Yönetmelikler - Sayı: 5681

Yonetmelik Yönetmelikler 5681 04 Haziran 2022
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (55)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Usul ve Esasların amacı, düzenleyici etki analizinin hangi kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacağını, düzenleyici etki analizi yapılırken uyulması ger
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esasların amacı, düzenleyici etki analizinin hangi kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacağını, düzenleyici etki analizi yapılırken uyulması ger
Madde
MADDE 2
(1) Bu Usul ve Esaslar kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizlerini kapsar. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslar kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizlerini kapsar. Dayanak
Madde
MADDE 3
(1) Bu Usul ve Esaslar 23/2/2022 tarihli ve 5210 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe konulan Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 26 ncı
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslar 23/2/2022 tarihli ve 5210 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe konulan Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 26 ncı
Madde
MADDE 4
(1) Bu Usul ve Esaslarda geçen; a) Analiz raporu: Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararname taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizi raporunu, b) Başkanlık: Strateji ve Bütçe Başkanlığını, c) Ç...
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslarda geçen; a) Analiz raporu: Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararname taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizi raporunu, b) Başkanlık: Strateji ve Bütçe Başkanlığını, c) Çok k...
Bent
a)
Analiz raporu: Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararname taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizi raporunu,
Bent
b)
Başkanlık: Strateji ve Bütçe Başkanlığını,
Bent
c)
Çok kıstaslı karar analizi: Farklı kıstaslar kullanılarak, her bir kıstasın karara ne kadar etki ettiğine ve önemine göre ağırlığının belirlenmesi ve seçen
Madde
MADDE 5
(1) Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasını aşan düzenlemeler için Üçüncü Bölümde belirtilen aşamalara göre düzenleyici etki analizi yapılır. (2) Yürürlüğe konu...
Fikra
(1)
Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasını aşan düzenlemeler için Üçüncü Bölümde belirtilen aşamalara göre düzenleyici etki analizi yapılır.
Fikra
(2)
Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasının altında kalan düzenlemeler için yapılacak düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) T...
Bent
a)
Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti,
Bent
b)
Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi,
Bent
c)
13 üncü
Madde
MADDE 6
(1) Düzenleyici etki analizi veriye dayalı kanıtların toplanmasını ve analiz edilmesini içeren ve nihai karara katkı veren bir ön değerlendirme aracı olup saydam, obj
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi veriye dayalı kanıtların toplanmasını ve analiz edilmesini içeren ve nihai karara katkı veren bir ön değerlendirme aracı olup saydam, obj
Madde
MADDE 7
(1) Düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) Paydaşların tespiti ve istişare sürecinin belirlenmesi, c) Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi, ç) Seçen
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) Paydaşların tespiti ve istişare sürecinin belirlenmesi, c) Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi, ç) Seçen
Bent
a)
Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti,
Bent
b)
Paydaşların tespiti ve istişare sürecinin belirlenmesi,
Bent
c)
Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi,
Madde
MADDE 8
(1) Mevcut durum analizinde var olan veya ortaya çıkabilec
Fikra
(1)
Mevcut durum analizinde var olan veya ortaya çıkabilec
Madde
MADDE 9
(1) Düzenlemeden etkilenec
Fikra
(1)
Düzenlemeden etkilenec
Madde
MADDE 10
(1) Tespit edilen sorunlarla ilişkilendirilec
Fikra
(1)
Tespit edilen sorunlarla ilişkilendirilec
Madde
MADDE 11
(1) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti aşamasında belirlenen müdahale alanları ve ölçüsü, seçen
Fikra
(1)
Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti aşamasında belirlenen müdahale alanları ve ölçüsü, seçen
Madde
MADDE 12
(1) Her bir seçen
Fikra
(1)
Her bir seçen
Madde
MADDE 13
(1) Düzenleyici etki analizi yapılırken fayda-maliyet analizi yönteminin kullanılması esastır. Buna göre: a) Düzenleme kapsamında gerç
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi yapılırken fayda-maliyet analizi yönteminin kullanılması esastır. Buna göre: a) Düzenleme kapsamında gerç
Bent
a)
Düzenleme kapsamında gerç
Madde
MADDE 14
(1) Düzenleyici etki analizi yapılırken düzenlemenin nasıl uygulanacağı, uygulamadan kimin sorumlu olacağı, uygulamanın nasıl ve kim tarafından izleneceğini içeren bir uygulama planı hazırlanır. Uygu...
