Yönetmelikler - Sayı: 42320

Yonetmelik Yönetmelikler 42320 05 Mart 2025
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (87)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55 inci, 56 ncı ve 57 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55 inci, 56 ncı ve 57 nci
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını, b) Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde öden
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını, b) Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde öden
Bent
a)
Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını,
Bent
b)
Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde öden
Madde
MADDE 4
(1) İç kontrolün amaçları; a) Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili,
Fikra
(1)
İç kontrolün amaçları; a) Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili,
Bent
a)
Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili,
Madde
MADDE 5
(1) Kamu idareleri, Bakanlık tarafından belirlenen standart, düzenleme ve yöntemlere uygun olarak; a) Faaliyetlerin; görev, yetki ve sorumlulukların belirlendiği uygun bir kurumsal yapı içerisinde, et...
Fikra
(1)
Kamu idareleri, Bakanlık tarafından belirlenen standart, düzenleme ve yöntemlere uygun olarak; a) Faaliyetlerin; görev, yetki ve sorumlulukların belirlendiği uygun bir kurumsal yapı içerisinde, etik d...
Bent
a)
Faaliyetlerin; görev, yetki ve sorumlulukların belirlendiği uygun bir kurumsal yapı içerisinde, etik değerleri benimsemiş, yeterli ve yetkin personel tarafından yürütülmesini,
Bent
b)
Amaç ve hedefler ile bunların gerç
Madde
MADDE 6
(1) İç kontrolün temel ilkeleri şunlardır: a) İç kontrol faaliyetleri, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür. b) İç kontrol faaliyet, düzenleme ve uygulamalarında öncelikle riskli alanlar dikkate...
Fikra
(1)
İç kontrolün temel ilkeleri şunlardır: a) İç kontrol faaliyetleri, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür. b) İç kontrol faaliyet, düzenleme ve uygulamalarında öncelikle riskli alanlar dikkate alı...
Bent
a)
İç kontrol faaliyetleri, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür.
Bent
b)
İç kontrol faaliyet, düzenleme ve uygulamalarında öncelikle riskli alanlar dikkate alınır.
Bent
c)
İç kontrol sisteminin oluşturulmasında ve uygulanmasında, idarelerin kurumsal kapasiteleri, yerine getirm
Madde
MADDE 7
(1) İç kontrolün bileşenleri şunlardır: a) Kontrol ortamı: Faaliyetler; görev, yetki ve sorumlulukların açık bir ş
Fikra
(1)
İç kontrolün bileşenleri şunlardır: a) Kontrol ortamı: Faaliyetler; görev, yetki ve sorumlulukların açık bir ş
Bent
a)
Kontrol ortamı: Faaliyetler; görev, yetki ve sorumlulukların açık bir ş
Madde
MADDE 8
(1) İç kontrole ilişkin standart ve yöntemler Bakanlık tarafından belirlenir, geliştirilir ve uyumlaştırılır. Bu çerçevede Bakanlık; a) Kamu İç Kontrol Standartlarını belirler ve bu standartlara uyulu...
Fikra
(1)
İç kontrole ilişkin standart ve yöntemler Bakanlık tarafından belirlenir, geliştirilir ve uyumlaştırılır. Bu çerçevede Bakanlık; a) Kamu İç Kontrol Standartlarını belirler ve bu standartlara uyulup uy...
Bent
a)
Kamu İç Kontrol Standartlarını belirler ve bu standartlara uyulup uyulmadığını izler.
Bent
b)
Ön malî kontrole ilişkin standart ve yöntemler ile ön malî kontrole tabi malî karar ve işlemleri ve bunların kontrol usul ve esaslarını belirler.
Bent
c)
Harcama yetkililerine ilişkin düzenlemeleri hazırlar, harcama yetkilisinin belirlenmesine ilişkin konularda tereddütleri giderir.
Bent
ç)
İç kontrol alanında idareler arasında koordinasyonu sağlar ve idarelere rehberlik hizmeti verir.
Bent
d)
İç kontrole ve ön malî kontrole ilişkin genel ve özel nitelikli düzenlemelerde idarelerle işbirliği yapar, çalışma toplantıları düzenler.
