Yönetmelikler - Sayı: 40997
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (104)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununun 16 ncı
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununun 16 ncı
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, 6831 sayılı Kanunun 16 ncı
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 6831 sayılı Kanunun 16 ncı
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Ağaçlandırma bedeli: İzin verilen alan üzerinden bir defaya mahsus alınan bedeli, b) Altyapı tesisi: Madencilik faaliyetleri için zorunlu yol, su, röle istasyonu, haberle...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Ağaçlandırma bedeli: İzin verilen alan üzerinden bir defaya mahsus alınan bedeli, b) Altyapı tesisi: Madencilik faaliyetleri için zorunlu yol, su, röle istasyonu, haberleşme,...
Bent
a)
Ağaçlandırma bedeli: İzin verilen alan üzerinden bir defaya mahsus alınan bedeli,
Bent
b)
Altyapı tesisi: Madencilik faaliyetleri için zorunlu yol, su, röle istasyonu, haberleşme, doğal gaz boru hattı, enerji nakil hattı, trafo, bant konveyör, havai hat, asansör, havalandırma bacası, kuyu ...
Madde
MADDE 4
(1) Ruhsat sahibi veya rödövansçı, e-Devlet üzerinden yapacağı izin müracaatında madenin adının belirtildiği talep yazısı ile beraber; a) Ruhsatını, b) Saha analiz raporunu, c) Yenilenebilir enerji ka...
Fikra
(1)
Ruhsat sahibi veya rödövansçı, e-Devlet üzerinden yapacağı izin müracaatında madenin adının belirtildiği talep yazısı ile beraber; a) Ruhsatını, b) Saha analiz raporunu, c) Yenilenebilir enerji kaynak...
Bent
a)
Ruhsatını,
Bent
b)
Saha analiz raporunu,
Bent
c)
Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı lisanssız enerji üretim tesisleri taleplerinde, 12/5/2019 tarihli ve 30772 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan El
Madde
MADDE 5
(1) Bölge müdürlüğü e-Devlet üzerinden yapılan müracaatı öncelikle evrak üzerinde inceler,
Fikra
(1)
Bölge müdürlüğü e-Devlet üzerinden yapılan müracaatı öncelikle evrak üzerinde inceler,
Madde
MADDE 6
(1) Uygun görülen taleplere yirmi dört aya kadar ön izin verilebilir. Ormanlık alandan verilen ön izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde izin sahibinden...
Fikra
(1)
Uygun görülen taleplere yirmi dört aya kadar ön izin verilebilir. Ormanlık alandan verilen ön izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde izin sahibinden ön ...
Madde
MADDE 7
(1) Bakanlıkça (Değişik ibare:RG-22/8/2025-32994) ruhsat/rödövans süresi dikkate alınarak uygun görülenlere izin verilir. Ormanlık alandan verilen izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarih...
Fikra
(1)
Bakanlıkça (Değişik ibare:RG-22/8/2025-32994) ruhsat/rödövans süresi dikkate alınarak uygun görülenlere izin verilir. Ormanlık alandan verilen izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinde...
Madde
MADDE 8
(1) İzin sahibinin yenilenmiş ruhsat, revize edilmiş rehabilitasyon projesi ve bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden (
Fikra
(1)
İzin sahibinin yenilenmiş ruhsat, revize edilmiş rehabilitasyon projesi ve bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden (
Madde
MADDE 9
(1) Maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis ön izinlerinde ön izin bedeli, kesin izinlerde ise; a) Ağaçlandırma bedeli, b) Arazi izin bedeli, alınır. (2) Aynı ruhsat alanı/ham
Fikra
(2)
Aynı ruhsat alanı/ham
Fikra
(1)
Maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis ön izinlerinde ön izin bedeli, kesin izinlerde ise; a) Ağaçlandırma bedeli, b) Arazi izin bedeli, alınır.
Bent
a)
Ağaçlandırma bedeli,
Bent
b)
Arazi izin bedeli, alınır.
Madde
MADDE 10
(1) Ruhsatın devir edilmesi halinde, bu ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilmiş izinler devir alanın orman idaresine her bir izin için ruhsatın devredildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde bu Yö...
Fikra
(1)
Ruhsatın devir edilmesi halinde, bu ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilmiş izinler devir alanın orman idaresine her bir izin için ruhsatın devredildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde bu Yönetm...
Fikra
(2)
Rödövansçının 4 üncü
Madde
MADDE 11
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat veya ham
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat veya ham
Madde
MADDE 12
(1) İzin sahibi, madencilik faaliyeti yapacağı sahayı, rehabilitasyon projesine uygun olarak rehabilite etm
Fikra
(1)
İzin sahibi, madencilik faaliyeti yapacağı sahayı, rehabilitasyon projesine uygun olarak rehabilite etm
Madde
MADDE 13
(1) Rehabilitasyon projeleri; madencilik faaliyeti sonucunda oluşabilec
Fikra
(1)
Rehabilitasyon projeleri; madencilik faaliyeti sonucunda oluşabilec
Madde
MADDE 14
(1) Rehabilite çalışması yapılan alanlar bölge müdürlüğü tarafından takip ve kontrol edilir. (2) İzin sahibi, bir önc
Fikra
(1)
Rehabilite çalışması yapılan alanlar bölge müdürlüğü tarafından takip ve kontrol edilir.
Fikra
(2)
İzin sahibi, bir önc
Madde
MADDE 15
(1) Bu Yönetmeliğe göre verilec
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğe göre verilec
Madde
MADDE 16
(1) Teminat; bir h
Fikra
(1)
Teminat; bir h
Madde
MADDE 17
(1) Kesin izin; sürenin dolması, izin sahibinin vazgeçmesi veya herhangi bir sebeple sona ermesi halinde; alınan bedeller iade edilmez. Teminat ise taahhüt senedinde belirtilen yükümlülüklerin yerine ...
Fikra
(1)
Kesin izin; sürenin dolması, izin sahibinin vazgeçmesi veya herhangi bir sebeple sona ermesi halinde; alınan bedeller iade edilmez. Teminat ise taahhüt senedinde belirtilen yükümlülüklerin yerine geti...
Fikra
(2)
Kesin izin sahibinin izinden vazgeçtiğini ve faaliyetini durdurduğunu orman idaresine yazılı olarak bildirdiği durumlarda orman idaresince sahanın geri teslim alındığı tarihte tahakkuk eden bedellerin...
Fikra
(3)
Birinci ve ikinci fıkra hükümlerine istisna olarak; a) İzin sahibinin kesin izin başlangıç tarihinden itibaren bir yıl içinde vazgeçmesi nedeniyle iznin iptal edilmesi ve yatırılan bedellerin ve temin...
Bent
a)
İzin sahibinin kesin izin başlangıç tarihinden itibaren bir yıl içinde vazgeçmesi nedeniyle iznin iptal edilmesi ve yatırılan bedellerin ve teminatın iptal tarihinden itibaren en geç üç ay içinde iade...
Madde
MADDE 18
(1) Madencilik faaliyetleri sonrasında idareye teslim edilen veya terk edilen doğal yapısı bozulmuş orman alanlarında, orman yetiştirilm
Fikra
(1)
Madencilik faaliyetleri sonrasında idareye teslim edilen veya terk edilen doğal yapısı bozulmuş orman alanlarında, orman yetiştirilm
Madde
MADDE 19
(1) Talep sahibi belediye, e-Devlet üzerinden talep yazısı ile beraber; a) Saha analiz raporunu, b) 1/1000 veya uygun ölç
Fikra
(1)
Talep sahibi belediye, e-Devlet üzerinden talep yazısı ile beraber; a) Saha analiz raporunu, b) 1/1000 veya uygun ölç
Bent
a)
Saha analiz raporunu,
Bent
b)
1/1000 veya uygun ölç
Madde
MADDE 20
(1) Toprak dolgu kesin izinlerinden; a) Toprak dolgu izin bedeli, b) Toprak dolgu bedeli, alınır. (2) Toprak dolgu kesin izinlerinde beş yıllık izin süresi için; izin alanının metr
Fikra
(2)
Toprak dolgu kesin izinlerinde beş yıllık izin süresi için; izin alanının metr
Fikra
(1)
Toprak dolgu kesin izinlerinden; a) Toprak dolgu izin bedeli, b) Toprak dolgu bedeli, alınır.
Bent
a)
Toprak dolgu izin bedeli,
Bent
b)
Toprak dolgu bedeli, alınır.