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi yapılırken düzenlemenin nasıl uygulanacağı, uygulamadan kimin sorumlu olacağı, uygulamanın nasıl ve kim tarafından izleneceğini içeren bir uygulama planı hazırlanır. Uygulama...
Madde
MADDE 15
(1) Tercih edilen seçeneğin izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir plan ortaya konularak analiz raporunda yer verilir. (2) Plan oluşturulurken düzenlemenin uygulama sonuçlarını izlemeyi kolayla...
Fikra
(1)
Tercih edilen seçeneğin izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir plan ortaya konularak analiz raporunda yer verilir.
Fikra
(2)
Plan oluşturulurken düzenlemenin uygulama sonuçlarını izlemeyi kolaylaştıracak göstergeler geliştirilebilir. Raporlama
Madde
MADDE 16
(1) Analizin tamamlanmasının ardından tüm aşamaların bilgisini içeren bir rapor
Fikra
(1)
Analizin tamamlanmasının ardından tüm aşamaların bilgisini içeren bir rapor
Madde
MADDE 17
(1) Düzenleyici etki analizi hazırlama süreci, düzenlemeyi hazırlayacak olan idare tarafından yürütülür. (2) İdare taslak raporu merkezi kontrol birimi olan Başkanlığa gönderir. Ayrıca rapor
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi hazırlama süreci, düzenlemeyi hazırlayacak olan idare tarafından yürütülür.
Fikra
(2)
İdare taslak raporu merkezi kontrol birimi olan Başkanlığa gönderir. Ayrıca rapor
Madde
MADDE 18
(1) Bu Usul ve Esasların uygulanmasında ortaya çıkabilec
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esasların uygulanmasında ortaya çıkabilec
Madde
MADDE 19
(1) Bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 20
(1) Bu Usul ve Esaslara ilişkin hükümleri Strateji ve Bütçe Başkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslara ilişkin hükümleri Strateji ve Bütçe Başkanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki mevzuatla uyumlu olmalıdır. Seçeneklerin analizi ve karşılaştırılması MADDE 12- (1) Her bir seçenek, uygun bir analitik yöntem kullanılarak analiz edilir ve karşılaştırılır. Seçenekler değerlend...
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 20- (1) Bu Usul ve Esaslara ilişkin hükümleri Strateji ve Bütçe Başkanı yürütür.
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (55 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Usul ve Esasların amacı, düzenleyici etki analizinin hangi kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacağını, düzenleyici etki analizi yapılırken uyulması ger
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esasların amacı, düzenleyici etki analizinin hangi kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacağını, düzenleyici etki analizi yapılırken uyulması ger
Madde
MADDE 2
(1) Bu Usul ve Esaslar kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizlerini kapsar. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslar kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnamesi taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizlerini kapsar. Dayanak
Madde
MADDE 3
(1) Bu Usul ve Esaslar 23/2/2022 tarihli ve 5210 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe konulan Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 26 ncı
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslar 23/2/2022 tarihli ve 5210 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe konulan Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 26 ncı
Madde
MADDE 4
(1) Bu Usul ve Esaslarda geçen; a) Analiz raporu: Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararname taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizi raporunu, b) Başkanlık: Strateji ve Bütçe Başkanlığını, c) Çok kıstaslı karar analizi: Farklı kıstaslar kullanılarak, her bir kıstasın karara ne kadar etki ettiğine ve önemine göre ağırlığının belirlenmesi ve seçen
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslarda geçen; a) Analiz raporu: Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararname taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizi raporunu, b) Başkanlık: Strateji ve Bütçe Başkanlığını, c) Çok kıstaslı karar analizi: Farklı kıstaslar kullanılarak, her bir kıstasın karara ne kadar etki ettiğine ve önemine göre ağırlığının belirlenmesi ve seçen
Bent
a)
Analiz raporu: Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararname taslakları için hazırlanacak düzenleyici etki analizi raporunu,
Bent
b)
Başkanlık: Strateji ve Bütçe Başkanlığını,
Bent
c)
Çok kıstaslı karar analizi: Farklı kıstaslar kullanılarak, her bir kıstasın karara ne kadar etki ettiğine ve önemine göre ağırlığının belirlenmesi ve seçen
Madde
MADDE 5
(1) Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasını aşan düzenlemeler için Üçüncü Bölümde belirtilen aşamalara göre düzenleyici etki analizi yapılır. (2) Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasının altında kalan düzenlemeler için yapılacak düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi, c) 13 üncü
Fikra
(1)
Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasını aşan düzenlemeler için Üçüncü Bölümde belirtilen aşamalara göre düzenleyici etki analizi yapılır.
