Yönetmelikler - Sayı: 5211
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (119)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak kapasiteyi ulusal ve yerel düzeyde planlamak, bu kapasitenin olay bölgesine hızlı ve etkin bir ş
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak kapasiteyi ulusal ve yerel düzeyde planlamak, bu kapasitenin olay bölgesine hızlı ve etkin bir ş
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini yürütec
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini yürütec
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Âfetler Dolayısiyle Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun ve 29/5/2009 tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Âfetler Dolayısiyle Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun ve 29/5/2009 tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yön...
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Bent
a)
Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Madde
MADDE 5
(1) Afet ve acil durum müdahale hizmetleri; hazırlık, müdahale ve ön iyileştirme çalışmalarını kapsayacak ş
Fikra
(1)
Afet ve acil durum müdahale hizmetleri; hazırlık, müdahale ve ön iyileştirme çalışmalarını kapsayacak ş
Madde
MADDE 6
(1) Bakanlık tarafından, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarının katılımıyla afet ve acil durumlara ilişkin Türkiye Afet Müdahale Planı hazırlanır. TAMP afet öncesi, sırası ve sonrasına ait müdahale p...
Fikra
(1)
Bakanlık tarafından, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarının katılımıyla afet ve acil durumlara ilişkin Türkiye Afet Müdahale Planı hazırlanır. TAMP afet öncesi, sırası ve sonrasına ait müdahale planl...
Fikra
(2)
TAMP kapsamında, ulusal ve yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem; a) Operasyon, b) Bilgi planlama, c) Lojistik ve bakım, ç) Finans ve idari işler, olmak üzere servi...
Bent
a)
Operasyon,
Bent
b)
Bilgi planlama,
Bent
c)
Lojistik ve bakım,
Bent
ç)
Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Madde
MADDE 7
(1) Ulusal düzey çalışma grubu planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar, kurum ve kuruluşlar ile dest
Fikra
(1)
Ulusal düzey çalışma grubu planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar, kurum ve kuruluşlar ile dest
Madde
MADDE 8
(1) İl afet müdahale planı; valinin başkanlığında, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü koordinasyonunda, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatları ve mahalli idarelerin katılımıyla, afet ve...
Fikra
(1)
İl afet müdahale planı; valinin başkanlığında, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü koordinasyonunda, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatları ve mahalli idarelerin katılımıyla, afet ve aci...
Fikra
(2)
İl afet müdahale planı, birbirleri arasındaki uyum ve standartların sağlanabilmesi için Başkanlık tarafından belirlenen formata uygun olarak hazırlanır ve valinin onayı ile yürürlüğe girer. İl afet mü...
Fikra
(3)
İl afet müdahale planı kapsamında, yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem; a) Operasyon, b) Bilgi planlama, c) Lojistik ve bakım, ç) Finans ve idari işler, olmak üzere ...
Bent
a)
Operasyon,
Bent
b)
Bilgi planlama,
Bent
c)
Lojistik ve bakım,
Bent
ç)
Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Madde
MADDE 9
(1) Yerel düzey çalışma grubu operasyon planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatındaki bağlı ve ilgili birimleri tarafından, dest
Fikra
(1)
Yerel düzey çalışma grubu operasyon planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatındaki bağlı ve ilgili birimleri tarafından, dest
Madde
MADDE 10
(1) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel s
Fikra
(1)
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel s
Madde
MADDE 11
(1) Afet ve acil durumlarda medya ve halkla ilişkilerin sağlıklı yürütülmesini sağlamak amacıyla; ulusal düzeyde Bakanlık, Başkanlık ve İletişim Başkanlığı tarafından, yerel düzeyde valiliklerde yer a...
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlarda medya ve halkla ilişkilerin sağlıklı yürütülmesini sağlamak amacıyla; ulusal düzeyde Bakanlık, Başkanlık ve İletişim Başkanlığı tarafından, yerel düzeyde valiliklerde yer alan ...
Bent
a)
Bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların basın ve halkla ilişkiler müşavirlikleri,
Bent
b)
Valiliklerin ilgili büroları, afet iletişim grubuyla koordineli olarak çalışır. Planların güncellenmesi
Madde
MADDE 12
(1) Afet ve acil durumlara ilişkin yapılacak ulusal ve yerel düzey planları ve
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlara ilişkin yapılacak ulusal ve yerel düzey planları ve
Madde
MADDE 13
(1) Afet ve acil durum hizmetlerinin yürütülmesi için; a) TAMP’a göre sorumluluğu bulunan bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca bünyelerinde Afet Yönetim Merkezi,
b) Valiliklerce bünyelerinde İl AF...
Fikra
(1)
Afet ve acil durum hizmetlerinin yürütülmesi için; a) TAMP’a göre sorumluluğu bulunan bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca bünyelerinde Afet Yönetim Merkezi,
b) Valiliklerce bünyelerinde İl AFAD M...
