Yönetmelikler - Sayı: 8531

Yonetmelik Yönetmelikler 8531 25 Mayıs 2024
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (62)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; afetlere ve acil durumlara hazırlık amacıyla düzenlenec
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; afetlere ve acil durumlara hazırlık amacıyla düzenlenec
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı koordinasyonunda ve/veya afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı koordinasyonunda ve/veya afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37 nci
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Bent
a)
Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Madde
MADDE 5
(1) Başkanlık tarafından, TAMP kapsamındaki ulusal ve yerel düzeyd
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından, TAMP kapsamındaki ulusal ve yerel düzeyd
Madde
MADDE 6
(1) Tatbikatların genel amacı; acil durum veya afet hâlinde yapılması planlanmış olan müdahale sürecinde yer alacak eylemlerin uygunluğunu, yeterliğini ve güncelliğini mümkün olduğunca gerçeğe yakın k...
Fikra
(1)
Tatbikatların genel amacı; acil durum veya afet hâlinde yapılması planlanmış olan müdahale sürecinde yer alacak eylemlerin uygunluğunu, yeterliğini ve güncelliğini mümkün olduğunca gerçeğe yakın koşul...
Madde
MADDE 7
(1) Tatbikat süreci; a) Hazırlık ve planlama aşaması, b) Geliştirme aşaması, c) İcra aşaması, ç) Raporlama aşaması, olmak üzere dört ana aşamadan oluşur. (2) Hazırlık ve planlama aşaması: Tatbikat ko...
Fikra
(2)
Hazırlık ve planlama aşaması: Tatbikat koordinatörlüğünün, paydaşlarının, senaryosunun, uygulama esaslarının, yer ve zamanının belirlendiği, ger
Fikra
(1)
Tatbikat süreci; a) Hazırlık ve planlama aşaması, b) Geliştirme aşaması, c) İcra aşaması, ç) Raporlama aşaması, olmak üzere dört ana aşamadan oluşur.
Bent
a)
Hazırlık ve planlama aşaması,
Bent
b)
Geliştirme aşaması,
Bent
c)
İcra aşaması,
Bent
ç)
Raporlama aşaması, olmak üzere dört ana aşamadan oluşur.
Madde
MADDE 8
(1) Tatbikatlar, icra ş
Fikra
(1)
Tatbikatlar, icra ş
Madde
MADDE 9
(1) Masabaşı tatbikat, TAMP kapsamındaki tüm afet grubu temsilcileri, yöneticiler ile saha
Fikra
(1)
Masabaşı tatbikat, TAMP kapsamındaki tüm afet grubu temsilcileri, yöneticiler ile saha
Madde
MADDE 10
(1) Saha tatbikatı, TAMP kapsamındaki tüm afet gruplarının yönetim ve koordinasyon birimlerinin temsilcileri ve saha
Fikra
(1)
Saha tatbikatı, TAMP kapsamındaki tüm afet gruplarının yönetim ve koordinasyon birimlerinin temsilcileri ve saha
Madde
MADDE 11
(1) Tatbikat koordinatörlüğü, tatbikatı düzenleyen ve/veya katılım sağlayan kurum ve kuruluş personeli arasından seçilir. (2) Tatbikat koordinatörlüğü; tatbikatın yerini, zamanını, tatbikatta görev al...
Fikra
(1)
Tatbikat koordinatörlüğü, tatbikatı düzenleyen ve/veya katılım sağlayan kurum ve kuruluş personeli arasından seçilir.
Fikra
(2)
Tatbikat koordinatörlüğü; tatbikatın yerini, zamanını, tatbikatta görev alacak katılımcıları/paydaşları ve sayısını, değerlendirmeci ve gözlemci olarak tatbikata katılacakların niteliği ve sayısını, t...