Madde
MADDE 21
(1) Toprak dolgu yapılacak alanlara asbest, boya, florasan ve benzeri tehlikeli inşaat ve yıkıntı atıkları ile asfalt atıkları, sıvıların ve sıvı atıkların, arıtma çamurlarının, parlayıcı ve patlayıcı
Fikra
(1)
Toprak dolgu yapılacak alanlara asbest, boya, florasan ve benzeri tehlikeli inşaat ve yıkıntı atıkları ile asfalt atıkları, sıvıların ve sıvı atıkların, arıtma çamurlarının, parlayıcı ve patlayıcı
Madde
MADDE 22
(1) Değerlendirme Komisyonu, ilgili Bakan Yardımcısı başkanlığında, Orman Genel Müdürü, Orman Genel Müdür Yardımcısı, İzin ve İrtifak Dairesi Başkanı ile Bakanın uygun göreceği üyelerden oluşur. Komis...
Fikra
(1)
Değerlendirme Komisyonu, ilgili Bakan Yardımcısı başkanlığında, Orman Genel Müdürü, Orman Genel Müdür Yardımcısı, İzin ve İrtifak Dairesi Başkanı ile Bakanın uygun göreceği üyelerden oluşur. Komisyon ...
Madde
MADDE 23
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre bedelli olarak verilen izinlerde, zamanında ödenmeyen bedeller için, izinlerin iptaline ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla bildirime ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine göre bedelli olarak verilen izinlerde, zamanında ödenmeyen bedeller için, izinlerin iptaline ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla bildirime ger
Madde
MADDE 24
(1) Mülkiyeti konusunda uyuşmazlık bulunması nedeniyle mahkemeye intikal etmiş yerlerde hükmün kesinleşmesine kadar izin verilmez. Ancak, ilgili birimlerce izne konu projenin yapılmasına ilişkin kamul...
Fikra
(1)
Mülkiyeti konusunda uyuşmazlık bulunması nedeniyle mahkemeye intikal etmiş yerlerde hükmün kesinleşmesine kadar izin verilmez. Ancak, ilgili birimlerce izne konu projenin yapılmasına ilişkin kamulaştı...
Fikra
(2)
Yargılama sonucunda ihtilaflı yerin orman sınırları dışında kalması halinde verilen izin iptal edilir. Ancak alınan bedeller iade edilmez, teminat faizsiz olarak iade edilir. İzni iptal edilen alanlar...
Madde
MADDE 25
(1) Önceden izin verilmiş olup da herhangi bir sebeple izni iptal edilen alanlar bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden izne konu edilebilir. Hizmet giderleri
Fikra
(1)
Önceden izin verilmiş olup da herhangi bir sebeple izni iptal edilen alanlar bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden izne konu edilebilir. Hizmet giderleri
Madde
MADDE 26
(1) Hizmet gideri olarak; arazi incelemelerine katılacak personelin 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödenec
Fikra
(1)
Hizmet gideri olarak; arazi incelemelerine katılacak personelin 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödenec
Madde
MADDE 27
(1) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile kamu kurum ve kuruluşları bünyelerinde görevli orman mühendisi veya orman yüks
Fikra
(1)
Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile kamu kurum ve kuruluşları bünyelerinde görevli orman mühendisi veya orman yüks
Madde
MADDE 28
(1) İzin sahaları takvim yılı içinde en az bir defa dosya ve arazi üzerinde heyetçe kontrol ediler
Fikra
(1)
İzin sahaları takvim yılı içinde en az bir defa dosya ve arazi üzerinde heyetçe kontrol ediler
Madde
MADDE 29
(1) Muhafaza ormanları, gen koruma alanları, tohum meşcereleri ile orman parklarında 3213 sayılı Kanunun 2 nci
Fikra
(1)
Muhafaza ormanları, gen koruma alanları, tohum meşcereleri ile orman parklarında 3213 sayılı Kanunun 2 nci
Madde
MADDE 30
(1) 18/4/2014 tarihli ve 28976 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Orman Kanununun 16 ncı
Fikra
(1)
18/4/2014 tarihli ve 28976 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Orman Kanununun 16 ncı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımında ve devirlerinde, ayrıca devam eden izinlerde izin lehtarının talebi halinde bu Yönetmelik hükümleri uygulanır ve buna u...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımında ve devirlerinde, ayrıca devam eden izinlerde izin lehtarının talebi halinde bu Yönetmelik hükümleri uygulanır ve buna uygun...
Fikra
(2)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak izin verilmiş ve bu Yönetmeliğin maden tesis ve altyapı tesis tanımları içerisinde bulunmayan madencilik yapılarına, ruhsat/rödövans süre...
Fikra
(3)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilmiş izinlerde arazi izin bedellerinin arttırılması için uygulanan “Deflatör” veya “ÜFE” artış oranı yerine, “BAK” artış oranı uygulanır, bildirime ger
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce yapılan ancak değerlendirilmemiş olan talepler ile iznin iptal edildiği yerlerde, bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Geçmiş yıllarda çalışılan maden alan...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce yapılan ancak değerlendirilmemiş olan talepler ile iznin iptal edildiği yerlerde, bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Geçmiş yıllarda çalışılan maden alanları
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce terk edilmiş ve hâlihazırda faal olmayan maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izin alanları orman idaresince resen geri teslim alınar...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce terk edilmiş ve hâlihazırda faal olmayan maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izin alanları orman idaresince resen geri teslim alınarak i...
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak madencilik faaliyetleri için kurulmuş, ancak kadastro çalışmaları veya mahkeme kararı ile daha sonra
orman sayılan alan olduğu anla...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak madencilik faaliyetleri için kurulmuş, ancak kadastro çalışmaları veya mahkeme kararı ile daha sonra
orman sayılan alan olduğu anlaşıla...
Madde
MADDE 5
(1) Devam eden izinlere ait sonraki yıl bedellerinin tamamının peşin ödenmesinin talep edilmesi halinde, ödemenin yapıldığı yıl bedeli üzerinden, ödemenin yapıldığı yıla ait son ödeme tarihine kadar d...
Fikra
(1)
Devam eden izinlere ait sonraki yıl bedellerinin tamamının peşin ödenmesinin talep edilmesi halinde, ödemenin yapıldığı yıl bedeli üzerinden, ödemenin yapıldığı yıla ait son ödeme tarihine kadar defat...
Madde
MADDE 31
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 32
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımında ve devirlerinde, ayrıca devam eden izinlerde izin lehtarının talebi halinde bu Yönetmelik hükümleri uygulanır ve buna u...
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 2
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce yapılan ancak değerlendirilmemiş olan talepler ile iznin iptal edildiği yerlerde, bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Geçmiş yıllarda çalışılan maden alan...
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 3
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce terk edilmiş ve hâlihazırda faal olmayan maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izin alanları orman idaresince resen geri teslim alınar...
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 4
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak madencilik faaliyetleri için kurulmuş, ancak kadastro çalışmaları veya mahkeme kararı ile daha sonra
orman sayılan alan olduğu anla...
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 5
(1) Devam eden izinlere ait sonraki yıl bedellerinin tamamının peşin ödenmesinin talep edilmesi halinde, ödemenin yapıldığı yıl bedeli üzerinden, ödemenin yapıldığı yıla ait son ödeme tarihine kadar d...
Yururluk
YÜRÜRLÜK
te olduğuna veya temdit işlemlerinin veya işletme ruhsatına geçişle ilgili işlemlerin devam ettiğine dair belge ile, ç) İzin sahibinin rödövansçı olması halinde ise (a), (b) ve (c) bentlerindeki belge...
Yurutme
YÜRÜTME
si durdurulan bent: Bu Yönetmelik hükümleri kapsamında madencilik faaliyetleri için verilen izinlerin amacı dışında kullanılması,) g) İzin sahibinin rödövansçı olması durumunda, maden siciline bilgi a...
Ek
EK-5
inci maddesinin ikinci fıkrası gereği Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün hammadde üretim izin belgesi veya ruhsat ile yapacağı madencilik faaliyetleri için verilen izinlerinden, bedel ve teminat alın...
Ek
EK-9
uncu maddesinin ikinci fıkrası gereğince 9/5/1985 tarihli ve 3202 sayılı Köye Yönelik Hizmetler Hakkında Kanun çerçevesinde köye ve bağlı yerleşim birimlerine yönelik yol, su, atık su, gölet ve altyap...
