Yönetmelikler - Sayı: 41287
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (99)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik; Türkiye deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; Türkiye deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye’nin deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Türkiye’nin deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 14/4/1341 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanununun
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 14/4/1341 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanununun
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını, b) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını, c) Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen ...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını, b) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını, c) Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen kıla...
Bent
a)
Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını,
Bent
b)
Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını,
Bent
c)
Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet alanını,
Bent
ç)
Etap seyri: Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla kılavuz kaptan alm...
Bent
d)
Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun denizde kür
Madde
MADDE 5
(1) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetinin ger
Fikra
(1)
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetinin ger
Madde
MADDE 6
(1) İhale, Bakanın onayı ile Bakanlığın internet sayfasında, ulusal düzeyde yayımlanan ve Basın İlan Kurumu tarafından bildirilen listede yer alan tirajı en yüks
Fikra
(1)
İhale, Bakanın onayı ile Bakanlığın internet sayfasında, ulusal düzeyde yayımlanan ve Basın İlan Kurumu tarafından bildirilen listede yer alan tirajı en yüks
Madde
MADDE 7
(1) Bakanlık, bölgesel hizmet sahalarında istenen römorkör sayısı ve özelliklerini, kılavuz kaptan sayısı ve yeterliklerini, t
Fikra
(1)
Bakanlık, bölgesel hizmet sahalarında istenen römorkör sayısı ve özelliklerini, kılavuz kaptan sayısı ve yeterliklerini, t
Madde
MADDE 8
(1) İhaleye çıkılması için İdare tarafından Bakanlık Makamından “İhale Oluru” alınır. “İhale Oluru”
Fikra
(1)
İhaleye çıkılması için İdare tarafından Bakanlık Makamından “İhale Oluru” alınır. “İhale Oluru”
Madde
MADDE 9
(1) İhalesi yapılacak her iş için bir işlem dosyası düzenlenir. Bu dosyada Bakanlık Makamından alınan “İhale Oluru”, ilan metni veya sureti, ihale şartnamesi, sözleşme taslağı, ist
Fikra
(1)
İhalesi yapılacak her iş için bir işlem dosyası düzenlenir. Bu dosyada Bakanlık Makamından alınan “İhale Oluru”, ilan metni veya sureti, ihale şartnamesi, sözleşme taslağı, ist
Madde
MADDE 10
(1) İhaleye başvuru için aşağıdaki belgeler istenir: a) Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, t
Fikra
(1)
İhaleye başvuru için aşağıdaki belgeler istenir: a) Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, t
Bent
a)
Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, t
Madde
MADDE 11
(1) Bakanlık tarafından ilan edilen ihaleye katılım için ist
Fikra
(1)
Bakanlık tarafından ilan edilen ihaleye katılım için ist
Madde
MADDE 12
(1) İhale komisyonun asıl ve yed
Fikra
(1)
İhale komisyonun asıl ve yed
Madde
MADDE 13
(1) Bölgesel hizmet sahalarında kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerinde işletme hakkının devrine ilişkin ihaleler, 618 sayılı Kanunun
Fikra
(1)
Bölgesel hizmet sahalarında kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerinde işletme hakkının devrine ilişkin ihaleler, 618 sayılı Kanunun
Madde
MADDE 14
(1) Yapılan ihale sonrasında ihale komisyonu tarafından ihalede t
Fikra
(1)
Yapılan ihale sonrasında ihale komisyonu tarafından ihalede t
Madde
MADDE 15
(1) İhale sonuçlarının onaylanmasından sonra en fazla altı ay olacak ş
Fikra
(1)
İhale sonuçlarının onaylanmasından sonra en fazla altı ay olacak ş
Madde
MADDE 16
(1) İdarece, ihale veya akdedilen sözleşmeye ilişkin bildirimler; alma haberli taahhütlü m
Fikra
(1)
İdarece, ihale veya akdedilen sözleşmeye ilişkin bildirimler; alma haberli taahhütlü m
Madde
MADDE 17
(1) İhale üzerine kalan ist
Fikra
(1)
İhale üzerine kalan ist
Madde
MADDE 18
(1) İşleticinin, 6102 sayılı Kanunun 940 ıncı
Fikra
(1)
İşleticinin, 6102 sayılı Kanunun 940 ıncı
Madde
MADDE 19
(1) İdarece düzenlenen izin kapsamında; a) 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında liman tesisi işleten teşebbüsler dahil olmak üzere kam...
Fikra
(1)
İdarece düzenlenen izin kapsamında; a) 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında liman tesisi işleten teşebbüsler dahil olmak üzere kamu ku...
Bent
a)
8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında liman tesisi işleten teşebbüsler dahil olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları,
Bent
b)
Liman tesisi işletme hakkının devrine ilişkin sözleşmelerinde veya yap-işlet-devret sözleşmelerinde hüküm bulunması şartıyla, 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özel...
Bent
c)
Mevki ve mesafeler itibarıyla bölgesel hizmet sahaları veya herhangi bir liman tesisi kümelenmesi ile ilgisi ve irtibatı bulunmayan t
Madde
MADDE 20
(1) 19 uncu
Fikra
(1)
19 uncu
Madde
MADDE 21
(1) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet izin belgesi talep edenler,
Fikra
(1)
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet izin belgesi talep edenler,
Madde
MADDE 22
(1) İdare, 19 uncu
Fikra
(1)
İdare, 19 uncu
Madde
MADDE 23
(1) İdarece verilen hizmet izin belgesi hiçbir surette devredilemez. (2) Liman tesisi işletmecisinin hizmetleri bizzat vermesi ve/veya bu işletmeci tarafından hizmet alımı yapılmış olması halinde işle...
Fikra
(1)
İdarece verilen hizmet izin belgesi hiçbir surette devredilemez.
Fikra
(2)
Liman tesisi işletmecisinin hizmetleri bizzat vermesi ve/veya bu işletmeci tarafından hizmet alımı yapılmış olması halinde işletmecinin ve tesis adına hizmet verenlerin ortaklık yapısında, hisse yapıs...
Madde
MADDE 24
(1) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler hizmetin ifasında İdareye karşı sorumludur. (2) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, 618 sayılı Kanun, bu Yönetmelik, ilgili diğer mevzuat hükü...
Fikra
(1)
Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler hizmetin ifasında İdareye karşı sorumludur.
Fikra
(2)
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, 618 sayılı Kanun, bu Yönetmelik, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve alt düzenleyici işlemler ile taahhütname veya sözleşmede belirlenen şartlara uygun olarak müc...
Fikra
(3)
Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, görev yapmakta oldukları deniz alanlarında İdarenin veya ilgili liman başkanlığının talimatları doğrultusunda; can kurtarmaya yönelik arama-kurtarma,...
Madde
MADDE 25
(1) İdare ve/veya liman başkanlıkları, tüm kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenleri bu Yönetmelik hükümlerine, sözleşmelerine veya taahhütlerine uygun har
Fikra
(1)
İdare ve/veya liman başkanlıkları, tüm kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenleri bu Yönetmelik hükümlerine, sözleşmelerine veya taahhütlerine uygun har
Madde
MADDE 26
(1) İdare, hizmet verenlere; a) 24 üncü
Fikra
(1)
İdare, hizmet verenlere; a) 24 üncü
Bent
a)
24 üncü
Madde
MADDE 27
(1) İkinci bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticilerin sözleşmesinin feshi hakkında ilgili sözleşme hükümleri ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözl...
Fikra
(1)
İkinci bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticilerin sözleşmesinin feshi hakkında ilgili sözleşme hükümleri ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşme...
Fikra
(2)
Üçüncü bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenlerin hizmet izin belgesi; a) Talep etmesi, b) Liman tesisi işletmecisinin veya hizmet alınan kuruluşun iflas etmesi, c) L...
Bent
a)
Talep etmesi,
Bent
b)
Liman tesisi işletmecisinin veya hizmet alınan kuruluşun iflas etmesi,
Bent
c)
Liman tesisi işletme hakkının devredilmesi, liman tesisi işletme süresinin sona ermesi ve yenilenmemesi veya süresinden önce liman işletme hakkının feshedilmesi,
Bent
ç)
20 nci
Madde
MADDE 28
(1) Herhangi bir bölgesel hizmet sahasında veya liman tesisinde, kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinin yürütülmesine yönelik talep olmaması veya sunulan hizmetin süresinden önce herhangi bir ned...
Fikra
(1)
Herhangi bir bölgesel hizmet sahasında veya liman tesisinde, kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinin yürütülmesine yönelik talep olmaması veya sunulan hizmetin süresinden önce herhangi bir nedenle...
Madde
MADDE 29
(1) Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmaya yönelik olarak İdare kılavuz kapta...
Fikra
(1)
Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmaya yönelik olarak İdare kılavuz kaptan il...
Fikra
(2)
Etap seyri hizmeti, geminin yanaşacağı/kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından, iki nokta arasında yapılacak kılavuzlu seyir ile de...