Madde
MADDE 12
(1) TAMP afet grupları, ulusal düzeyd
Fikra
(1)
TAMP afet grupları, ulusal düzeyd
Madde
MADDE 13
(1) Gözlemci, tatbikat sürecine dışarıdan katılarak tatbikatın işleyişini, süreçlerini ve gelişimini gözlemler. (2) Gözlemci kabul edildiği takdirde kendisi de bireysel olarak katılabileceği gibi göre...
Fikra
(1)
Gözlemci, tatbikat sürecine dışarıdan katılarak tatbikatın işleyişini, süreçlerini ve gelişimini gözlemler.
Fikra
(2)
Gözlemci kabul edildiği takdirde kendisi de bireysel olarak katılabileceği gibi görev yaptığı kurum/kuruluş veya tatbikatı düzenleyen kurum tarafından da görevlendirilebilir.
Fikra
(3)
Tatbikat koordinatörlüğü gözlemciden sürece ilişkin raporlama yapmasını talep edebilir ve talep edilen rapor 15 gün içinde tatbikat koordinatörlüğüne sunulur.
Fikra
(4)
Gözlemci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi
Madde
MADDE 14
(1) Değerlendirmeci, tatbikat sürecine, senaryoya, ilgili plan ve prosedürlere vâkıf, deneyimli kişiler arasından kurum içinden veya dışından tatbikat koordinatörlüğü tarafından seçilir. (2) Değerlend...
Fikra
(1)
Değerlendirmeci, tatbikat sürecine, senaryoya, ilgili plan ve prosedürlere vâkıf, deneyimli kişiler arasından kurum içinden veya dışından tatbikat koordinatörlüğü tarafından seçilir.
Fikra
(2)
Değerlendirmeci, tatbikat süresince hem sahada hem de yönetim ve koordinasyon merkezlerinde icra edilen faaliyetleri tatbikat senaryosuna, çalışma grubu planlarına ve güvenlik prosedürlerine göre değe...
Fikra
(3)
Değerlendirmeci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi
Madde
MADDE 15
(1) Canlandırma oyuncuları, tatbikatın verimli geçmesine yönelik, afet anında yaşanabilec
Fikra
(1)
Canlandırma oyuncuları, tatbikatın verimli geçmesine yönelik, afet anında yaşanabilec
Madde
MADDE 16
(1) Tatbikat koordinatörlüğü bünyesinde görev yapan canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının belirlenmesine yönelik iş ve işlemler ile görevlerinin tebliği ve koordinasyonu ile yükü...
Fikra
(1)
Tatbikat koordinatörlüğü bünyesinde görev yapan canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının belirlenmesine yönelik iş ve işlemler ile görevlerinin tebliği ve koordinasyonu ile yükümlüd...
Fikra
(2)
Canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının yerleşimini ve rollerini olay sürümlerine uygun ş
Madde
MADDE 18
(1) Saha emniyet ve güvenlik görevlileri, tatbikat için oluşturulan sahalarda çalışma alanı güvenliği ve çalışan
Fikra
(1)
Saha emniyet ve güvenlik görevlileri, tatbikat için oluşturulan sahalarda çalışma alanı güvenliği ve çalışan
Madde
MADDE 19
(1) Saha yöneticileri, tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir ve tatbikatta saha
Fikra
(1)
Saha yöneticileri, tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir ve tatbikatta saha
Madde
MADDE 20
(1) Yurt içinde ya da yurt dışında düzenlenec
Fikra
(1)
Yurt içinde ya da yurt dışında düzenlenec
Madde
MADDE 21
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 22
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
MADDE 21- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
kle görevli bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, valilikler, kaymakamlıklar, yerel yönetimler, özel ve özerk kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşları tarafından düzenlenec
Ek
EK-1
TATBİKAT TANITIM KARTI” oluşturulur. Bu süreçte tatbikat koordinatörlüğü tarafından tüm paydaşların katılımıyla “İlk Planlama Toplantısı” düzenlenerek; tatbikatın yer, zaman, amaç, hedef, uygulama esa...