PDF Tam Görünüm
Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (104 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununun 16 ncı
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununun 16 ncı
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, 6831 sayılı Kanunun 16 ncı
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 6831 sayılı Kanunun 16 ncı
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Ağaçlandırma bedeli: İzin verilen alan üzerinden bir defaya mahsus alınan bedeli, b) Altyapı tesisi: Madencilik faaliyetleri için zorunlu yol, su, röle istasyonu, haberleşme, doğal gaz boru hattı, enerji nakil hattı, trafo, bant konveyör, havai hat, asansör, havalandırma bacası, kuyu tesisleri, şantiye alanı, yem
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Ağaçlandırma bedeli: İzin verilen alan üzerinden bir defaya mahsus alınan bedeli, b) Altyapı tesisi: Madencilik faaliyetleri için zorunlu yol, su, röle istasyonu, haberleşme, doğal gaz boru hattı, enerji nakil hattı, trafo, bant konveyör, havai hat, asansör, havalandırma bacası, kuyu tesisleri, şantiye alanı, yem
Bent
a)
Ağaçlandırma bedeli: İzin verilen alan üzerinden bir defaya mahsus alınan bedeli,
Bent
b)
Altyapı tesisi: Madencilik faaliyetleri için zorunlu yol, su, röle istasyonu, haberleşme, doğal gaz boru hattı, enerji nakil hattı, trafo, bant konveyör, havai hat, asansör, havalandırma bacası, kuyu tesisleri, şantiye alanı, yem
Madde
MADDE 4
(1) Ruhsat sahibi veya rödövansçı, e-Devlet üzerinden yapacağı izin müracaatında madenin adının belirtildiği talep yazısı ile beraber; a) Ruhsatını, b) Saha analiz raporunu, c) Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı lisanssız enerji üretim tesisleri taleplerinde, 12/5/2019 tarihli ve 30772 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan El
Fikra
(1)
Ruhsat sahibi veya rödövansçı, e-Devlet üzerinden yapacağı izin müracaatında madenin adının belirtildiği talep yazısı ile beraber; a) Ruhsatını, b) Saha analiz raporunu, c) Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı lisanssız enerji üretim tesisleri taleplerinde, 12/5/2019 tarihli ve 30772 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan El
Bent
a)
Ruhsatını,
Bent
b)
Saha analiz raporunu,
Bent
c)
Yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı lisanssız enerji üretim tesisleri taleplerinde, 12/5/2019 tarihli ve 30772 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan El
Madde
MADDE 5
(1) Bölge müdürlüğü e-Devlet üzerinden yapılan müracaatı öncelikle evrak üzerinde inceler,
Fikra
(1)
Bölge müdürlüğü e-Devlet üzerinden yapılan müracaatı öncelikle evrak üzerinde inceler,
Madde
MADDE 6
(1) Uygun görülen taleplere yirmi dört aya kadar ön izin verilebilir. Ormanlık alandan verilen ön izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde izin sahibinden ön izin bedeli ve onaylı taahhüt senedi istenir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde ön izin bedelinin ödenmemesi ve onaylı taahhüt senedinin verilmemesi halinde izin iptal edilmiş sayılır. İptal işlemi ilgiliye tebliğ edilir. Aynı yerle ilgili yeniden izin talep edilmesi yeni izin talebi olarak değerlendirilir. Ön izin sahibinin, ön izin süresi son günü bitimine kadar bölge müdürlüğüne süre uzatımı talebinde bulunması, mevcut taahhüt senedi hükümlerini kabul ettiğine dair
Fikra
(1)
Uygun görülen taleplere yirmi dört aya kadar ön izin verilebilir. Ormanlık alandan verilen ön izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde izin sahibinden ön izin bedeli ve onaylı taahhüt senedi istenir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde ön izin bedelinin ödenmemesi ve onaylı taahhüt senedinin verilmemesi halinde izin iptal edilmiş sayılır. İptal işlemi ilgiliye tebliğ edilir. Aynı yerle ilgili yeniden izin talep edilmesi yeni izin talebi olarak değerlendirilir. Ön izin sahibinin, ön izin süresi son günü bitimine kadar bölge müdürlüğüne süre uzatımı talebinde bulunması, mevcut taahhüt senedi hükümlerini kabul ettiğine dair
Madde
MADDE 7
(1) Bakanlıkça (Değişik ibare:RG-22/8/2025-32994) ruhsat/rödövans süresi dikkate alınarak uygun görülenlere izin verilir. Ormanlık alandan verilen izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde izin sahibinden teminat, bedeller ve onaylı taahhüt senedi istenir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde bedellerin ödenmemesi, teminatın ve onaylı taahhüt senedinin idareye verilmemesi halinde ise saha teslimi yapılmaz, herhangi bir bildirime ger
Fikra
(1)
Bakanlıkça (Değişik ibare:RG-22/8/2025-32994) ruhsat/rödövans süresi dikkate alınarak uygun görülenlere izin verilir. Ormanlık alandan verilen izin, müracaat sahibine tebliğ edilir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde izin sahibinden teminat, bedeller ve onaylı taahhüt senedi istenir. Tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde bedellerin ödenmemesi, teminatın ve onaylı taahhüt senedinin idareye verilmemesi halinde ise saha teslimi yapılmaz, herhangi bir bildirime ger
Madde
MADDE 8
(1) İzin sahibinin yenilenmiş ruhsat, revize edilmiş rehabilitasyon projesi ve bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden (
Fikra
(1)
İzin sahibinin yenilenmiş ruhsat, revize edilmiş rehabilitasyon projesi ve bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden (
Madde
MADDE 9
(1) Maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis ön izinlerinde ön izin bedeli, kesin izinlerde ise; a) Ağaçlandırma bedeli, b) Arazi izin bedeli, alınır. (2) Aynı ruhsat alanı/ham
Fikra
(2)
Aynı ruhsat alanı/ham
Fikra
(1)
Maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis ön izinlerinde ön izin bedeli, kesin izinlerde ise; a) Ağaçlandırma bedeli, b) Arazi izin bedeli, alınır.
Bent
a)
Ağaçlandırma bedeli,
Bent
b)
Arazi izin bedeli, alınır.
Madde
MADDE 10
(1) Ruhsatın devir edilmesi halinde, bu ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilmiş izinler devir alanın orman idaresine her bir izin için ruhsatın devredildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden başvuru yapması halinde, devralan adına Bakanlıkça devredilebilir. Devir talebinin Bakanlıkça uygun bulunması halinde devir alandan bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden hesaplanan arazi izin bedeli ve teminat ile birlikte onaylı taahhüt senedi alınır. Devir işlemleri tamamlanıncaya kadar izin sahibinin orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder. (2) Rödövansçının 4 üncü
Fikra
(1)
Ruhsatın devir edilmesi halinde, bu ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilmiş izinler devir alanın orman idaresine her bir izin için ruhsatın devredildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden başvuru yapması halinde, devralan adına Bakanlıkça devredilebilir. Devir talebinin Bakanlıkça uygun bulunması halinde devir alandan bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden hesaplanan arazi izin bedeli ve teminat ile birlikte onaylı taahhüt senedi alınır. Devir işlemleri tamamlanıncaya kadar izin sahibinin orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder.
Fikra
(2)
Rödövansçının 4 üncü
Madde
MADDE 11
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat veya ham
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat veya ham
Madde
MADDE 12
(1) İzin sahibi, madencilik faaliyeti yapacağı sahayı, rehabilitasyon projesine uygun olarak rehabilite etm
Fikra
(1)
İzin sahibi, madencilik faaliyeti yapacağı sahayı, rehabilitasyon projesine uygun olarak rehabilite etm
Madde
MADDE 13
(1) Rehabilitasyon projeleri; madencilik faaliyeti sonucunda oluşabilec
Fikra
(1)
Rehabilitasyon projeleri; madencilik faaliyeti sonucunda oluşabilec
Madde
MADDE 14
(1) Rehabilite çalışması yapılan alanlar bölge müdürlüğü tarafından takip ve kontrol edilir. (2) İzin sahibi, bir önc
Fikra
(1)
Rehabilite çalışması yapılan alanlar bölge müdürlüğü tarafından takip ve kontrol edilir.
Fikra
(2)
İzin sahibi, bir önc
Madde
MADDE 15
(1) Bu Yönetmeliğe göre verilec
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğe göre verilec
Madde
MADDE 16
(1) Teminat; bir h
Fikra
(1)
Teminat; bir h
Madde
MADDE 17
(1) Kesin izin; sürenin dolması, izin sahibinin vazgeçmesi veya herhangi bir sebeple sona ermesi halinde; alınan bedeller iade edilmez. Teminat ise taahhüt senedinde belirtilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi halinde iade edilir. Aksi halde alınan teminat idarece irat kaydedilir. (2) Kesin izin sahibinin izinden vazgeçtiğini ve faaliyetini durdurduğunu orman idaresine yazılı olarak bildirdiği durumlarda orman idaresince sahanın geri teslim alındığı tarihte tahakkuk eden bedellerin tamamı tahsil edilir, müteakip yıllara ait bedel tahakkuk ettirilmez. (3) Birinci ve ikinci fıkra hükümlerine istisna olarak; a) İzin sahibinin kesin izin başlangıç tarihinden itibaren bir yıl içinde vazgeçmesi nedeniyle iznin iptal edilmesi ve yatırılan bedellerin ve teminatın iptal tarihinden itibaren en geç üç ay içinde iadesinin talep edilmesi halinde; izin verilen saha içinde hiçbir noktada çalışma yapılmamış olması ve izin öncesi doğal yapının bozulmamış olmasının heyetçe düzenlenec
Fikra
(1)
Kesin izin; sürenin dolması, izin sahibinin vazgeçmesi veya herhangi bir sebeple sona ermesi halinde; alınan bedeller iade edilmez. Teminat ise taahhüt senedinde belirtilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi halinde iade edilir. Aksi halde alınan teminat idarece irat kaydedilir.