Bent
e)
İç kontrol ve ön malî kontrol düzenleme ve uygulamaları hakkında idarelerden rapor ve bilgi alarak sistemlerin işleyişini izler, belirlenen yöntem ve standartlara uygunluğu açısından değerlendirir, ku...
Bent
f)
İdarelerin malî hizmetler birimlerinin çalışma usul ve esaslarını belirler.
Bent
g)
Kamu idarelerinin malî hizmetler birim yöneticilerine, diğer yönetici ve malî hizmetler uzmanlarına yönelik düzenli yıllık bilgilendirme ve değerlendirme toplantıları ile seminer, sempozyum, panel ve ...
Bent
ğ)
İç kontrol ile malî yönetim ve kontrol sistemine ilişkin olarak eğitim programları hazırlar.
Bent
h)
Ulusal ve uluslararası iyi uygulama örn
Madde
MADDE 9
(1) Kamu İç Kontrol Standartları, tüm idarelerde tutarlı, kapsamlı ve standart bir iç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesini amaçlar. (2) İdare...
Fikra
(1)
Kamu İç Kontrol Standartları, tüm idarelerde tutarlı, kapsamlı ve standart bir iç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesini amaçlar.
Fikra
(2)
İdareler, malî ve malî olmayan tüm işlemlerinde Kamu İç Kontrol Standartlarına uymakla ve bu standartların gereğini yerine getirm
Madde
MADDE 10
(1) Üst yöneticiler, harcama yetkilileri ve diğer yöneticiler, mesl
Fikra
(1)
Üst yöneticiler, harcama yetkilileri ve diğer yöneticiler, mesl
Madde
MADDE 11
(1) Üst yönetici, idarede iç kontrol sisteminin oluşturulmasını sağlar, işleyişi izler ve ger
Fikra
(1)
Üst yönetici, idarede iç kontrol sisteminin oluşturulmasını sağlar, işleyişi izler ve ger
Madde
MADDE 12
(1) Harcama yetkilisi, birimind
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi, birimind
Madde
MADDE 13
(1) İdarenin hiyerarşik kademelerinde yer alan diğer yöneticiler ve personel, görev ve yetki alanları çerçevesinde, iç kontrol sisteminin ger
Fikra
(1)
İdarenin hiyerarşik kademelerinde yer alan diğer yöneticiler ve personel, görev ve yetki alanları çerçevesinde, iç kontrol sisteminin ger
Madde
MADDE 14
(1) Malî hizmetler birim yöneticisi; harcama birimlerinde iç kontrol sisteminin oluşturulmasını ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarını yönlendirir, koordine eder, eğitim ve rehberlik hiz...
Fikra
(1)
Malî hizmetler birim yöneticisi; harcama birimlerinde iç kontrol sisteminin oluşturulmasını ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarını yönlendirir, koordine eder, eğitim ve rehberlik hizmeti...
Fikra
(2)
Malî hizmetler birim yöneticisi, her yıl bu Yönetmeliğin
Madde
MADDE 15
(1) Muhasebe yetkilisi, muhasebe kayıtlarının usulüne ve standartlara uygun, saydam ve erişilebilir ş
Fikra
(1)
Muhasebe yetkilisi, muhasebe kayıtlarının usulüne ve standartlara uygun, saydam ve erişilebilir ş
Madde
MADDE 16
(1) İç denetçiler, iç kontrol sistemini Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında denetlem
Fikra
(1)
İç denetçiler, iç kontrol sistemini Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında denetlem
Madde
MADDE 17
(1) İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu, iç kontrol sisteminin ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarının izlenmesinden, yönlendirilmesinden ve üst yöneticiye raporlanmasından sorumludu...
Fikra
(1)
İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu, iç kontrol sisteminin ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarının izlenmesinden, yönlendirilmesinden ve üst yöneticiye raporlanmasından sorumludur. K...
