Yönetmelikler - Sayı: 39600

Yonetmelik Yönetmelikler 39600 27 Haziran 2022
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (97)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esasları düzenlem
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esasları düzenlem
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretime, sınavlara ve kayıtlara ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretime, sınavlara ve kayıtlara ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Aile H
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Aile H
Bent
a)
Aile H
Madde
MADDE 5
(1) Fakülteye, YÖK tarafından belirlenen kurallara göre tam zamanlı öğrenci kabul edilir. Kayıt tarihleri R
Fikra
(1)
Fakülteye, YÖK tarafından belirlenen kurallara göre tam zamanlı öğrenci kabul edilir. Kayıt tarihleri R
Madde
MADDE 6
(1) Yatay geçiş için başvuran öğrencilerde aranacak koşullar şunlardır: a) 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüks
Fikra
(1)
Yatay geçiş için başvuran öğrencilerde aranacak koşullar şunlardır: a) 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüks
Bent
a)
24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüks
Madde
MADDE 7
(1) Fakültemize kayıt yaptıran öğrenciler, kayıttan sonraki ilk iki hafta içinde muafiyet isteği ile başvurabilir. Bu başvuru öğrencinin ders, ders kurulu ve stajları için yapılabilir. Fakülte Yönetim...
Fikra
(1)
Fakültemize kayıt yaptıran öğrenciler, kayıttan sonraki ilk iki hafta içinde muafiyet isteği ile başvurabilir. Bu başvuru öğrencinin ders, ders kurulu ve stajları için yapılabilir. Fakülte Yönetim Kur...
Madde
MADDE 8
(1) Öğrencilik haklarından yararlanabilm
Fikra
(1)
Öğrencilik haklarından yararlanabilm
Madde
MADDE 9
(1) Fakültede eğitim dili Türkçe’dir. Yabancı dil (İngilizce) yeterliliği almış öğrenciler için yabancı dil dest
Fikra
(1)
Fakültede eğitim dili Türkçe’dir. Yabancı dil (İngilizce) yeterliliği almış öğrenciler için yabancı dil dest
Bent
e)
yeterliliği almış öğrenciler için yabancı dil dest
Madde
MADDE 10
(Değişik:RG-21/6/2023-32228) (1) Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden (sınıf) ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesl
Fikra
(1)
Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden (sınıf) ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesl
Bent
f)
ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesl
Madde
MADDE 11
(1) Bir dönem en az otuz iki hafta ya da 1000 saatlik eğitim-öğretim süresini kapsar. Eğitim-öğretim dönemlerinin başlangıç ve bitiş tarihleri Fakülte Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir. ...
Fikra
(1)
Bir dönem en az otuz iki hafta ya da 1000 saatlik eğitim-öğretim süresini kapsar. Eğitim-öğretim dönemlerinin başlangıç ve bitiş tarihleri Fakülte Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir. Döne...
Fikra
(2)
Bir dersin/stajın belirlenen öğrenme kazanımları için ger
Madde
MADDE 12
(1) Fakültede entegre eğitim sistemi uygulanır. Entegre tıp eğitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (teorik ve uygulama) ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyo...
Fikra
(1)
Fakültede entegre eğitim sistemi uygulanır. Entegre tıp eğitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (teorik ve uygulama) ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu d...
Bent
a)
ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu ders kurulu olarak ele alınır. Ders kuruluna temel oluşturan vücut organ sistemiyle ilgili öğrenim hedeflerine ulaşabilm
Madde
MADDE 13
(1) Eğitim Komisyonu; D
Fikra
(1)
Eğitim Komisyonu; D
Madde
MADDE 14
(1) Eğitim-öğretim programı kapsamındaki ders kurulları ve stajlarda yer alan tıp mesleği ile ilgili derslerdir. Diğer dersler
Fikra
(1)
Eğitim-öğretim programı kapsamındaki ders kurulları ve stajlarda yer alan tıp mesleği ile ilgili derslerdir. Diğer dersler
Madde
MADDE 15
(1) Diğer dersler, mesl
Fikra
(1)
Diğer dersler, mesl
Madde
MADDE 16
(1) Devamla ilgili kurallar aşağıda belirtildiği gibidir: a) Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, m...
Fikra
(1)
Devamla ilgili kurallar aşağıda belirtildiği gibidir: a) Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, makal...
Bent
a)
Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, makale sunumu, seminer, küçük grup çalışması, saha ve klinik ç...
Bent
b)
Dönem 1, 2, 3’te bir ders kurulunun teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına mazeretsiz olarak devam etmeyen öğrenci sınav hakkını kaybeder.
Bent
c)
Mazeretli veya mazeretsiz olarak bir dönemin teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, dönem sonu genel ve dönem sonu bütünleme sınavlarına giremez;...
Bent
ç)
Dönem 4 ve 5’te mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci staj sonu ve staj sonu bütünleme sınav hakkını kaybeder.
Bent
d)
Dönem 6’da mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci stajdan başarısız sayılır. İzin
Madde
MADDE 17
(1) Fakülte Yönetim Kurulu, öğrencilere haklı ve geçerli nedenler veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, araştırma gibi imkânların doğması halinde bir defaya mahsus olmak...
Fikra
(1)
Fakülte Yönetim Kurulu, öğrencilere haklı ve geçerli nedenler veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, araştırma gibi imkânların doğması halinde bir defaya mahsus olmak üze...
Fikra
(2)
İlgili yönetim kurulları ile R
Madde
MADDE 18
(1) Kayıt yenileme, devam, uygulama ve sınav şartlarından birini, Yüks
Fikra
(1)
Kayıt yenileme, devam, uygulama ve sınav şartlarından birini, Yüks
Madde
MADDE 19
(1) Öğrencilere eğitim-öğretim konularında karşılaşacağı sorunların çözümünde yardımcı olmak amacıyla, her ders yılı için fakülte öğretim üyeleri arasından D
Fikra
(1)
Öğrencilere eğitim-öğretim konularında karşılaşacağı sorunların çözümünde yardımcı olmak amacıyla, her ders yılı için fakülte öğretim üyeleri arasından D
Madde
MADDE 20
(1) Dönem 1, 2 ve 3’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır. b) D...
Fikra
(1)
Dönem 1, 2 ve 3’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır. b) Dönem...
Bent
a)
Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır.
Bent
b)
Dönem sonu genel sınavı: Her dönemin sonunda yapılan bütün ders kurullarını kapsayan sınavdır. Mazeret sınavı hariç, son ders kurulu sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılan sınavdır. Sınav, Ölçm...