Ek
EK-3
TATBİKAT DEĞERLENDİRME VE ÖNERİ FORMU”nun tatbikatta görev alan tüm katılımcılar ve gözlemciler, b) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan “
Ek
EK-4
DEĞERLENDİRİCİ KONTROL LİSTESİ”nin değerlendirmeciler, tarafından doldurularak tatbikat koordinatörlüğüne sunulduğu süreçtir. Ayrıca bu aşamada, tatbikat koordinatörlüğü tarafından, tatbikatın icrasın...
Ek
EK-5
TATBİKAT SONUÇ RAPORU” hazırlanır ve üst yönetime sunulur. İcra şekline göre tatbikat çeşitleri MADDE 8- (1) Tatbikatlar, icra şekli bakımından; a) Masabaşı tatbikat, b) Saha tatbikatı, olmak üzere i...
Ek
EK-2
TATBİKAT KOORDİNATÖRLÜĞÜ ŞEMATİK YAPI”sında belirtildiği şekilde; tatbikat sorumlusu başkanlığında, saha hazırlık sorumlusu, canlandırma oyuncuları sorumlusu, medya sorumlusu, gözlemci/değerlendirmeci...
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (62 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; afetlere ve acil durumlara hazırlık amacıyla düzenlenec
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; afetlere ve acil durumlara hazırlık amacıyla düzenlenec
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı koordinasyonunda ve/veya afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı koordinasyonunda ve/veya afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37 nci
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37 nci
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Bent
a)
Acil durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ve acil müdahaleyi ger
Madde
MADDE 5
(1) Başkanlık tarafından, TAMP kapsamındaki ulusal ve yerel düzeyd
Fikra
(1)
Başkanlık tarafından, TAMP kapsamındaki ulusal ve yerel düzeyd
Madde
MADDE 6
(1) Tatbikatların genel amacı; acil durum veya afet hâlinde yapılması planlanmış olan müdahale sürecinde yer alacak eylemlerin uygunluğunu, yeterliğini ve güncelliğini mümkün olduğunca gerçeğe yakın koşullar altında denem
Fikra
(1)
Tatbikatların genel amacı; acil durum veya afet hâlinde yapılması planlanmış olan müdahale sürecinde yer alacak eylemlerin uygunluğunu, yeterliğini ve güncelliğini mümkün olduğunca gerçeğe yakın koşullar altında denem
Madde
MADDE 7
(1) Tatbikat süreci; a) Hazırlık ve planlama aşaması, b) Geliştirme aşaması, c) İcra aşaması, ç) Raporlama aşaması, olmak üzere dört ana aşamadan oluşur. (2) Hazırlık ve planlama aşaması: Tatbikat koordinatörlüğünün, paydaşlarının, senaryosunun, uygulama esaslarının, yer ve zamanının belirlendiği, ger
Fikra
(2)
Hazırlık ve planlama aşaması: Tatbikat koordinatörlüğünün, paydaşlarının, senaryosunun, uygulama esaslarının, yer ve zamanının belirlendiği, ger
Fikra
(1)
Tatbikat süreci; a) Hazırlık ve planlama aşaması, b) Geliştirme aşaması, c) İcra aşaması, ç) Raporlama aşaması, olmak üzere dört ana aşamadan oluşur.
Bent
a)
Hazırlık ve planlama aşaması,
Bent
b)
Geliştirme aşaması,
Bent
c)
İcra aşaması,
Bent
ç)
Raporlama aşaması, olmak üzere dört ana aşamadan oluşur.