Fikra
(2)
Kurulun s
Madde
MADDE 18
(1) İdarelerde Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları; harcama birimlerinin sorumluluğunda, üst yöneticinin liderliği ve gözetiminde, malî hizmetler biriminin t
Fikra
(1)
İdarelerde Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları; harcama birimlerinin sorumluluğunda, üst yöneticinin liderliği ve gözetiminde, malî hizmetler biriminin t
Madde
MADDE 19
(1) Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Madde
MADDE 20
(1) Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Madde
MADDE 21
(1) Malî hizmetler birimi, idare Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planına dâhil edilm
Fikra
(1)
Malî hizmetler birimi, idare Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planına dâhil edilm
Madde
MADDE 22
(1) Harcama yetkilisi; birimind
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi; birimind
Madde
MADDE 23
(1) İdarelerin Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları ve uyum düzeyi; Kanun, bu Yönetmelik, Kamu İç Kontrol Standartları ve ilgili diğer düzenlemeler çerçevesinde Bakanlık tarafından izlenir ...
Fikra
(1)
İdarelerin Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları ve uyum düzeyi; Kanun, bu Yönetmelik, Kamu İç Kontrol Standartları ve ilgili diğer düzenlemeler çerçevesinde Bakanlık tarafından izlenir ve d...
Madde
MADDE 24
(1) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer düzenlemelere uygun olarak idarelerin üst yöneticileri tarafından onaylanarak yürürlüğe konulan düzenlemeler, üst yöneticinin onayını izleyen on iş günü içinde Bakanl...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik ve ilgili diğer düzenlemelere uygun olarak idarelerin üst yöneticileri tarafından onaylanarak yürürlüğe konulan düzenlemeler, üst yöneticinin onayını izleyen on iş günü içinde Bakanlığa ...
Madde
MADDE 25
(1) Bakanlık, Kanun ve bu Yönetmelik çerçevesinde, iç kontrole ilişkin yöntem ve standartlar konusunda koordinasyonu sağlamaya, ger
Fikra
(1)
Bakanlık, Kanun ve bu Yönetmelik çerçevesinde, iç kontrole ilişkin yöntem ve standartlar konusunda koordinasyonu sağlamaya, ger
Madde
MADDE 26
(1) Bakanlık, bu Yönetmeliğin uygulanmasında ortaya çıkabilec
Fikra
(1)
Bakanlık, bu Yönetmeliğin uygulanmasında ortaya çıkabilec
Madde
MADDE 27
(1) Bu Yönetmelik kapsamında yer alan iş ve işlemler, el
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik kapsamında yer alan iş ve işlemler, el
Madde
MADDE 28
(1) 31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Fikra
(1)
31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Madde
MADDE 1
(1) Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenec
Fikra
(1)
Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenec
Madde
MADDE 29
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 30
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenecek en az üç harcama biriminde ...
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan usul ve esaslar MADDE 28- (1) 31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar yürürlükten kaldırılmı...
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 30- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (87 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55 inci, 56 ncı ve 57 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 55 inci, 56 ncı ve 57 nci
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını, b) Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde öden
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını, b) Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde öden
Bent
a)
Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını,
Bent
b)
Harcama birimi: Kamu idaresi bütçesinde öden
Madde
MADDE 4
(1) İç kontrolün amaçları; a) Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili,
Fikra
(1)
İç kontrolün amaçları; a) Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili,
Bent
a)
Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili,
Madde
MADDE 5
(1) Kamu idareleri, Bakanlık tarafından belirlenen standart, düzenleme ve yöntemlere uygun olarak; a) Faaliyetlerin; görev, yetki ve sorumlulukların belirlendiği uygun bir kurumsal yapı içerisinde, etik değerleri benimsemiş, yeterli ve yetkin personel tarafından yürütülmesini, b) Amaç ve hedefler ile bunların gerç
Fikra
(1)
Kamu idareleri, Bakanlık tarafından belirlenen standart, düzenleme ve yöntemlere uygun olarak; a) Faaliyetlerin; görev, yetki ve sorumlulukların belirlendiği uygun bir kurumsal yapı içerisinde, etik değerleri benimsemiş, yeterli ve yetkin personel tarafından yürütülmesini, b) Amaç ve hedefler ile bunların gerç
Bent
a)
Faaliyetlerin; görev, yetki ve sorumlulukların belirlendiği uygun bir kurumsal yapı içerisinde, etik değerleri benimsemiş, yeterli ve yetkin personel tarafından yürütülmesini,
Bent
b)
Amaç ve hedefler ile bunların gerç
Madde
MADDE 6
(1) İç kontrolün temel ilkeleri şunlardır: a) İç kontrol faaliyetleri, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür. b) İç kontrol faaliyet, düzenleme ve uygulamalarında öncelikle riskli alanlar dikkate alınır. c) İç kontrol sisteminin oluşturulmasında ve uygulanmasında, idarelerin kurumsal kapasiteleri, yerine getirm
Fikra
(1)
İç kontrolün temel ilkeleri şunlardır: a) İç kontrol faaliyetleri, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür. b) İç kontrol faaliyet, düzenleme ve uygulamalarında öncelikle riskli alanlar dikkate alınır. c) İç kontrol sisteminin oluşturulmasında ve uygulanmasında, idarelerin kurumsal kapasiteleri, yerine getirm
Bent
a)
İç kontrol faaliyetleri, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür.