Fikra
(3)
İzmit Körfezinde etap seyri uygulanır. Palamar hizmetleri
Madde
MADDE 30
(1) Palamar hizmetleri, römorkörcülük hizmetlerinin mütemmim cüzü bir hizmet olarak farklı bir düzenleme veya kazanılmış bir hak bulunmaması halinde römorkörcülük hizmeti verenler tarafından verilir. ...
Fikra
(1)
Palamar hizmetleri, römorkörcülük hizmetlerinin mütemmim cüzü bir hizmet olarak farklı bir düzenleme veya kazanılmış bir hak bulunmaması halinde römorkörcülük hizmeti verenler tarafından verilir. Anca...
Madde
MADDE 31
(1) Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticinin hizmeti gereği bünyesinde bulunan deniz vasıtaları ve bunların personeline yönelik olarak, yetkili olduğu bölg...
Fikra
(1)
Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticinin hizmeti gereği bünyesinde bulunan deniz vasıtaları ve bunların personeline yönelik olarak, yetkili olduğu bölgesel...
Madde
MADDE 32
(1) 24 üncü
Fikra
(1)
24 üncü
Madde
MADDE 33
(1) 8/1/2020 tarihli ve 31002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
Fikra
(1)
8/1/2020 tarihli ve 31002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu
Madde
MADDE 34
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 35
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki resmi tarifeler kapsamında yararlanabilir. İdare gerekli gördüğü hallerde bu uygulamaya yönelik resen düzenleme yapabilir. Ödemelerin takibi MADDE 32- (1) 24 üncü maddenin on ikinci fıkrası uyarı...
Yurutme
YÜRÜTME
k ve ihalenin üzerlerinde kalması halinde tamamının pay sahibi olduğu var olan veya yeni kuracakları sözleşmeyi imzalayan işletici şirket üzerinden ihale konusu işi birlikte yapmak üzere ortaklık yapa...
Ek
EK-1
inci maddesi, 19/4/1926 tarihli ve 815 sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun, 24/11/1994 tarihli ve 4046 s...
Ek
EK-1
inci maddesinde belirtilen işletme hakkının verilmesi yöntemi kullanılarak ihale ile yapılır. İhale her bir bölgesel hizmet sahası ve hizmet için ayrı ayrı yapılır. (3) Bir bölgesel hizmet sahasında k...
Ek
EK-1
inci maddesinde yer alan artırmaya esas pay oranları üzerinden, aynı maddede belirtilen pazarlık usulü ile yapılır ve açık artırma suretiyle sonuçlandırılır. (2) İhale başvuru dokümanları ile teklif a...
Ek
EK-1
inci maddesinde belirlenen veya aynı madde uyarınca yapılan ihale sonucunda belirlenen oranlardaki payı, en geç hizmetin verildiği ayı takip eden ayın on beşine kadar Döner Sermaye İşletmesi muhasebe ...
PDF Tam Görünüm
Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (99 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik; Türkiye deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; Türkiye deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye’nin deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Türkiye’nin deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilm
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 14/4/1341 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanununun
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 14/4/1341 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanununun
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını, b) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını, c) Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet alanını, ç) Etap seyri: Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla kılavuz kaptan alma/verme noktası ile demirleme sahaları veya liman tesisi arasında kılavuz kaptanlı yapılan seyirleri, d) Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun denizde kür
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını, b) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını, c) Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet alanını, ç) Etap seyri: Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla kılavuz kaptan alma/verme noktası ile demirleme sahaları veya liman tesisi arasında kılavuz kaptanlı yapılan seyirleri, d) Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun denizde kür
Bent
a)
Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını,
Bent
b)
Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını,
Bent
c)
Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet alanını,
Bent
ç)
Etap seyri: Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla kılavuz kaptan alma/verme noktası ile demirleme sahaları veya liman tesisi arasında kılavuz kaptanlı yapılan seyirleri,
Bent
d)
Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun denizde kür
Madde
MADDE 5
(1) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetinin ger
Fikra
(1)
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetinin ger
Madde
MADDE 6
(1) İhale, Bakanın onayı ile Bakanlığın internet sayfasında, ulusal düzeyde yayımlanan ve Basın İlan Kurumu tarafından bildirilen listede yer alan tirajı en yüks
Fikra
(1)
İhale, Bakanın onayı ile Bakanlığın internet sayfasında, ulusal düzeyde yayımlanan ve Basın İlan Kurumu tarafından bildirilen listede yer alan tirajı en yüks
Madde
MADDE 7
(1) Bakanlık, bölgesel hizmet sahalarında istenen römorkör sayısı ve özelliklerini, kılavuz kaptan sayısı ve yeterliklerini, t
Fikra
(1)
Bakanlık, bölgesel hizmet sahalarında istenen römorkör sayısı ve özelliklerini, kılavuz kaptan sayısı ve yeterliklerini, t
Madde
MADDE 8
(1) İhaleye çıkılması için İdare tarafından Bakanlık Makamından “İhale Oluru” alınır. “İhale Oluru”
Fikra
(1)
İhaleye çıkılması için İdare tarafından Bakanlık Makamından “İhale Oluru” alınır. “İhale Oluru”
Madde
MADDE 9
(1) İhalesi yapılacak her iş için bir işlem dosyası düzenlenir. Bu dosyada Bakanlık Makamından alınan “İhale Oluru”, ilan metni veya sureti, ihale şartnamesi, sözleşme taslağı, ist
Fikra
(1)
İhalesi yapılacak her iş için bir işlem dosyası düzenlenir. Bu dosyada Bakanlık Makamından alınan “İhale Oluru”, ilan metni veya sureti, ihale şartnamesi, sözleşme taslağı, ist
Madde
MADDE 10
(1) İhaleye başvuru için aşağıdaki belgeler istenir: a) Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, t
Fikra
(1)
İhaleye başvuru için aşağıdaki belgeler istenir: a) Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, t
Bent
a)
Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, t
Madde
MADDE 11
(1) Bakanlık tarafından ilan edilen ihaleye katılım için ist
Fikra
(1)
Bakanlık tarafından ilan edilen ihaleye katılım için ist
Madde
MADDE 12
(1) İhale komisyonun asıl ve yed
Fikra
(1)
İhale komisyonun asıl ve yed
Madde
MADDE 13
(1) Bölgesel hizmet sahalarında kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerinde işletme hakkının devrine ilişkin ihaleler, 618 sayılı Kanunun
Fikra
(1)
Bölgesel hizmet sahalarında kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerinde işletme hakkının devrine ilişkin ihaleler, 618 sayılı Kanunun
Madde
MADDE 14
(1) Yapılan ihale sonrasında ihale komisyonu tarafından ihalede t
Fikra
(1)
Yapılan ihale sonrasında ihale komisyonu tarafından ihalede t
Madde
MADDE 15
(1) İhale sonuçlarının onaylanmasından sonra en fazla altı ay olacak ş
Fikra
(1)
İhale sonuçlarının onaylanmasından sonra en fazla altı ay olacak ş
Madde
MADDE 16
(1) İdarece, ihale veya akdedilen sözleşmeye ilişkin bildirimler; alma haberli taahhütlü m
Fikra
(1)
İdarece, ihale veya akdedilen sözleşmeye ilişkin bildirimler; alma haberli taahhütlü m
Madde
MADDE 17
(1) İhale üzerine kalan ist
Fikra
(1)
İhale üzerine kalan ist
Madde
MADDE 18
(1) İşleticinin, 6102 sayılı Kanunun 940 ıncı
Fikra
(1)
İşleticinin, 6102 sayılı Kanunun 940 ıncı
Madde
MADDE 19
(1) İdarece düzenlenen izin kapsamında; a) 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında liman tesisi işleten teşebbüsler dahil olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları, b) Liman tesisi işletme hakkının devrine ilişkin sözleşmelerinde veya yap-işlet-devret sözleşmelerinde hüküm bulunması şartıyla, 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisleri ile 8/6/1994 tarihli ve 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun kapsamında işletilen liman tesisleri, c) Mevki ve mesafeler itibarıyla bölgesel hizmet sahaları veya herhangi bir liman tesisi kümelenmesi ile ilgisi ve irtibatı bulunmayan t
Fikra
(1)
İdarece düzenlenen izin kapsamında; a) 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında liman tesisi işleten teşebbüsler dahil olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları, b) Liman tesisi işletme hakkının devrine ilişkin sözleşmelerinde veya yap-işlet-devret sözleşmelerinde hüküm bulunması şartıyla, 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisleri ile 8/6/1994 tarihli ve 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun kapsamında işletilen liman tesisleri, c) Mevki ve mesafeler itibarıyla bölgesel hizmet sahaları veya herhangi bir liman tesisi kümelenmesi ile ilgisi ve irtibatı bulunmayan t
Bent
a)
8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında liman tesisi işleten teşebbüsler dahil olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları,
Bent
b)
Liman tesisi işletme hakkının devrine ilişkin sözleşmelerinde veya yap-işlet-devret sözleşmelerinde hüküm bulunması şartıyla, 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisleri ile 8/6/1994 tarihli ve 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun kapsamında işletilen liman tesisleri,
Bent
c)
Mevki ve mesafeler itibarıyla bölgesel hizmet sahaları veya herhangi bir liman tesisi kümelenmesi ile ilgisi ve irtibatı bulunmayan t
Madde
MADDE 20
(1) 19 uncu
Fikra
(1)
19 uncu
Madde
MADDE 21
(1) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet izin belgesi talep edenler,
Fikra
(1)
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet izin belgesi talep edenler,
Madde
MADDE 22
(1) İdare, 19 uncu
Fikra
(1)
İdare, 19 uncu
Madde
MADDE 23
(1) İdarece verilen hizmet izin belgesi hiçbir surette devredilemez. (2) Liman tesisi işletmecisinin hizmetleri bizzat vermesi ve/veya bu işletmeci tarafından hizmet alımı yapılmış olması halinde işletmecinin ve tesis adına hizmet verenlerin ortaklık yapısında, hisse yapısında ve yönetime yetkili olanlarda meydana gelen değişiklikler için önceden İdareden onay alınması ger
Fikra
(1)
İdarece verilen hizmet izin belgesi hiçbir surette devredilemez.