Madde
MADDE 21
(1) Dönem 4 ve 5’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu...
Fikra
(1)
Dönem 4 ve 5’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu tar...
Bent
a)
Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu tarafından belirlener
Madde
MADDE 22
(1) Dönem 6 intörn h
Fikra
(1)
Dönem 6 intörn h
Madde
MADDE 23
(1) Bir sınavdaki ders ve ders gruplarının her birinden alınan puanların toplamı o sınavın notunu belirler. Notlar
Fikra
(1)
Bir sınavdaki ders ve ders gruplarının her birinden alınan puanların toplamı o sınavın notunu belirler. Notlar
Madde
MADDE 24
(1) Notlar 100 (yüz) üzerinden alınan puana göre düzenlenir. Altmış (60) ve üzeri puan alan öğrenci başarılı, altmışın altında puan alan öğrenci başarısız sayılır. (2) Ders kurullarından alınan notlar...
Fikra
(60)
ve üzeri puan alan öğrenci başarılı, altmışın altında puan alan öğrenci başarısız sayılır.
Fikra
(1)
Notlar 100 (yüz) üzerinden alınan puana göre düzenlenir. Altmış
Bent
z)
üzerinden alınan puana göre düzenlenir. Altmış
Fikra
(2)
Ders kurullarından alınan notların toplamı, toplam sınav sayısına bölüner
Madde
MADDE 25
(1) Dönem 1, 2 ve 3’te dönem notu, Dönem 4, 5 ve 6’da staj notu DC, DD, FD ve FF olan öğrenci ilgili dönemi veya stajı t
Fikra
(1)
Dönem 1, 2 ve 3’te dönem notu, Dönem 4, 5 ve 6’da staj notu DC, DD, FD ve FF olan öğrenci ilgili dönemi veya stajı t
Madde
MADDE 26
(1) Bir dersin AKTS değeri; ders saatinin yanı sıra laboratuvar, atölye, klinik çalışması, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj gibi eğitim öğretim etkinliklerinde harca...
Fikra
(1)
Bir dersin AKTS değeri; ders saatinin yanı sıra laboratuvar, atölye, klinik çalışması, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj gibi eğitim öğretim etkinliklerinde harcanan ...
Madde
MADDE 27
(1) Fakülte ilan panolarına asılan ve fakülte internet sayfasına konulan her türlü duyuru ve ilan tebligat yerine geçer. Öğrenci, sınav sonuçlarına sadece maddi hata ger
Fikra
(1)
Fakülte ilan panolarına asılan ve fakülte internet sayfasına konulan her türlü duyuru ve ilan tebligat yerine geçer. Öğrenci, sınav sonuçlarına sadece maddi hata ger
Madde
MADDE 28
(1) Tıp doktoru diploması, tıp doktorluğu için öngörülen altı yıllık eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir. (2) Diplomalara ilişkin esaslar şunlardır: a) Diplomalar Üniversite Senatosu tar...
Fikra
(1)
Tıp doktoru diploması, tıp doktorluğu için öngörülen altı yıllık eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir.
Fikra
(2)
Diplomalara ilişkin esaslar şunlardır: a) Diplomalar Üniversite Senatosu tarafından belirlenec
Bent
a)
Diplomalar Üniversite Senatosu tarafından belirlenec
Madde
MADDE 29
(1) Mezuniyet başarı derecesi; mesl
Fikra
(1)
Mezuniyet başarı derecesi; mesl
Madde
MADDE 30
(1) Öğrencinin aşağıdaki hallerde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla Fakülte ile ilişiği kesilir: a) Yüks
Fikra
(1)
Öğrencinin aşağıdaki hallerde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla Fakülte ile ilişiği kesilir: a) Yüks
Madde
MADDE 31
(1) Mazeretleri nedeniyle öğrenimlerine devam edemeyec
Fikra
(1)
Mazeretleri nedeniyle öğrenimlerine devam edemeyec
Madde
MADDE 32
(1) Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri, 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Fikra
(1)
Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri, 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Madde
MADDE 33
(1) Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt sırasında bildirdiği adrese taahhütlü olarak yapılmak veya Fakülte ilan panoları ve resmi internet sayfasında duyurulmak suretiyle tamamlanmış say...
Fikra
(1)
Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt sırasında bildirdiği adrese taahhütlü olarak yapılmak veya Fakülte ilan panoları ve resmi internet sayfasında duyurulmak suretiyle tamamlanmış sayılır...
Fikra
(2)
Fakülteye kaydolurken bildirdikleri ikamet adresini değiştirdikleri halde Fakültenin öğrenci işleri birimine bildirmemiş olan öğrenciler ile vermiş oldukları adreste
Madde
MADDE 34
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 31/10/2011 tarihli ve 28101 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 31/10/2011 tarihli ve 28101 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilg...
Madde
MADDE 35
(1) 23/9/2013 tarihli ve 28774 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Fikra
(1)
23/9/2013 tarihli ve 28774 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Madde
MADDE 36
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 37
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi R
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi R
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki hükümler doğrultusunda bazı dersler yabancı dilde yapılabilir. Eğitim-öğretim süresi MADDE 10- (Değişik:RG-21/6/2023-32228) (1) Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden (sınıf...
Yurutme
YÜRÜTME
kle yükümlüdür. c) Öğrenciler eğitim gördüğü anabilim ve bilim dallarının şartlarına uymak, nöbet tutmak, ameliyat, laboratuvar çalışması, olgu sunumu, konferans, seminer ve benzeri diğer etkinliklere...