Bent
b)
İç kontrol faaliyet, düzenleme ve uygulamalarında öncelikle riskli alanlar dikkate alınır.
Bent
c)
İç kontrol sisteminin oluşturulmasında ve uygulanmasında, idarelerin kurumsal kapasiteleri, yerine getirm
Madde
MADDE 7
(1) İç kontrolün bileşenleri şunlardır: a) Kontrol ortamı: Faaliyetler; görev, yetki ve sorumlulukların açık bir ş
Fikra
(1)
İç kontrolün bileşenleri şunlardır: a) Kontrol ortamı: Faaliyetler; görev, yetki ve sorumlulukların açık bir ş
Bent
a)
Kontrol ortamı: Faaliyetler; görev, yetki ve sorumlulukların açık bir ş
Madde
MADDE 8
(1) İç kontrole ilişkin standart ve yöntemler Bakanlık tarafından belirlenir, geliştirilir ve uyumlaştırılır. Bu çerçevede Bakanlık; a) Kamu İç Kontrol Standartlarını belirler ve bu standartlara uyulup uyulmadığını izler. b) Ön malî kontrole ilişkin standart ve yöntemler ile ön malî kontrole tabi malî karar ve işlemleri ve bunların kontrol usul ve esaslarını belirler. c) Harcama yetkililerine ilişkin düzenlemeleri hazırlar, harcama yetkilisinin belirlenmesine ilişkin konularda tereddütleri giderir. ç) İç kontrol alanında idareler arasında koordinasyonu sağlar ve idarelere rehberlik hizmeti verir. d) İç kontrole ve ön malî kontrole ilişkin genel ve özel nitelikli düzenlemelerde idarelerle işbirliği yapar, çalışma toplantıları düzenler. e) İç kontrol ve ön malî kontrol düzenleme ve uygulamaları hakkında idarelerden rapor ve bilgi alarak sistemlerin işleyişini izler, belirlenen yöntem ve standartlara uygunluğu açısından değerlendirir, kurumsal ve konsolide raporlar düzenler. f) İdarelerin malî hizmetler birimlerinin çalışma usul ve esaslarını belirler. g) Kamu idarelerinin malî hizmetler birim yöneticilerine, diğer yönetici ve malî hizmetler uzmanlarına yönelik düzenli yıllık bilgilendirme ve değerlendirme toplantıları ile seminer, sempozyum, panel ve benzeri etkinlik ve faaliyetleri düzenler. ğ) İç kontrol ile malî yönetim ve kontrol sistemine ilişkin olarak eğitim programları hazırlar. h) Ulusal ve uluslararası iyi uygulama örn
Fikra
(1)
İç kontrole ilişkin standart ve yöntemler Bakanlık tarafından belirlenir, geliştirilir ve uyumlaştırılır. Bu çerçevede Bakanlık; a) Kamu İç Kontrol Standartlarını belirler ve bu standartlara uyulup uyulmadığını izler. b) Ön malî kontrole ilişkin standart ve yöntemler ile ön malî kontrole tabi malî karar ve işlemleri ve bunların kontrol usul ve esaslarını belirler. c) Harcama yetkililerine ilişkin düzenlemeleri hazırlar, harcama yetkilisinin belirlenmesine ilişkin konularda tereddütleri giderir. ç) İç kontrol alanında idareler arasında koordinasyonu sağlar ve idarelere rehberlik hizmeti verir. d) İç kontrole ve ön malî