Fikra
(2)
Yürürlüğe konulması hâlinde muhtemel yıllık bütçe yükü yüz milyon Türk lirasının altında kalan düzenlemeler için yapılacak düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi, c) 13 üncü
Bent
a)
Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti,
Bent
b)
Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi,
Bent
c)
13 üncü
Madde
MADDE 6
(1) Düzenleyici etki analizi veriye dayalı kanıtların toplanmasını ve analiz edilmesini içeren ve nihai karara katkı veren bir ön değerlendirme aracı olup saydam, obj
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi veriye dayalı kanıtların toplanmasını ve analiz edilmesini içeren ve nihai karara katkı veren bir ön değerlendirme aracı olup saydam, obj
Madde
MADDE 7
(1) Düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) Paydaşların tespiti ve istişare sürecinin belirlenmesi, c) Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi, ç) Seçen
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi; a) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti, b) Paydaşların tespiti ve istişare sürecinin belirlenmesi, c) Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi, ç) Seçen
Bent
a)
Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti,
Bent
b)
Paydaşların tespiti ve istişare sürecinin belirlenmesi,
Bent
c)
Temel amaç ve hedeflerin belirlenmesi,
Madde
MADDE 8
(1) Mevcut durum analizinde var olan veya ortaya çıkabilec
Fikra
(1)
Mevcut durum analizinde var olan veya ortaya çıkabilec
Madde
MADDE 9
(1) Düzenlemeden etkilenec
Fikra
(1)
Düzenlemeden etkilenec
Madde
MADDE 10
(1) Tespit edilen sorunlarla ilişkilendirilec
Fikra
(1)
Tespit edilen sorunlarla ilişkilendirilec
Madde
MADDE 11
(1) Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti aşamasında belirlenen müdahale alanları ve ölçüsü, seçen
Fikra
(1)
Mevcut durum analizi ve sorunların tespiti aşamasında belirlenen müdahale alanları ve ölçüsü, seçen
Madde
MADDE 12
(1) Her bir seçen
Fikra
(1)
Her bir seçen
Madde
MADDE 13
(1) Düzenleyici etki analizi yapılırken fayda-maliyet analizi yönteminin kullanılması esastır. Buna göre: a) Düzenleme kapsamında gerç
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi yapılırken fayda-maliyet analizi yönteminin kullanılması esastır. Buna göre: a) Düzenleme kapsamında gerç
Bent
a)
Düzenleme kapsamında gerç
Madde
MADDE 14
(1) Düzenleyici etki analizi yapılırken düzenlemenin nasıl uygulanacağı, uygulamadan kimin sorumlu olacağı, uygulamanın nasıl ve kim tarafından izleneceğini içeren bir uygulama planı hazırlanır. Uygulamaya ilişkin izleme ve değerlendirme planı oluşturulması
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi yapılırken düzenlemenin nasıl uygulanacağı, uygulamadan kimin sorumlu olacağı, uygulamanın nasıl ve kim tarafından izleneceğini içeren bir uygulama planı hazırlanır. Uygulamaya ilişkin izleme ve değerlendirme planı oluşturulması
Madde
MADDE 15
(1) Tercih edilen seçeneğin izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir plan ortaya konularak analiz raporunda yer verilir. (2) Plan oluşturulurken düzenlemenin uygulama sonuçlarını izlemeyi kolaylaştıracak göstergeler geliştirilebilir. Raporlama
Fikra
(1)
Tercih edilen seçeneğin izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir plan ortaya konularak analiz raporunda yer verilir.