Fikra
(2)
Kesin izin sahibinin izinden vazgeçtiğini ve faaliyetini durdurduğunu orman idaresine yazılı olarak bildirdiği durumlarda orman idaresince sahanın geri teslim alındığı tarihte tahakkuk eden bedellerin tamamı tahsil edilir, müteakip yıllara ait bedel tahakkuk ettirilmez.
Fikra
(3)
Birinci ve ikinci fıkra hükümlerine istisna olarak; a) İzin sahibinin kesin izin başlangıç tarihinden itibaren bir yıl içinde vazgeçmesi nedeniyle iznin iptal edilmesi ve yatırılan bedellerin ve teminatın iptal tarihinden itibaren en geç üç ay içinde iadesinin talep edilmesi halinde; izin verilen saha içinde hiçbir noktada çalışma yapılmamış olması ve izin öncesi doğal yapının bozulmamış olmasının heyetçe düzenlenec
Bent
a)
İzin sahibinin kesin izin başlangıç tarihinden itibaren bir yıl içinde vazgeçmesi nedeniyle iznin iptal edilmesi ve yatırılan bedellerin ve teminatın iptal tarihinden itibaren en geç üç ay içinde iadesinin talep edilmesi halinde; izin verilen saha içinde hiçbir noktada çalışma yapılmamış olması ve izin öncesi doğal yapının bozulmamış olmasının heyetçe düzenlenec
Madde
MADDE 18
(1) Madencilik faaliyetleri sonrasında idareye teslim edilen veya terk edilen doğal yapısı bozulmuş orman alanlarında, orman yetiştirilm
Fikra
(1)
Madencilik faaliyetleri sonrasında idareye teslim edilen veya terk edilen doğal yapısı bozulmuş orman alanlarında, orman yetiştirilm
Madde
MADDE 19
(1) Talep sahibi belediye, e-Devlet üzerinden talep yazısı ile beraber; a) Saha analiz raporunu, b) 1/1000 veya uygun ölç
Fikra
(1)
Talep sahibi belediye, e-Devlet üzerinden talep yazısı ile beraber; a) Saha analiz raporunu, b) 1/1000 veya uygun ölç
Bent
a)
Saha analiz raporunu,
Bent
b)
1/1000 veya uygun ölç
Madde
MADDE 20
(1) Toprak dolgu kesin izinlerinden; a) Toprak dolgu izin bedeli, b) Toprak dolgu bedeli, alınır. (2) Toprak dolgu kesin izinlerinde beş yıllık izin süresi için; izin alanının metr
Fikra
(2)
Toprak dolgu kesin izinlerinde beş yıllık izin süresi için; izin alanının metr
Fikra
(1)
Toprak dolgu kesin izinlerinden; a) Toprak dolgu izin bedeli, b) Toprak dolgu bedeli, alınır.
Bent
a)
Toprak dolgu izin bedeli,
Bent
b)
Toprak dolgu bedeli, alınır.
Madde
MADDE 21
(1) Toprak dolgu yapılacak alanlara asbest, boya, florasan ve benzeri tehlikeli inşaat ve yıkıntı atıkları ile asfalt atıkları, sıvıların ve sıvı atıkların, arıtma çamurlarının, parlayıcı ve patlayıcı
Fikra
(1)
Toprak dolgu yapılacak alanlara asbest, boya, florasan ve benzeri tehlikeli inşaat ve yıkıntı atıkları ile asfalt atıkları, sıvıların ve sıvı atıkların, arıtma çamurlarının, parlayıcı ve patlayıcı
Madde
MADDE 22
(1) Değerlendirme Komisyonu, ilgili Bakan Yardımcısı başkanlığında, Orman Genel Müdürü, Orman Genel Müdür Yardımcısı, İzin ve İrtifak Dairesi Başkanı ile Bakanın uygun göreceği üyelerden oluşur. Komisyon en az dört kişiden teş
Fikra
(1)
Değerlendirme Komisyonu, ilgili Bakan Yardımcısı başkanlığında, Orman Genel Müdürü, Orman Genel Müdür Yardımcısı, İzin ve İrtifak Dairesi Başkanı ile Bakanın uygun göreceği üyelerden oluşur. Komisyon en az dört kişiden teş
Madde
MADDE 23
(1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre bedelli olarak verilen izinlerde, zamanında ödenmeyen bedeller için, izinlerin iptaline ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla bildirime ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerine göre bedelli olarak verilen izinlerde, zamanında ödenmeyen bedeller için, izinlerin iptaline ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla bildirime ger
Madde
MADDE 24
(1) Mülkiyeti konusunda uyuşmazlık bulunması nedeniyle mahkemeye intikal etmiş yerlerde hükmün kesinleşmesine kadar izin verilmez. Ancak, ilgili birimlerce izne konu projenin yapılmasına ilişkin kamulaştırma amacıyla kamu yararı kararı alınması halinde; yargılama sonucunda, ihtilaflı yerin orman sınırları dışında kalması durumunda talep sahibinden, kamulaştırmadan doğacak bedellerin ödeneceğine ve her türlü sorumluluğun yerine getirileceğine dair taahhüt senedi alınarak izin verilir. (2) Yargılama sonucunda ihtilaflı yerin orman sınırları dışında kalması halinde verilen izin iptal edilir. Ancak alınan bedeller iade edilmez, teminat faizsiz olarak iade edilir. İzni iptal edilen alanların yeniden izne konu edilmesi
Fikra
(1)
Mülkiyeti konusunda uyuşmazlık bulunması nedeniyle mahkemeye intikal etmiş yerlerde hükmün kesinleşmesine kadar izin verilmez. Ancak, ilgili birimlerce izne konu projenin yapılmasına ilişkin kamulaştırma amacıyla kamu yararı kararı alınması halinde; yargılama sonucunda, ihtilaflı yerin orman sınırları dışında kalması durumunda talep sahibinden, kamulaştırmadan doğacak bedellerin ödeneceğine ve her türlü sorumluluğun yerine getirileceğine dair taahhüt senedi alınarak izin verilir.
Fikra
(2)
Yargılama sonucunda ihtilaflı yerin orman sınırları dışında kalması halinde verilen izin iptal edilir. Ancak alınan bedeller iade edilmez, teminat faizsiz olarak iade edilir. İzni iptal edilen alanların yeniden izne konu edilmesi
Madde
MADDE 25
(1) Önceden izin verilmiş olup da herhangi bir sebeple izni iptal edilen alanlar bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden izne konu edilebilir. Hizmet giderleri
Fikra
(1)
Önceden izin verilmiş olup da herhangi bir sebeple izni iptal edilen alanlar bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden izne konu edilebilir. Hizmet giderleri
Madde
MADDE 26
(1) Hizmet gideri olarak; arazi incelemelerine katılacak personelin 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödenec
Fikra
(1)
Hizmet gideri olarak; arazi incelemelerine katılacak personelin 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödenec
Madde
MADDE 27
(1) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile kamu kurum ve kuruluşları bünyelerinde görevli orman mühendisi veya orman yüks
Fikra
(1)
Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile kamu kurum ve kuruluşları bünyelerinde görevli orman mühendisi veya orman yüks
Madde
MADDE 28
(1) İzin sahaları takvim yılı içinde en az bir defa dosya ve arazi üzerinde heyetçe kontrol ediler
Fikra
(1)
İzin sahaları takvim yılı içinde en az bir defa dosya ve arazi üzerinde heyetçe kontrol ediler
Madde
MADDE 29
(1) Muhafaza ormanları, gen koruma alanları, tohum meşcereleri ile orman parklarında 3213 sayılı Kanunun 2 nci
Fikra
(1)
Muhafaza ormanları, gen koruma alanları, tohum meşcereleri ile orman parklarında 3213 sayılı Kanunun 2 nci
Madde
MADDE 30
(1) 18/4/2014 tarihli ve 28976 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Orman Kanununun 16 ncı
Fikra
(1)
18/4/2014 tarihli ve 28976 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Orman Kanununun 16 ncı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımında ve devirlerinde, ayrıca devam eden izinlerde izin lehtarının talebi halinde bu Yönetmelik hükümleri uygulanır ve buna uygun yeni taahhüt senedi alınır. (2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak izin verilmiş ve bu Yönetmeliğin maden tesis ve altyapı tesis tanımları içerisinde bulunmayan madencilik yapılarına, ruhsat/rödövans süresi sonuna kadar izin verilebilir. (3) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilmiş izinlerde arazi izin bedellerinin arttırılması için uygulanan “Deflatör” veya “ÜFE” artış oranı yerine, “BAK” artış oranı uygulanır, bildirime ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımında ve devirlerinde, ayrıca devam eden izinlerde izin lehtarının talebi halinde bu Yönetmelik hükümleri uygulanır ve buna uygun yeni taahhüt senedi alınır.