Fikra
(2)
Liman tesisi işletmecisinin hizmetleri bizzat vermesi ve/veya bu işletmeci tarafından hizmet alımı yapılmış olması halinde işletmecinin ve tesis adına hizmet verenlerin ortaklık yapısında, hisse yapısında ve yönetime yetkili olanlarda meydana gelen değişiklikler için önceden İdareden onay alınması ger
Madde
MADDE 24
(1) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler hizmetin ifasında İdareye karşı sorumludur. (2) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, 618 sayılı Kanun, bu Yönetmelik, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve alt düzenleyici işlemler ile taahhütname veya sözleşmede belirlenen şartlara uygun olarak mücbir sebep halleri olmadıkça 7 gün 24 saat esasına göre kamu yararı ve sorumluluğuyla yürütülür. (3) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, görev yapmakta oldukları deniz alanlarında İdarenin veya ilgili liman başkanlığının talimatları doğrultusunda; can kurtarmaya yönelik arama-kurtarma, deniz kirliliği, yangın, kurtarma-yardım gibi acil durumlarda ger
Fikra
(1)
Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler hizmetin ifasında İdareye karşı sorumludur.
Fikra
(2)
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, 618 sayılı Kanun, bu Yönetmelik, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve alt düzenleyici işlemler ile taahhütname veya sözleşmede belirlenen şartlara uygun olarak mücbir sebep halleri olmadıkça 7 gün 24 saat esasına göre kamu yararı ve sorumluluğuyla yürütülür.
Fikra
(3)
Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, görev yapmakta oldukları deniz alanlarında İdarenin veya ilgili liman başkanlığının talimatları doğrultusunda; can kurtarmaya yönelik arama-kurtarma, deniz kirliliği, yangın, kurtarma-yardım gibi acil durumlarda ger
Madde
MADDE 25
(1) İdare ve/veya liman başkanlıkları, tüm kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenleri bu Yönetmelik hükümlerine, sözleşmelerine veya taahhütlerine uygun har
Fikra
(1)
İdare ve/veya liman başkanlıkları, tüm kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenleri bu Yönetmelik hükümlerine, sözleşmelerine veya taahhütlerine uygun har
Madde
MADDE 26
(1) İdare, hizmet verenlere; a) 24 üncü
Fikra
(1)
İdare, hizmet verenlere; a) 24 üncü
Bent
a)
24 üncü
Madde
MADDE 27
(1) İkinci bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticilerin sözleşmesinin feshi hakkında ilgili sözleşme hükümleri ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun ilgili hükümleri uygulanır. (2) Üçüncü bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenlerin hizmet izin belgesi; a) Talep etmesi, b) Liman tesisi işletmecisinin veya hizmet alınan kuruluşun iflas etmesi, c) Liman tesisi işletme hakkının devredilmesi, liman tesisi işletme süresinin sona ermesi ve yenilenmemesi veya süresinden önce liman işletme hakkının feshedilmesi, ç) 20 nci
Fikra
(1)
İkinci bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticilerin sözleşmesinin feshi hakkında ilgili sözleşme hükümleri ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun ilgili hükümleri uygulanır.
Fikra
(2)
Üçüncü bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenlerin hizmet izin belgesi; a) Talep etmesi, b) Liman tesisi işletmecisinin veya hizmet alınan kuruluşun iflas etmesi, c) Liman tesisi işletme hakkının devredilmesi, liman tesisi işletme süresinin sona ermesi ve yenilenmemesi veya süresinden önce liman işletme hakkının feshedilmesi, ç) 20 nci
Bent
a)
Talep etmesi,
Bent
b)
Liman tesisi işletmecisinin veya hizmet alınan kuruluşun iflas etmesi,
Bent
c)
Liman tesisi işletme hakkının devredilmesi, liman tesisi işletme süresinin sona ermesi ve yenilenmemesi veya süresinden önce liman işletme hakkının feshedilmesi,
Bent
ç)
20 nci
Madde
MADDE 28
(1) Herhangi bir bölgesel hizmet sahasında veya liman tesisinde, kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinin yürütülmesine yönelik talep olmaması veya sunulan hizmetin süresinden önce herhangi bir nedenle sona ermesi veya iptal edilmesi yahut mücbir sebep durumunun gerç
Fikra
(1)
Herhangi bir bölgesel hizmet sahasında veya liman tesisinde, kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinin yürütülmesine yönelik talep olmaması veya sunulan hizmetin süresinden önce herhangi bir nedenle sona ermesi veya iptal edilmesi yahut mücbir sebep durumunun gerç
Madde
MADDE 29
(1) Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmaya yönelik olarak İdare kılavuz kaptan ile etap seyri uygulaması belirleyebilir. (2) Etap seyri hizmeti, geminin yanaşacağı/kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından, iki nokta arasında yapılacak kılavuzlu seyir ile demir atma hizmetleri geminin kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından verilir. Demir alma hizmeti ise geminin demirden kalkıp yanaşacağı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından verilir. (3) İzmit Körfezinde etap seyri uygulanır. Palamar hizmetleri
Fikra
(1)
Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmaya yönelik olarak İdare kılavuz kaptan ile etap seyri uygulaması belirleyebilir.
Fikra
(2)
Etap seyri hizmeti, geminin yanaşacağı/kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından, iki nokta arasında yapılacak kılavuzlu seyir ile demir atma hizmetleri geminin kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından verilir. Demir alma hizmeti ise geminin demirden kalkıp yanaşacağı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından verilir.
Fikra
(3)
İzmit Körfezinde etap seyri uygulanır. Palamar hizmetleri
Madde
MADDE 30
(1) Palamar hizmetleri, römorkörcülük hizmetlerinin mütemmim cüzü bir hizmet olarak farklı bir düzenleme veya kazanılmış bir hak bulunmaması halinde römorkörcülük hizmeti verenler tarafından verilir. Ancak bölgesel hizmet sahaları dışında kalan deniz alanlarındaki liman tesislerinde sadece palamar hizmeti verilmesine ilişkin talep olması durumunda, o tesisin koşulları göz önünde bulundurularak İdarece farklı düzenlemeler yapılabilir. 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisi işleticilerinin sözleşmelerinde hüküm bulunması ve mevzuatta belirlenen koşulları sağlamaları şartıyla işletme hakkı devir sözleşmeleri kapsamında kendilerine devredilen hakları saklıdır. Barınma
Fikra
(1)
Palamar hizmetleri, römorkörcülük hizmetlerinin mütemmim cüzü bir hizmet olarak farklı bir düzenleme veya kazanılmış bir hak bulunmaması halinde römorkörcülük hizmeti verenler tarafından verilir. Ancak bölgesel hizmet sahaları dışında kalan deniz alanlarındaki liman tesislerinde sadece palamar hizmeti verilmesine ilişkin talep olması durumunda, o tesisin koşulları göz önünde bulundurularak İdarece farklı düzenlemeler yapılabilir. 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisi işleticilerinin sözleşmelerinde hüküm bulunması ve mevzuatta belirlenen koşulları sağlamaları şartıyla işletme hakkı devir sözleşmeleri kapsamında kendilerine devredilen hakları saklıdır. Barınma
Madde
MADDE 31
(1) Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticinin hizmeti gereği bünyesinde bulunan deniz vasıtaları ve bunların personeline yönelik olarak, yetkili olduğu bölgesel hizmet sahasındaki liman, iskele, dolfen, şamandıra gibi liman tesislerinin bağlama, barınma, su ve el
Fikra
(1)
Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticinin hizmeti gereği bünyesinde bulunan deniz vasıtaları ve bunların personeline yönelik olarak, yetkili olduğu bölgesel hizmet sahasındaki liman, iskele, dolfen, şamandıra gibi liman tesislerinin bağlama, barınma, su ve el
Madde
MADDE 32
(1) 24 üncü
Fikra
(1)
24 üncü
Madde
MADDE 33
(1) 8/1/2020 tarihli ve 31002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
Fikra
(1)
8/1/2020 tarihli ve 31002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu
Madde
MADDE 34
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 35
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki resmi tarifeler kapsamında yararlanabilir. İdare gerekli gördüğü hallerde bu uygulamaya yönelik resen düzenleme yapabilir. Ödemelerin takibi MADDE 32- (1) 24 üncü maddenin on ikinci fıkrası uyarınca ödenmesi gereken payın tam ve doğru olarak ödenip ödenmediği, Döner Sermaye İşletmesi Daire Başkanlığı tarafından aylık olarak takip edilir; Bakanlık, gerekli gördüğü durumlarda, Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilileri tarafından da denetim yapılmasını talep edebilir. Yürürlükten kaldırılan yönetmelik MADDE 33- (1) 8/1/2020 tarihli ve 31002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş hükümleri GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu madde kapsamında hizmet veren liman tesis işletmecileri, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesini müteakip altı ay içinde hizmet izin belgesi almak için İdareye başvuru yapar.