Fikra
(2)
Plan oluşturulurken düzenlemenin uygulama sonuçlarını izlemeyi kolaylaştıracak göstergeler geliştirilebilir. Raporlama
Madde
MADDE 16
(1) Analizin tamamlanmasının ardından tüm aşamaların bilgisini içeren bir rapor
Fikra
(1)
Analizin tamamlanmasının ardından tüm aşamaların bilgisini içeren bir rapor
Madde
MADDE 17
(1) Düzenleyici etki analizi hazırlama süreci, düzenlemeyi hazırlayacak olan idare tarafından yürütülür. (2) İdare taslak raporu merkezi kontrol birimi olan Başkanlığa gönderir. Ayrıca rapor
Fikra
(1)
Düzenleyici etki analizi hazırlama süreci, düzenlemeyi hazırlayacak olan idare tarafından yürütülür.
Fikra
(2)
İdare taslak raporu merkezi kontrol birimi olan Başkanlığa gönderir. Ayrıca rapor
Madde
MADDE 18
(1) Bu Usul ve Esasların uygulanmasında ortaya çıkabilec
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esasların uygulanmasında ortaya çıkabilec
Madde
MADDE 19
(1) Bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 20
(1) Bu Usul ve Esaslara ilişkin hükümleri Strateji ve Bütçe Başkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Usul ve Esaslara ilişkin hükümleri Strateji ve Bütçe Başkanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki mevzuatla uyumlu olmalıdır. Seçeneklerin analizi ve karşılaştırılması MADDE 12- (1) Her bir seçenek, uygun bir analitik yöntem kullanılarak analiz edilir ve karşılaştırılır. Seçenekler değerlendirilirken fayda ve maliyetlerin büyük ölçüde parasallaştırılabildiği durumlarda fayda-maliyet analizi yönteminin kullanılması esastır. Fayda-maliyet analizinde: a) Düzenlemeden doğrudan etkilenecek her bir paydaş bazında düzenleme önerisinin, alternatif önerinin ve mevcut durumun devamı seçeneklerinin yıllar itibarıyla gerçekleşecek olası maliyetleri ve faydaları tespit edilir. b) Belirli bir paydaş grubunun ötesinde, toplumun geneline yayılacak olası maliyetler ve faydalar da düzenleme önerisi, alternatif öneri ve mevcut durumun devamı seçenekleri için ayrı ayrı belirlenir. c) Her bir seçenek için net fayda, seçeneğin faydalarından maliyetlerinin çıkarılmasıyla elde edilir. ç) Seçenekler oluşacak toplam etki bazında karşılaştırılır. Düzenleme önerisinin toplam etkisi, düzenlemeyle birlikte yıllar itibarıyla paydaşlar ve toplumun geneline yayılan toplam net faydanın, mevcut durumun devamında oluşacak toplam net fayda üzerine ilave edilecek artımlı değer ile ölçülür. d) Alternatif önerinin toplam etkisi de mevcut durumun devamı seçeneği üzerine ilave edilecek artımlı değer ile tespit edilir. e) Maliyetler, düzenlemeden doğrudan etkilenen ve düzenlemenin muhatabı olan sektör veya kesimlerin üzerine düşen doğrudan uyum maliyetlerini, kamunun üzerine düşen uygulama, izleme ve yaptırım maliyetlerini ve herhangi bir sektör/kesim üzerine düşmeyip ekonominin/toplumun geneline yayılan dışsal maliyetleri içerecek şekilde ve mümkün olduğunca parasallaştırılarak ele alınır. Bunların haricinde düzenlemeden dolayı etkileneceği düşünülen sektörler için önemli değişiklikler öngörülüyor ise söz konusu dolaylı maliyetler de ayrıca nitel olarak değerlendirmeye alınabilir. f) Hem tek seferlik maliyetler hem de tekrarlanan maliyetler maliyet hesaplamasına dâhil edilir. g) Çifte hesaplamadan kaçınılır. ğ) Faydalar, düzenlemeden doğrudan etkilenen ve düzenlemenin muhatabı olan sektör veya kesimlerin üzerine düşen doğrudan faydaları, kamunun üzerine düşen faydaları ve ekonominin/toplumun geneline yayılan dışsal faydaları içerecek şekilde ve mümkün olduğunca