Bent
a)
TAMP’a göre sorumluluğu bulunan bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca bünyelerinde Afet Yönetim Merkezi,
Bent
b)
Valiliklerce bünyelerinde İl AFAD Merkezi,
Bent
c)
Valiliklerce ger
Madde
MADDE 14
(1) Afet ve acil durumlara müdahale ile sorumlu bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlar, Başkanlıkla koordineli olarak afet ve acil durum hazırlıklarını
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlara müdahale ile sorumlu bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlar, Başkanlıkla koordineli olarak afet ve acil durum hazırlıklarını
Madde
MADDE 15
(1) Yerel düzeyde afet ve acil durum hazırlıkları illerde valilerin, ilçelerde kaymakamların koordinasyonunda tüm kurum ve kuruluşların desteği ile yapılır. (2) Yerel düzeyde, İl AFAD Merkezi altında ...
Fikra
(1)
Yerel düzeyde afet ve acil durum hazırlıkları illerde valilerin, ilçelerde kaymakamların koordinasyonunda tüm kurum ve kuruluşların desteği ile yapılır.
Fikra
(2)
Yerel düzeyde, İl AFAD Merkezi altında çalışma grupları oluşturulur. Çalışma grubu yöneticisi; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatlarının üst yöneticisidir. Ana çözüm...
Bent
a)
Çalışma grubu s
Madde
MADDE 16
(1) Başkanlık tarafından ülke genelinde, bölgesel olarak planlama, işbirliği ve yardımlaşma, lojistik kapasitesi oluşturma, eğitim çalışmaları ve tatbikatlar düzenleme amacıyla birden fazla ili kapsay...
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından ülke genelinde, bölgesel olarak planlama, işbirliği ve yardımlaşma, lojistik kapasitesi oluşturma, eğitim çalışmaları ve tatbikatlar düzenleme amacıyla birden fazla ili kapsayan b...
Fikra
(2)
Bölge merkezleri, Afet ve Acil Durum Arama Kurtarma Birlik Müdürlüklerinin bulunduğu illerdir. Bu illerin İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, bölge koordinatörü olarak görev yapar.
Fikra
(3)
Başkanlık tarafından; afet riskleri dikkate alınarak ülke genelinde lojistik üsler, bölge lojistik depoları, il merkezlerinde ve riskli ilçelerde cep depolar kurulur veya kurdurulur.
Fikra
(4)
Afet öncesi bölgesel düzeyde; hazırlık, planlama, bilgi paylaşımı, ortak eğitim, tatbikat ve karşılıklı yardımlaşma çalışmaları için bölge merkezi olan il koordinasyonunda, yılda en az bir defa olmak ...
Madde
MADDE 17
(1) Afet ve acil durum hallerinde hem ulusal hem de yerel düzeyde hazırlanan planlar çerçevesinde har
Fikra
(1)
Afet ve acil durum hallerinde hem ulusal hem de yerel düzeyde hazırlanan planlar çerçevesinde har
Madde
MADDE 18
(1) Acil yardımlar için ihtiyaç duyulan kaynaklar, öncelikle yerel olanaklar ile sağlanır. Yerel kaynakların yetersiz olması durumunda valiliğin talebi üzerine veya ger
Fikra
(1)
Acil yardımlar için ihtiyaç duyulan kaynaklar, öncelikle yerel olanaklar ile sağlanır. Yerel kaynakların yetersiz olması durumunda valiliğin talebi üzerine veya ger
Madde
MADDE 19
(1) Müdahale çalışmalarındaki tüm faaliyetler ve kullanılan tüm kaynaklar için kayıt tutulması esastır. (2) Afetler sonrası, kaynak israfının önlenmesi amacıyla afet bölgesinde yapılan tüm çalışmalar...
Fikra
(1)
Müdahale çalışmalarındaki tüm faaliyetler ve kullanılan tüm kaynaklar için kayıt tutulması esastır.
Fikra
(2)
Afetler sonrası, kaynak israfının önlenmesi amacıyla afet bölgesinde yapılan tüm çalışmalar gözden geçiriler
Madde
MADDE 20
(1) Müdahale çalışmalarının sonlandırılması ve afet bölgesinde görevlendirilen
Fikra
(1)
Müdahale çalışmalarının sonlandırılması ve afet bölgesinde görevlendirilen
Madde
MADDE 21
(1) Ulusal düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) Afet ve Acil Durum Kurulu. b) Başkanlık AFAD Merkezi. c) Bakanlıkların ve diğer kurum ve kuruluşların Afet Yönetim Merkezleri. (2) Yerel düzey...
Fikra
(2)
Yerel düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu. b) İl AFAD Merkezi. c) İlçe AFAD Merkezi. Afet ve acil durumlara müdahalede işbölümü
Bent
a)
İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu.
Fikra
(1)
Ulusal düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) Afet ve Acil Durum Kurulu. b) Başkanlık AFAD Merkezi. c) Bakanlıkların ve diğer kurum ve kuruluşların Afet Yönetim Merkezleri.
Bent
a)
Afet ve Acil Durum Kurulu.
Bent
b)
Başkanlık AFAD Merkezi.
Bent
c)
Bakanlıkların ve diğer kurum ve kuruluşların Afet Yönetim Merkezleri.
Bent
b)
İl AFAD Merkezi.