(2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce bölgesel hizmet sahalarında yetkilendirilmiş veya görevlendirilmiş hizmet izin sahipleri, yetkilendirildikleri veya görevlendirildikleri şartları korumak kaydıyla bu Yönetmelikte belirtilen ihalelerin sonuçlanması ve işletici tarafından hizmete başlanmasına kadar hizmet vermeye devam edebilir. (3) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler hizmetleri sona erene kadar 618 sayılı Kanun hükümleri uyarınca belirlenen payları kesintisiz olarak ödemeye devam ederler. (4) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, bu madde uyarınca hizmet verdiği süre boyunca bu Yönetmeliğin yasaklar, yükümlülükler, denetim, idari para cezaları ve yetkilerin iptali hükümlerine tabidir. 24 üncü maddenin onuncu fıkrasına aykırı hareket edenlerin yetkileri doğrudan iptal edilir ve 28 inci madde uygulanır. Yürürlük MADDE 34- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
k ve ihalenin üzerlerinde kalması halinde tamamının pay sahibi olduğu var olan veya yeni kuracakları sözleşmeyi imzalayan işletici şirket üzerinden ihale konusu işi birlikte yapmak üzere ortaklık yaparlar. Ortak girişim grubundan üyelerin ve grup temsilcilerinin belirlendiği noter onaylı ortak girişim grubu beyannamesi istenir. Ortak girişim grubunu oluşturan gerç
Ek
EK-1
inci maddesi, 19/4/1926 tarihli ve 815 sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun, 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanuna ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 478 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakan: Ulaştırma ve Altyapı Bakanını, b) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını, c) Bölgesel hizmet sahası: Sınırları ve hizmet koşulları İdare tarafından belirlenen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmet alanını, ç) Etap seyri: Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla kılavuz kaptan alma/verme noktası ile demirleme sahaları veya liman tesisi arasında kılavuz kaptanlı yapılan seyirleri, d) Gemi: Adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun denizde kürekten başka aletle seyredebilen her tekneyi, e) İdare: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğünü, f) İstekli: Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti vermek amacıyla ihalelere teklif veren gerçek veya tüzel kişileri ya da bunların oluşturdukları ortak girişim grubunu, g) İşletici: Üzerinde ihale kalan ve Bakanlık ile sözleşme imzalayan kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinin işleticisini, ğ) Kılavuz kaptan: 29/8/2024 tarihli ve 32647 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanlar Yönetmeliğinde belirtilen ve gemi kaptanının sorumluluğu esas olmak üzere, sahip olduğu kılavuz kaptan yeterliği ile geminin seyir ve manevrasına yönelik konularda gemi kaptanına danışmanlık yapan kişiyi, h) Kılavuzluk hizmeti: Kılavuz kaptan tarafından bir geminin emniyetli bir şekilde limana veya suyollarına giriş veya çıkışını veya liman içinde ya da iç sularda emniyetli bir şekilde seyrini sağlamak amacıyla verilen danışmanlık hizmetini, ı) Kontrol: Bir tüzel kişinin doğrudan sermayesinin ve/veya toplam oylarının veya imtiyazlı oylarının çoğunluğunun elde bulundurulmasını,
i) Liman başkanlığı: Ülkemizde mevzuat ile kurulmuş her bir bölge liman başkanlığı veya bölge liman başkanlıklarına bağlı liman başkanlıklarını, j) Liman tesisi: 4/4/1990 tarihli ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu kapsamında kıyılarda doldurma ve kurutma yoluyla kazanılan alanlar üzerinde yapılabilen liman, kruvaziyer liman, yat limanı, yolcu terminali, rıhtım, iskele, yanaşma yeri, akaryakıt veya sıvılaştırılmış gaz boru hattı şamandırası veya platformu, şamandıralı tesisler, balık çiftlikleri, balıkçı barınakları, gemi geri dönüşüm tesisi, tersane, tekne imal ve çekek yeri gibi tesisler ile bunlara bitişik diğer daimi tüm kıyı tesislerini, k) Liman tesisi işletmecisi: Liman tesisini işletme hakkı olan gerçek kişiler ile kamu veya özel hukuk tüzel kişilerini, l) P&I sigortası: Bir geminin donatanı, kiracısı veya işleteni olarak üçüncü kişilere karşı olan sorumluluklar ve yapılmak zorunda kalınan masraflara ilişkin muafiyetli veya muafiyetsiz koruma ve tazmin sigortasını veya diğer geçerli sigorta biçimleri ve benzer koruma şartları sunan mali güvenceyi, m) Palamar hizmeti: Bir geminin liman tesisine emniyetli şekilde yanaşması veya ayrılması amacıyla gemi halatlarının iskele, rıhtım ve benzeri üzerinde bulunan baba veya benzeri elemanlara volta/mola edilmesi hizmetini, n) Pay: Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmeti verenlerin, kılavuzluk ve römorkörcülük ile bunlarla bağlantılı olabilecek yer değiştirme, palamar, etap seyri, refakat, deneme seyri, demirleme, stand by bekleme hizmetlerinden elde ettiği gelirlerden oluşan gayrisafi hasılattan ödenen payı, o) Römorkör: Tonilato belgesinde cinsi römorkör olarak tarif edilmiş itme, çekme veya refakat amaçlı kullanılan makinalı gemileri, ö) Römorkörcülük hizmeti: Geminin manevralarına yardım sağlanarak limana, suyollarına emniyetli bir şekilde giriş veya çıkışını veya liman içinde, suyollarında ya da iç sularda emniyetli bir şekilde seyrini sağlamak amacıyla römorkör vasıtasıyla verilen hizmeti, p) Ortak girişim: İhaleye katılmak üzere birden fazla gerçek veya tüzel kişinin aralarında yaptıkları anlaşmayla oluşturulan iş ortaklığını, r) Sözleşme: Bölgesel hizmet sahalarında ihale üzerinde kalan istekli ile yapılan işletme hakkı devir sözleşmesini, s) Tekil liman tesisi: Mevki ve mesafeler itibarıyla bölgesel hizmet sahaları veya herhangi bir liman tesisi kümelenmesi ile ilgisi ve irtibatı bulunmayan liman tesislerini, ş) Termin planı: İdare tarafından yapılması öngörülen bir işin tamamlanması için gereken çalışmaları, bu çalışmaların süresini ve sorumlularını belirleyen zaman çizelgelerini, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Bölgesel Hizmet Sahaları ve İhaleye İlişkin Usul ve Esaslar Bölgesel hizmet sahaları MADDE 5- (1) Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetinin gerekleri, coğrafî şartlar, deniz trafiği yoğunluğu, uğrak yapan gemilerin tip, boyut ve tonajları, elleçlenen yük miktarı ve özellikleri, özel güvenlik bölgeleri ile hizmetlerin emniyetli, etkin ve sürekliliği ve sürdürülebilirliği gözetilerek belirlenen bölgesel hizmet sahaları ile bu sahalarda sağlanması gereken asgari römorkör sayı ve çeki gücü ile kılavuz kaptan sayısı
Ek
EK-1
inci maddesinde belirtilen işletme hakkının verilmesi yöntemi kullanılarak ihale ile yapılır. İhale her bir bölgesel hizmet sahası ve hizmet için ayrı ayrı yapılır. (3) Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinden birisinin işletme hakkı ihalesi üzerine kalan istekli/işletici aynı bölgesel hizmet sahası için açılan diğer hizmetin işletme hakkı ihalesine katılamaz. Bu madde kapsamında; a) Gerçek kişi ile bu kişilerin kontrol ettiği tüm tüzel kişiler, b) Tüzel kişi ile; 1) Bu tüzel kişiyi kontrol eden gerçek ve tüzel kişiler, 2) Bu tüzel kişiye ait veya bu tüzel kişi tarafından kontrol edilen tüzel kişiler,