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (97 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esasları düzenlem
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esasları düzenlem
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretime, sınavlara ve kayıtlara ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretime, sınavlara ve kayıtlara ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Aile H
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) Aile H
Bent
a)
Aile H
Madde
MADDE 5
(1) Fakülteye, YÖK tarafından belirlenen kurallara göre tam zamanlı öğrenci kabul edilir. Kayıt tarihleri R
Fikra
(1)
Fakülteye, YÖK tarafından belirlenen kurallara göre tam zamanlı öğrenci kabul edilir. Kayıt tarihleri R
Madde
MADDE 6
(1) Yatay geçiş için başvuran öğrencilerde aranacak koşullar şunlardır: a) 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüks
Fikra
(1)
Yatay geçiş için başvuran öğrencilerde aranacak koşullar şunlardır: a) 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüks
Bent
a)
24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüks
Madde
MADDE 7
(1) Fakültemize kayıt yaptıran öğrenciler, kayıttan sonraki ilk iki hafta içinde muafiyet isteği ile başvurabilir. Bu başvuru öğrencinin ders, ders kurulu ve stajları için yapılabilir. Fakülte Yönetim Kurulu ilgili intibak komisyonu kararlarına istinaden ders, ders kurulu ve stajların içeriklerini dikkate alarak muafiyet başvurularını karara bağlar. Kayıt yenileme
Fikra
(1)
Fakültemize kayıt yaptıran öğrenciler, kayıttan sonraki ilk iki hafta içinde muafiyet isteği ile başvurabilir. Bu başvuru öğrencinin ders, ders kurulu ve stajları için yapılabilir. Fakülte Yönetim Kurulu ilgili intibak komisyonu kararlarına istinaden ders, ders kurulu ve stajların içeriklerini dikkate alarak muafiyet başvurularını karara bağlar. Kayıt yenileme
Madde
MADDE 8
(1) Öğrencilik haklarından yararlanabilm
Fikra
(1)
Öğrencilik haklarından yararlanabilm
Madde
MADDE 9
(1) Fakültede eğitim dili Türkçe’dir. Yabancı dil (İngilizce) yeterliliği almış öğrenciler için yabancı dil dest
Fikra
(1)
Fakültede eğitim dili Türkçe’dir. Yabancı dil (İngilizce) yeterliliği almış öğrenciler için yabancı dil dest
Bent
e)
yeterliliği almış öğrenciler için yabancı dil dest
Madde
MADDE 10
(Değişik:RG-21/6/2023-32228) (1) Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden (sınıf) ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesl
Fikra
(1)
Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden (sınıf) ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesl
Bent
f)
ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesl
Madde
MADDE 11
(1) Bir dönem en az otuz iki hafta ya da 1000 saatlik eğitim-öğretim süresini kapsar. Eğitim-öğretim dönemlerinin başlangıç ve bitiş tarihleri Fakülte Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir. Dönem 6’da eğitim-öğretim elli iki haftalık bir süreyi kapsar. (2) Bir dersin/stajın belirlenen öğrenme kazanımları için ger
Fikra
(1)
Bir dönem en az otuz iki hafta ya da 1000 saatlik eğitim-öğretim süresini kapsar. Eğitim-öğretim dönemlerinin başlangıç ve bitiş tarihleri Fakülte Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir. Dönem 6’da eğitim-öğretim elli iki haftalık bir süreyi kapsar.
Fikra
(2)
Bir dersin/stajın belirlenen öğrenme kazanımları için ger
Madde
MADDE 12
(1) Fakültede entegre eğitim sistemi uygulanır. Entegre tıp eğitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (teorik ve uygulama) ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu ders kurulu olarak ele alınır. Ders kuruluna temel oluşturan vücut organ sistemiyle ilgili öğrenim hedeflerine ulaşabilm
Fikra
(1)
Fakültede entegre eğitim sistemi uygulanır. Entegre tıp eğitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (teorik ve uygulama) ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu ders kurulu olarak ele alınır. Ders kuruluna temel oluşturan vücut organ sistemiyle ilgili öğrenim hedeflerine ulaşabilm
Bent
a)
ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu ders kurulu olarak ele alınır. Ders kuruluna temel oluşturan vücut organ sistemiyle ilgili öğrenim hedeflerine ulaşabilm
Madde
MADDE 13
(1) Eğitim Komisyonu; D
Fikra
(1)
Eğitim Komisyonu; D
Madde
MADDE 14
(1) Eğitim-öğretim programı kapsamındaki ders kurulları ve stajlarda yer alan tıp mesleği ile ilgili derslerdir. Diğer dersler
Fikra
(1)
Eğitim-öğretim programı kapsamındaki ders kurulları ve stajlarda yer alan tıp mesleği ile ilgili derslerdir. Diğer dersler
Madde
MADDE 15
(1) Diğer dersler, mesl
Fikra
(1)
Diğer dersler, mesl
Madde
MADDE 16
(1) Devamla ilgili kurallar aşağıda belirtildiği gibidir: a) Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, makale sunumu, seminer, küçük grup çalışması, saha ve klinik çalışmaları gibi hususları kapsar. Stajlar tam gün olarak değerlendirilir. b) Dönem 1, 2, 3’te bir ders kurulunun teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına mazeretsiz olarak devam etmeyen öğrenci sınav hakkını kaybeder. c) Mazeretli veya mazeretsiz olarak bir dönemin teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, dönem sonu genel ve dönem sonu bütünleme sınavlarına giremez; bu süre mazeretsizse eğitim süresinden sayılır, mazeretliyse eğitim süresinden sayılmaz. ç) Dönem 4 ve 5’te mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci staj sonu ve staj sonu bütünleme sınav hakkını kaybeder. d) Dönem 6’da mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci stajdan başarısız sayılır. İzin
Fikra
(1)
Devamla ilgili kurallar aşağıda belirtildiği gibidir: a) Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, makale sunumu, seminer, küçük grup çalışması, saha ve klinik çalışmaları gibi hususları kapsar. Stajlar tam gün olarak değerlendirilir. b) Dönem 1, 2, 3’te bir ders kurulunun teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına mazeretsiz olarak devam etmeyen öğrenci sınav hakkını kaybeder. c) Mazeretli veya mazeretsiz olarak bir dönemin teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, dönem sonu genel ve dönem sonu bütünleme sınavlarına giremez; bu süre mazeretsizse eğitim süresinden sayılır, mazeretliyse eğitim süresinden sayılmaz. ç) Dönem 4 ve 5’te mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci staj sonu ve staj sonu bütünleme sınav hakkını kaybeder. d) Dönem 6’da mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci stajdan başarısız sayılır. İzin
Bent
a)
Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, makale sunumu, seminer, küçük grup çalışması, saha ve klinik çalışmaları gibi hususları kapsar. Stajlar tam gün olarak değerlendirilir.
Bent
b)
Dönem 1, 2, 3’te bir ders kurulunun teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına mazeretsiz olarak devam etmeyen öğrenci sınav hakkını kaybeder.
Bent
c)
Mazeretli veya mazeretsiz olarak bir dönemin teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, dönem sonu genel ve dönem sonu bütünleme sınavlarına giremez; bu süre mazeretsizse eğitim süresinden sayılır, mazeretliyse eğitim süresinden sayılmaz.
Bent
ç)
Dönem 4 ve 5’te mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci staj sonu ve staj sonu bütünleme sınav hakkını kaybeder.
