Yönetmelikler - Sayı: 42346
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (60)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) kapsamında kırsal kalkınma programının hazırlanması, hazırlanan kırsal kalkınma programı ile ilgili uygulamaların etkin, ver...
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) kapsamında kırsal kalkınma programının hazırlanması, hazırlanan kırsal kalkınma programı ile ilgili uygulamaların etkin, verimli...
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik; 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili, Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 497 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili, Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 497 nci
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte yer alan; a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını, b) Bağımsız değerlendirici: Program uygulamalarının ve etkilerinin obj
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer alan; a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını, b) Bağımsız değerlendirici: Program uygulamalarının ve etkilerinin obj
Bent
a)
Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
Bent
b)
Bağımsız değerlendirici: Program uygulamalarının ve etkilerinin obj
Madde
MADDE 4
(1) IPARD Yönetim Otoritesi Tarım Reformu Genel Müdürlüğüdür. IPARD Yönetim Otoritesinin Program kapsamındaki görevleri, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü bünyesinde görevlendirilen Avrupa Birliği Yapısal...
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi Tarım Reformu Genel Müdürlüğüdür. IPARD Yönetim Otoritesinin Program kapsamındaki görevleri, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü bünyesinde görevlendirilen Avrupa Birliği Yapısal Uyu...
Madde
MADDE 5
(1) IPARD Yönetim Otoritesi, Programın mali yönetim prensibine uygun olarak hazırlanmasından, yönetilmesinden ve uygulamaların izlenmesinden sorumludur. Bu amaçla IPARD Yönetim Otoritesi; a) TKDK ile ...
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi, Programın mali yönetim prensibine uygun olarak hazırlanmasından, yönetilmesinden ve uygulamaların izlenmesinden sorumludur. Bu amaçla IPARD Yönetim Otoritesi; a) TKDK ile muta...
Bent
a)
TKDK ile mutabık kalınarak uygulanacak tedbirleri seçer, seçilen tedbirlere göre programı hazırlar ve uygulamalar sonucunda ihtiyaç duyulan Program değişikliklerine ilişkin çalışmaları yürütür.
Bent
b)
Program uygulamalarının Programın kriterlerine uygun olarak gerç
Madde
MADDE 6
(1) Program; IPARD Yönetim Otoritesi tarafından, Avrupa Birliğinin katılım öncesi kırsal kalkınmaya yönelik olarak sağladığı kaynaklarının kalkınma plan ve programları ile ulusal stratejiler doğrultus...
Fikra
(1)
Program; IPARD Yönetim Otoritesi tarafından, Avrupa Birliğinin katılım öncesi kırsal kalkınmaya yönelik olarak sağladığı kaynaklarının kalkınma plan ve programları ile ulusal stratejiler doğrultusunda...
Madde
MADDE 7
(1) Başvuru çağrı ilanına çıkılmadan önce, çağrının ilan tarihi, bütçesi ve hangi tedbirlerden çıkılacağına; IPARD Yönetim Otoritesinin ya da TKDK’nin t
Fikra
(1)
Başvuru çağrı ilanına çıkılmadan önce, çağrının ilan tarihi, bütçesi ve hangi tedbirlerden çıkılacağına; IPARD Yönetim Otoritesinin ya da TKDK’nin t
Madde
MADDE 8
(1) Programın uygulanmasının etkinliği, etkililiği ve kalitesi, Programda öngörülen hedefler ve göstergeler doğrultusunda izlenir. (2) Programın uygulanmasına yönelik mali ve istatistiki bilgiler ile ...
Fikra
(1)
Programın uygulanmasının etkinliği, etkililiği ve kalitesi, Programda öngörülen hedefler ve göstergeler doğrultusunda izlenir.
Fikra
(2)
Programın uygulanmasına yönelik mali ve istatistiki bilgiler ile izleme verileri ve diğer ger
Madde
MADDE 9
(1) Program uygulamalarının değerlendirilmesi, Programın amaç ve hedeflerine bağlı olarak, Komisyon ile işbirliği halinde belirlenen izleme ve değerlendirme kriterleri ve göstergeleri çerçevesinde IPA...
Fikra
(1)
Program uygulamalarının değerlendirilmesi, Programın amaç ve hedeflerine bağlı olarak, Komisyon ile işbirliği halinde belirlenen izleme ve değerlendirme kriterleri ve göstergeleri çerçevesinde IPARD Y...
