) Görevlerine ilişkin konularda kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişilerle doğrudan yazışma yapabilirler. Ancak, Cumhurbaşkanlığı ve bakanlıkların merkez ve yurt dışı kuruluşlarıyla yazışmalar Başkanlık aracılığıyla yapılır. b) Acele olan veya gizli olmayan haberleşmelerde, duruma göre elektronik posta, faks veya telefon kullanabilirler. c) Başkanlığa gönderilecek yazılardan TEDAŞ’ın diğer birimlerine ya da diğer kuruluşlara ulaştırılması gerekli görülenleri, yeterli sayıda hazırlarlar. ç) Görevli gittikleri yerlere varışı, aynı gün veya en geç ertesi işgünü, buradan ayrılışı ise 1 işgünü önce veya hareket tarihinde Başkanlığa Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden veya faksla yazılı olarak bildirirler. Zorunlu hallerde telefonla da bildirim yapabilirler. Kayıt ve dosya işleri MADDE 60- (1) Müfettişler; a) Yazdıkları rapor ve yazıların birer nüshasını, kendilerine gelen yazıları ve her türlü evrakı özel dosyalarında saklarlar. b) Raporlarını yazı ekinde Başkanlığa sunarlar. c) Düzenledikleri rapor ve yazılar ile kendilerine gelen yazıları bir kayıt defterine işler ve buna kendi sayı numaralarını verirler. Başkanlığa bilgi verme yükümlülüğü MADDE 61- (1) Merkez birimleri, TEDAŞ faaliyetlerine ilişkin yayımladıkları her türlü mevzuat ve mevzuat niteliği taşıyan uygulamaya dair genel nitelikteki yazışma ve talimatlar ile bunlarda yapılan değişiklikleri bilgi için Başkanlığa göndermekle yükümlüdürler. Yürürlükten kaldırılan yönetmelik MADDE 62- (1) 3/6/2019 tarihli ve 30793 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ) Teftiş Kurulu Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Son Hükümler Yürürlük MADDE 63- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 64- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.