Madde
MADDE 8
(1) Tatbikatlar, icra ş
Fikra
(1)
Tatbikatlar, icra ş
Madde
MADDE 9
(1) Masabaşı tatbikat, TAMP kapsamındaki tüm afet grubu temsilcileri, yöneticiler ile saha
Fikra
(1)
Masabaşı tatbikat, TAMP kapsamındaki tüm afet grubu temsilcileri, yöneticiler ile saha
Madde
MADDE 10
(1) Saha tatbikatı, TAMP kapsamındaki tüm afet gruplarının yönetim ve koordinasyon birimlerinin temsilcileri ve saha
Fikra
(1)
Saha tatbikatı, TAMP kapsamındaki tüm afet gruplarının yönetim ve koordinasyon birimlerinin temsilcileri ve saha
Madde
MADDE 11
(1) Tatbikat koordinatörlüğü, tatbikatı düzenleyen ve/veya katılım sağlayan kurum ve kuruluş personeli arasından seçilir. (2) Tatbikat koordinatörlüğü; tatbikatın yerini, zamanını, tatbikatta görev alacak katılımcıları/paydaşları ve sayısını, değerlendirmeci ve gözlemci olarak tatbikata katılacakların niteliği ve sayısını, tatbikatın ölçeğini, icra edilmesi planlanan tatbikat türünü ve bu tatbikattan b
Fikra
(1)
Tatbikat koordinatörlüğü, tatbikatı düzenleyen ve/veya katılım sağlayan kurum ve kuruluş personeli arasından seçilir.
Fikra
(2)
Tatbikat koordinatörlüğü; tatbikatın yerini, zamanını, tatbikatta görev alacak katılımcıları/paydaşları ve sayısını, değerlendirmeci ve gözlemci olarak tatbikata katılacakların niteliği ve sayısını, tatbikatın ölçeğini, icra edilmesi planlanan tatbikat türünü ve bu tatbikattan b
Madde
MADDE 12
(1) TAMP afet grupları, ulusal düzeyd
Fikra
(1)
TAMP afet grupları, ulusal düzeyd
Madde
MADDE 13
(1) Gözlemci, tatbikat sürecine dışarıdan katılarak tatbikatın işleyişini, süreçlerini ve gelişimini gözlemler. (2) Gözlemci kabul edildiği takdirde kendisi de bireysel olarak katılabileceği gibi görev yaptığı kurum/kuruluş veya tatbikatı düzenleyen kurum tarafından da görevlendirilebilir. (3) Tatbikat koordinatörlüğü gözlemciden sürece ilişkin raporlama yapmasını talep edebilir ve talep edilen rapor 15 gün içinde tatbikat koordinatörlüğüne sunulur. (4) Gözlemci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi
Fikra
(1)
Gözlemci, tatbikat sürecine dışarıdan katılarak tatbikatın işleyişini, süreçlerini ve gelişimini gözlemler.
Fikra
(2)
Gözlemci kabul edildiği takdirde kendisi de bireysel olarak katılabileceği gibi görev yaptığı kurum/kuruluş veya tatbikatı düzenleyen kurum tarafından da görevlendirilebilir.
Fikra
(3)
Tatbikat koordinatörlüğü gözlemciden sürece ilişkin raporlama yapmasını talep edebilir ve talep edilen rapor 15 gün içinde tatbikat koordinatörlüğüne sunulur.
Fikra
(4)
Gözlemci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi
Madde
MADDE 14
(1) Değerlendirmeci, tatbikat sürecine, senaryoya, ilgili plan ve prosedürlere vâkıf, deneyimli kişiler arasından kurum içinden veya dışından tatbikat koordinatörlüğü tarafından seçilir. (2) Değerlendirmeci, tatbikat süresince hem sahada hem de yönetim ve koordinasyon merkezlerinde icra edilen faaliyetleri tatbikat senaryosuna, çalışma grubu planlarına ve güvenlik prosedürlerine göre değerlendirip raporlar. (3) Değerlendirmeci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi
Fikra
(1)
Değerlendirmeci, tatbikat sürecine, senaryoya, ilgili plan ve prosedürlere vâkıf, deneyimli kişiler arasından kurum içinden veya dışından tatbikat koordinatörlüğü tarafından seçilir.
Fikra
(2)
Değerlendirmeci, tatbikat süresince hem sahada hem de yönetim ve koordinasyon merkezlerinde icra edilen faaliyetleri tatbikat senaryosuna, çalışma grubu planlarına ve güvenlik prosedürlerine göre değerlendirip raporlar.