Bent
d)
Dönem 6’da mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci stajdan başarısız sayılır. İzin
Madde
MADDE 17
(1) Fakülte Yönetim Kurulu, öğrencilere haklı ve geçerli nedenler veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, araştırma gibi imkânların doğması halinde bir defaya mahsus olmak üzere bir yıla kadar izin verebilir. Bu izin akademik yıl başlamadan önce istenir ve bu süre yasal eğitim-öğretim süresinden sayılır. (2) İlgili yönetim kurulları ile R
Fikra
(1)
Fakülte Yönetim Kurulu, öğrencilere haklı ve geçerli nedenler veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, araştırma gibi imkânların doğması halinde bir defaya mahsus olmak üzere bir yıla kadar izin verebilir. Bu izin akademik yıl başlamadan önce istenir ve bu süre yasal eğitim-öğretim süresinden sayılır.
Fikra
(2)
İlgili yönetim kurulları ile R
Madde
MADDE 18
(1) Kayıt yenileme, devam, uygulama ve sınav şartlarından birini, Yüks
Fikra
(1)
Kayıt yenileme, devam, uygulama ve sınav şartlarından birini, Yüks
Madde
MADDE 19
(1) Öğrencilere eğitim-öğretim konularında karşılaşacağı sorunların çözümünde yardımcı olmak amacıyla, her ders yılı için fakülte öğretim üyeleri arasından D
Fikra
(1)
Öğrencilere eğitim-öğretim konularında karşılaşacağı sorunların çözümünde yardımcı olmak amacıyla, her ders yılı için fakülte öğretim üyeleri arasından D
Madde
MADDE 20
(1) Dönem 1, 2 ve 3’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır. b) Dönem sonu genel sınavı: Her dönemin sonunda yapılan bütün ders kurullarını kapsayan sınavdır. Mazeret sınavı hariç, son ders kurulu sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılan sınavdır. Sınav, Ölçme ve Değerlendirme Komisyonunun desteğiyle dönem içind
Fikra
(1)
Dönem 1, 2 ve 3’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır. b) Dönem sonu genel sınavı: Her dönemin sonunda yapılan bütün ders kurullarını kapsayan sınavdır. Mazeret sınavı hariç, son ders kurulu sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılan sınavdır. Sınav, Ölçme ve Değerlendirme Komisyonunun desteğiyle dönem içind
Bent
a)
Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır.
Bent
b)
Dönem sonu genel sınavı: Her dönemin sonunda yapılan bütün ders kurullarını kapsayan sınavdır. Mazeret sınavı hariç, son ders kurulu sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılan sınavdır. Sınav, Ölçme ve Değerlendirme Komisyonunun desteğiyle dönem içind
Madde
MADDE 21
(1) Dönem 4 ve 5’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu tarafından belirlener
Fikra
(1)
Dönem 4 ve 5’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu tarafından belirlener
Bent
a)
Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu tarafından belirlener
Madde
MADDE 22
(1) Dönem 6 intörn h
Fikra
(1)
Dönem 6 intörn h
Madde
MADDE 23
(1) Bir sınavdaki ders ve ders gruplarının her birinden alınan puanların toplamı o sınavın notunu belirler. Notlar
Fikra
(1)
Bir sınavdaki ders ve ders gruplarının her birinden alınan puanların toplamı o sınavın notunu belirler. Notlar
Madde
MADDE 24
(1) Notlar 100 (yüz) üzerinden alınan puana göre düzenlenir. Altmış (60) ve üzeri puan alan öğrenci başarılı, altmışın altında puan alan öğrenci başarısız sayılır. (2) Ders kurullarından alınan notların toplamı, toplam sınav sayısına bölüner
Fikra
(60)
ve üzeri puan alan öğrenci başarılı, altmışın altında puan alan öğrenci başarısız sayılır.
Fikra
(1)
Notlar 100 (yüz) üzerinden alınan puana göre düzenlenir. Altmış
Bent
z)
üzerinden alınan puana göre düzenlenir. Altmış
Fikra
(2)
Ders kurullarından alınan notların toplamı, toplam sınav sayısına bölüner
Madde
MADDE 25
(1) Dönem 1, 2 ve 3’te dönem notu, Dönem 4, 5 ve 6’da staj notu DC, DD, FD ve FF olan öğrenci ilgili dönemi veya stajı t
Fikra
(1)
Dönem 1, 2 ve 3’te dönem notu, Dönem 4, 5 ve 6’da staj notu DC, DD, FD ve FF olan öğrenci ilgili dönemi veya stajı t
Madde
MADDE 26
(1) Bir dersin AKTS değeri; ders saatinin yanı sıra laboratuvar, atölye, klinik çalışması, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj gibi eğitim öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamandan oluşur. Sınav notuna itiraz ve ilan
Fikra
(1)
Bir dersin AKTS değeri; ders saatinin yanı sıra laboratuvar, atölye, klinik çalışması, ödev, uygulama, proje, seminer, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj gibi eğitim öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamandan oluşur. Sınav notuna itiraz ve ilan
Madde
MADDE 27
(1) Fakülte ilan panolarına asılan ve fakülte internet sayfasına konulan her türlü duyuru ve ilan tebligat yerine geçer. Öğrenci, sınav sonuçlarına sadece maddi hata ger
Fikra
(1)
Fakülte ilan panolarına asılan ve fakülte internet sayfasına konulan her türlü duyuru ve ilan tebligat yerine geçer. Öğrenci, sınav sonuçlarına sadece maddi hata ger
Madde
MADDE 28
(1) Tıp doktoru diploması, tıp doktorluğu için öngörülen altı yıllık eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir. (2) Diplomalara ilişkin esaslar şunlardır: a) Diplomalar Üniversite Senatosu tarafından belirlenec
Fikra
(1)
Tıp doktoru diploması, tıp doktorluğu için öngörülen altı yıllık eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara verilir.