parasallaştırılarak ele alınır. Bunların haricinde düzenlemeden dolayı etkileneceği düşünülen sektörler için önemli değişiklikler öngörülüyor ise söz konusu dolaylı faydalar da ayrıca nitel olarak değerlendirmeye alınabilir. h) Maliyetler ve faydalar belirlenirken resmi veriler, istatistikler, uluslararası göstergeler, endeksler, paydaş anketleri, mülakat, uzman raporları gibi araçlardan faydalanılır. ı) Fayda ve maliyetlerin parasal olarak ölçülemediği hâllerde de analiz raporunda söz konusu fayda ve maliyetlere yer verilir ve parasallaştırılamamasının gerekçeleri detaylı bir şekilde açıklanır. i) Düzenlemenin fayda ve maliyetlerinin paydaşlar arasındaki dağılım etkileri de mutlaka ayrı olarak değerlendirilir. (2) Fayda ve maliyetlerin belirlenememesi, rakamsallaştırılamaması ve/veya parasallaştırılamaması nedeniyle fayda-maliyet analizi yapılmasının uygun olmadığı durumlarda gerekçesi açıklanmak suretiyle öncelikle çok kıstaslı karar analizi olmak üzere, maliyet-etkinlik analizi, en düşük maliyet analizi veya GZFT analizi kullanılır. (3) Seçenekler değerlendirilirken her bir seçeneğe ilişkin varsayımlar, riskler, belirsizlikler ve seçeneğin uygulanmasının önündeki engeller de tespit edilir. (4) Yapılan analiz sonucunda en uygun olan seçenek belirlenir. Analizde kullanılacak yöntemler MADDE 13- (1) Düzenleyici etki analizi yapılırken fayda-maliyet analizi yönteminin kullanılması esastır. Buna göre: a) Düzenleme kapsamında gerçekleşmesi beklenen faydalar ile bu faydaların elde edilmesi için katlanılması gereken maliyetlerin literatürdeki mevcut bilimsel yöntemlerle sayısallaştırılarak yıllar itibarıyla tahmin edilmesi sonrasında, düzenlemenin net bugünkü değeri aşağıdaki gibi hesaplanır: veya Burada; FAt: Düzenleme sonucunda t yılında gerçekleşmesi beklenen artımlı faydaların toplamını, MAt: Düzenleme sebebiyle t yılında katlanılması gereken artımlı maliyetlerin toplamını, NNAAt: Düzenleme sonucunda t yılında gerçekleşmesi beklenen artımlı faydalar ile t yılında katlanılması gereken toplam maliyetlerin farkını (artımlı net fayda), t: Yılı, r: Yıllık indirgeme oranını, T: Düzenlemenin yıl cinsinden toplam etki süresini, FBD: Düzenleme sonucunda T süresi boyunca gerçekleşmesi beklenen artımlı faydaların bugünkü değerini, MBD: Düzenleme sebebiyle T süresi boyunca katlanılması gereken artımlı maliyetlerin bugünkü değerini, NBD: Düzenlemenin artımlı net bugünkü değerini, ifade eder. b) Fayda-maliyet analizi asgari 20 yıllık perspektifle yapılır. c) Fayda-maliyet analizi, analiz kapsamında değerlendirilen tüm seçenekler için yapılır. ç) Fayda-maliyet analizi seçenekler kapsamında doğrudan etkilenmesi beklenen kesimlerin hepsi için ayrı ayrı da hesaplanarak toplam etkilerin yanı sıra, kesimler itibarıyla etkileri de ortaya konulur. (2) Düzenlemenin fayda ve maliyetlerinin büyük ölçüde parasallaştırılamaması ve düzenlemenin birden fazla amacı barındırması durumunda çok kıstaslı karar analizi yöntemi kullanılır. Bu yöntemde alternatiflerin uygunluğunun değerlendirilmesi belirlenen kıstaslar çerçevesinde yapılır. Bu kıstaslar etkililik, verimlilik, hızlı hayata geçirme, tahmini etki ve/veya karar için önemli görülen ve belirlenen amaçlara hizmet edecek diğer kıstasları kapsayabilir. Çok kıstaslı karar analizi aşağıdaki hesaplama yöntemi kullanılır: di = ∑dijkj Burada; d: Düzenleme {1,…,i}, k: Kriter {1,…,j}, dij: i düzenlemesinin j kriterinden aldığı puanı, kj: j kriterinin karar için önem derecesini gösteren