Fikra
(2)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak izin verilmiş ve bu Yönetmeliğin maden tesis ve altyapı tesis tanımları içerisinde bulunmayan madencilik yapılarına, ruhsat/rödövans süresi sonuna kadar izin verilebilir.
Fikra
(3)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilmiş izinlerde arazi izin bedellerinin arttırılması için uygulanan “Deflatör” veya “ÜFE” artış oranı yerine, “BAK” artış oranı uygulanır, bildirime ger
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce yapılan ancak değerlendirilmemiş olan talepler ile iznin iptal edildiği yerlerde, bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Geçmiş yıllarda çalışılan maden alanları
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce yapılan ancak değerlendirilmemiş olan talepler ile iznin iptal edildiği yerlerde, bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Geçmiş yıllarda çalışılan maden alanları
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce terk edilmiş ve hâlihazırda faal olmayan maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izin alanları orman idaresince resen geri teslim alınarak izin iptalleri yapılır. Tesis ve altyapı tesis tanımları içinde yer almayan madencilik yapıları
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce terk edilmiş ve hâlihazırda faal olmayan maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izin alanları orman idaresince resen geri teslim alınarak izin iptalleri yapılır. Tesis ve altyapı tesis tanımları içinde yer almayan madencilik yapıları
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak madencilik faaliyetleri için kurulmuş, ancak kadastro çalışmaları veya mahkeme kararı ile daha sonra
orman sayılan alan olduğu anlaşılan kurulu madencilik yapılarına orman olarak kesinleştiği tarihten itibaren bu Yönetmeliğe göre ruhsat/rödövans süresi sonuna kadar izin verilebilir. Bu Yönetmeliğin yayımından önce verilen izinlerin sonraki yıl bedellerinin peşin ödenmesi
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak madencilik faaliyetleri için kurulmuş, ancak kadastro çalışmaları veya mahkeme kararı ile daha sonra
orman sayılan alan olduğu anlaşılan kurulu madencilik yapılarına orman olarak kesinleştiği tarihten itibaren bu Yönetmeliğe göre ruhsat/rödövans süresi sonuna kadar izin verilebilir. Bu Yönetmeliğin yayımından önce verilen izinlerin sonraki yıl bedellerinin peşin ödenmesi
Madde
MADDE 5
(1) Devam eden izinlere ait sonraki yıl bedellerinin tamamının peşin ödenmesinin talep edilmesi halinde, ödemenin yapıldığı yıl bedeli üzerinden, ödemenin yapıldığı yıla ait son ödeme tarihine kadar defaten tahsil edilebilir.
Fikra
(1)
Devam eden izinlere ait sonraki yıl bedellerinin tamamının peşin ödenmesinin talep edilmesi halinde, ödemenin yapıldığı yıl bedeli üzerinden, ödemenin yapıldığı yıla ait son ödeme tarihine kadar defaten tahsil edilebilir.
Madde
MADDE 31
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 32
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımında ve devirlerinde, ayrıca devam eden izinlerde izin lehtarının talebi halinde bu Yönetmelik hükümleri uygulanır ve buna uygun yeni taahhüt senedi alınır. (2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak izin verilmiş ve bu Yönetmeliğin maden tesis ve altyapı tesis tanımları içerisinde bulunmayan madencilik yapılarına, ruhsat/rödövans süresi sonuna kadar izin verilebilir. (3) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilmiş izinlerde arazi izin bedellerinin arttırılması için uygulanan “Deflatör” veya “ÜFE” artış oranı yerine, “BAK” artış oranı uygulanır, bildirime gerek kalmaksızın izin başlangıç tarihinde defaten tahsil edilir. Ancak bu fıkradaki artış oranı 1/1/2015 tarihinden itibaren tahakkuk edecek bedellerin artırılması için uygulanır. (4) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilmiş izinlerden bu Yönetmeliğe göre izin verilemeyecek olanların süreleri yenilenmiş ruhsat/rödövans süresi dikkate alınarak uzatılabilir. (5) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce veya sonra ruhsat sahibi adına verilmiş ve devam eden izinler, rödövansçının talebi halinde o ruhsata dayalı olarak rödövans süresince rödövansçı adına devredilebilir. (6) Bu Yönetmelik kapsamında izin verilmiş ve devam eden izinlere ait rehabilitasyon projesi ve kademeli kapatma planı ile ilgili işlemler izin süresi bitimine kadar devam eder. (7) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce verilen izinlerin süre uzatımı ve maden işletme iznine bitişik ilave izin taleplerinin 29 uncu
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 2
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce yapılan ancak değerlendirilmemiş olan talepler ile iznin iptal edildiği yerlerde, bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. Geçmiş yıllarda çalışılan maden alanları
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 3
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce terk edilmiş ve hâlihazırda faal olmayan maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izin alanları orman idaresince resen geri teslim alınarak izin iptalleri yapılır. Tesis ve altyapı tesis tanımları içinde yer almayan madencilik yapıları
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 4
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce ruhsata dayanılarak madencilik faaliyetleri için kurulmuş, ancak kadastro çalışmaları veya mahkeme kararı ile daha sonra
orman sayılan alan olduğu anlaşılan kurulu madencilik yapılarına orman olarak kesinleştiği tarihten itibaren bu Yönetmeliğe göre ruhsat/rödövans süresi sonuna kadar izin verilebilir. Bu Yönetmeliğin yayımından önce verilen izinlerin sonraki yıl bedellerinin peşin ödenmesi
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 5
(1) Devam eden izinlere ait sonraki yıl bedellerinin tamamının peşin ödenmesinin talep edilmesi halinde, ödemenin yapıldığı yıl bedeli üzerinden, ödemenin yapıldığı yıla ait son ödeme tarihine kadar defaten tahsil edilebilir.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
te olduğuna veya temdit işlemlerinin veya işletme ruhsatına geçişle ilgili işlemlerin devam ettiğine dair belge ile, ç) İzin sahibinin rödövansçı olması halinde ise (a), (b) ve (c) bentlerindeki belgeler ile birlikte, ekinde maden siciline bilgi amaçlı şerh edilmiş rödövans sözleşmesinin sureti olan Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün yazısı ile, izin süresinin son günü bitimine kadar e-Devlet üzerinden (Ek ibare:RG-22/8/2025-32994) veya fiziksel olarak müracaat etmesi, bir yıllık arazi izin bedelini ödemesi ve mevcut taahhüt senedi hükümlerini kabul ettiğine dair onaylı ek taahhüt senedi vermesi halinde bir yıl süreyle, izin aynı şartlarla devam eder. (3) İkinci fıkrada tanınan süre içinde yapılan taleplerin Bakanlıkça sonuçlandırılamaması halinde, yıllık arazi izin bedellerini ödemesi ve mevcut taahhüt senedi hükümlerini kabul ettiğine dair onaylı ek taahhüt senedi vermesi halinde, izin Bakanlıkça neticelendirilinceye kadar devam eder. Alınacak bedeller MADDE 9- (1) Maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis ön izinlerinde ön izin bedeli, kesin izinlerde ise; a) Ağaçlandırma bedeli, b) Arazi izin bedeli, alınır. (2) Aynı ruhsat alanı/hammadde üretim izin alanı içinde maden işletme amacıyla bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce veya sonra Bakanlıkça verilmiş izin alanlarının toplamının beş hektara kadar olan kısmı için arazi izin bedeli alınmaz. (3) Kazı gerektirmeyen maden arama izninden bedel alınmaz. (4) Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, 25/6/2010 tarihli ve 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkında Kanunun 28 inci maddesinin ikinci fıkrası gereği Karayolları Genel Müdürlüğünün, 18/12/1953 tarihli ve 6200 sayılı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünce Yürütülen Hizmetler Hakkında Kanunun ek 5 inci maddesinin ikinci fıkrası gereği Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün hammadde üretim izin belgesi veya ruhsat ile yapacağı madencilik faaliyetleri için verilen izinlerinden, bedel ve teminat alınmaz. Bu