Fikra
(2)
Diplomalara ilişkin esaslar şunlardır: a) Diplomalar Üniversite Senatosu tarafından belirlenec
Bent
a)
Diplomalar Üniversite Senatosu tarafından belirlenec
Madde
MADDE 29
(1) Mezuniyet başarı derecesi; mesl
Fikra
(1)
Mezuniyet başarı derecesi; mesl
Madde
MADDE 30
(1) Öğrencinin aşağıdaki hallerde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla Fakülte ile ilişiği kesilir: a) Yüks
Fikra
(1)
Öğrencinin aşağıdaki hallerde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla Fakülte ile ilişiği kesilir: a) Yüks
Madde
MADDE 31
(1) Mazeretleri nedeniyle öğrenimlerine devam edemeyec
Fikra
(1)
Mazeretleri nedeniyle öğrenimlerine devam edemeyec
Madde
MADDE 32
(1) Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri, 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Fikra
(1)
Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri, 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Madde
MADDE 33
(1) Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt sırasında bildirdiği adrese taahhütlü olarak yapılmak veya Fakülte ilan panoları ve resmi internet sayfasında duyurulmak suretiyle tamamlanmış sayılır. (2) Fakülteye kaydolurken bildirdikleri ikamet adresini değiştirdikleri halde Fakültenin öğrenci işleri birimine bildirmemiş olan öğrenciler ile vermiş oldukları adreste
Fikra
(1)
Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt sırasında bildirdiği adrese taahhütlü olarak yapılmak veya Fakülte ilan panoları ve resmi internet sayfasında duyurulmak suretiyle tamamlanmış sayılır.
Fikra
(2)
Fakülteye kaydolurken bildirdikleri ikamet adresini değiştirdikleri halde Fakültenin öğrenci işleri birimine bildirmemiş olan öğrenciler ile vermiş oldukları adreste
Madde
MADDE 34
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 31/10/2011 tarihli ve 28101 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; 31/10/2011 tarihli ve 28101 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Madde
MADDE 35
(1) 23/9/2013 tarihli ve 28774 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Fikra
(1)
23/9/2013 tarihli ve 28774 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Madde
MADDE 36
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 37
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi R
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi R
Yururluk
YÜRÜRLÜK
teki hükümler doğrultusunda bazı dersler yabancı dilde yapılabilir. Eğitim-öğretim süresi MADDE 10- (Değişik:RG-21/6/2023-32228) (1) Tıp eğitimi her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden (sınıf) ya da 5500 saatlik teorik ve uygulama eğitiminden oluşur. Bir dönemde mesleki derslerin tamamında başarılı olamayan öğrenci, bir üst döneme devam edemez. (2) Fakültede azami eğitim süresi dokuz yıldır. Öğrenciler tıp eğitimini her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın azami dokuz yılda tamamlamak zorundadır. Bu azami eğitim süresinde eğitimini tamamlayamayan öğrenciler hakkında aşağıdaki hükümler uygulanır: a) Azami öğrenim süresi sonunda hiç yapmadığı, başarısız ve/veya devamsızlık nedeniyle başarısız olduğu staj sayısı altı ve daha fazla olan öğrencinin Fakülte ile ilişiği kesilir. b) Azami öğrenim süresi sonunda (a) bendi kapsamı dışında kalan son sınıf (intörn) öğrencilerine, 6 ncı sınıf intörn hekimlik döneminde devam koşulunu yerine getirerek başarısız oldukları tüm stajlar için iki ek uygulamalı eğitim tekrarı hakkı verilir. Bu staj tekrarları sonunda, mezun olması için başarması gereken staj sayısını, hiç yapmadığı ve devam koşulunu yerine getirmediği stajlar da dâhil olmak üzere, beşe indiremeyen öğrencinin Fakülte ile ilişiği kesilir. c) Azami öğrenim süresi sonunda veya (b) bendi uyarınca yaptığı staj tekrarları sonunda bir stajdan başarısız olan son sınıf intörn öğrencilerine sınırsız staj hakkı verilir. ç) Staj tekrarları sonunda, mezun olması için başarması gereken toplam staj sayısı, hiç yapmadığı ve devam koşulunu yerine getirmediği stajlar da dâhil olmak üzere en çok beş olan son sınıf intörn öğrencilerine üç staj tekrarı hakkı verilir. d) Azami öğrenim süresi sonunda ek staj hakkını kullanmadan, mezun olması için başarması gereken toplam staj sayısı, programına hiç almadığı ve devam koşulunu yerine getirmediği stajlar da dâhil olmak üzere en fazla beş olan son sınıf intörün öğrencilerine, dört ek staj tekrarı hakkı verilir. e) (ç) ve (d) bentleri uyarınca verilen ek süre sonunda mezun olamayan öğrencinin Fakülte ile ilişiği kesilir. (3) Sınırsız staj hakkı ancak devam koşulunun yerine getirilmesiyle kullanılabilir. Sınırsız hak kullanma durumunda olan öğrenciler devam ettiği staj başına öğrenci katkı payını ödemeye devam ederler. Ancak bu sınırsız staj hakkı kullanan öğrenciler, staj tekrarı dışındaki diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Açılacak stajlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç eğitim öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız staj tekrarı hakkından vazgeçmiş sayılır, bu haktan yararlanamaz ve Fakülte ile ilişiği kesilir. (4) Öğrencinin uzun süreli hastalık veya başka bir mazeret halinin doğması durumunda, mazeretin Fakülte Yönetim Kurulu tarafından haklı ve geçerli sayılarak kabulü şartı aranır. (5) Yükseköğretim kurumundan uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri öğrenim süresinden sayılır. (6) Fakültede eğitim gördüğü programa farklı bir diploma programından (tıp programı dışından gelen) yatay geçiş yapan öğrencilerin azami eğitim süreleri, programın azami süresinden kabul edildiği sınıf çıkartılarak hesaplanır. (7) Öğrencilerin kayıt dondurmalarına ilişkin süreler azami eğitim-öğretim süresinden sayılmaz. (8) Azami öğrenim süreleri ile ilgili olarak Yönetmelikte yer almayan hususlar Fakülte Yönetim Kurulunca karara bağlanır. Dönem süreleri MADDE 11- (1) Bir dönem en az