Bent
c)
İlçe AFAD Merkezi. Afet ve acil durumlara müdahalede işbölümü
Madde
MADDE 22
(1) Afet ve acil durumlarla ilgili afet ve acil durum öncesi hazırlık, afet ve acil durum sırasında müdahale ile afet ve acil durum sonrası ön iyileştirme çalışmaları çerçevesinde; a) Haberleşme, ulaş...
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlarla ilgili afet ve acil durum öncesi hazırlık, afet ve acil durum sırasında müdahale ile afet ve acil durum sonrası ön iyileştirme çalışmaları çerçevesinde; a) Haberleşme, ulaştırm...
Bent
a)
Haberleşme, ulaştırma altyapısı, nakliye, t
Madde
MADDE 23
(1) Başkanlık; barınma, arama ve kurtarma, bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme, uluslararası dest
Fikra
(1)
Başkanlık; barınma, arama ve kurtarma, bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme, uluslararası dest
Madde
MADDE 24
(1) Bakanlık, Başkanlık, diğer bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların; ana çözüm ortağı ve/veya dest
Fikra
(1)
Bakanlık, Başkanlık, diğer bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların; ana çözüm ortağı ve/veya dest
Madde
MADDE 25
(1) Bakanlık; afet tahliye ve yerleştirme planlama grubu, afet güvenlik ve trafik grubu ile afet iletişim grubu ana çözüm ortağıdır. Bakanlık, ana çözüm ortağı olduğu grupların görev ve sorumlulukları...
Fikra
(2)
Başkanlık; afet arama kurtarma grubu, afet barınma grubu, afet bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme grubu, afet uluslararası dest
Fikra
(1)
Bakanlık; afet tahliye ve yerleştirme planlama grubu, afet güvenlik ve trafik grubu ile afet iletişim grubu ana çözüm ortağıdır. Bakanlık, ana çözüm ortağı olduğu grupların görev ve sorumlulukları kap...
Bent
a)
Afet ve acil durum öncesi, sırası ve sonrasında yapılacak tahliyenin planlanmasına, uygulanmasına ve yerleştirme işlemlerinin yapılmasına,
Bent
b)
Afet ve acil durumlarda trafik düzeni ve güvenliğin sağlanmasına,
Bent
c)
Afet ve acil durumlarda İletişim Başkanlığı ile birlikte medya ve halkla ilişkilerin yürütülmesine, yönelik koordinasyondan sorumludur.
Madde
MADDE 26
(1) İllerde afet ve acil durum yönetiminden valiler sorumludur. Valiler, illerde İl AFAD Merkezi ve ger
Fikra
(1)
İllerde afet ve acil durum yönetiminden valiler sorumludur. Valiler, illerde İl AFAD Merkezi ve ger
Madde
MADDE 27
(1) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planını, planda görevi bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon sağlayarak hazırlamak. b) ...
Fikra
(1)
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planını, planda görevi bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon sağlayarak hazırlamak. b) Vali...
Bent
a)
İl afet müdahale planını, planda görevi bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon sağlayarak hazırlamak.
Bent
b)
Vali adına planlama çalışmalarını takip etm
Madde
MADDE 28
(1) İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulunun görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planının Başkanlığın belirlediği formata uygun ş
Fikra
(1)
İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulunun görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planının Başkanlığın belirlediği formata uygun ş
Bent
a)
İl afet müdahale planının Başkanlığın belirlediği formata uygun ş
Madde
MADDE 29
(1) Afet ve acil durumlarda; asker ve hâkim sınıfından olanlar hariç olmak üzere, 18-65 yaş arasındaki bütün erk
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlarda; asker ve hâkim sınıfından olanlar hariç olmak üzere, 18-65 yaş arasındaki bütün erk
Madde
MADDE 30
(1) Afet müdahale planları kapsamında ulusal ve yerel düzeyde eğitim ve tatbikatlar düzenlenir. Çalışma grupları tarafından, çalışma grubu planlarında belirtilen sayıda tatbikat gerç
Fikra
(1)
Afet müdahale planları kapsamında ulusal ve yerel düzeyde eğitim ve tatbikatlar düzenlenir. Çalışma grupları tarafından, çalışma grubu planlarında belirtilen sayıda tatbikat gerç
Madde
MADDE 31
(1) Bu Yönetmelik kapsamında kurumlara verilmiş olan görevlerle ilgili olarak ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik kapsamında kurumlara verilmiş olan görevlerle ilgili olarak ger
Madde
MADDE 32
(1) Hazırlanacak afet müdahale planları ile bu planlarda yer alacak envanterlerin ve kişisel verilerin paylaşılmasında ilgili mevzuatında öngörülen gizlilik esaslarına riayet edilir. Gönüllü çalışma
Fikra
(1)
Hazırlanacak afet müdahale planları ile bu planlarda yer alacak envanterlerin ve kişisel verilerin paylaşılmasında ilgili mevzuatında öngörülen gizlilik esaslarına riayet edilir. Gönüllü çalışma
Madde
MADDE 33
(1) Başkanlık, valilik, kaymakamlık, belediyeler ve üniversiteler, AFAD gönüllülüğünü özendirici ve teşvik edici çalışmalar yapar, AFAD gönüllülerine eğitim, teçhizat gibi ihtiyaçları konusunda dest
Fikra
(1)
Başkanlık, valilik, kaymakamlık, belediyeler ve üniversiteler, AFAD gönüllülüğünü özendirici ve teşvik edici çalışmalar yapar, AFAD gönüllülerine eğitim, teçhizat gibi ihtiyaçları konusunda dest
Madde
MADDE 34
(1) Afet ve acil durumlar nedeniyle yurt içinden ve yurt dışından Başkanlıkça kabul edilec
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlar nedeniyle yurt içinden ve yurt dışından Başkanlıkça kabul edilec
Madde
MADDE 35
(1) Bakanlık ulusal ve yerel düzeyde planlama, eğitim ve afetlere hazırlık konularında tüm bakanlıkları, kurum ve kuruluşları koordine eder, çalışma grupları ile Afet Yönetim ve AFAD merkezlerinin haz...