c) Ortak girişimler ile; 1) Ortak girişim üyelerinin her biri, 2) Ortak girişim üyelerini kontrol eden tüm gerçek/tüzel kişiler, 3) Ortak girişim üyelerine ait veya onlar tarafından kontrol edilen tüzel kişiler, ç) Tüzel kişi ile bu tüzel kişiyi yönetmeye veya temsile yetkili ortaklar veya bu kişilerin kontrol ettiği tüzel kişiler ya da üyesi olduğu ortak girişimler, aynı kişi olarak kabul edilir. (4) Bir işleticinin sözleşme imzalayarak göreve başladığı hizmet sahası içerisinde sonradan kurulan liman tesisi üçüncü bölüm hükümlerine tabi olmadıkça kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmetleri aynı işletici tarafından verilir. (5) İhalelerde aynı kişiler tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif verilmez. (6) Bu madde uyarınca aynı kişinin tespiti için sunulması gereken belgeler şartnamede belirtilir. İhalenin ilanı MADDE 6- (1) İhale, Bakanın onayı ile Bakanlığın internet sayfasında, ulusal düzeyde yayımlanan ve Basın İlan Kurumu tarafından bildirilen listede yer alan tirajı en yüksek beş gazeteden en az birinde, bölgesel hizmet sahasının bulunduğu yerdeki yerel basın organlarında ilan edilir. Gerekli görüldüğünde diğer yayın organlarında da duyurulabilir. (2) Gazete ve internet sitesi ile yapılacak ilan ile ihale günü arasında bütün isteklilerin tekliflerini hazırlayabilmesi amacıyla en az 30 gün süre verilir. (3) İhale ilanına ilişkin işlemler İdare tarafından Bakan onayı ile gerçekleştirilir. (4) İhale ilanında; a) İhale usulü, b) Bölgesel hizmet sahasının kapsamı ile verilecek hizmetin niteliği, c) Geçici teminat miktarı, ç) İhaleye katılmak için ihale şartnamesinin ve belirlenecek diğer belgelerin satın alınmasının zorunluluğu, d) Başvuru evraklarının teslim edileceği açık adres ve başvuru süresi, e) İhalenin 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa tabi olmadığı ve Bakanlığın ihaleyi yapıp yapmamakta serbest olduğu, f) Bakanlıkça gerekli görülen diğer hususlar, yer alır. (5) Bakanlıkça, başvuru süresi belirli bir tarihe kadar veya bilahare belirlenecek bir tarihe kadar uzatılabilir. Bu husus başvuru süresinin sona ermesinden önce Bakanlığın internet sayfasında duyurulur. İhale şartnamesi MADDE 7- (1) Bakanlık, bölgesel hizmet sahalarında istenen römorkör sayısı ve özelliklerini, kılavuz kaptan sayısı ve yeterliklerini, teknik ve idari kriterleri ihale şartnamesinde belirtir. (2) İhale şartnamesinde; a) İhalenin usulü, konusu, hizmetin yeri ve süresi, b) Başvuru ve tekliflerin verileceği açık adres ve başvuru süresi, c) İhaleye katılım şartları, istenilen belgelerin neler olduğu, ç) Mali yeterlilik ve ödenmiş sermayeye ilişkin şartlar, d) Kesin teminatın cinsi ve miktarı, e) Ödeme koşulları, f) Teklifin gayrisafi hasılat payı üzerinden yüzde olarak verileceği, g) İhalenin, Bakan tarafından onaylanmak suretiyle kesinleşeceği, ğ) İhaleye katılmak için Bakanlık tarafından belirlenecek geçici teminatın miktarı ile nitelikleri, h) İhale konusu hizmete ilişkin römorkör sayısı, yaşı ve özellikleri veya kılavuz kaptan sayısı ve yeterlikleri gibi asgari her türlü teknik ve idari gereklilikler ile gelişen şartlar nedeniyle asgari şartlarda değişiklik yapılabileceği ve usulü,
ı) İhale üzerinde kalan tarafından sözleşme imzalanmaması, Bakanlıkça belirlenecek miktarda kesin teminat verilmemesi veya diğer yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde geçici teminatın irat kaydedileceği, i) İhaleye katılamayacak olanlar, j) Gerekli görülen diğer hususlar, yer alır. (3) İlan yayımlandıktan sonra şartname ve eklerinde esasa ilişkin olan ve ihalenin geçerliliğini etkileyen hususlarda değişiklik yapılması zorunlu olursa, bunu gerektiren sebep ve zorunluluklar bir tutanakla tespit edilerek önceki ilanlar geçersiz sayılır ve iş yeniden aynı şekilde ilan olunur. Esasa ilişkin olmayan ve ihale sürecini etkilemeyen değişiklikler, ihale belgelerini alanlara bildirilir. İhale oluru MADDE 8- (1) İhaleye çıkılması için İdare tarafından Bakanlık Makamından “İhale Oluru” alınır. “İhale Oluru” ekinde, ilan metni, ihale şartnamesi ve varsa ekleri yer alır. İhale işlem dosyası MADDE 9- (1) İhalesi yapılacak her iş için bir işlem dosyası düzenlenir. Bu dosyada Bakanlık Makamından alınan “İhale Oluru”, ilan metni veya sureti, ihale şartnamesi, sözleşme taslağı, istekliler tarafından sunulan başvuru evrakları veya teklifler ve diğer belgeler bulunur. İhaleye başvuru MADDE 10- (1) İhaleye başvuru için aşağıdaki belgeler istenir: a) Tüzel kişi olması halinde, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi örneği ve şirket esas sözleşmesi, teklif vermeye yetkili olduğuna dair sicil tasdiknamesi veya vekaletname. b) Gerçek kişi olması halinde Türkiye Cumhuriyeti tabiiyetini gösterir belge. c) Geçici teminat. ç) Şartnamelerde istenecek diğer belgeler. (2) İhalelere ortak girişim grubu olarak katılım sağlanabilecek olup konsorsiyum şeklinde katılım sağlanamaz. Ortak girişim grubu üyeleri hak ve sorumlulukları ile ihale sürecini yürütmek ve ihalenin üzerlerinde kalması halinde tamamının pay sahibi olduğu var olan veya yeni kuracakları sözleşmeyi imzalayan işletici şirket üzerinden ihale konusu işi birlikte yapmak üzere ortaklık yaparlar. Ortak girişim grubundan üyelerin ve grup temsilcilerinin belirlendiği noter onaylı ortak girişim grubu beyannamesi istenir. Ortak girişim grubunu oluşturan gerçek ve/veya tüzel kişiler hizmetin yerine getirilmesinde müştereken ve müteselsilen sorumlu olup bu husus ortak girişim grubu beyannamesinde yer almalıdır. (3) Kılavuzluk hizmeti işletme hakkının verilmesi ihalesine katılacak istekliler, ihaleye başvuru için o bölgesel hizmet sahası için sözleşme imzalanmadan önce istihdam etmesi gereken asgari sayıda kılavuz kaptan sayısının en az %20’si kadar o bölgesel hizmet sahasının bulunduğu liman başkanlığı liman idari saha sınırları içerisinde bir yeterliliğe sahip kılavuz kaptan bulundurduğuna yönelik iş sözleşmesi, SGK kaydı veya ihale istekli üstüne kaldığı takdirde kılavuz kaptanın bu isteklide çalışacağına dair noter onaylı taahhütname ibraz eder. İhale tarihi itibarıyla son 5 yıldır fiilen kılavuz kaptanlık yapmamış olanlar başvuruda kabul edilmez. Kılavuz kaptanların yeterlikleri ile ilgili Gemi İnsanları Bilgi Sistemindeki bilgiler esas alınır. (4) Üçüncü fıkrada belirlenen sayılar, küsuratlı olması halinde bir üst tam sayıya tamamlanır. Gerçek kişi istekliler, şahıs şirketi ortakları, limited şirketlerde müdürlük görevini yürüten ortaklar, anonim şirketlerin yönetim kurulu başkanı, yönetim kurulu üyeleri, şirketi temsile yetkililer, gerçek kişi ortakları, ortak girişimlerin ise gerçek kişi ortakları ve tüzel kişi ortaklarının yukarıda sayılan unvanları taşıyan gerçek kişi ortaklarının, kılavuz kaptan olarak bildirilmesi durumunda, iş bu belgeler istenmez. (5) Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kılavuz kaptanlar taahhütname veremez. İhale başvuru aşamasında beyan edilen kılavuz kaptanlar, ihale isteklinin üzerinde kalması halinde bir başka ihaleye başvuruda beyan edilemez. (6) Römorkörcülük hizmeti işletme hakkının verilmesi ihalesine katılacak istekliler, o bölgesel hizmet sahası için belirlenen asgari sayıda römorkör sayısının en az yarısı ile palamar botu sayısının en az yarısını ihaleye başvuru aşamasında mülkiyetinde bulundurmak zorundadır. Sunulan