Fikra
(3)
Değerlendirmeci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi
Madde
MADDE 15
(1) Canlandırma oyuncuları, tatbikatın verimli geçmesine yönelik, afet anında yaşanabilec
Fikra
(1)
Canlandırma oyuncuları, tatbikatın verimli geçmesine yönelik, afet anında yaşanabilec
Madde
MADDE 16
(1) Tatbikat koordinatörlüğü bünyesinde görev yapan canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının belirlenmesine yönelik iş ve işlemler ile görevlerinin tebliği ve koordinasyonu ile yükümlüdür. (2) Canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının yerleşimini ve rollerini olay sürümlerine uygun ş
Fikra
(1)
Tatbikat koordinatörlüğü bünyesinde görev yapan canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının belirlenmesine yönelik iş ve işlemler ile görevlerinin tebliği ve koordinasyonu ile yükümlüdür.
Fikra
(2)
Canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının yerleşimini ve rollerini olay sürümlerine uygun ş
Madde
MADDE 18
(1) Saha emniyet ve güvenlik görevlileri, tatbikat için oluşturulan sahalarda çalışma alanı güvenliği ve çalışan
Fikra
(1)
Saha emniyet ve güvenlik görevlileri, tatbikat için oluşturulan sahalarda çalışma alanı güvenliği ve çalışan
Madde
MADDE 19
(1) Saha yöneticileri, tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir ve tatbikatta saha
Fikra
(1)
Saha yöneticileri, tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir ve tatbikatta saha
Madde
MADDE 20
(1) Yurt içinde ya da yurt dışında düzenlenec
Fikra
(1)
Yurt içinde ya da yurt dışında düzenlenec
Madde
MADDE 21
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 22
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
MADDE 21- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
kle görevli bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, valilikler, kaymakamlıklar, yerel yönetimler, özel ve özerk kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşları tarafından düzenlenec
Ek
EK-1
TATBİKAT TANITIM KARTI” oluşturulur. Bu süreçte tatbikat koordinatörlüğü tarafından tüm paydaşların katılımıyla “İlk Planlama Toplantısı” düzenlenerek; tatbikatın yer, zaman, amaç, hedef, uygulama esasları konularında bilgi paylaşımında bulunulur. (3) Geliştirme aşaması: Tatbikatın amacının ve ulaşılmak istenen hedeflerin belirlendiği, yer ve zaman unsurlarının kesinleştirildiği, tatbikat aşamalarının, icra edilecek senaryo ve olay sürümlerinin, diğer iş ve işlemlerin zamanlamalarının yapıldığı, senaryonun detaylarının çalışıldığı, kaynakların ve tatbikat görevlisi kurum, kuruluş ve kişilerin belirlendiği, haberleşme yöntemlerinin kesinleştirildiği, tatbikat gözlem, değerlendirme ve yönetim esaslarının belirlendiği, gözlemci ve değerlendirmecilerin belirlendiği, medya kullanım çerçevesinin çizildiği, icra edilmesi planlanan tatbikat türüne göre gerekli alan hazırlıklarının yapıldığı süreçtir. Bu süreçte tatbikat koordinatörlüğü tarafından tüm paydaşların katılımıyla “Ana Planlama” ve “Son Planlama Toplantısı” düzenlenir. (4) İcra aşaması: Tatbikatın belirlenen esaslar doğrultusunda fiilen icra edildiği, gerektiğinde dinamik olay sürümleriyle sürecin zenginliğinin ve devamlılığının sağlandığı, değerlendirmeci ve gözlemciler tarafından sürecin gözlemlenip değerlendirildiği süreçtir. (5) Raporlama aşaması: Tatbikatın fiilen icrası sonrasında matbu geri bildirim formları ve öznel görüşlerinin alınarak tatbikatın belirlenen amaca ulaşıp ulaşmadığı, iyi uygulamalar, yaşanan aksaklıklar, plan ve prosedürlerde geliştirilmesi gereken hususlar olup olmadığı ile ilgili tespit ve önerilerin; a) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan “
Ek
EK-3
TATBİKAT DEĞERLENDİRME VE ÖNERİ FORMU”nun tatbikatta görev alan tüm katılımcılar ve gözlemciler, b) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan “
Ek
EK-4
DEĞERLENDİRİCİ KONTROL LİSTESİ”nin değerlendirmeciler, tarafından doldurularak tatbikat koordinatörlüğüne sunulduğu süreçtir. Ayrıca bu aşamada, tatbikat koordinatörlüğü tarafından, tatbikatın icrasını takiben otuz gün içinde bu Yönetmeliğin ekinde yer alan “
Ek
EK-5
TATBİKAT SONUÇ RAPORU” hazırlanır ve üst yönetime sunulur. İcra şekline göre tatbikat çeşitleri MADDE 8- (1) Tatbikatlar, icra şekli bakımından; a) Masabaşı tatbikat, b) Saha tatbikatı, olmak üzere iki çeşitten oluşur. Maşabaşı tatbikat MADDE 9- (1) Masabaşı tatbikat, TAMP kapsamındaki tüm afet grubu temsilcileri, yöneticiler ile saha ekipleri temsilcilerinin katılımıyla düzenlenir. (2) Destek çözüm ortakları masabaşı tatbikatına, ana çözüm ortağının talebi üzerine katılım sağlar. (3) Masabaşı tatbikatı yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenebilir. (4) Masabaşı tatbikat, senaryoya bağlı kalarak soru-cevap oturumları şeklinde düzenlenir ve masabaşı tatbikatında karşılıklı görüş alışverişi yapılır. (5) Maşabaşı tatbikatta TAMP kapsamındaki görev ve sorumluluklar ile planların işlerliği, beklenmedik olaylara cevap verme durumları, karar verme ve koordinasyon unsurları test edilir. (6) Maşabaşı tatbikatta fiziki saha aktivitesi uygulanmaz. (7) Masabaşı tatbikat, afet ve acil durum simülasyon odaları vasıtasıyla görsel zenginlik, yorumlama ve analiz olanakları artırılarak simülatif masabaşı tatbikatı şeklinde de düzenlenebilir. (8) Masabaşı tatbikatların icrasına yönelik usul ve esaslar, Başkanlık tarafından çıkarılacak yönerge ile belirlenir. Saha tatbikatı MADDE 10- (1) Saha tatbikatı, TAMP kapsamındaki tüm afet gruplarının yönetim ve koordinasyon birimlerinin temsilcileri ve saha ekiplerinin katılımıyla düzenlenir. (2) Saha tatbikatı, fiili saha aktivitelerinin yer aldığı tatbikatlardır. (3) Destek çözüm ortakları saha tatbikatına, ana çözüm ortağının talebi üzerine tatbikatlara katılım sağlar. (4) Saha tatbikatı yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenebilir. (5) Saha tatbikatında TAMP afet gruplarının planlarında yer alan görev ve sorumluluklarını test edebilmeleri için fiili çalışma alanları hazırlanır, saha hazırlığının yapılamadığı durumlarda simülasyon ve canlandırmalardan faydalanıldığı alanlar oluşturulabilir. (6) Tatbikatın gerçeğe yakın şekilde icra edilebilmesini sağlamak amacıyla, simülatif olarak medya ekipleri ve araçları da kullanılabilir. (7) Saha tatbikatı gerçek zamanlı ya da zaman atlamalı olarak icra edilebilir. (8) Saha tatbikatında uygulanacak ana senaryoda birden fazla alt senaryo yer alabilir. (9) Saha tatbikatlarının icrasına yönelik usul ve esaslar, Başkanlık tarafından çıkarılacak yönerge ile belirlenir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Tatbikatlarda Görev Alacaklar ile Görev ve Sorumlulukları Tatbikat koordinatörlüğü MADDE 11- (1) Tatbikat koordinatörlüğü, tatbikatı düzenleyen ve/veya katılım sağlayan kurum ve kuruluş personeli arasından seçilir. (2) Tatbikat koordinatörlüğü; tatbikatın yerini, zamanını, tatbikatta görev alacak katılımcıları/paydaşları ve sayısını, değerlendirmeci ve gözlemci olarak tatbikata katılacakların niteliği ve sayısını, tatbikatın ölçeğini, icra edilmesi planlanan tatbikat türünü ve bu tatbikattan beklenen çıktılar gibi unsurları belirler. (3) Tatbikat koordinatörlüğü, bu Yönetmelik ekinde yer alan “