Madde
MADDE 10
(1) Yıllık uygulama raporu, Programın uygulanmasına ilişkin faaliyetleri içerir ve TKDK ile istişare ediler
Fikra
(1)
Yıllık uygulama raporu, Programın uygulanmasına ilişkin faaliyetleri içerir ve TKDK ile istişare ediler
Madde
MADDE 11
(1) IPARD Yönetim Otoritesi, Program uygulamalarını izlem
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi, Program uygulamalarını izlem
Madde
MADDE 12
(1) Program hakkında bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri, IPARD Yönetim Otoritesi, TKDK ve Komisyon ile işbirliği halinde hazırlanan Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı kapsamında gerç
Fikra
(1)
Program hakkında bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri, IPARD Yönetim Otoritesi, TKDK ve Komisyon ile işbirliği halinde hazırlanan Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı kapsamında gerç
Madde
MADDE 13
(1) Programda değişiklik önerileri; a) IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi, b) İzleme ve değerlendirme sonuçları, c) Program uygulama sonuçla...
Fikra
(1)
Programda değişiklik önerileri; a) IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi, b) İzleme ve değerlendirme sonuçları, c) Program uygulama sonuçları v...
Bent
a)
IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi,
Bent
b)
İzleme ve değerlendirme sonuçları,
Bent
c)
Program uygulama sonuçları ve yıllık raporlar,
Bent
ç)
İzleme Komitesinin önerileri,
Bent
d)
IPARD Yönetim Otoritesi ve TKDK’nin önerileri,
Bent
e)
Programda uygulanması planlanan tedbirlerin geliştirilmesi,
Bent
f)
Programa yeni tedbirler ve/veya s
Madde
MADDE 14
(1) Programda yer alan t
Fikra
(1)
Programda yer alan t
Madde
MADDE 15
(1) Bu Yönetmelikte belirlenen iş ve işlemleri yerine getirm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte belirlenen iş ve işlemleri yerine getirm
Madde
MADDE 16
(1) Akreditasyon çalışmaları, Komisyon ile yapılan ikili anlaşmalarda belirlenen akreditasyon kriterleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi tarafından yürütülür. Bakanlık bu konuda ger
Fikra
(1)
Akreditasyon çalışmaları, Komisyon ile yapılan ikili anlaşmalarda belirlenen akreditasyon kriterleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi tarafından yürütülür. Bakanlık bu konuda ger
Madde
MADDE 17
(1) IPARD Yönetim Otoritesi, görev ve sorumlulukların etkin, etkili, zamanında ve verimli bir ş
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi, görev ve sorumlulukların etkin, etkili, zamanında ve verimli bir ş
Madde
MADDE 18
(1) Katılım Öncesi Yardım Aracının yönetim ve kontrol m
Fikra
(1)
Katılım Öncesi Yardım Aracının yönetim ve kontrol m
Madde
MADDE 19
(1) 8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
Fikra
(1)
8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu
Madde
MADDE 20
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 21
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan yönetmelik MADDE 19- (1) 8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik yürü...
Yurutme
YÜRÜTME
kten sorumlu olan IPARD Yönetim Otoritesinin görevleri ile çalışma usul ve esaslarını belirlem
Ek
EK-30
Haziran tarihine kadar hazırlanır. Yıllık uygulama raporları, bir önceki takvim yılını kapsar ve Programın tüm uygulama dönemini içeren kümülatif mali verileri, izleme verilerini ve bir önceki takvim ...