Fikra
(1)
Bakanlık ulusal ve yerel düzeyde planlama, eğitim ve afetlere hazırlık konularında tüm bakanlıkları, kurum ve kuruluşları koordine eder, çalışma grupları ile Afet Yönetim ve AFAD merkezlerinin hazırlı...
Madde
MADDE 36
(1) 26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği
Fikra
(1)
26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin
Madde
MADDE 37
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 38
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan mevzuat MADDE 36- (1) 26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. (...
Yurutme
YÜRÜTME
ktir. (3) Yerel düzeyde servislerin yönetimi ve koordinasyonu, ilde bulunan mülki idare amirleri arasından vali tarafından belirlenen veya Bakanlık tarafından afet sonrasında belirlenec
PDF Tam Görünüm
Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (119 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak kapasiteyi ulusal ve yerel düzeyde planlamak, bu kapasitenin olay bölgesine hızlı ve etkin bir ş
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak kapasiteyi ulusal ve yerel düzeyde planlamak, bu kapasitenin olay bölgesine hızlı ve etkin bir ş
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini yürütec
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini yürütec
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Âfetler Dolayısiyle Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun ve 29/5/2009 tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun hükümleri ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 30 ila 54 üncü
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Âfetler Dolayısiyle Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun ve 29/5/2009 tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun hükümleri ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 30 ila 54 üncü
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Bent
a)
Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Madde
MADDE 5
(1) Afet ve acil durum müdahale hizmetleri; hazırlık, müdahale ve ön iyileştirme çalışmalarını kapsayacak ş
Fikra
(1)
Afet ve acil durum müdahale hizmetleri; hazırlık, müdahale ve ön iyileştirme çalışmalarını kapsayacak ş
Madde
MADDE 6
(1) Bakanlık tarafından, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarının katılımıyla afet ve acil durumlara ilişkin Türkiye Afet Müdahale Planı hazırlanır. TAMP afet öncesi, sırası ve sonrasına ait müdahale planlamasının temel prensiplerini içerir. TAMP’ta afet ve acil durumlardaki müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait görev ve sorumluluklar tanımlanır. TAMP, Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe girer ve Resmî Gazete’de yayımlanır. (2) TAMP kapsamında, ulusal ve yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem; a) Operasyon, b) Bilgi planlama, c) Lojistik ve bakım, ç) Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Fikra
(1)
Bakanlık tarafından, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarının katılımıyla afet ve acil durumlara ilişkin Türkiye Afet Müdahale Planı hazırlanır. TAMP afet öncesi, sırası ve sonrasına ait müdahale planlamasının temel prensiplerini içerir. TAMP’ta afet ve acil durumlardaki müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait görev ve sorumluluklar tanımlanır. TAMP, Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe girer ve Resmî Gazete’de yayımlanır.
Fikra
(2)
TAMP kapsamında, ulusal ve yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem; a) Operasyon, b) Bilgi planlama, c) Lojistik ve bakım, ç) Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Bent
a)
Operasyon,
Bent
b)
Bilgi planlama,
Bent
c)
Lojistik ve bakım,
Bent
ç)
Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Madde
MADDE 7
(1) Ulusal düzey çalışma grubu planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar, kurum ve kuruluşlar ile dest
Fikra
(1)
Ulusal düzey çalışma grubu planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar, kurum ve kuruluşlar ile dest
Madde
MADDE 8
(1) İl afet müdahale planı; valinin başkanlığında, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü koordinasyonunda, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatları ve mahalli idarelerin katılımıyla, afet ve acil durumlara ilişkin ve TAMP’a uygun olarak hazırlanır. İl afet müdahale planında, müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerinin görev ve sorumlulukları tanımlanır. (2) İl afet müdahale planı, birbirleri arasındaki uyum ve standartların sağlanabilmesi için Başkanlık tarafından belirlenen formata uygun olarak hazırlanır ve valinin onayı ile yürürlüğe girer. İl afet müdahale planı, Afet ve Acil Durum Müdürlükleri tarafından AYDES’e yüklenir. (3) İl afet müdahale planı kapsamında, yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem; a) Operasyon, b) Bilgi planlama, c) Lojistik ve bakım, ç) Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Fikra
(1)
İl afet müdahale planı; valinin başkanlığında, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü koordinasyonunda, bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatları ve mahalli idarelerin katılımıyla, afet ve acil durumlara ilişkin ve TAMP’a uygun olarak hazırlanır. İl afet müdahale planında, müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerinin görev ve sorumlulukları tanımlanır.