Ek
EK-2
TATBİKAT KOORDİNATÖRLÜĞÜ ŞEMATİK YAPI”sında belirtildiği şekilde; tatbikat sorumlusu başkanlığında, saha hazırlık sorumlusu, canlandırma oyuncuları sorumlusu, medya sorumlusu, gözlemci/değerlendirmeci sorumlusu, senaryo ve olay sürümü hazırlama sorumlusu, lojistik sorumlusu, finans sorumlusu, haberleşme ve bilişim sorumlusu, saha yönetim/saha emniyet ve güvenlik sorumlusundan oluşur. Tatbikatın kapsam ve ölçeğine göre bir kişi birden fazla görevin sorumluluğunu alabilir. (4) Tatbikat koordinatörlüğü, kendileri için belirlenen alanda görev yapar ve koordinatörlükte görevli tüm sorumluların isim ve haberleşme bilgileri bir liste hâlinde hazır bulundurulur. (5) Tatbikat koordinatörü, ekip içerisinde yer alan deneyimli personel arasından seçilir. (6) Tatbikatı düzenleyen kurum ve kuruluş veya Başkanlık, gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşlardan tatbikatla ilgili ve tatbikat süresince personel görevlendirmesi talep edebilir. (7) Tatbikat koordinatörlüğü, tatbikat süresince sırasıyla izlenecek olay sürümlerinin işleme konulmasından ve takibinden sorumludur. Gerektiğinde tatbikatı durdurabilir veya işleyişe göre tatbikata senaryoda yer almayan dinamik olay sürümü sürebilir. TAMP afet grupları MADDE 12- (1) TAMP afet grupları, ulusal düzeydeki planlarda yer alan koordinasyon ve saha ekipleri ile yerel düzey planlarda yer alan operasyon ve lojistik ekiplerini kapsar. (2) TAMP afet grupları, kendi çalışma grup planlarında yer alan usul ve esaslar doğrultusunda tatbikatta verilen görevleri icra ederler. Gözlemci MADDE 13- (1) Gözlemci, tatbikat sürecine dışarıdan katılarak tatbikatın işleyişini, süreçlerini ve gelişimini gözlemler. (2) Gözlemci kabul edildiği takdirde kendisi de bireysel olarak katılabileceği gibi görev yaptığı kurum/kuruluş veya tatbikatı düzenleyen kurum tarafından da görevlendirilebilir. (3) Tatbikat koordinatörlüğü gözlemciden sürece ilişkin raporlama yapmasını talep edebilir ve talep edilen rapor 15 gün içinde tatbikat koordinatörlüğüne sunulur. (4) Gözlemci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi ekip hâlinde birden fazla kişiden de oluşabilir. Değerlendirmeci MADDE 14- (1) Değerlendirmeci, tatbikat sürecine, senaryoya, ilgili plan ve prosedürlere vâkıf, deneyimli kişiler arasından kurum içinden veya dışından tatbikat koordinatörlüğü tarafından seçilir. (2) Değerlendirmeci, tatbikat süresince hem sahada hem de yönetim ve koordinasyon merkezlerinde icra edilen faaliyetleri tatbikat senaryosuna, çalışma grubu planlarına ve güvenlik prosedürlerine göre değerlendirip raporlar. (3) Değerlendirmeci, tatbikatın ölçeğine göre bir kişiden oluşabileceği gibi ekip hâlinde birden fazla kişiden de oluşabilir. (4) Değerlendirmeci, sahada icra edilen faaliyetlerde güvenlik riski bulunan durumlarda o sahadaki çalışmanın durdurulmasını saha güvenlik