PDF Tam Görünüm
Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (60 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) kapsamında kırsal kalkınma programının hazırlanması, hazırlanan kırsal kalkınma programı ile ilgili uygulamaların etkin, verimli ve doğru bir ş
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) kapsamında kırsal kalkınma programının hazırlanması, hazırlanan kırsal kalkınma programı ile ilgili uygulamaların etkin, verimli ve doğru bir ş
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik; 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili, Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 497 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik; 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili, Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 497 nci
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelikte yer alan; a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını, b) Bağımsız değerlendirici: Program uygulamalarının ve etkilerinin obj
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte yer alan; a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını, b) Bağımsız değerlendirici: Program uygulamalarının ve etkilerinin obj
Bent
a)
Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
Bent
b)
Bağımsız değerlendirici: Program uygulamalarının ve etkilerinin obj
Madde
MADDE 4
(1) IPARD Yönetim Otoritesi Tarım Reformu Genel Müdürlüğüdür. IPARD Yönetim Otoritesinin Program kapsamındaki görevleri, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü bünyesinde görevlendirilen Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. IPARD Yönetim Otoritesinin görevleri
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi Tarım Reformu Genel Müdürlüğüdür. IPARD Yönetim Otoritesinin Program kapsamındaki görevleri, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü bünyesinde görevlendirilen Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. IPARD Yönetim Otoritesinin görevleri
Madde
MADDE 5
(1) IPARD Yönetim Otoritesi, Programın mali yönetim prensibine uygun olarak hazırlanmasından, yönetilmesinden ve uygulamaların izlenmesinden sorumludur. Bu amaçla IPARD Yönetim Otoritesi; a) TKDK ile mutabık kalınarak uygulanacak tedbirleri seçer, seçilen tedbirlere göre programı hazırlar ve uygulamalar sonucunda ihtiyaç duyulan Program değişikliklerine ilişkin çalışmaları yürütür. b) Program uygulamalarının Programın kriterlerine uygun olarak gerç
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi, Programın mali yönetim prensibine uygun olarak hazırlanmasından, yönetilmesinden ve uygulamaların izlenmesinden sorumludur. Bu amaçla IPARD Yönetim Otoritesi; a) TKDK ile mutabık kalınarak uygulanacak tedbirleri seçer, seçilen tedbirlere göre programı hazırlar ve uygulamalar sonucunda ihtiyaç duyulan Program değişikliklerine ilişkin çalışmaları yürütür. b) Program uygulamalarının Programın kriterlerine uygun olarak gerç
Bent
a)
TKDK ile mutabık kalınarak uygulanacak tedbirleri seçer, seçilen tedbirlere göre programı hazırlar ve uygulamalar sonucunda ihtiyaç duyulan Program değişikliklerine ilişkin çalışmaları yürütür.
Bent
b)
Program uygulamalarının Programın kriterlerine uygun olarak gerç
Madde
MADDE 6
(1) Program; IPARD Yönetim Otoritesi tarafından, Avrupa Birliğinin katılım öncesi kırsal kalkınmaya yönelik olarak sağladığı kaynaklarının kalkınma plan ve programları ile ulusal stratejiler doğrultusunda diğer iç ve dış kaynaklı kırsal kalkınma program, faaliyet ve dest
Fikra
(1)
Program; IPARD Yönetim Otoritesi tarafından, Avrupa Birliğinin katılım öncesi kırsal kalkınmaya yönelik olarak sağladığı kaynaklarının kalkınma plan ve programları ile ulusal stratejiler doğrultusunda diğer iç ve dış kaynaklı kırsal kalkınma program, faaliyet ve dest
Madde
MADDE 7
(1) Başvuru çağrı ilanına çıkılmadan önce, çağrının ilan tarihi, bütçesi ve hangi tedbirlerden çıkılacağına; IPARD Yönetim Otoritesinin ya da TKDK’nin t
Fikra
(1)
Başvuru çağrı ilanına çıkılmadan önce, çağrının ilan tarihi, bütçesi ve hangi tedbirlerden çıkılacağına; IPARD Yönetim Otoritesinin ya da TKDK’nin t
Madde
MADDE 8
(1) Programın uygulanmasının etkinliği, etkililiği ve kalitesi, Programda öngörülen hedefler ve göstergeler doğrultusunda izlenir. (2) Programın uygulanmasına yönelik mali ve istatistiki bilgiler ile izleme verileri ve diğer ger
Fikra
(1)
Programın uygulanmasının etkinliği, etkililiği ve kalitesi, Programda öngörülen hedefler ve göstergeler doğrultusunda izlenir.