ağırlığı, di: Düzenlemenin ağırlıklı toplam puanını, ifade eder. (3) Faydaların parasallaştırılamadığı ancak rakamsallaştırılabildiği durumlarda, seçeneklerin karşılaştırılması ve birim fayda başına düşen en düşük maliyetli seçeneğin tespit edilebilmesi için maliyet etkinlik analizi kullanılabilir. Maliyet etkinlik analizi birim fayda başına maliyeti hesaplamak için kullanılır: Maliyet Etkinlik Analizi Formülü: Maliyet (parasal) Fayda (birim) (4) Faydaların rakamsallaştırılamadığı ve düzenleme seçenekleri arasında değişmediği durumlarda en düşük maliyet analizi kullanılabilir. Bu yöntemde düzenleme seçenekleri arasındaki maliyet farklılıkları sıralamada dikkate alınır. (5) Yukarıda sayılan analiz yöntemlerinin uygulanmasının mümkün olmadığı durumlarda GZFT analizi yapılır. Uygulama planı geliştirilmesi MADDE 14- (1) Düzenleyici etki analizi yapılırken düzenlemenin nasıl uygulanacağı, uygulamadan kimin sorumlu olacağı, uygulamanın nasıl ve kim tarafından izleneceğini içeren bir uygulama planı hazırlanır. Uygulamaya ilişkin izleme ve değerlendirme planı oluşturulması MADDE 15- (1) Tercih edilen seçeneğin izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir plan ortaya konularak analiz raporunda yer verilir. (2) Plan oluşturulurken düzenlemenin uygulama sonuçlarını izlemeyi kolaylaştıracak göstergeler geliştirilebilir. Raporlama MADDE 16- (1) Analizin tamamlanmasının ardından tüm aşamaların bilgisini içeren bir rapor Ek’te sunulan formata uygun olarak hazırlanır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Düzenleyici Etki Analizi Hazırlama ve Değerlendirme Süreci Hazırlama ve değerlendirme süreci MADDE 17- (1) Düzenleyici etki analizi hazırlama süreci, düzenlemeyi hazırlayacak olan idare tarafından yürütülür. (2) İdare taslak raporu merkezi kontrol birimi olan Başkanlığa gönderir. Ayrıca rapor ekinde, yapılan hesaplamalar ve hesaplamalarda kullanılan veriler elektronik tablo formatında; bilgi, belge ve kaynaklar da elektronik belge olarak Başkanlığa gönderilir. (3) Taslak rapor yazısı Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 9 uncu maddesi uyarınca teklif yazısını imzalamaya yetkili kişi tarafından imzalanır. (4) Taslak rapor, Başkanlık tarafından değerlendirilir. Yapılan değerlendirme sonucunda bu Usul ve Esaslara uygun bulunan taslak rapor nihai rapor olarak idareye gönderilir. (5) Bu Usul ve Esaslara uygun olarak hazırlanmadığı tespit edilen taslak rapor Başkanlık tarafından eksikliklerin giderilmesini sağlamak üzere idareye gerekçeleriyle birlikte geri gönderilir. (6) Geri gönderilen taslak rapor düzeltme yapıldıktan sonra Başkanlığa tekrar gönderilir. Gönderilen taslak raporda, idarece düzeltilememiş ya da tamamlanamamış hususlar, gerekçeleri ve etki analizine yönelik sonuçlarıyla birlikte raporlanır. Başkanlık iletilen taslak raporun uygunluğunu bu Usul ve Esaslar açısından değerlendirerek taslak rapora nihai hâlini verip idareye gönderir. Taslak raporun Başkanlık tarafından nihai hâle getirilmesinde ilgili idare gerekli desteği verir. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Tereddütlerin giderilmesi MADDE 18- (1) Bu Usul ve Esasların uygulanmasında ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye ve gerekli düzenlemeleri yapmaya Başkanlık yetkilidir. Yürürlük MADDE 19- (1) Bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 20- (1) Bu Usul ve Esaslara ilişkin hükümleri Strateji ve Bütçe Başkanı yürütür.
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.