idarelerin merkez ve taşra birimleri adına düzenlenmiş hammadde üretim izin belgesi veya ruhsata dayalı olarak verilen izinler Bakanlıkları veya Genel Müdürlükleri adına verilmiş sayılır. (5) Genel bütçe kapsamı dışındaki bütün kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler ve il özel idarelerinin, yol, köprü, baraj, gölet, liman gibi projelerin inşasında kullanılacak yapı ve inşaat hammaddelerinin üretimi için onaylı hammadde üretim izin belgesine veya ruhsata dayanarak, madencilik faaliyetleri için verilecek bütün izinlerden birinci ve ikinci fıkralarda belirtilen bedeller alınır. Dördüncü fıkrada yer alan kamu kurum ve kuruluşları ile 6831 sayılı Kanunun ek 9 uncu maddesinin ikinci fıkrası gereğince 9/5/1985 tarihli ve 3202 sayılı Köye Yönelik Hizmetler Hakkında Kanun çerçevesinde köye ve bağlı yerleşim birimlerine yönelik yol, su, atık su, gölet ve altyapı tesisi yapımı maksadı ile il özel idareleri adına projelerin inşasında kullanılacak yapı ve inşaat hammaddelerinin üretimi için onaylı hammadde üretim izin belgesine veya ruhsata dayanarak verilen izinlerden bedel alınmaz. (6) 3213 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi kapsamında; a) 3213 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında ihale edilecek II. Grup (c) bendi ve IV. Grup maden sahaları, 47 nci maddesinin beşinci fıkrası kapsamında ihtisaslaşmış Devlet kuruluşları ile bunların bağlı ortaklıklarına devredilen maden sahaları, bu kuruluşlar ve bunların bağlı ortaklıkları ile Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından ihale edilecek maden
sahalarında işletme izin belgesinin düzenlendiği tarihten başlamak üzere, ilk on yıl süreyle ağaçlandırma bedeli hariç herhangi bir bedel alınmaz. b) IV. Grup işletme izinli maden ruhsat sahalarının cinsi, rezervi, bulunduğu bölge, tenörü, istihdamı, yatırım ve ülke ihtiyaçları dikkate alınarak ara ve uç ürün üretmek şartıyla, bu ruhsatlardan işletme izni düzenlendiği tarihten başlamak üzere, on yıl süreyle 6831 sayılı Kanun kapsamında ağaçlandırma bedeli hariç diğer bedellerin alınıp alınmayacağını belirlemeye Cumhurbaşkanı yetkilidir. c) (a) ve (b) bentleri kapsamı dışındaki ruhsatlardan işletme izni düzenlendiği tarihten başlamak üzere, ilk on yıl süreyle 6831 sayılı Kanuna göre alınan arazi izin bedelinin %50’si alınır. İşletme izinleri 28/11/2017 tarihli ve 7061 sayılı Bazı Vergi Kanunları ile Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yayımlandığı tarihten önce düzenlenmiş olan bu kapsamdaki ruhsatlardan, 7061 sayılı Kanunun yayımlandığı tarih itibarıyla on yıldan arta kalan süresi boyunca 6831 sayılı Kanuna göre alınan arazi izin bedelinin %50’si alınır. ç) Alınan arazi izin bedelinde her yıl 213 sayılı Kanunun mükerrer 298 inci maddesinin (B) fıkrası hükmü uyarınca belirlenen yeniden değerleme oranı artışı dışında başkaca bir artış yapılmaz. Devir işlemleri MADDE 10- (1) Ruhsatın devir edilmesi halinde, bu ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilmiş izinler devir alanın orman idaresine her bir izin için ruhsatın devredildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden başvuru yapması halinde, devralan adına Bakanlıkça devredilebilir. Devir talebinin Bakanlıkça uygun bulunması halinde devir alandan bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden hesaplanan arazi izin bedeli ve teminat ile birlikte onaylı taahhüt senedi alınır. Devir işlemleri tamamlanıncaya kadar izin sahibinin orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder. (2) Rödövansçının 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (h) bendinde belirtilen evrak ile müracaatı halinde o ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilen izinler bu maddenin birinci fıkrasında yer alan şartlarla rödövansçı adına Bakanlıkça devredilebilir. Devir işlemleri tamamlanıncaya kadar izin sahibinin orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder. İptal işlemleri MADDE 11- (1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat veya hammadde üretim izin belgesine dayalı olarak verilen maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izinleri; a) Hak sahibinin vazgeçmesi, b) Ruhsatın iptali, c) ÇED belgesinin iptal edilmesi, ç) Mevcut taahhüt senedi hükümlerini kabul ettiğine dair onaylı ek taahhüt senedi, bir yıllık arazi izin bedelini ödediğine dair evrak ve yenilenmiş ruhsat ya da ruhsat hukukunun yürürlükte olduğuna veya temdit işlemlerinin veya işletme ruhsatına geçişle ilgili işlemlerin devam ettiğine dair belge ile birlikte e-Devlet üzerinden izin süresi son günü bitimine kadar ilgili bölge müdürlüğüne iznin yenilenmesi talebinde bulunulmaması, d) 8 inci maddenin ikinci fıkrasının (c) ve (ç) bentlerine istinaden devam eden izinlerde tanınan sürede bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen evrak ile birlikte süre uzatımı için müracaat edilmemesi, e) Ödenmesi gereken arazi izin bedelinin savaş, yangın, deprem, afet, genel hayata etkili salgın hastalık gibi mücbir sebep halleri hariç olmak üzere son ödeme tarihi itibarıyla izin süresince üst üste iki kez ödenmemesi, f) (Danıştay Sekizinci Dairesinin 20/3/2025 tarihli ve E.:2024/6389 sayılı kararı ile
Yurutme
YÜRÜTME
si durdurulan bent: Bu Yönetmelik hükümleri kapsamında madencilik faaliyetleri için verilen izinlerin amacı dışında kullanılması,) g) İzin sahibinin rödövansçı olması durumunda, maden siciline bilgi amaçlı şerh edilmiş rödövans sözleşmesi şerhinin kaldırılması, ğ) Ruhsatın/rödövansın devredilmesi halinde ruhsatın/rödövansın devredildiğinin orman idaresine yazılı olarak bildirildiği veya orman idaresince resen tespit edildiği hallerde orman
idaresince verilmiş izinlerin devralınmasına dair yapılan tebligata rağmen 60 gün içerisinde devir talebinin yapılmaması, halinde Bakanlıkça iptal edilir. (2) Taahhüt senedi hükümlerine uyulmaması veya rehabilitasyon projesine uygun çalışılmadığının orman idaresince tespiti halinde
Ek
EK-5
inci maddesinin ikinci fıkrası gereği Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün hammadde üretim izin belgesi veya ruhsat ile yapacağı madencilik faaliyetleri için verilen izinlerinden, bedel ve teminat alınmaz. Bu idarelerin merkez ve taşra birimleri adına düzenlenmiş hammadde üretim izin belgesi veya ruhsata dayalı olarak verilen izinler Bakanlıkları veya Genel Müdürlükleri adına verilmiş sayılır. (5) Genel bütçe kapsamı dışındaki bütün kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler ve il özel idarelerinin, yol, köprü, baraj, gölet, liman gibi projelerin inşasında kullanılacak yapı ve inşaat hammaddelerinin üretimi için onaylı hammadde üretim izin belgesine veya ruhsata dayanarak, madencilik faaliyetleri için verilecek bütün izinlerden birinci ve ikinci fıkralarda belirtilen bedeller alınır. Dördüncü fıkrada yer alan kamu kurum ve kuruluşları ile 6831 sayılı Kanunun
Ek
EK-9
uncu maddesinin ikinci fıkrası gereğince 9/5/1985 tarihli ve 3202 sayılı Köye Yönelik Hizmetler Hakkında Kanun çerçevesinde köye ve bağlı yerleşim birimlerine yönelik yol, su, atık su, gölet ve altyapı tesisi yapımı maksadı ile il özel idareleri adına projelerin inşasında kullanılacak yapı ve inşaat hammaddelerinin üretimi için onaylı hammadde üretim izin belgesine veya ruhsata dayanarak verilen izinlerden bedel alınmaz. (6) 3213 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi kapsamında; a) 3213 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında ihale edilecek II. Grup (c) bendi ve IV. Grup maden sahaları, 47 nci maddesinin beşinci fıkrası kapsamında ihtisaslaşmış Devlet kuruluşları ile bunların bağlı ortaklıklarına devredilen maden sahaları, bu kuruluşlar ve bunların bağlı ortaklıkları ile Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından ihale edilecek maden