römorkörlerden en az biri ihalesi yapılan bölgesel hizmet sahası için istenen en yüksek çeki gücünde olur. İstekliler bahsi geçen römorkörlere ilişkin gemi sicil kayıtlarını ihale başvurusunda sunar. Belirlenen bu sayılar, küsuratlı olması halinde bir üst tam sayıya tamamlanır. (7) İhale başvuru aşamasında altıncı fıkraya göre beyan edilen römorkörler, ihale isteklinin üzerinde kalması halinde bir başka ihaleye başvuruda beyan edilemez. (8) Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinden birinin ihalesi üstünde kalan istekli ve 5 inci maddenin üçüncü fıkrası uyarınca aynı kişi olarak kabul edilenler, aynı bölgesel hizmet sahasındaki diğer hizmet için yapılacak ihaleye başvuramaz. Teminat MADDE 11- (1) Bakanlık tarafından ilan edilen ihaleye katılım için isteklilerden ihale ilanında belirtilen tutar kadar geçici teminat alınır. (2) Geçici teminat miktarı, ihaleye çıkılan bölgesel hizmet sahasında ihale edilen hizmetten elde edilen ve ihale ilan tarihinden bir önceki takvim yılının gayrisafi hâsılatının %3’ü oranında, kesin teminat miktarı ise bu hasılatın %6’sı oranında belirlenir. İdareye sunulan kesin teminatlar ihaleye çıkılan bölgesel hizmet sahasında ihale edilen hizmetten elde edilen ABD doları bazında bir önceki yılın gayrisafi hasılatının %6’sı oranında olacak şekilde her yıl sözleşmenin imzalandığı tarih itibarıyla Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kuru üzerinden Türk lirası cinsi bazında hesaplanmak suretiyle yenilenir. Yeni bölgesel hizmet sahası kurulması halinde teminata esas değer, benzer özelliklere sahip hizmet sahalarındaki gemi hareketlerine bağlı hizmet gelirleri hesaplanarak emsal değer yoluyla İdare tarafından belirlenir. (3) Teminat mektupları dışındaki teminatlar ihale komisyonlarınca teslim alınamaz. Bunların muhasebe birimine yatırılması zorunludur. (4) İhale üzerinde kalan istekli ile ikinci en yüksek teklifi veren teklif sahibine ait geçici teminat mektupları ihaleden sonra muhasebe birimine teslim edilir. Diğer isteklilere ait teminatlar ise hemen iade edilir. (5) Üzerinde ihale kalan isteklinin, ihale şartnamesinde belirtilen tutar kadar kesin teminatı nakit olarak verecekse muhasebe birimine yatırması diğer hallerde İdareye tevdi etmesi gerekir. Kesin teminat yatırılması ya da tevdi edilmesi ve istekli ile sözleşme yapılmasını müteakip ihale üzerinde kalan istekli ile ikinci en yüksek teklifi veren teklif sahibine ait geçici teminatlar iade edilir. (6) Geçici teminatın iadesi, istekliye veya yetkili temsilcisine imza karşılığı elden teslim edilmek suretiyle yapılır. Ancak, Bakanlığa dilekçe verilmek koşuluyla ilgili banka şubesine de iadesi yapılabilir. (7) İşletici, sözleşme süresi boyunca hizmetleri aksatmadan vermek zorundadır. Mücbir sebepler dışında süresinden önce sözleşmenin işletici tarafından feshi, işleticinin sözleşmedeki yükümlülüklerini yerine getirmemesi nedeniyle sözleşmenin feshi yahut sözleşmede belirtilen diğer koşulların oluşması halinde kesin teminat Hazineye irat kaydedilir. (8) Teminat olarak, a) Geçici teminat için tedavüldeki Türk lirası, b) Kesin teminat için tedavüldeki Türk lirası, c) 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununda tanımlanan bankalar tarafından verilen teminat mektupları, ç) Bakanlıkça belirlenecek diğer teminatlar, kabul edilir. İhale komisyonunun teşkili ve çalışma usul ve esasları MADDE 12- (1) İhale komisyonun asıl ve yedek üyeleri, Bakan tarafından İhale olurunda belirlenir. İhale komisyonu, 5 asıl ve 5 yedek üyeden oluşur. (2) Asıl üyelerden birinin izin, rapor, görevlendirme, ücretsiz izin nedenleriyle toplantıya katılamaması veya tayin, ölüm, istifa, Bakanlıkta başka bir göreve atanma veya görevden alınma nedenleriyle görevden ayrılması durumlarında, yerlerine yedek üyeler görev yapar. (3) Komisyon, üye tam sayısı ile toplanır ve salt çoğunlukla karar verir. Kararda çekimser kalınamaz. Karara muhalefet eden üye karşı oy gerekçesini kararın altına yazarak imzalar. Komisyon toplantıları ve teklif sahipleri ile yapılan her görüşme komisyon tarafından tutanakla tespit edilir.
Tutanaklar komisyon üyeleri ve hazır bulunan teklif sahipleri tarafından imzalanır. Bu tutanaklar ve komisyon kararları ihale işlem dosyasında saklanır. (4) Komisyonun sekretarya hizmetlerini İdare yürütür. (5) İhale komisyonunda yer almamakla birlikte yapılan işlerde yardımcı olmak üzere komisyon toplantıları dahil çalışmalarda diğer memurlar da yer alabilir. İhale usulü MADDE 13- (1) Bölgesel hizmet sahalarında kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerinde işletme hakkının devrine ilişkin ihaleler, 618 sayılı Kanunun
Ek
EK-1
inci maddesinde yer alan artırmaya esas pay oranları üzerinden, aynı maddede belirtilen pazarlık usulü ile yapılır ve açık artırma suretiyle sonuçlandırılır. (2) İhale başvuru dokümanları ile teklif ayrı ayrı kapalı zarflar içinde bir dosyaya konularak üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi ihaleye ait olduğu ve Bakanlığın açık adresi yazılarak ihale dokümanında belirtilen saate kadar, imzalı ve kaşeli olarak İdareye teslim edilir. Tekliflerin hazırlanması ve sunulmasına ilişkin esaslar İdare tarafından belirlenir ve ihale şartnamesinde belirtilir. (3) İhale dosyası isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. Müteakiben, ihale dosyasındaki zarfların ve ihale başvuru dokümanlarının eksik olup olmadığı tutanak ile tespit edilir ve eksik olması halinde istekli değerlendirme dışı bırakılır. Teklif zarfı bu aşamada açılmaz. (4) İhale başvuru dokümanları içerisinde isteklinin teklifine esas oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde İdarece belirlenen sürede bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak İdare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları hazineye irat kaydedilir. (5) Komisyonca yapılan değerlendirme ve işlemler sonucunda ihale için başvuru şartlarını taşıyan istekliler pazarlık görüşmeleri için davet edilir. (6) İsteklinin yazılı olarak davet tarihi ve saatinde ihale komisyonuna sunmuş olduğu teklif üzerinden pazarlık görüşmelerine başlanır. Pazarlık görüşmeleri teklif sahipleri ile ayrı ayrı yapılır. Pazarlık görüşmelerinin, ihalenin herhangi bir aşamasında pazarlık görüşmelerine devam edilen teklif sahipleri ile müştereken yapılmasına komisyonca karar verilebilir. İsteklinin son teklifi tutanak altına alınarak ihale komisyonu ve istekli tarafından imzalanır. (7) Pazarlık görüşmesini müteakiben komisyonca belirtilen gün ve saatte açık artırma aşamasına geçilir. (8) Açık artırmaya pazarlık aşamasında en yüksek teklifi verenin teklifi üzerinden başlanır ve isteklilerin ihale komisyonu önünde tekliflerini sözlü olarak belirtmeleri suretiyle yapılır. Komisyonca belirlenecek teklif verme sırası teklif sahiplerinin huzurunda komisyonca bir tutanakla tespit edilir. (9) Açık artırma aşamasında verilecek tekliflerde asgari artırılabilecek oran en fazla %1 olacak şekilde komisyonca belirlenir. Teklif sahipleri yalnızca bu oranda veya katları şeklinde artırımda bulunabilir. (10) Açık artırma süresi komisyonca belirlenir, komisyon bu süreyi yarısına kadar uzatabilir. (11) İhale, geçerli ve en yüksek payı teklif eden isteklinin üzerinde bırakılarak ihale komisyonu tarafından tutanak altına alınır. Pazarlık aşamasında en yüksek teklifi veren istekli, açık artırmaya katılmasa dahi teklifi ile bağlıdır. İhale sonucunun karara bağlanması MADDE 14- (1) Yapılan ihale sonrasında ihale komisyonu tarafından ihalede teklifler değerlendirilerek aşağıdaki kararlardan biri verilir: a) İhalenin sonuçlandığı ve İhale Komisyonu kararının Bakanın onayına sunulacağı. b) İhalenin ihale şartnamesine veya mevzuata uygun birden fazla teklif gelmemesi nedeniyle iptal edildiği.