Fikra
(2)
Programın uygulanmasına yönelik mali ve istatistiki bilgiler ile izleme verileri ve diğer ger
Madde
MADDE 9
(1) Program uygulamalarının değerlendirilmesi, Programın amaç ve hedeflerine bağlı olarak, Komisyon ile işbirliği halinde belirlenen izleme ve değerlendirme kriterleri ve göstergeleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi sorumluluğunda bağımsız değerlendiriciler tarafından gerç
Fikra
(1)
Program uygulamalarının değerlendirilmesi, Programın amaç ve hedeflerine bağlı olarak, Komisyon ile işbirliği halinde belirlenen izleme ve değerlendirme kriterleri ve göstergeleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi sorumluluğunda bağımsız değerlendiriciler tarafından gerç
Madde
MADDE 10
(1) Yıllık uygulama raporu, Programın uygulanmasına ilişkin faaliyetleri içerir ve TKDK ile istişare ediler
Fikra
(1)
Yıllık uygulama raporu, Programın uygulanmasına ilişkin faaliyetleri içerir ve TKDK ile istişare ediler
Madde
MADDE 11
(1) IPARD Yönetim Otoritesi, Program uygulamalarını izlem
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi, Program uygulamalarını izlem
Madde
MADDE 12
(1) Program hakkında bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri, IPARD Yönetim Otoritesi, TKDK ve Komisyon ile işbirliği halinde hazırlanan Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı kapsamında gerç
Fikra
(1)
Program hakkında bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri, IPARD Yönetim Otoritesi, TKDK ve Komisyon ile işbirliği halinde hazırlanan Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı kapsamında gerç
Madde
MADDE 13
(1) Programda değişiklik önerileri; a) IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi, b) İzleme ve değerlendirme sonuçları, c) Program uygulama sonuçları ve yıllık raporlar, ç) İzleme Komitesinin önerileri, d) IPARD Yönetim Otoritesi ve TKDK’nin önerileri, e) Programda uygulanması planlanan tedbirlerin geliştirilmesi, f) Programa yeni tedbirler ve/veya s
Fikra
(1)
Programda değişiklik önerileri; a) IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi, b) İzleme ve değerlendirme sonuçları, c) Program uygulama sonuçları ve yıllık raporlar, ç) İzleme Komitesinin önerileri, d) IPARD Yönetim Otoritesi ve TKDK’nin önerileri, e) Programda uygulanması planlanan tedbirlerin geliştirilmesi, f) Programa yeni tedbirler ve/veya s
Bent
a)
IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi,
Bent
b)
İzleme ve değerlendirme sonuçları,
Bent
c)
Program uygulama sonuçları ve yıllık raporlar,
Bent
ç)
İzleme Komitesinin önerileri,
Bent
d)
IPARD Yönetim Otoritesi ve TKDK’nin önerileri,
Bent
e)
Programda uygulanması planlanan tedbirlerin geliştirilmesi,
Bent
f)
Programa yeni tedbirler ve/veya s
Madde
MADDE 14
(1) Programda yer alan t
Fikra
(1)
Programda yer alan t
Madde
MADDE 15
(1) Bu Yönetmelikte belirlenen iş ve işlemleri yerine getirm
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte belirlenen iş ve işlemleri yerine getirm
Madde
MADDE 16
(1) Akreditasyon çalışmaları, Komisyon ile yapılan ikili anlaşmalarda belirlenen akreditasyon kriterleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi tarafından yürütülür. Bakanlık bu konuda ger
Fikra
(1)
Akreditasyon çalışmaları, Komisyon ile yapılan ikili anlaşmalarda belirlenen akreditasyon kriterleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi tarafından yürütülür. Bakanlık bu konuda ger
Madde
MADDE 17
(1) IPARD Yönetim Otoritesi, görev ve sorumlulukların etkin, etkili, zamanında ve verimli bir ş
Fikra
(1)
IPARD Yönetim Otoritesi, görev ve sorumlulukların etkin, etkili, zamanında ve verimli bir ş
Madde
MADDE 18
(1) Katılım Öncesi Yardım Aracının yönetim ve kontrol m
Fikra
(1)
Katılım Öncesi Yardım Aracının yönetim ve kontrol m
Madde
MADDE 19
(1) 8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
Fikra
(1)
8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu
Madde
MADDE 20
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 21
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan yönetmelik MADDE 19- (1) 8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş hükmü GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu madde ile yürürlükten kaldırılan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanmaya devam eder. Yürürlük MADDE 20- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