otuz iki hafta ya da 1000 saatlik eğitim-öğretim süresini kapsar. Eğitim-öğretim dönemlerinin başlangıç ve bitiş tarihleri Fakülte Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir. Dönem 6’da eğitim-öğretim elli iki haftalık bir süreyi kapsar. (2) Bir dersin/stajın belirlenen öğrenme kazanımları için gerekli çalışma yükü dersin AKTS kredisini ifade eder. Derslerin AKTS kredisi, öğrencilerin çalışma yükleri hesaplanarak belirlenir. (3) Her ders kurulun/stajın AKTS kredisi öğretim planında belirtilir. AKTS kredisi öğrencinin dönem çalışma yükü temel alınarak ders planı ile birlikte derslerin AKTS kredisi ilgili mezuniyet öncesi koordinatörler ve Eğitim Komisyonunun önerisi üzerine Fakülte Kurulu kararı ile belirlenir. Bir öğrencinin bir yarıyıl/yılda alacağı eğitim-öğretim çalışmaları yükü ders planında gösterildiği kadardır. (4) Bir eğitim-öğretim yılı için ders ve uygulama kredisi toplamı en az 60 AKTS kredisidir. Tıp programında mezuniyet için ders ve uygulama kredisi toplamı en az 360 AKTS kredisidir. (5) Akademik Takvim, her yıl Koordinatörler Kurulu tarafından oluşturularak Eğitim Komisyonuna sunulur. Eğitim Komisyonunda görüşüldükten sonra Fakülte Kurulunca tespit edilir, Senato tarafından onaylanır ve eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilan edilir. Eğitim-öğretim yılı başlangıç ve bitiş tarihleri, sınav tarihleri, kayıt yenileme ile benzeri konular akademik takvimde belirtilir. Eğitim-öğretim sistemi MADDE 12- (1) Fakültede entegre eğitim sistemi uygulanır. Entegre tıp eğitim sisteminde, vücuttaki organ sistemlerinin dersleri (teorik ve uygulama) ilgili disiplinlerce topluca verilir ve derslerin organizasyonu ders kurulu olarak ele alınır. Ders kuruluna temel oluşturan vücut organ sistemiyle ilgili öğrenim hedeflerine ulaşabilmek için, aynı sınıfta organ sisteminin multidisipliner verilmesi temel amaçtır. Entegre tıp eğitimi sistemi gereği, öğrenci ölçme ve değerlendirmesinde entegre derslerin yürütüldüğü ders kurulunun bütününden başarı esas alınır. (2) 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda ders kurulları yer almaktadır. (3) 4, 5 ve 6 ncı sınıflarda dersler staj esasına göre yapılır. Bu sınıflarda; öğrencilerin tıbbın temel kavram ve ilkelerini, klinik olguların çözümlemesinde kullanması, tanı ve tedavi yaklaşımlarını, klinik ortamda gördüğü hasta ve hastalıklar açısından değerlendirip yorumlayarak uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilmesi, temel klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabilmesi, tıbbi uygulamalarda bilimsel, mesleki ve etik değerler konusunda uygun tutum ve davranışı sergileyebilmesini hedefleyen teorik derslerin ve uygulamaların yürütüldüğü stajlar yer almaktadır. (4) Dersler; teorik ve/veya uygulamalı (laboratuvar, sözlü, atölye çalışmaları, proje, tıp sanatına dayalı uygulamalar ve benzeri çalışmalar) dersler şeklinde olabilir. Dersler zorunlu ve/veya seçmeli olabilir. (5) Eğitim Komisyonu tarafından hazırlanan akademik takvim içerisinde, alan içi seçmeli dersler yer alabilir. Seçmeli dersler, öğrencilerin önerilen dersler içerisinden seçerek alacağı meslekle ilgili formasyonu tamamlayan derslerdir. Seçmeli derse kaydolacak öğrenci sayısının alt ve üst sınırı ilgili kurul tarafından, mevcut altyapıya göre belirlenir. Seçmeli ders kredisi tüm dönem kredisinin %10 (yüzde onunu) geçemez. (6) Her eğitim-öğretim yılı için tüm anabilim dalları Koordinatörler Kurulu tarafından belirlenen sayıda alan içi seçmeli ders hazırlığı yapmakla yükümlüdür. Öğretim üyeleri tarafından yeni eğitim-öğretim yılında uygulanmak üzere hazırlanan alan içi seçmeli ders başvuru teklifleri Koordinatörler Kurulu ve Eğitim Komisyonunda görüşülür. Ayrıca, Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı veya koordinatörlük, yeni eğitim-öğretim yılında ders kurulu ve stajlarda sınıf amaç ve öğrenim hedeflerine uygun olan alan içi seçmeli derslerin açılmasını Dekanlığa teklif edebilir. (7) Yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak alan içi seçmeli dersler Fakülte Kurulunun onayı sonrası Dekanlık tarafından ilan edilir. (8) Dikey entegrasyon dersleri her eğitim-öğretim yılı başlamadan anabilim dallarının önerisi alınarak Koordinatörler Kurulu ve Eğitim Komisyonunda görüşülüp düzenlenir. (9) Her eğitim-öğretim yılı sonunda dikey entegrasyon dersleri program değerlendirme sürecine uygun olarak değerlendirilir. (10) Ayrıca İnteraktif, Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ve güncel eğitim yöntemleri de kullanılabilir. (11) Dönem 4 ve 5 stajları birlikte değerlendirilir. (12) Stajlarda makale saatleri yapılabilir. Makale saatleri öğrenciler tarafından sunulan alan içi makaleleri kapsamaktadır. Eğitim-öğretim programı ve yürütülmesi MADDE 13- (1) Eğitim Komisyonu; Dekan veya eğitimden sorumlu Dekan yardımcısı başkanlığında Dekan tarafından üç yıl için atanan en az beş üyeden oluşur. Bu komisyon eğitim-öğretimin planlaması ile ilgili çalışmalar yapar. Gündem ile ilgili olarak Fakülte öğrenci temsilcisi Eğitim Komisyonu toplantılarına katılabilir. (2) Fakültede eğitim-öğretim Dekanlıkça görevlendirilen Eğitim Komisyonu, başkoordinatör, dönem koordinatörü, dönem koordinatör yardımcısı, ders kurulu sorumlusu, staj sorumlusu, Ölçme Değerlendirme Komisyonu ve Program Geliştirme Komisyonu tarafından yürütülür. (3) Koordinatörler Kurulu; Dekan veya eğitimden sorumlu Dekan yardımcısı başkanlığında başkoordinatör, dönem koordinatörleri ve yardımcılarından oluşur. Bu kurul eğitim-öğretimi uyum içerisinde yürütür. Kurul üyeleri Dekan tarafından bir eğitim-öğretim yılı için atanır. Görev süresi dolan koordinatör yeniden atanabilir. (4) Komisyon ve kurul üyelerinin görev süreleri Dekanın görev süresinin sona ermesi ile biter. Görevinden ayrılan üyelerin yerine süreyi tamamlamak üzere yeni