(2) Birinci fıkra uyarınca verilen karar ve gerekçesi komisyon başkan ve üyeleri tarafından imzalanır. (3) Komisyonun ihalenin sonuçlandırılmasına ilişkin ihale kararı ile gerekçesi İdare tarafından gizlilik kaydıyla bir Olur ekinde Bakanın onayına sunulur. Kararlarda isteklilerin adları veya ticaret unvanları, teklif edilen bedeller, ihalenin tarihi, ihalenin üzerinde kaldığı istekli ve gerekçesi, ihale yapılmamış veya iptal edilmişse nedenleri belirtilir. İhale kararı Bakan tarafından onaylanmak suretiyle kesinlik kazanır. (4) İhale üzerinde kalan isteklinin sonradan gerekli şartları taşımadığı anlaşılırsa yahut sözleşme imzalanmazsa ihale en yüksek ikinci teklifi veren istekli üzerinde bırakılır. İki isteklinin de gerekli şartları taşımadığının anlaşılması durumunda ihale iptal edilir. Sözleşme MADDE 15- (1) İhale sonuçlarının onaylanmasından sonra en fazla altı ay olacak şekilde süre belirtilmek suretiyle sözleşme imzalanması hususunda ihale üzerinde kalan istekliye yazılı bildirimde bulunulur. Üzerinde ihale kalan isteklinin anonim şirket harici bir tüzel kişi olması, ortak girişim veya gerçek kişi olması halinde, İdare tarafından verilen en fazla altı aylık süre içerisinde, tüzel kişiliğini anonim şirket olacak şekilde tür değişikliği yapması yahut gerçek kişi veya ortak girişim grubu üyelerinin tamamının hissedar olduğu bir anonim şirket kurması gerekir. Sözleşme Bakanlık ile Anonim Şirket işletici tarafından imzalanır. İhale dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tescili ve onaylattırılması zorunlu değildir. (2) Üzerinde ihale kalan istekli tarafından talep edilmesi ve Bakanlık tarafından uygun görülmesi halinde bir defaya mahsus olmak üzere 1 aya kadar ek süre verilebilir. Bakanlıktan kaynaklanan sebeplerle, verilen süre içerisinde sözleşmenin imzalanamaması durumunda, birden fazla ek süre verilebilir. Bu süre toplamda 3 ayı geçemez. (3) Sözleşme imzalanmadan önce; a) Kılavuzluk hizmeti ihalesi üzerinde kalan istekli,
Ek
EK-1
inci maddesinde belirlenen veya aynı madde uyarınca yapılan ihale sonucunda belirlenen oranlardaki payı, en geç hizmetin verildiği ayı takip eden ayın on beşine kadar Döner Sermaye İşletmesi muhasebe birimi hesabına yatırır. (13) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, ilgili mevzuatı uyarınca kendi tarifelerini belirleme yetkileri yoksa Bakanlıkça belirlenen tarifeye uymak zorundadır. Bu tarifeden daha az ücret alınması halinde veya verilen hizmetlerden ücret alınmasa dahi ödenecek pay, ücret tarifesi üzerinden hesaplanarak ödenir. (14) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenlerin hizmet vermekte olduğu gemi ilgilileri veya liman tesisi ile yapmış olduğu herhangi bir sözleşme, hizmet verenin İdareye karşı olan sorumluluklarını ortadan kaldırmaz. (15) Kılavuzluk hizmeti verenler, kılavuz kaptanların ve kılavuzluk hizmetlerinde görev yapan diğer personelin emniyeti, eğitimi ve iaşe ve ibatesi ile kılavuz botlarının, diğer araç gereçlerin ve istasyonlarının gereklilikleri gibi hususlarda İdarece düzenlenen yönergelere uygun hareket eder. (16) Kılavuzluk hizmeti verenler, ilgili bölgede hizmet verebilecek yapıya sahip en az 10 metre boyunda, açık düz güverteli, kılavuz kaptanları her türlü deniz şartlarında hizmet verilecek gemiye ulaştırabilecek, yüksek manevra kabiliyetli, kılavuz botlarına yönelik mevzuata uygun kılavuz botu temin etmek ve her an çalışır durumda bulundurmak zorundadır. (17) Kılavuzluk hizmeti verenler, kılavuz kaptanların Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanlar Yönetmeliği uyarınca sahip olması gereken belge veya yeterliklerin geçerliliğini takip etmekle yükümlüdür. Kılavuzluk hizmetinde görev alan gözcü/muhaberecinin en az Tahditli Telsiz Operatörü (ROC) yeterlik belgesine sahip olması gerekir. (18) Römorkörcülük hizmetinde kullanılan römorkörlerin ilgili mevzuatına uygun, İdareden onaylı ve son beş yıl içinde alınmış çeki gücü testi (bollard pull) sertifikası bulunması, klaslı olması, manevra yeteneği yüksek, liman römorkörü özelliklerine sahip, yangın söndürme donanımlı olması,
tekne ve makine sigortası ile birlikte İdarece kabul edilen P&I sigortasına sahip olması ve taahhütnamede veya sözleşmede belirtilen çeki güçlerinde olması gerekir. Zaman içinde römorkörlerin çeki güçlerinde tespit edilen %10 çeki gücü kaybı kabul edilebilir. İşleticinin ve liman işletmesinin/hizmet aldığı kuruluşun bu Yönetmelik ve/veya sözleşmesi uyarınca sahip olması gereken asgari römorkör sayısının en az yarısının (küsuratlı olması halinde bir üst tam sayıya tamamlanır) devamlı olarak mülkiyetinde bulunması ve adına gemi siciline tescilli olması gerekir. (19) Römorkörcülük hizmeti verenlerin, ilgili bölgede hizmet vermeye uygun yapıda ve şartname/sözleşme veya taahhütnamede belirlenen sayıda palamar botunu ve palamar botu personelini sağlaması, römorkörcülük ve palamar hizmetlerinde çalışan personelin iaşe ve ibatelerinin sağlanacağı bir kara istasyonu temin etmeleri gerekir. (20) Kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti verenler, kötü hava koşullarında veya acil durumlarda limanda veya bölgesel hizmet sahasında gemilerin ivedilikle limandan çıkarılmasına ilişkin gerekli planlamayı önceden yapmak ve liman başkanlığına sunmak zorundadır. (21) Bir bölgesel hizmet sahasında veya 19 uncu maddede belirtilen liman tesislerinde asgari kriterlerin belirlenmesine esas unsurların değişmesi halinde bu kriterlerde makul değişiklikler yapılabilir. Bu durumda hizmet verenler talep edilen yeni asgari şartları 1 yıldan fazla olmamak üzere İdarenin belirlediği süre içerisinde sağlamakla yükümlüdür. İdare, uyulması istenilen yeni taahhütname şartlarını sağlama bakımından gerekli yatırım ve tedariklerin termin planları bakımından makul ve gerçekçi gerçekleştirme sürelerini de dikkate alarak bu süreyi uzatabilir. (22) Hizmetlerin verilmesine ilişkin kamu yararı ve sorumluluğu önceliği çerçevesinde kılavuz kaptanlar, hizmetin verildiği yerdeki liman başkanlığına karşı sorumludur. Bu sorumluluk çerçevesinde liman başkanı tarafından kendilerine verilecek talimatlara uymak ve emniyete ilişkin talep edilecek bilgi ve belgeleri sunmak zorundadır. Denetim MADDE 25- (1) İdare ve/veya liman başkanlıkları, tüm kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenleri bu Yönetmelik hükümlerine, sözleşmelerine veya taahhütlerine uygun hareket edip etmedikleri veya izin belgesi alma şartlarının devam edip etmediği hususunda mevzuat kapsamında planlı veya İdarece gerekli görülen hallerde plansız denetleme yetkisine sahiptir. (2) Planlı denetim, iki yıldan fazla olmayan periyotlar halinde; bölgesel hizmet sahalarında İdare ve liman başkanlığı, diğerleri için ise İdare veya liman başkanlığı personelinden oluşan en az 3 kişilik heyet tarafından gerçekleştirilir. (3) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, ilgili mevzuata göre tutmaya mecbur olduğu ticarî ve kanunî defterlerini, hizmet sözleşmelerini, kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmetleri kapsamında yazdığı ve teslim aldığı mektup, ordino, faks, elektronik posta ve benzeri belgeler ile düzenlediği fatura, elektronik fatura, makbuz ve masraflarına ilişkin belgelerin asıllarını ve örneklerini, özel kanunlardaki hükümler saklı kalmak kaydı ile en az 5 yıl süreyle muhafaza etmeye ve talep edildiği takdirde İdareye ibraz etmek üzere hazır bulundurmak zorundadır. İdari para cezaları MADDE 26- (1) İdare, hizmet verenlere; a) 24 üncü maddenin; 1) İkinci, sekizinci, onsekizinci fıkralarına aykırı davranılması durumunda üç yüz elli bin Türk lirası, 2) Üçüncü ve yedinci fıkralarına aykırı hareket edilmesi durumunda yedi yüz elli bin Türk lirası, 3) Dördüncü, dokuzuncu, onbeşinci, onaltıncı, onyedinci, ondokuzuncu ve yirminci fıkralarına aykırı hareket edilmesi durumunda yüz elli bin Türk lirası, 4) Beşinci ve onuncu fıkralarına aykırı davranılması durumunda bir milyon beş yüz bin Türk lirası, 5) Altıncı fıkrasına aykırı davranılması durumunda altı yüz bin Türk lirası, 6) Onbirinci fıkrasına aykırı davranılması durumunda dokuz yüz bin Türk lirası, 7) Onikinci ve onüçüncü fıkralarına aykırı davranılması durumunda bir milyon Türk lirası,