sahalarında işletme izin belgesinin düzenlendiği tarihten başlamak üzere, ilk on yıl süreyle ağaçlandırma bedeli hariç herhangi bir bedel alınmaz. b) IV. Grup işletme izinli maden ruhsat sahalarının cinsi, rezervi, bulunduğu bölge, tenörü, istihdamı, yatırım ve ülke ihtiyaçları dikkate alınarak ara ve uç ürün üretmek şartıyla, bu ruhsatlardan işletme izni düzenlendiği tarihten başlamak üzere, on yıl süreyle 6831 sayılı Kanun kapsamında ağaçlandırma bedeli hariç diğer bedellerin alınıp alınmayacağını belirlemeye Cumhurbaşkanı yetkilidir. c) (a) ve (b) bentleri kapsamı dışındaki ruhsatlardan işletme izni düzenlendiği tarihten başlamak üzere, ilk on yıl süreyle 6831 sayılı Kanuna göre alınan arazi izin bedelinin %50’si alınır. İşletme izinleri 28/11/2017 tarihli ve 7061 sayılı Bazı Vergi Kanunları ile Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yayımlandığı tarihten önce düzenlenmiş olan bu kapsamdaki ruhsatlardan, 7061 sayılı Kanunun yayımlandığı tarih itibarıyla on yıldan arta kalan süresi boyunca 6831 sayılı Kanuna göre alınan arazi izin bedelinin %50’si alınır. ç) Alınan arazi izin bedelinde her yıl 213 sayılı Kanunun mükerrer 298 inci maddesinin (B) fıkrası hükmü uyarınca belirlenen yeniden değerleme oranı artışı dışında başkaca bir artış yapılmaz. Devir işlemleri MADDE 10- (1) Ruhsatın devir edilmesi halinde, bu ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilmiş izinler devir alanın orman idaresine her bir izin için ruhsatın devredildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen belgeler ile birlikte e-Devlet üzerinden başvuru yapması halinde, devralan adına Bakanlıkça devredilebilir. Devir talebinin Bakanlıkça uygun bulunması halinde devir alandan bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden hesaplanan arazi izin bedeli ve teminat ile birlikte onaylı taahhüt senedi alınır. Devir işlemleri tamamlanıncaya kadar izin sahibinin orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder. (2) Rödövansçının 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (h) bendinde belirtilen evrak ile müracaatı halinde o ruhsata dayalı olarak Bakanlıkça verilen izinler bu maddenin birinci fıkrasında yer alan şartlarla rödövansçı adına Bakanlıkça devredilebilir. Devir işlemleri tamamlanıncaya kadar izin sahibinin orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder. İptal işlemleri MADDE 11- (1) Bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat veya hammadde üretim izin belgesine dayalı olarak verilen maden arama, maden işletme, maden tesis ve altyapı tesis izinleri; a) Hak sahibinin vazgeçmesi, b) Ruhsatın iptali, c) ÇED belgesinin iptal edilmesi, ç) Mevcut taahhüt senedi hükümlerini kabul ettiğine dair onaylı ek taahhüt senedi, bir yıllık arazi izin bedelini ödediğine dair evrak ve yenilenmiş ruhsat ya da ruhsat hukukunun yürürlükte olduğuna veya temdit işlemlerinin veya işletme ruhsatına geçişle ilgili işlemlerin devam ettiğine dair belge ile birlikte e-Devlet üzerinden izin süresi son günü bitimine kadar ilgili bölge müdürlüğüne iznin yenilenmesi talebinde bulunulmaması, d) 8 inci maddenin ikinci fıkrasının (c) ve (ç) bentlerine istinaden devam eden izinlerde tanınan sürede bu Yönetmelik hükümlerine göre istenen evrak ile birlikte süre uzatımı için müracaat edilmemesi, e) Ödenmesi gereken arazi izin bedelinin savaş, yangın, deprem, afet, genel hayata etkili salgın hastalık gibi mücbir sebep halleri hariç olmak üzere son ödeme tarihi itibarıyla izin süresince üst üste iki kez ödenmemesi, f) (Danıştay Sekizinci Dairesinin 20/3/2025 tarihli ve E.:2024/6389 sayılı kararı ile yürütmesi durdurulan bent: Bu Yönetmelik hükümleri kapsamında madencilik faaliyetleri için verilen izinlerin amacı dışında kullanılması,) g) İzin sahibinin rödövansçı olması durumunda, maden siciline bilgi amaçlı şerh edilmiş rödövans sözleşmesi şerhinin kaldırılması, ğ) Ruhsatın/rödövansın devredilmesi halinde ruhsatın/rödövansın devredildiğinin orman idaresine yazılı olarak bildirildiği veya orman idaresince resen tespit edildiği hallerde orman
idaresince verilmiş izinlerin devralınmasına dair yapılan tebligata rağmen 60 gün içerisinde devir talebinin yapılmaması, halinde Bakanlıkça iptal edilir. (2) Taahhüt senedi hükümlerine uyulmaması veya rehabilitasyon projesine uygun çalışılmadığının orman idaresince tespiti halinde eksikliklerin tebligat tarihinden itibaren altı ay içerisinde giderilmesi gerektiği izin sahibine yazılı olarak tebliğ edilir. Bu süre sonunda eksiklikler giderilmediği, taahhüt senedine ve rehabilitasyon projesine uygunluk sağlanmadığı takdirde verilmiş olan izin iptal edilir. (3) İznin iptal edilmesi halinde durum ilgiliye tebliğ edilir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Rehabilite, Rehabilitasyon Projesi, Takip ve Kontrol Rehabilite MADDE 12- (1) İzin sahibi, madencilik faaliyeti yapacağı sahayı, rehabilitasyon projesine uygun olarak rehabilite etmek zorundadır. (2) Rehabilite yapılacak alanın kullanım öncesi dönemde çoraklık ve verimsizlik gibi olumsuz nitelikler taşıyor olması, alanda rehabilite yapılmaması için gerekçe olarak gösterilemez. (3) Rehabilite, madencilik faaliyetlerinin başlamasıyla birlikte başlar, madencilik faaliyetleri sırasında devam eder, iznin bittiği tarihte rehabilitenin de bitirilmesi esastır. Bu tarihte rehabilitenin bitirilemediğinin heyetçe tespit edilmesi ve izin sahibinin talebi halinde bölge müdürlüğünce bir yıl ek süre verilir. Rehabilite için verilen bu ek sürede madencilik faaliyetine izin verilmez. Bu sürede bedellerin alınmasına devam edilir. Aksi halde bu işlem orman idaresince yapılır veya yaptırılır. Yapılan masraflar ilgili ruhsata ilişkin olarak Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü tarafından ruhsat sahibinden alınan bedel ve teminatlardan karşılanır. Bu bedelin yetersiz kalması halinde eksik kalan tutar izin sahibinden rızaen, ödememesi durumunda yasal yollarla tahsil edilir. Ayrıca bu sahaların rehabiliteye hazırlık maksatlı toprak dolgu izinlerine konu edilmesi halinde, Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğünden rehabilitasyon amaçlı alınan bedel ve teminatlar istenir. (4) İzni iptal edilen maden tesis ve altyapı tesisleri bildirime gerek kalmaksızın bir yıl içerisinde izin sahibi tarafından sökülerek ormanlık alanın dışına çıkartılır. Taşınmayan maden tesis veya altyapı tesisleri izin sahibinin talebi veya orman idaresinin ihtiyaç duyması halinde eksiksiz ve bedelsiz olarak orman idaresinin sabit kıymetlerine alınabilir. Aksi takdirde bu maden tesis ve altyapı tesisleri ormanlık alanın dışına taşınarak, yapılan masrafları izin sahibinden rızaen, ödememesi durumunda yasal yollarla tahsil edilir. Maden atığı döküm alanı, pasa döküm alanı, atık barajı gibi taşınması mümkün olmayan maden tesis veya altyapı tesisleri için bu hüküm uygulanmayarak rehabilitasyon projesine göre izin sahibince rehabilite edilir. Ancak maden atığı bertaraf tesisleri için verilen izinlerde, izin alanının iptali ile ilgili olarak Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından tesisin 15/7/2015 tarihli ve 29417 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Maden Atıkları Yönetmeliğine uygun olarak kapatılıp kapatılmadığı hakkında görüş istenir, görüş sonucuna göre izin sahibinin sorumluluğu devam eder veya sona erer. (5) Kazı gerektiren maden arama veya rehabilitasyon projesi istenmeyen maden tesis ve altyapı tesis izinlerinde madencilik faaliyetleri ile bozulan alan izin sahibince izin öncesi topoğrafik yapı ile uyumlu hale getirilir. Aksi halde orman idaresince bu işlemler yapılır veya yaptırılır. Yapılan masraflar izin sahibinden rızaen, ödememesi durumunda yasal yollarla tahsil edilir. Ayrıca rehabilitasyon projesi istenmez. (6) İzin sahibinin, rehabilite çalışmalarını mücbir sebepler dışında herhangi bir şekilde sürekli olarak durdurması halinde, durma nedenine bağlı olmaksızın rehabilite çalışması; işin önemi ve ivedilik durumuna göre masrafları izin sahibi tarafından karşılanarak orman idaresince tamamlanır. (7) İznin devredilmesi durumunda söz konusu alanın rehabilite sorumluluğu yeni izin sahibi için de aynen geçerlidir. (8) İznin herhangi bir nedenle iptal edilmesi, rehabilite sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. İzin sahibi iptal öncesi işletilen alanın rehabilite çalışmalarını izin iptal kararının tebliğinden sonraki bir yıl içerisinde bitirmekle yükümlüdür. Rehabilite için verilen sürede madencilik faaliyetine izin verilmez.