Fikra
(2)
İl afet müdahale planı, birbirleri arasındaki uyum ve standartların sağlanabilmesi için Başkanlık tarafından belirlenen formata uygun olarak hazırlanır ve valinin onayı ile yürürlüğe girer. İl afet müdahale planı, Afet ve Acil Durum Müdürlükleri tarafından AYDES’e yüklenir.
Fikra
(3)
İl afet müdahale planı kapsamında, yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem; a) Operasyon, b) Bilgi planlama, c) Lojistik ve bakım, ç) Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Bent
a)
Operasyon,
Bent
b)
Bilgi planlama,
Bent
c)
Lojistik ve bakım,
Bent
ç)
Finans ve idari işler, olmak üzere servisler ş
Madde
MADDE 9
(1) Yerel düzey çalışma grubu operasyon planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatındaki bağlı ve ilgili birimleri tarafından, dest
Fikra
(1)
Yerel düzey çalışma grubu operasyon planları; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatındaki bağlı ve ilgili birimleri tarafından, dest
Madde
MADDE 10
(1) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel s
Fikra
(1)
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel s
Madde
MADDE 11
(1) Afet ve acil durumlarda medya ve halkla ilişkilerin sağlıklı yürütülmesini sağlamak amacıyla; ulusal düzeyde Bakanlık, Başkanlık ve İletişim Başkanlığı tarafından, yerel düzeyde valiliklerde yer alan il basın ve halkla ilişkiler müdürlüğü tarafından, afet iletişim grubu planı hazırlanır. Hazırlanan plan çerçevesinde; a) Bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların basın ve halkla ilişkiler müşavirlikleri, b) Valiliklerin ilgili büroları, afet iletişim grubuyla koordineli olarak çalışır. Planların güncellenmesi
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlarda medya ve halkla ilişkilerin sağlıklı yürütülmesini sağlamak amacıyla; ulusal düzeyde Bakanlık, Başkanlık ve İletişim Başkanlığı tarafından, yerel düzeyde valiliklerde yer alan il basın ve halkla ilişkiler müdürlüğü tarafından, afet iletişim grubu planı hazırlanır. Hazırlanan plan çerçevesinde; a) Bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların basın ve halkla ilişkiler müşavirlikleri, b) Valiliklerin ilgili büroları, afet iletişim grubuyla koordineli olarak çalışır. Planların güncellenmesi
Bent
a)
Bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların basın ve halkla ilişkiler müşavirlikleri,
Bent
b)
Valiliklerin ilgili büroları, afet iletişim grubuyla koordineli olarak çalışır. Planların güncellenmesi
Madde
MADDE 12
(1) Afet ve acil durumlara ilişkin yapılacak ulusal ve yerel düzey planları ve
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlara ilişkin yapılacak ulusal ve yerel düzey planları ve
Madde
MADDE 13
(1) Afet ve acil durum hizmetlerinin yürütülmesi için; a) TAMP’a göre sorumluluğu bulunan bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca bünyelerinde Afet Yönetim Merkezi,
b) Valiliklerce bünyelerinde İl AFAD Merkezi, c) Valiliklerce ger
Fikra
(1)
Afet ve acil durum hizmetlerinin yürütülmesi için; a) TAMP’a göre sorumluluğu bulunan bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca bünyelerinde Afet Yönetim Merkezi,
b) Valiliklerce bünyelerinde İl AFAD Merkezi, c) Valiliklerce ger
Bent
a)
TAMP’a göre sorumluluğu bulunan bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca bünyelerinde Afet Yönetim Merkezi,
Bent
b)
Valiliklerce bünyelerinde İl AFAD Merkezi,
Bent
c)
Valiliklerce ger
Madde
MADDE 14
(1) Afet ve acil durumlara müdahale ile sorumlu bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlar, Başkanlıkla koordineli olarak afet ve acil durum hazırlıklarını
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlara müdahale ile sorumlu bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlar, Başkanlıkla koordineli olarak afet ve acil durum hazırlıklarını
Madde
MADDE 15
(1) Yerel düzeyde afet ve acil durum hazırlıkları illerde valilerin, ilçelerde kaymakamların koordinasyonunda tüm kurum ve kuruluşların desteği ile yapılır. (2) Yerel düzeyde, İl AFAD Merkezi altında çalışma grupları oluşturulur. Çalışma grubu yöneticisi; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatlarının üst yöneticisidir. Ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum kuruluşun taşra teşkilatında afet ve acil durumlar konusunda sorumlu bir birim bulunmadığı durumlarda çalışma grubu yöneticisi, ilgili bakanlık ile kurum ve kuruluşun taşra teşkilatındaki üst yöneticileri arasından vali tarafından görevlendirilir. Çalışma grubu yöneticilerine bağlı olarak; a) Çalışma grubu s
Fikra
(1)
Yerel düzeyde afet ve acil durum hazırlıkları illerde valilerin, ilçelerde kaymakamların koordinasyonunda tüm kurum ve kuruluşların desteği ile yapılır.