sorumlusundan veya tatbikat koordinatörlüğünden talep edebilir. (5) Değerlendirmeci, tatbikat sonunda hazırlayacağı raporu en geç 15 gün içinde tatbikat koordinatörlüğüne sunar. Canlandırma oyuncuları MADDE 15- (1) Canlandırma oyuncuları, tatbikatın verimli geçmesine yönelik, afet anında yaşanabilecek durumları gerçekçi şekilde canlandırabilmek için görev alırlar. (2) Canlandırma oyuncuları, tatbikatta yer alan personel arasından seçilebileceği gibi üniversiteler ve ilgili mevzuatta belirtilen hükümler gereği akredite olmuş ekip üyeleri, AFAD gönüllüleri ile kültür sanat ve benzeri kurum ve kuruluşlarda yer alan kişiler arasından da seçilebilirler. (3) Canlandırma oyuncuları, tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir. Tatbikat koordinatörlüğü bünyesinde görev yapan canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının belirlenmesine yönelik iş ve işlemler ile görevlerinin tebliğinden ve koordinasyonundan sorumludur. Canlandırma oyuncuları sorumlusu MADDE 16- (1) Tatbikat koordinatörlüğü bünyesinde görev yapan canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının belirlenmesine yönelik iş ve işlemler ile görevlerinin tebliği ve koordinasyonu ile yükümlüdür. (2) Canlandırma oyuncuları sorumlusu, canlandırma oyuncularının yerleşimini ve rollerini olay sürümlerine uygun şekilde yerine getirmelerini sağlar. Medya ekibi MADDE 17- (1) Medya ekibi, tatbikatı düzenleyen, katılım sağlayan kurum ve kuruluşlar ile valilik basın birimlerinden oluşturulur. (2) Medya ekibi, görsel/yazılı basın ve sosyal medya aracılığıyla tatbikatın duyurusu ile tatbikat süresince basın toplantılarının, basın bilgilendirmelerinin hazırlık ve duyurularını yapar. (3) Medya ekibi, tatbikat sürecini yazılı, sesli ve görsel olarak dijital ortamda kayıt altına alır. (4) Medya ekibi, tatbikata ilişkin basında çıkan haberleri raporlar. Saha emniyet ve güvenlik görevlileri MADDE 18- (1) Saha emniyet ve güvenlik görevlileri, tatbikat için oluşturulan sahalarda çalışma alanı güvenliği ve çalışan ekiplerin operasyon güvenliğinden sorumludur. (2) Saha emniyet ve güvenlik görevlileri tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir. (3) Tatbikatlarda çalışma sahasının birden fazla olması durumunda her çalışma sahası için en az bir saha emniyet ve güvenlik görevlisi belirlenir. Saha yöneticileri MADDE 19- (1) Saha yöneticileri, tatbikat koordinatörlüğünce belirlenir ve tatbikatta saha ekiplerinin çalışacağı alanların düzenlenmesini koordine eder. (2) Saha yöneticileri, sahadaki faaliyetlerin olay sürümüne uygun icra edilmesini sağlar. (3) Saha yöneticileri, sahada müdahale faaliyeti sırasında oluşan sorunları ve faaliyet sonucunu tatbikat koordinatörlüğüne bildirir. (4) Tatbikatlarda çalışma sahasının birden fazla olması durumunda her çalışma sahası için bir saha yöneticisi belirlenir. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Tatbikat finansmanı MADDE 20- (1) Yurt içinde ya da yurt dışında düzenlenecek olan tatbikatlarda görev alan tüm kurum ve kuruluşlar, tatbikat için ihtiyaç duyacakları finansal kaynağa yıllık bütçe planlamalarında yer verir. Yürürlük MADDE 21- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 22- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür. Ekleri için tıklayınız
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.