b) İdare veya liman başkanlığı tarafından mevzuat kapsamında verilen yazılı talimatlara kasıtlı olarak uyulmaması durumunda bir milyon beş yüz bin Türk lirasından iki milyon sekiz yüz elli bin Türk lirasına kadar, c) Mücbir sebepler hariç olmak üzere yetkili olunan hizmet sahasında ya da liman tesisinde kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmetinin verilmemesi durumunda bir milyon beş yüz bin Türk lirası, ç) Mücbir sebepler dışında, İdare tarafından belirlenmiş kılavuz kaptan alma/bırakma yerinden farklı bir mevkide kılavuz kaptan alınması ya da bırakılması durumunda yedi yüz elli bin Türk lirası, d) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verilmediği halde hizmet verilmiş gibi fatura düzenlenmesi durumunda bir milyon beş yüz bin Türk lirası, e) 25 inci maddenin birinci fıkrası uyarınca yapılan denetim neticesinde Yönetmelik hükümlerine, sözleşmelerine veya taahhütlerine aykırı hareket edenler ile izin belgesi alma şartlarının devam etmediği anlaşılanlara yüz elli bin Türk lirasından iki milyon sekiz yüz elli bin Türk lirasına kadar, f) 25 inci maddenin üçüncü fıkrasına aykırı hareket edilmesi durumunda yüz elli bin Türk lirası, idari para cezası uygular. (2) İkinci bölüm uyarınca kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticilerin sözleşmelerinde yer alan ceza koşulu veya uyarma, geçici faaliyet durdurma gibi koşulların uygulanması bu maddede yer alan idari para cezalarının uygulanmasına engel olmaz. (3) Bu madde uyarınca idari para cezası uygulanmasına neden olan ihlalin bir yıl içerisinde tekrarlanması halinde her tekrar için idari para cezası artırımlı olarak uygulanır. Ancak her halükârda uygulanan idari para cezası Kanunla belirlenen üst limiti geçemez. Bir yıl, ilk idari para cezasının uygulandığı tarihten itibaren hesaplanır. (4) Bu Yönetmelik ile düzenlenen idari yaptırımlar İdare veya liman başkanlığınca verilir. (5) Bu madde kapsamında belirtilen meblağlar her yıl bir önceki yıla ilişkin olarak 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesinin (B) fıkrası uyarınca tespit ve ilan olunan yeniden değerleme oranında, takvim yılı başından geçerli olmak üzere artırılır. Yetkilerin iptali MADDE 27- (1) İkinci bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticilerin sözleşmesinin feshi hakkında ilgili sözleşme hükümleri ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun ilgili hükümleri uygulanır. (2) Üçüncü bölüm hükümleri uyarınca kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenlerin hizmet izin belgesi; a) Talep etmesi, b) Liman tesisi işletmecisinin veya hizmet alınan kuruluşun iflas etmesi, c) Liman tesisi işletme hakkının devredilmesi, liman tesisi işletme süresinin sona ermesi ve yenilenmemesi veya süresinden önce liman işletme hakkının feshedilmesi, ç) 20 nci maddenin dördüncü fıkrası uyarınca verilen süre içerisinde gerekli şartların yerine getirilmemesi, 21 inci madde uyarınca İdareye verilen taahhütnamede yer alan asgari gerekliliklerin kaybedilmesi ve verilen süre içinde tamamlanmaması veya aynı maddenin üçüncü fıkrası uyarınca yeni taahhütnamenin imzalanmaması yahut süresi içinde yeni taahhütname şartlarının yerine getirilmemesi, d) 23 üncü maddenin ikinci fıkrası uyarınca verilen süre içerisinde gerekli şartların sağlanmaması, e) Hizmet izni verilmesini müteakip, hizmetlerin gerektiği şekilde yürütülmediğinin tespiti halinde yazılı ihtarda bulunulmasına rağmen verilen sürenin sonunda hizmette aksaklığın devam ettiğinin tespit edilmesi, hallerinde iptal edilir. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Görevlendirme
MADDE 28- (1) Herhangi bir bölgesel hizmet sahasında veya liman tesisinde, kılavuzluk veya römorkörcülük hizmetlerinin yürütülmesine yönelik talep olmaması veya sunulan hizmetin süresinden önce herhangi bir nedenle sona ermesi veya iptal edilmesi yahut mücbir sebep durumunun gerçekleşmesi halinde; İdare bizzat veya ihale ile hizmet alımı yöntemiyle bu hizmeti verebileceği gibi geçici olarak yeterli hizmet verebilecek şartları haiz mevcut kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren gerçek veya tüzel kişileri, kamu yararı amacıyla sınırlı olmak üzere, kapasite ve coğrafi yakınlık gibi hususları gözeterek makul bir süre için görevlendirebilir. (2) Kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenlerin 18 inci maddenin ikinci fıkrası, 23 üncü maddenin ikinci ve üçüncü fıkraları veya 24 üncü maddenin altıncı fıkrasında belirtilen nedenlerle yahut diğer bir nedenle geçici olarak hizmet verememesi/vermemesi halinde hizmetlerin aksamaması için görevlendirme dahil olmak üzere İdare her türlü önlemi alabilir veya geçici düzenleme yapabilir. Etap seyri MADDE 29- (1) Körfez, koy, boğaz ve kanal gibi deniz trafiğinin yoğun olduğu dar ve riskli deniz alanlarında, seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliğini artırmaya yönelik olarak İdare kılavuz kaptan ile etap seyri uygulaması belirleyebilir. (2) Etap seyri hizmeti, geminin yanaşacağı/kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından, iki nokta arasında yapılacak kılavuzlu seyir ile demir atma hizmetleri geminin kalkış yaptığı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından verilir. Demir alma hizmeti ise geminin demirden kalkıp yanaşacağı liman tesisinin bulunduğu bölgede hizmet veren kılavuzluk hizmetlerinin işleticisi tarafından verilir. (3) İzmit Körfezinde etap seyri uygulanır. Palamar hizmetleri MADDE 30- (1) Palamar hizmetleri, römorkörcülük hizmetlerinin mütemmim cüzü bir hizmet olarak farklı bir düzenleme veya kazanılmış bir hak bulunmaması halinde römorkörcülük hizmeti verenler tarafından verilir. Ancak bölgesel hizmet sahaları dışında kalan deniz alanlarındaki liman tesislerinde sadece palamar hizmeti verilmesine ilişkin talep olması durumunda, o tesisin koşulları göz önünde bulundurularak İdarece farklı düzenlemeler yapılabilir. 4046 sayılı Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisi işleticilerinin sözleşmelerinde hüküm bulunması ve mevzuatta belirlenen koşulları sağlamaları şartıyla işletme hakkı devir sözleşmeleri kapsamında kendilerine devredilen hakları saklıdır. Barınma MADDE 31- (1) Bir bölgesel hizmet sahasında kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti veren işleticinin hizmeti gereği bünyesinde bulunan deniz vasıtaları ve bunların personeline yönelik olarak, yetkili olduğu bölgesel hizmet sahasındaki liman, iskele, dolfen, şamandıra gibi liman tesislerinin bağlama, barınma, su ve elektrik ikmal imkânları ve diğer hizmetlerinden, İdarenin belirlediği koşullar çerçevesinde ve süre zarfında olması kaydıyla, liman tesisinin uygun göreceği şekilde ve yürürlükteki resmi tarifeler kapsamında yararlanabilir. İdare gerekli gördüğü hallerde bu uygulamaya yönelik resen düzenleme yapabilir. Ödemelerin takibi MADDE 32- (1) 24 üncü maddenin on ikinci fıkrası uyarınca ödenmesi gereken payın tam ve doğru olarak ödenip ödenmediği, Döner Sermaye İşletmesi Daire Başkanlığı tarafından aylık olarak takip edilir; Bakanlık, gerekli gördüğü durumlarda, Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilileri tarafından da denetim yapılmasını talep edebilir. Yürürlükten kaldırılan yönetmelik MADDE 33- (1) 8/1/2020 tarihli ve 31002 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş hükümleri GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 19 uncu madde kapsamında hizmet veren liman tesis işletmecileri, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesini müteakip altı ay içinde hizmet izin belgesi almak için İdareye başvuru yapar.
(2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce bölgesel hizmet sahalarında yetkilendirilmiş veya görevlendirilmiş hizmet izin sahipleri, yetkilendirildikleri veya görevlendirildikleri şartları korumak kaydıyla bu Yönetmelikte belirtilen ihalelerin sonuçlanması ve işletici tarafından hizmete başlanmasına kadar hizmet vermeye devam edebilir. (3) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler hizmetleri sona erene kadar 618 sayılı Kanun hükümleri uyarınca belirlenen payları kesintisiz olarak ödemeye devam ederler. (4) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte kılavuzluk ve/veya römorkörcülük hizmeti verenler, bu madde uyarınca hizmet verdiği süre boyunca bu Yönetmeliğin yasaklar, yükümlülükler, denetim, idari para cezaları ve yetkilerin iptali hükümlerine tabidir. 24 üncü maddenin onuncu fıkrasına aykırı hareket edenlerin yetkileri doğrudan iptal edilir ve 28 inci madde uygulanır. Yürürlük MADDE 34- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 35- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür. Ekleri için tıklayınız
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı
Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.