Fikra
(2)
Yerel düzeyde, İl AFAD Merkezi altında çalışma grupları oluşturulur. Çalışma grubu yöneticisi; ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların taşra teşkilatlarının üst yöneticisidir. Ana çözüm ortağı bakanlıklar ile kurum kuruluşun taşra teşkilatında afet ve acil durumlar konusunda sorumlu bir birim bulunmadığı durumlarda çalışma grubu yöneticisi, ilgili bakanlık ile kurum ve kuruluşun taşra teşkilatındaki üst yöneticileri arasından vali tarafından görevlendirilir. Çalışma grubu yöneticilerine bağlı olarak; a) Çalışma grubu s
Bent
a)
Çalışma grubu s
Madde
MADDE 16
(1) Başkanlık tarafından ülke genelinde, bölgesel olarak planlama, işbirliği ve yardımlaşma, lojistik kapasitesi oluşturma, eğitim çalışmaları ve tatbikatlar düzenleme amacıyla birden fazla ili kapsayan bölgeler oluşturulur. (2) Bölge merkezleri, Afet ve Acil Durum Arama Kurtarma Birlik Müdürlüklerinin bulunduğu illerdir. Bu illerin İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, bölge koordinatörü olarak görev yapar. (3) Başkanlık tarafından; afet riskleri dikkate alınarak ülke genelinde lojistik üsler, bölge lojistik depoları, il merkezlerinde ve riskli ilçelerde cep depolar kurulur veya kurdurulur. (4) Afet öncesi bölgesel düzeyde; hazırlık, planlama, bilgi paylaşımı, ortak eğitim, tatbikat ve karşılıklı yardımlaşma çalışmaları için bölge merkezi olan il koordinasyonunda, yılda en az bir defa olmak üzere bölge kapsamında bulunan bir ilde; valilerin, ana çözüm ortağı kurum ve kuruluş temsilcilerinin, büyükşehir belediye başkanlarının, il belediye başkanlarının, üniversiteler, kalkınma ajansları, sivil toplum kuruluşları, uygun görülen diğer kurum ve kuruluş temsilcilerinin katılımıyla düzenli istişare toplantıları yapılır. Alınan kararlar ilgililerince uygulanır, Başkanlığa bilgi verilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Afet ve Acil Durumda Müdahale Hizmetleri Afet ve acil durum hali
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından ülke genelinde, bölgesel olarak planlama, işbirliği ve yardımlaşma, lojistik kapasitesi oluşturma, eğitim çalışmaları ve tatbikatlar düzenleme amacıyla birden fazla ili kapsayan bölgeler oluşturulur.
Fikra
(2)
Bölge merkezleri, Afet ve Acil Durum Arama Kurtarma Birlik Müdürlüklerinin bulunduğu illerdir. Bu illerin İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, bölge koordinatörü olarak görev yapar.
Fikra
(3)
Başkanlık tarafından; afet riskleri dikkate alınarak ülke genelinde lojistik üsler, bölge lojistik depoları, il merkezlerinde ve riskli ilçelerde cep depolar kurulur veya kurdurulur.
Fikra
(4)
Afet öncesi bölgesel düzeyde; hazırlık, planlama, bilgi paylaşımı, ortak eğitim, tatbikat ve karşılıklı yardımlaşma çalışmaları için bölge merkezi olan il koordinasyonunda, yılda en az bir defa olmak üzere bölge kapsamında bulunan bir ilde; valilerin, ana çözüm ortağı kurum ve kuruluş temsilcilerinin, büyükşehir belediye başkanlarının, il belediye başkanlarının, üniversiteler, kalkınma ajansları, sivil toplum kuruluşları, uygun görülen diğer kurum ve kuruluş temsilcilerinin katılımıyla düzenli istişare toplantıları yapılır. Alınan kararlar ilgililerince uygulanır, Başkanlığa bilgi verilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Afet ve Acil Durumda Müdahale Hizmetleri Afet ve acil durum hali
Madde
MADDE 17
(1) Afet ve acil durum hallerinde hem ulusal hem de yerel düzeyde hazırlanan planlar çerçevesinde har
Fikra
(1)
Afet ve acil durum hallerinde hem ulusal hem de yerel düzeyde hazırlanan planlar çerçevesinde har
Madde
MADDE 18
(1) Acil yardımlar için ihtiyaç duyulan kaynaklar, öncelikle yerel olanaklar ile sağlanır. Yerel kaynakların yetersiz olması durumunda valiliğin talebi üzerine veya ger
Fikra
(1)
Acil yardımlar için ihtiyaç duyulan kaynaklar, öncelikle yerel olanaklar ile sağlanır. Yerel kaynakların yetersiz olması durumunda valiliğin talebi üzerine veya ger
Madde
MADDE 19
(1) Müdahale çalışmalarındaki tüm faaliyetler ve kullanılan tüm kaynaklar için kayıt tutulması esastır. (2) Afetler sonrası, kaynak israfının önlenmesi amacıyla afet bölgesinde yapılan tüm çalışmalar gözden geçiriler
Fikra
(1)
Müdahale çalışmalarındaki tüm faaliyetler ve kullanılan tüm kaynaklar için kayıt tutulması esastır.