üyeler atanır. (5) Kurul ve Komisyon üyeleri bir sonraki dönemin eğitim-öğretim planı ve programı ile akademik takvimi hazırlar. Bu program Eğitim Komisyonunun görüşü ile Fakülte Kurulu ve Senatonun onayına sunulur. (6) Her anabilim dalında bir öğretim üyesi, anabilim dalı başkanı tarafından staj sorumlusu olarak görevlendirilir. Staj sorumlusu, dönem koordinatörleri ile iş birliği içinde staj programının uygun bir şekilde yürütülmesinden sorumludur. (7) Eğitim ve öğretim süreçlerinin sürekli iyileştirilmesine yönelik iç ve dış kalite güvencesi uygulamaları ile eğitim ve öğretimin devamına ilişkin diğer hususlar, Yükseköğretim Kurulunun bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato tarafından belirlenir. (8) Fakültede mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile ilgili çalışma grubu, kurul, komisyon ve koordinatörlük oluşturulması Fakülte Dekanı tarafından sağlanır. (9) Ders kurulu ve staj sorumlusu, dönem koordinatörü ile birlikte programların hazırlanması, duyurulması, öğrenci ve öğretim üyesi geri bildirimlerinin alınması, sınavların yapılması, sınav sonuçlarının ve itirazların değerlendirilmesi ile ilgili işlemleri yürütür. (10) Geri bildirim komisyonu iki ayda bir toplanarak değerlendirmeler yapar. (11) Program geliştirme komisyonu yılda en az iki defa toplanarak değerlendirmeler yapar. Program geliştirme komisyonu, mezuniyet öncesi eğitim süreçleri ile ilgilenir. Komisyon, Dekanlıkça görevlendirilen, eğitimden sorumlu Dekan yardımcısı, başkoordinatör, temel tıp bilimleri, dâhili tıp bilimleri ve cerrahi tıp bilimlerini içine alan öğretim üyelerinden oluşur. Gerekli görülen toplantılara; öğrenci temsilcisi olarak, dönem 1, 2 ve 3’ten bir, dönem 4 ve 5’ten bir, dönem 6’dan bir öğrenci olmak üzere en az üç öğrenci davet edilebilir. (12) Sürekli Yenilenme ve Gelişme Komisyonu yılda en az iki defa toplanarak değerlendirmeler yapar. (13) Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu kurul sınavları ve staj sınavları sonrası olmak üzere iki ayda bir toplanarak değerlendirmeler yapar. Ölçme ve Değerlendirme Komisyon üyeleri, Dekanlıkça görevlendirilen, Dekan yardımcısı, başkoordinatör, temel tıp bilimleri, dâhili tıp bilimleri ve cerrahi tıp bilimlerini içine alan öğretim üyelerinden oluşur. Gerekli görülen toplantılara; öğrenci temsilcisi olarak, dönem 1, 2 ve 3’ten bir, dönem 4 ve 5’ten bir, dönem 6’dan bir öğrenci olmak üzere en az üç öğrenci davet edilebilir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Dersler, Devam, İzin ve Mazeretler Mesleki dersler MADDE 14- (1) Eğitim-öğretim programı kapsamındaki ders kurulları ve stajlarda yer alan tıp mesleği ile ilgili derslerdir. Diğer dersler MADDE 15- (1) Diğer dersler, mesleki dersler dışında kalan ve yükseköğretim mevzuatında belirtilen derslerdir. (2) Güncel tıp eğitimi ve mevzuatlara uygun olarak mesleki ve meslek dışı seçmeli dersler verilebilir. (3) Yabancı dil muafiyet sınavı; Üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından, her eğitim-öğretim yılı başında ilk iki hafta içinde açılan sınavdır. Bu sınavdan en az 60 (altmış) puan alan öğrenciler isterse yabancı dilden muaf sayılır. Bu öğrencilerin muafiyet sınavından aldığı notlar yabancı dil başarı notu olarak işlenir. Devamla ilgili kurallar MADDE 16- (1) Devamla ilgili kurallar aşağıda belirtildiği gibidir: a) Teorik ve uygulamalı dersler ile stajlara devam zorunludur ve yoklama yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar çalışması, tartışma, makale sunumu, seminer, küçük grup çalışması, saha ve klinik çalışmaları gibi hususları kapsar. Stajlar tam gün olarak değerlendirilir. b) Dönem 1, 2, 3’te bir ders kurulunun teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına mazeretsiz olarak devam etmeyen öğrenci sınav hakkını kaybeder. c) Mazeretli veya mazeretsiz olarak bir dönemin teorik/uygulama derslerinin ayrı ayrı olmak üzere %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, dönem sonu genel ve dönem sonu bütünleme sınavlarına giremez; bu süre mazeretsizse eğitim süresinden sayılır, mazeretliyse eğitim süresinden sayılmaz. ç) Dönem 4 ve 5’te mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci staj sonu ve staj sonu bütünleme sınav hakkını kaybeder. d) Dönem 6’da mazeretli veya mazeretsiz olarak bir stajın %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci stajdan başarısız sayılır. İzin MADDE 17- (1) Fakülte Yönetim Kurulu, öğrencilere haklı ve geçerli nedenler veya öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı burs, araştırma gibi imkânların doğması halinde bir defaya mahsus olmak üzere bir yıla kadar izin verebilir. Bu izin akademik yıl başlamadan önce istenir ve bu süre yasal eğitim-öğretim süresinden sayılır. (2) İlgili yönetim kurulları ile Rektörlük tarafından, spor karşılaşmaları, kültür ve sanat faaliyetleri ile yarışmalar gibi etkinliklerde görevlendirilen öğrencilerin, bu etkinliklere ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz. Bu öğrenciler, görevli oldukları süre içinde giremedikleri sınavlar için izinli sayılırlar. Ancak görevlendirme süresi kurul veya stajın %30’unu ve eğitim öğretim döneminde toplam on beş iş gününü geçemez. (3) Farabi, Erasmus ve benzeri yurt içi ve yurt dışı isteğe bağlı, geçici öğrenci değişimlerine ilişkin izinler Yükseköğretim Kurulunun ve Senatonun belirlediği esaslar çerçevesinde, ilgili program koordinatörünün önerisi ve Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile uygulanır. (4) Dönem 4 ve dönem 5 öğrencileri ilgili anabilim dalının staj içeriğini değerlendirmesi ve Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile yurt içi ve yurt dışı eşdeğer eğitim-öğretim kurumlarında staj yapabilir. Ancak alınacak stajların toplam süresi, ilgili döneme ait toplam staj süresinin %25’ini geçemez. (5) Yatay geçişle