Bu süre için taahhüt senedi ve bedel alınır. Aksi halde bu işlem orman idaresince yapılır veya yaptırılır. Yapılan masraflar izin sahibinden tahsil edilir. (9) İzin verilen sahada işletme ruhsatının herhangi bir sebeple sona ermesi halinde verilen izin iptal edilir. İptal işlemi ilgiliye bildirilir. Ancak izin sahasından üretilmiş ve izin sahasında mevcut madenlerin, pasa, bakiye, atık/artık ve cürufların, ruhsat sahibince nakledilmesi için Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün uygun görüş yazısına istinaden 3213 sayılı Kanun kapsamında sayılan mücbir sebepler ve beklenmeyen haller dışında arazi izin bedeli alınarak altı ay süre ile izin verilir. Bu süre içerisinde nakledilmeyen ve ekonomik değeri olan madenlerin, pasa, bakiye, atık/artık ve cürufların Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün uygun görüşüne istinaden valilikler tarafından ihale ile satılması halinde de taşıma işleminin yapılması için arazi izin bedeli alınarak izin verilir. Rehabilitasyon projesi MADDE 13- (1) Rehabilitasyon projeleri; madencilik faaliyeti sonucunda oluşabilecek topoğrafik yapının madenin işletme projesine göre belirlenmesi sonrasında, rehabilite ile oluşturulabilecek yeni topoğrafyanın belirlenmesi, toprak ıslahı ve orman kurma esasları dikkate alınarak ormancılık bürosu tarafından Bakanlıkça izin verilen alanlar için düzenlenir. (2) İzin sahibi, rehabilitasyon projesine uygun çalışmak zorundadır. Madencilik faaliyeti esnasında ortaya çıkan şartlar nedeniyle rehabilite çalışmasında bir değişiklik yapması gerektiğinde, bu değişikliği de içeren revize rehabilitasyon projesini en geç üç ay içerisinde bölge müdürlüğüne vermekle yükümlüdür. (3) Süre uzatımlarında ve ilave izinlerde rehabilitasyon projesinin revizyonu istenir. (4) Rehabilitasyon projelerinde; izin öncesi, izin alanındaki toprağın depolanacağı alanlar gösterilir. Rehabilitasyon amaçlı olarak bu alanlara depolanan toprak kullanılır. Depolanan toprağın biyolojik aktivitesini kaybetmemesi için gerekli önlemlerin alınması izin sahibi tarafından sağlanır. İzin alanına dışarıdan toprak veya malzeme getirilemez. Ruhsat sahası içindeki izinlerde depolanan toprak, aynı ruhsattaki diğer izin sahalarının rehabilitesinde kullanılabilir. (5) Rehabilitasyon projeleri ruhsat sahasındaki birbirine bitişik alanlar için tek olarak düzenlenir. Ruhsat sahasındaki birbirine bitişik olmayan sahalar için ayrı rehabilitasyon projeleri düzenlenir. Farklı ruhsat sahalarında kalan ve birbirine bitişik olarak izin verilen alanlarda ortak rehabilitasyon projesi düzenlenebilir. Aynı ruhsat alanında eş zamanlı talep edilen izinlerde tek bir rehabilitasyon projesi tanzim edilebilir. (6) Rehabilitasyon projesinde çevre şartları dikkate alınarak tüm canlılara güvenli bir ortam oluşturulur, ilgili mevzuat hükümlerine göre karbon bilançosu hesap edilir. (7) Madencilik faaliyetleri esnasında veya sonucunda ortaya çıkan atıkların depolandığı alanlarda pasa ve cevherin tozuması, su ve hava akımlarına bağlı olarak dağılmaları nedeniyle ormanları etkilememesi için alınacak önlemler belirtilir. (8) Şev açıları, kademe-basamak boyutları uzun süreli stabilite dikkate alınarak belirlenir. Zorunlu olmadıkça bütün şev yüzeyleri, dayanma duvarı ile tutulmaksızın doğal hâli ile stabil olacak şekilde düzenlenir. (9) Kesme, kamalama, çivileme yöntemiyle işletilen madenlerde şev ve yamaç stabilitesini sağlamak için ilave bir işlem yapılmaz, basamak ve şev açıları mevcut hâliyle bırakılır. (10) Faaliyet alanına dışarıdan yüzeysel akış veya yağışlarla oluşacak su akışının önlenmesi, faaliyet alanındaki suların dışarıya güvenli şekilde deşarjı için alınacak önlemler belirtilir. (11) Yığınların üst tabakaları suyun yerçekimi ile drenajına imkân verecek eğime sahip ve aynı zamanda su erozyonuna karşı korunmayı sağlayıcı şekilde biçimlendirilir. Bu şekildeki pasa oluşumlarında rehabilitasyon projesi düzenlenir. (12) Madencilik faaliyeti için izin verilen alanlarda yangına, kundaklamaya veya kendiliğinden yanmaya ve orman yangınlarına karşı izin sahibince gerekli tedbirler alınır. (13) Rehabilite çalışmaları yapılan alanlarda, rehabilite çalışması yapıldığını gösteren tabela asılır. (14) Bakanlığın gerek gördüğü izin alanlarında canlı veya cansız görüntü perdesi oluşturulur. (15) Görüntü kirliliği oluşacak yerlerde yamaç meylinin artmaya başladığı alt noktalarda tampon bölge bırakacak şekilde çalışmaya izin verilir.
Takip ve kontrol MADDE 14- (1) Rehabilite çalışması yapılan alanlar bölge müdürlüğü tarafından takip ve kontrol edilir. (2) İzin sahibi, bir önceki yıl sonuna kadar gerçekleştirilen madencilik faaliyeti yaptığı alandaki rehabilite işleminin safahatı hakkında bölge müdürlüğüne ormancılık bürosu ya da bünyelerinde çalışan orman mühendisi ve/veya orman yüksek mühendisi tarafından hazırlanan teknik raporu her yıl (Değişik ibare:RG-22/8/2025-32994 haziran ayının sonuna kadar verir. Yeni verilen izinlerde iznin verildiği yıl teknik rapor istenmez. Yer teslimi yapılmayan izinlerde yer teslimi yapıldıktan sonraki yıl teknik rapor istenir. Teknik raporun, süresinde verilmemesi halinde teminat irat kaydedilir, teknik rapor ve bu Yönetmelik hükümlerine göre yeniden hesaplanan teminat verilinceye kadar sahada çalışmasına müsaade edilmez. (3) Takip ve kontrol faaliyetleri süresince numune alma ve analiz giderleri izin sahibince karşılanır. (4) Madencilik faaliyet alanının tümü faaliyetin tamamlanmasından sonraki bir yıl içinde izin sahibi tarafından rehabilitasyon projesinde belirtilen faaliyet sonrası kullanıma uygun hâle getirilir. (5) İzin sahibi tarafından rehabilitenin bitirilmesini takiben üç yıllık takip süresi sonunda veya madenin cinsine göre rehabilitasyon projesinde verilen takip süreleri esas alınarak, rehabilitasyon projesi kapsamında taahhüt edilen hususların sağlanıp sağlanamadığı heyet tarafından tutanakla tespit edilir. Rehabilitasyon projesi kapsamında taahhüt edilen hususların sağlandığı tespit edilirse izin sahibinin madencilik faaliyeti yaptığı alan ile ilgili sorumluluğu sona erer. (6) İzin sahibi, rehabilitasyon projesinde yer alan taahhütlerini yerine getirememesi veya faaliyetlerini süreli veya süresiz olarak durdurması hâlinde bu tarihten itibaren en geç üç ay içerisinde orman idaresine haber vermekle yükümlüdür. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Bedeller ve Teminat Bedellerin tespiti ve tahsili MADDE 15- (1) Bu Yönetmeliğe göre verilecek izinlerde alınacak bedeller şunlardır: a) Ağaçlandırma bedeli: Genel müdürlükçe, Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından tespit edilen işçilerin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretlerinin 294 gün/hektar katsayısıyla çarpımı sonucu belirlenen ağaçlandırma birim hektar bedelinin izin alanı ile çarpımı sonucu alınacak bedeldir. b) Arazi izin bedeli: İzin alanının metrekaresi, cari yıl ağaçlandırma birim metrekare bedeli,
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı
Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.