Fikra
(2)
Afetler sonrası, kaynak israfının önlenmesi amacıyla afet bölgesinde yapılan tüm çalışmalar gözden geçiriler
Madde
MADDE 20
(1) Müdahale çalışmalarının sonlandırılması ve afet bölgesinde görevlendirilen
Fikra
(1)
Müdahale çalışmalarının sonlandırılması ve afet bölgesinde görevlendirilen
Madde
MADDE 21
(1) Ulusal düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) Afet ve Acil Durum Kurulu. b) Başkanlık AFAD Merkezi. c) Bakanlıkların ve diğer kurum ve kuruluşların Afet Yönetim Merkezleri. (2) Yerel düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu. b) İl AFAD Merkezi. c) İlçe AFAD Merkezi. Afet ve acil durumlara müdahalede işbölümü
Fikra
(2)
Yerel düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu. b) İl AFAD Merkezi. c) İlçe AFAD Merkezi. Afet ve acil durumlara müdahalede işbölümü
Bent
a)
İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu.
Fikra
(1)
Ulusal düzeyde koordinasyon birimleri şunlardır: a) Afet ve Acil Durum Kurulu. b) Başkanlık AFAD Merkezi. c) Bakanlıkların ve diğer kurum ve kuruluşların Afet Yönetim Merkezleri.
Bent
a)
Afet ve Acil Durum Kurulu.
Bent
b)
Başkanlık AFAD Merkezi.
Bent
c)
Bakanlıkların ve diğer kurum ve kuruluşların Afet Yönetim Merkezleri.
Bent
b)
İl AFAD Merkezi.
Bent
c)
İlçe AFAD Merkezi. Afet ve acil durumlara müdahalede işbölümü
Madde
MADDE 22
(1) Afet ve acil durumlarla ilgili afet ve acil durum öncesi hazırlık, afet ve acil durum sırasında müdahale ile afet ve acil durum sonrası ön iyileştirme çalışmaları çerçevesinde; a) Haberleşme, ulaştırma altyapısı, nakliye, t
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlarla ilgili afet ve acil durum öncesi hazırlık, afet ve acil durum sırasında müdahale ile afet ve acil durum sonrası ön iyileştirme çalışmaları çerçevesinde; a) Haberleşme, ulaştırma altyapısı, nakliye, t
Bent
a)
Haberleşme, ulaştırma altyapısı, nakliye, t
Madde
MADDE 23
(1) Başkanlık; barınma, arama ve kurtarma, bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme, uluslararası dest
Fikra
(1)
Başkanlık; barınma, arama ve kurtarma, bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme, uluslararası dest
Madde
MADDE 24
(1) Bakanlık, Başkanlık, diğer bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların; ana çözüm ortağı ve/veya dest
Fikra
(1)
Bakanlık, Başkanlık, diğer bakanlıklar ile kurum ve kuruluşların; ana çözüm ortağı ve/veya dest
Madde
MADDE 25
(1) Bakanlık; afet tahliye ve yerleştirme planlama grubu, afet güvenlik ve trafik grubu ile afet iletişim grubu ana çözüm ortağıdır. Bakanlık, ana çözüm ortağı olduğu grupların görev ve sorumlulukları kapsamında; a) Afet ve acil durum öncesi, sırası ve sonrasında yapılacak tahliyenin planlanmasına, uygulanmasına ve yerleştirme işlemlerinin yapılmasına, b) Afet ve acil durumlarda trafik düzeni ve güvenliğin sağlanmasına, c) Afet ve acil durumlarda İletişim Başkanlığı ile birlikte medya ve halkla ilişkilerin yürütülmesine, yönelik koordinasyondan sorumludur. (2) Başkanlık; afet arama kurtarma grubu, afet barınma grubu, afet bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme grubu, afet uluslararası dest
Fikra
(2)
Başkanlık; afet arama kurtarma grubu, afet barınma grubu, afet bilgi yönetimi, değerlendirme ve izleme grubu, afet uluslararası dest
Fikra
(1)
Bakanlık; afet tahliye ve yerleştirme planlama grubu, afet güvenlik ve trafik grubu ile afet iletişim grubu ana çözüm ortağıdır. Bakanlık, ana çözüm ortağı olduğu grupların görev ve sorumlulukları kapsamında; a) Afet ve acil durum öncesi, sırası ve sonrasında yapılacak tahliyenin planlanmasına, uygulanmasına ve yerleştirme işlemlerinin yapılmasına, b) Afet ve acil durumlarda trafik düzeni ve güvenliğin sağlanmasına, c) Afet ve acil durumlarda İletişim Başkanlığı ile birlikte medya ve halkla ilişkilerin yürütülmesine, yönelik koordinasyondan sorumludur.
Bent
a)
Afet ve acil durum öncesi, sırası ve sonrasında yapılacak tahliyenin planlanmasına, uygulanmasına ve yerleştirme işlemlerinin yapılmasına,
Bent
b)
Afet ve acil durumlarda trafik düzeni ve güvenliğin sağlanmasına,
Bent
c)
Afet ve acil durumlarda İletişim Başkanlığı ile birlikte medya ve halkla ilişkilerin yürütülmesine, yönelik koordinasyondan sorumludur.