kontrole ilişkin genel ve özel nitelikli düzenlemelerde idarelerle işbirliği yapar, çalışma toplantıları düzenler. e) İç kontrol ve ön malî kontrol düzenleme ve uygulamaları hakkında idarelerden rapor ve bilgi alarak sistemlerin işleyişini izler, belirlenen yöntem ve standartlara uygunluğu açısından değerlendirir, kurumsal ve konsolide raporlar düzenler. f) İdarelerin malî hizmetler birimlerinin çalışma usul ve esaslarını belirler. g) Kamu idarelerinin malî hizmetler birim yöneticilerine, diğer yönetici ve malî hizmetler uzmanlarına yönelik düzenli yıllık bilgilendirme ve değerlendirme toplantıları ile seminer, sempozyum, panel ve benzeri etkinlik ve faaliyetleri düzenler. ğ) İç kontrol ile malî yönetim ve kontrol sistemine ilişkin olarak eğitim programları hazırlar. h) Ulusal ve uluslararası iyi uygulama örn
Bent
a)
Kamu İç Kontrol Standartlarını belirler ve bu standartlara uyulup uyulmadığını izler.
Bent
b)
Ön malî kontrole ilişkin standart ve yöntemler ile ön malî kontrole tabi malî karar ve işlemleri ve bunların kontrol usul ve esaslarını belirler.
Bent
c)
Harcama yetkililerine ilişkin düzenlemeleri hazırlar, harcama yetkilisinin belirlenmesine ilişkin konularda tereddütleri giderir.
Bent
ç)
İç kontrol alanında idareler arasında koordinasyonu sağlar ve idarelere rehberlik hizmeti verir.
Bent
d)
İç kontrole ve ön malî kontrole ilişkin genel ve özel nitelikli düzenlemelerde idarelerle işbirliği yapar, çalışma toplantıları düzenler.
Bent
e)
İç kontrol ve ön malî kontrol düzenleme ve uygulamaları hakkında idarelerden rapor ve bilgi alarak sistemlerin işleyişini izler, belirlenen yöntem ve standartlara uygunluğu açısından değerlendirir, kurumsal ve konsolide raporlar düzenler.
Bent
f)
İdarelerin malî hizmetler birimlerinin çalışma usul ve esaslarını belirler.
Bent
g)
Kamu idarelerinin malî hizmetler birim yöneticilerine, diğer yönetici ve malî hizmetler uzmanlarına yönelik düzenli yıllık bilgilendirme ve değerlendirme toplantıları ile seminer, sempozyum, panel ve benzeri etkinlik ve faaliyetleri düzenler.
Bent
ğ)
İç kontrol ile malî yönetim ve kontrol sistemine ilişkin olarak eğitim programları hazırlar.
Bent
h)
Ulusal ve uluslararası iyi uygulama örn
Madde
MADDE 9
(1) Kamu İç Kontrol Standartları, tüm idarelerde tutarlı, kapsamlı ve standart bir iç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesini amaçlar. (2) İdareler, malî ve malî olmayan tüm işlemlerinde Kamu İç Kontrol Standartlarına uymakla ve bu standartların gereğini yerine getirm
Fikra
(1)
Kamu İç Kontrol Standartları, tüm idarelerde tutarlı, kapsamlı ve standart bir iç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesini amaçlar.