kten sorumlu olan IPARD Yönetim Otoritesinin görevleri ile çalışma usul ve esaslarını belirlem
Ek
EK-30
Haziran tarihine kadar hazırlanır. Yıllık uygulama raporları, bir önceki takvim yılını kapsar ve Programın tüm uygulama dönemini içeren kümülatif mali verileri, izleme verilerini ve bir önceki takvim yılına ait diğer verileri içerir. (2) Program uygulamalarıyla ilgili nihai uygulama raporu hazırlanır. Nihai uygulama raporu, Program kapsamındaki uygun harcamaların ödenmesi için belirlenen en son tarihi takip eden altı ay içinde sunulur. Nihai uygulama raporu, Programın tüm uygulama dönemini kapsar ve son yıllık uygulama raporunu da içerebilir. (3) Yıllık uygulama raporları ve nihai uygulama raporu, İzleme Komitesi tarafından incelendikten ve onaylandıktan sonra, Komisyona sunulmak üzere Katılım Öncesi Yardım Ulusal Koordinatörüne ve raporların birer nüshası da Denetim Otoritesine ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisine sunulur. (4) Yıllık uygulama raporları ve nihai uygulama raporu; a) Programın uygulanmasına ilişkin genel uygunluk koşullarında, özellikle temel sosyoekonomik eğilimlerdeki, ulusal, bölgesel veya sektörel politikalardaki değişiklikleri ve gerektiğinde bu değişikliklerin Program yardımı ile diğer Avrupa Birliği mali araçlarından gelen yardımlar arasındaki tutarlılık açısından sonuçlarını, b) Uygun olduğu hallerde, sonuç göstergelerinin değerlerindeki değişiklikler de dâhil olmak üzere mali veriler, ortak ve programa özgü göstergeler ile nicel hedef değerlere atıf yapılmak suretiyle, Programın amaçlarına erişilmesiyle ilgili öncelik ve tedbirlerin uygulanmasındaki ilerlemeyi, c) Mali taahhütler ve tedbir başına harcamaya ilişkin bilgileri ve değerlendirme planıyla ilgili olarak da gerçekleştirilmiş faaliyetlerin özetini, ç) Programın uygulamasında karşılaşılan önemli sorunların özetini ve yapılan düzenlemelere ilişkin tavsiyeler de dâhil olmak üzere gerçekleştirilen eylemleri, her tedbir için yapılan doğrulamaların sonuçlarının ve tespit edilen usulsüzlüklerin özetini, teknik destek tedbirinden sağlanan faydayı, yerel birimlerin daha geniş katılımı ile Programın tanıtımı için atılan adımları ve Avrupa Birliği fonlarının Türkiye Cumhuriyeti’nde mevcut bulunan finansmanını tamamladığını gösteren verileri, d) Tüm katılım öncesi Avrupa Birliği yardımının eşgüdümünü sağlamak için atılan adımları, e) Tedbir ve/veya sektör başına yapılan Avrupa Birliği harcamaları ile ulusal ve toplam harcamaları gösteren mali tabloları, f) Görünürlük ve iletişim faaliyetleri planının uygulanması için yürütülen faaliyetlerin açıklamasını, içerir.
(5) Komisyonun yıllık uygulama raporu hakkında değerlendirmede bulunması halinde, bu değerlendirmeler doğrultusunda gerçekleştirilen eylemler hakkında Komisyon üç ay içerisinde bilgilendirilir. Koordinasyon MADDE 11- (1) IPARD Yönetim Otoritesi, Program uygulamalarını izlemek için gerekli belgeleri İzleme Komitesine sunarak Komitenin çalışmalarına yardımcı olur. Bu kapsamda gerekli koordinasyonu sağlar. (2) IPARD Yönetim Otoritesi, İzleme Komitesinin sekretarya hizmetlerini yürütür. Bu çerçevede aşağıdaki çalışmalar yapılır: a) İzleme Komitesinin çalışmaları için ihtiyaç duyulan tüm belge, materyal, rapor, analiz ve teklifler hazırlanır, tercümeleri yapılır/yaptırılır ve elektronik ortamda ve/veya yazılı olarak İzleme Komitesi üyelerine gönderilir. b) İzleme Komitesi toplantılarının hazırlıkları, toplantıların düzenlenmesi ve toplantı tutanaklarının hazırlanması ile ilgili çalışmalar yapılır. c) İzleme Komitesi çalışmalarına yönelik belgelerin, oturumlarda yapılan konuşmaların ve alınan kararların arşivi tutulur. ç) İzleme Komitesi kararlarının uygulanması sağlanır ve sonuçları hakkında ilgili taraflara bilgi verilir. d) İzleme Komitesi çalışmalarının tanıtımı ve duyurusu yapılır. e) İzleme Komitesi toplantılarında tartışma ve karar alma sürecine üyelerin etkin bir şekilde katılımını sağlamak amacıyla ihtiyaç duyulan çeviri, tercüme gibi teknik ve lojistik hizmetler sağlanır. f) Programın teknik destek tedbiri kapsamında gerçekleştirilen çalışma ziyaretleri ile seminerler konusunda raporlar hazırlanır ve İzleme Komitesine sunulur. g) Katılım Öncesi Yardım Aracı İzleme Komitesinin çalışmalarına katılım ve bilgi sağlanır. ğ) Program uygulamalarında kaydedilen gelişmeler, uygulamada yaşanan sorunlar, Programın izleme ve değerlendirme sonuçları ve tanıtım faaliyetleri ile ilgili bilgiler İzleme Komitesine bildirilir. Program hakkında bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri MADDE 12- (1) Program hakkında bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri, IPARD Yönetim Otoritesi, TKDK ve Komisyon ile işbirliği halinde hazırlanan Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı kapsamında gerçekleştirilir. Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planında, Avrupa Birliğinin programdaki rolü ve katkısı kamuoyuna duyurulur. (2) Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı, İzleme Komitesinin değerlendirmesine sunulur ve onayı alınır. (3) Bilgilendirme ve tanıtım faaliyetlerinin, Katılım Öncesi Yardım Aracının tanıtım gerekliliklerine uygun olarak yürütülmesi sağlanır. Bu faaliyetlerin yürütülmesi sırasında TKDK ile işbirliği yapılır. (4) Bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri, Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı kapsamında TKDK ile imzalanan mutabakat zaptı çerçevesinde uygulanır. (5) Görünürlük ve İletişim Faaliyetleri Planı çerçevesinde yapılan bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri ile ilgili olarak İzleme Komitesi bilgilendirilir. Program değişikliği MADDE 13- (1) Programda değişiklik önerileri; a) IPA III Programlama Çerçevesi ve Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA III) Stratejik Cevap Belgesi, b) İzleme ve değerlendirme sonuçları, c) Program uygulama sonuçları ve yıllık raporlar, ç) İzleme Komitesinin önerileri, d) IPARD Yönetim Otoritesi ve TKDK’nin önerileri, e) Programda uygulanması planlanan tedbirlerin geliştirilmesi, f) Programa yeni tedbirler ve/veya sektörler eklenmesi, g) Avrupa Birliği müktesebatı ve ilgili mevzuat değişiklikleri, çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi tarafından hazırlanır.
(2) Değişiklik önerileri, değişiklik tekliflerine ilişkin İzleme Komitesinin onayının alınmasını müteakip Komisyona, Katılım Öncesi Yardım Ulusal Koordinatörüne ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisine gönderilir. (3) Programa ilişkin değişiklik önerilerinin Komisyon tarafından kabul edilmesinin ardından ilgili merciler bilgilendirilir. Teknik destek tedbiri MADDE 14- (1) Programda yer alan teknik destek tedbiri kapsamında yürütülecek faaliyetler için her yıl eylem planı hazırlanır ve İzleme Komitesinin onayına sunulur. (2) Tedbir faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için yapılacak kamu alımlarında Komisyon tarafından onaylanan satın alma kuralları uygulanır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Personel MADDE 15- (1) Bu Yönetmelikte belirlenen iş ve işlemleri yerine getirmek üzere konusunda deneyimli ve yeterli sayıda personel, IPARD Yönetim Otoritesi Başkanının teklifi üzerine Bakanlıkça görevlendirilir. Akreditasyon MADDE 16- (1) Akreditasyon çalışmaları, Komisyon ile yapılan ikili anlaşmalarda belirlenen akreditasyon kriterleri çerçevesinde IPARD Yönetim Otoritesi tarafından yürütülür. Bakanlık bu konuda gerekli her türlü tedbiri alır. Çalışmalarda işbirliği MADDE 17- (1) IPARD Yönetim Otoritesi, görev ve sorumlulukların etkin, etkili, zamanında ve verimli bir şekilde yerine getirilmesi için Bakanlık birimleri, ihtiyaca göre Bakanlıkça belirlenen ilgili kamu kurum/kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile gerekli işbirliği, uyum ve koordinasyon içerisinde çalışmalarını yürütür. Denetim MADDE 18- (1) Katılım Öncesi Yardım Aracının yönetim ve kontrol mekanizmalarının işlerliği ve etkinliği, Denetim Otoritesi tarafından ve Bakanlık İç Denetim Başkanlığı tarafından denetlenir. IPARD Yönetim Otoritesi denetim sırasında istenen her türlü bilgi, belge, kayıt, rapor ve bilgi sistemlerini sunmak ve bu bilgileri denetime hazır bulundurmak zorundadır. Yürürlükten kaldırılan yönetmelik MADDE 19- (1) 8/9/2016 tarihli ve 29825 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş hükmü GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden iş ve işlemler hakkında, 19 uncu madde ile yürürlükten kaldırılan Kırsal Kalkınma Programı Yönetim Otoritesinin Görevleri ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanmaya devam eder. Yürürlük MADDE 20- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 21- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı
Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.