Madde
MADDE 26
(1) İllerde afet ve acil durum yönetiminden valiler sorumludur. Valiler, illerde İl AFAD Merkezi ve ger
Fikra
(1)
İllerde afet ve acil durum yönetiminden valiler sorumludur. Valiler, illerde İl AFAD Merkezi ve ger
Madde
MADDE 27
(1) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planını, planda görevi bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon sağlayarak hazırlamak. b) Vali adına planlama çalışmalarını takip etm
Fikra
(1)
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planını, planda görevi bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon sağlayarak hazırlamak. b) Vali adına planlama çalışmalarını takip etm
Bent
a)
İl afet müdahale planını, planda görevi bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon sağlayarak hazırlamak.
Bent
b)
Vali adına planlama çalışmalarını takip etm
Madde
MADDE 28
(1) İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulunun görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planının Başkanlığın belirlediği formata uygun ş
Fikra
(1)
İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulunun görev ve sorumlulukları şunlardır: a) İl afet müdahale planının Başkanlığın belirlediği formata uygun ş
Bent
a)
İl afet müdahale planının Başkanlığın belirlediği formata uygun ş
Madde
MADDE 29
(1) Afet ve acil durumlarda; asker ve hâkim sınıfından olanlar hariç olmak üzere, 18-65 yaş arasındaki bütün erk
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlarda; asker ve hâkim sınıfından olanlar hariç olmak üzere, 18-65 yaş arasındaki bütün erk
Madde
MADDE 30
(1) Afet müdahale planları kapsamında ulusal ve yerel düzeyde eğitim ve tatbikatlar düzenlenir. Çalışma grupları tarafından, çalışma grubu planlarında belirtilen sayıda tatbikat gerç
Fikra
(1)
Afet müdahale planları kapsamında ulusal ve yerel düzeyde eğitim ve tatbikatlar düzenlenir. Çalışma grupları tarafından, çalışma grubu planlarında belirtilen sayıda tatbikat gerç
Madde
MADDE 31
(1) Bu Yönetmelik kapsamında kurumlara verilmiş olan görevlerle ilgili olarak ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik kapsamında kurumlara verilmiş olan görevlerle ilgili olarak ger
Madde
MADDE 32
(1) Hazırlanacak afet müdahale planları ile bu planlarda yer alacak envanterlerin ve kişisel verilerin paylaşılmasında ilgili mevzuatında öngörülen gizlilik esaslarına riayet edilir. Gönüllü çalışma
Fikra
(1)
Hazırlanacak afet müdahale planları ile bu planlarda yer alacak envanterlerin ve kişisel verilerin paylaşılmasında ilgili mevzuatında öngörülen gizlilik esaslarına riayet edilir. Gönüllü çalışma
Madde
MADDE 33
(1) Başkanlık, valilik, kaymakamlık, belediyeler ve üniversiteler, AFAD gönüllülüğünü özendirici ve teşvik edici çalışmalar yapar, AFAD gönüllülerine eğitim, teçhizat gibi ihtiyaçları konusunda dest
Fikra
(1)
Başkanlık, valilik, kaymakamlık, belediyeler ve üniversiteler, AFAD gönüllülüğünü özendirici ve teşvik edici çalışmalar yapar, AFAD gönüllülerine eğitim, teçhizat gibi ihtiyaçları konusunda dest
Madde
MADDE 34
(1) Afet ve acil durumlar nedeniyle yurt içinden ve yurt dışından Başkanlıkça kabul edilec
Fikra
(1)
Afet ve acil durumlar nedeniyle yurt içinden ve yurt dışından Başkanlıkça kabul edilec
Madde
MADDE 35
(1) Bakanlık ulusal ve yerel düzeyde planlama, eğitim ve afetlere hazırlık konularında tüm bakanlıkları, kurum ve kuruluşları koordine eder, çalışma grupları ile Afet Yönetim ve AFAD merkezlerinin hazırlıklarını ve olay bölgesi çalışmalarını izler ve yönlendirir.
Fikra
(1)
Bakanlık ulusal ve yerel düzeyde planlama, eğitim ve afetlere hazırlık konularında tüm bakanlıkları, kurum ve kuruluşları koordine eder, çalışma grupları ile Afet Yönetim ve AFAD merkezlerinin hazırlıklarını ve olay bölgesi çalışmalarını izler ve yönlendirir.
Madde
MADDE 36
(1) 26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği
Fikra
(1)
26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin
Madde
MADDE 37
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 38
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin
Yururluk
YÜRÜRLÜK
ten kaldırılan mevzuat MADDE 36- (1) 26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. (2) Mevzuatta, birinci fıkra ile yürürlükten kaldırılan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliğine yapılan atıflar bu Yönetmeliğe yapılmış sayılır. Mevcut planlar ve yeni planların hazırlanması GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak planlar, Yönetmeliğin yürürlük tarihinden itibaren altı ay içinde ilgililerince hazırlanır. Yeni hazırlanacak planlar yürürlüğe girinceye kadar mevcut planların uygulanmasına devam edilir.
Yürürlük MADDE 37- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
ktir. (3) Yerel düzeyde servislerin yönetimi ve koordinasyonu, ilde bulunan mülki idare amirleri arasından vali tarafından belirlenen veya Bakanlık tarafından afet sonrasında belirlenec
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı
Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.