Fikra
(2)
İdareler, malî ve malî olmayan tüm işlemlerinde Kamu İç Kontrol Standartlarına uymakla ve bu standartların gereğini yerine getirm
Madde
MADDE 10
(1) Üst yöneticiler, harcama yetkilileri ve diğer yöneticiler, mesl
Fikra
(1)
Üst yöneticiler, harcama yetkilileri ve diğer yöneticiler, mesl
Madde
MADDE 11
(1) Üst yönetici, idarede iç kontrol sisteminin oluşturulmasını sağlar, işleyişi izler ve ger
Fikra
(1)
Üst yönetici, idarede iç kontrol sisteminin oluşturulmasını sağlar, işleyişi izler ve ger
Madde
MADDE 12
(1) Harcama yetkilisi, birimind
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi, birimind
Madde
MADDE 13
(1) İdarenin hiyerarşik kademelerinde yer alan diğer yöneticiler ve personel, görev ve yetki alanları çerçevesinde, iç kontrol sisteminin ger
Fikra
(1)
İdarenin hiyerarşik kademelerinde yer alan diğer yöneticiler ve personel, görev ve yetki alanları çerçevesinde, iç kontrol sisteminin ger
Madde
MADDE 14
(1) Malî hizmetler birim yöneticisi; harcama birimlerinde iç kontrol sisteminin oluşturulmasını ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarını yönlendirir, koordine eder, eğitim ve rehberlik hizmeti verir, uygulama sonuçlarını izler, değerlendirir, üst yöneticiye raporlar ve ön malî kontrol faaliyetini yürütür. (2) Malî hizmetler birim yöneticisi, her yıl bu Yönetmeliğin
Fikra
(1)
Malî hizmetler birim yöneticisi; harcama birimlerinde iç kontrol sisteminin oluşturulmasını ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarını yönlendirir, koordine eder, eğitim ve rehberlik hizmeti verir, uygulama sonuçlarını izler, değerlendirir, üst yöneticiye raporlar ve ön malî kontrol faaliyetini yürütür.
Fikra
(2)
Malî hizmetler birim yöneticisi, her yıl bu Yönetmeliğin
Madde
MADDE 15
(1) Muhasebe yetkilisi, muhasebe kayıtlarının usulüne ve standartlara uygun, saydam ve erişilebilir ş
Fikra
(1)
Muhasebe yetkilisi, muhasebe kayıtlarının usulüne ve standartlara uygun, saydam ve erişilebilir ş
Madde
MADDE 16
(1) İç denetçiler, iç kontrol sistemini Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında denetlem
Fikra
(1)
İç denetçiler, iç kontrol sistemini Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında denetlem
Madde
MADDE 17
(1) İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu, iç kontrol sisteminin ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarının izlenmesinden, yönlendirilmesinden ve üst yöneticiye raporlanmasından sorumludur. Kurul, yılda en az iki kez olmak üzere toplanır. (2) Kurulun s
Fikra
(1)
İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu, iç kontrol sisteminin ve Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarının izlenmesinden, yönlendirilmesinden ve üst yöneticiye raporlanmasından sorumludur. Kurul, yılda en az iki kez olmak üzere toplanır.
Fikra
(2)
Kurulun s
Madde
MADDE 18
(1) İdarelerde Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları; harcama birimlerinin sorumluluğunda, üst yöneticinin liderliği ve gözetiminde, malî hizmetler biriminin t
Fikra
(1)
İdarelerde Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları; harcama birimlerinin sorumluluğunda, üst yöneticinin liderliği ve gözetiminde, malî hizmetler biriminin t
Madde
MADDE 19
(1) Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Madde
MADDE 20
(1) Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi, iç kontrol ve risk koordinatörü olarak görevlendireceği bir yardımcısının, yardımcısı yoksa hiyerarşik olarak kendisine en yakın kademed
Madde
MADDE 21
(1) Malî hizmetler birimi, idare Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planına dâhil edilm
Fikra
(1)
Malî hizmetler birimi, idare Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planına dâhil edilm
Madde
MADDE 22
(1) Harcama yetkilisi; birimind
Fikra
(1)
Harcama yetkilisi; birimind
Madde
MADDE 23
(1) İdarelerin Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları ve uyum düzeyi; Kanun, bu Yönetmelik, Kamu İç Kontrol Standartları ve ilgili diğer düzenlemeler çerçevesinde Bakanlık tarafından izlenir ve değerlendirilir. Bakanlık tarafından yapılacak izleme ve değerlendirme çalışmaları; idarelerce hazırlanan iç kontrole ilişkin dokümanlar ve diğer bilgi kaynakları üzerinden düzenli izleme ile belirli bir plan çerçevesinde yerinde izleme ve değerlendirme yapmak suretiyle gerç
Fikra
(1)
İdarelerin Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmaları ve uyum düzeyi; Kanun, bu Yönetmelik, Kamu İç Kontrol Standartları ve ilgili diğer düzenlemeler çerçevesinde Bakanlık tarafından izlenir ve değerlendirilir. Bakanlık tarafından yapılacak izleme ve değerlendirme çalışmaları; idarelerce hazırlanan iç kontrole ilişkin dokümanlar ve diğer bilgi kaynakları üzerinden düzenli izleme ile belirli bir plan çerçevesinde yerinde izleme ve değerlendirme yapmak suretiyle gerç
Madde
MADDE 24
(1) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer düzenlemelere uygun olarak idarelerin üst yöneticileri tarafından onaylanarak yürürlüğe konulan düzenlemeler, üst yöneticinin onayını izleyen on iş günü içinde Bakanlığa gönderilir. Düzenleme ve koordinasyon görevi
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik ve ilgili diğer düzenlemelere uygun olarak idarelerin üst yöneticileri tarafından onaylanarak yürürlüğe konulan düzenlemeler, üst yöneticinin onayını izleyen on iş günü içinde Bakanlığa gönderilir. Düzenleme ve koordinasyon görevi
Madde
MADDE 25
(1) Bakanlık, Kanun ve bu Yönetmelik çerçevesinde, iç kontrole ilişkin yöntem ve standartlar konusunda koordinasyonu sağlamaya, ger
Fikra
(1)
Bakanlık, Kanun ve bu Yönetmelik çerçevesinde, iç kontrole ilişkin yöntem ve standartlar konusunda koordinasyonu sağlamaya, ger
Madde
MADDE 26
(1) Bakanlık, bu Yönetmeliğin uygulanmasında ortaya çıkabilec
Fikra
(1)
Bakanlık, bu Yönetmeliğin uygulanmasında ortaya çıkabilec
Madde
MADDE 27
(1) Bu Yönetmelik kapsamında yer alan iş ve işlemler, el
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik kapsamında yer alan iş ve işlemler, el
Madde
MADDE 28
(1) 31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Fikra
(1)
31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Madde
MADDE 1
(1) Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenec
Fikra
(1)
Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenec
Madde
MADDE 29
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 30
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenecek en az üç harcama biriminde olmak üzere en geç 1/1/2028 tarihine kadar idarenin tüm birimlerinde hazırlanır ve yürürlüğe konulur. Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planı hazırlanıncaya kadar birimler eylemlerini, idare Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planına dâhil edilmek üzere malî hizmetler birimine göndermeye devam eder. (2) Birinci fıkra uyarınca tüm harcama birimlerinin kademeli olarak geçişine ilişkin takvim, malî hizmetler birimince hazırlanır ve üst yönetici onayı ile yürürlüğe girer. (3) Bu Yönetmeliğin 20 nci ve 21 inci
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan usul ve esaslar MADDE 28- (1) 31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar yürürlükten kaldırılmıştır. (2) Yürürlükten kaldırılan İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esasların iç kontrole ilişkin hükümlerine yapılmış olan atıflar bu Yönetmeliğe; ön malî kontrole ilişkin hükümlerine yapılmış olan atıflar ise Kamu Ön Malî Kontrol Yönetmeliğine yapılmış sayılır. Uyum süreci GEÇİCİ MADDE 1- (1) Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planları, bu Yönetmeliğin yayımlanmasını takip eden yılın başından itibaren kademeli olarak her yıl idarece belirlenecek en az üç harcama biriminde olmak üzere en geç 1/1/2028 tarihine kadar idarenin tüm birimlerinde hazırlanır ve yürürlüğe konulur. Birim Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planı hazırlanıncaya kadar birimler eylemlerini, idare Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum eylem planına dâhil edilmek üzere malî hizmetler birimine göndermeye devam eder. (2) Birinci fıkra uyarınca tüm harcama birimlerinin kademeli olarak geçişine ilişkin takvim, malî hizmetler birimince hazırlanır ve üst yönetici onayı ile yürürlüğe girer. (3) Bu Yönetmeliğin 20 nci ve 21 inci maddelerinde geçen risk kontrol eylem planlarının hazırlanması çalışmalarına en geç 1/1/2026 tarihi itibarıyla başlanır. Yürürlük MADDE 29- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 30- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.