fakülteye kaydolan öğrencilerin intibak süreçlerine ilişkin kurum içi ve kurum dışı staj alma talepleri intibak komisyonlarının kararları doğrultusunda Fakülte Yönetim Kulunca değerlendirilir. (6) İntörnlük döneminde, yurt içi ve yurt dışı eşdeğer yükseköğretim programları arasında staj değişimi yapılamaz. (7) İntörnlük döneminde Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 22 nci maddesinin yedinci fıkrası gereği öğrencinin sağlık sorunları ile maruz kaldığı darp ve şiddet gibi mazeretlerin oluşması halinde, öğrencilerin staj değişim talepleri anılan yönetmelik hükümleri çerçevesinde Fakülte Yönetim Kurulunca ayrıca değerlendirilir. Mazeretler MADDE 18- (1) Kayıt yenileme, devam, uygulama ve sınav şartlarından birini, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği bir mazeret nedeniyle yerine getiremeyen öğrencinin hakları saklı tutulur ve kaybettiği süre yasal eğitim-öğretim süresine eklenir. (2) Öğrencinin eğitim-öğretim süresinde sağlık mazeretini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Hastanesinden, mümkün olmadığı durumlarda ise resmi yataklı tedavi kurumlarından alınacak rapor ile belgelendirmesi ve Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi gerekir. Bunların dışındaki sağlık raporları işleme alınmaz. Fakülte Yönetim Kurulunca sağlık mazereti, kabul edilen öğrenci, rapor süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremez. (3) Mazeretlerle ilgili başvurular, sağlık raporunun başlangıcından itibaren en geç beş iş günü içinde Dekanlığa yapılır. Fakülte Yönetim Kurulu öğrencinin her türlü mazeretini kabul veya reddedebilir. (4) Sağlık mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmiş olan veya tecil hakkı kaldırılarak silâh altına alınan öğrencilerin öğrenim hakları saklı tutulur. Öğrencinin mazeretin bitim tarihinden itibaren bir ay içinde Dekanlığa başvuru yapması zorunludur. (5) Öğrencilerin sağlık mazeretleri haricinde kendi kusur veya ihmalleri dışında gelişen nedenlerden doğacak her türlü mazeretler ile oluşacak devamsızlıklar Fakülte Yönetim Kurulunca değerlendirilir. Danışman MADDE 19- (1) Öğrencilere eğitim-öğretim konularında karşılaşacağı sorunların çözümünde yardımcı olmak amacıyla, her ders yılı için fakülte öğretim üyeleri arasından Dekanlıkça bir danışman atanır. Öğrenci danışmanlarının görev, yetki ve sorumlulukları Senato tarafından kabul edilen yönerge ile belirlenir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Sınavlar ve Notlar Dönem 1, 2 ve 3’te uygulanan sınavlar MADDE 20- (1) Dönem 1, 2 ve 3’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Ders kurulu sınavı: Her ders kurulunun sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulunun son dersinden en geç üç gün sonra yapılır. b) Dönem sonu genel sınavı: Her dönemin sonunda yapılan bütün ders kurullarını kapsayan sınavdır. Mazeret sınavı hariç, son ders kurulu sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılan sınavdır. Sınav, Ölçme ve Değerlendirme Komisyonunun desteğiyle dönem içindeki tüm müfredatı kapsayacak şekilde dönem koordinatörleri tarafından hazırlanır. Sınavın amaçları, kapsamı, yöntemi, soru biçimleri, soru sayısı, sınav süresi ilgili dönem koordinatörlüğü tarafından belirlenir. c) Dönem sonu bütünleme sınavı: Dönem sonu genel sınavında başarısız olan ve bu sınava girmeyen öğrenciler için dönem sonu genel sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılan sınavdır. ç) Diğer derslerin sınavları: Mesleki dersler dışında kalan derslerin sınavları dönem koordinatörlerince belirlenen tarihlerde yapılır. Dönem sonu bütünleme sınavı dönem sonu sınavından en geç yirmi bir gün sonra yapılır. d) Mazeret sınavı: Mazeretleri nedeniyle ders kurulu sınavına giremeyen ve Fakülte Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Mazeret sınavının mazereti olmaz. Ders kurulu mazeret sınavı bir defa ve Dekanlık tarafından belirlenen tarihte yapılır. Dönem sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz. e) Teorik derslerin sınavları yazılı, uygulamalı derslerin sınavları ise sözlü, yazılı, atölye çalışmaları, proje ödevi ve benzeri çalışmalar şeklinde yapılabilir. f) Bir ders veya ders grubunun teorik ve uygulamalı sınavı ders saati ağırlıklarına göre birlikte değerlendirilir. g) Uygulamalı sınavlar teorik sınavlardan önce yapılır. Uygulamalı sınava girmeyen öğrenci teorik sınava giremez. ğ) Sınavlarda usulsüzlük yapan öğrencilere 0 (sıfır) puan karşılığı olan FF notu verilir ve haklarında disiplin soruşturması açılır. h) Sınav sonuçları sınavdan sonra en geç on gün içinde ilan edilir. ı) Sınavlarla ilgili usul ve esaslar Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenir. i) Sınavlar ve uygulama esasları Eğitim-Öğretim Rehberinde belirtildiği şekliyle yapılır. Zorunlu durumların ortaya çıkması halinde Fakülte Kurulu, eğitim ve öğretim sürelerinde, sınav tarihlerinde ve bunlarla ilgili ders programlarında değişiklik ve düzenleme yapabilir. Acil durumlar dışındaki değişiklik ve düzenlemeler, Senatonun onayını takiben en geç bir hafta önceden ilgililere duyurulur. j) Ders kurulu sınavında o ders kurulunda dersi olan tüm anabilim dalları, ders kurulu sorumlusunun önerisi ile Dekanlıkça belirlenen sayıda öğretim elemanı görevlendirir. k) Zorunlu hallerde Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile ulusal ve dini bayramlar dışında cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir. l) Sınavlar, Dekanlıkça hazırlanan sınav takvimine göre yapılır. Sınav başlama saatinden itibaren on beş dakikadan sonra gelen öğrenciler sınava giremezler. Sınavın ilk ve son on beş dakikası içinde hiçbir öğrenci sınavdan çıkamaz. m) Öğrencinin sınava girme hakkı olmadığı halde sınava girmesi durumunda aldığı not, ilan edilmiş olsa dahi iptal edilir. n) Sınav kâğıtları ve/veya kayıtları en az iki yıl süre ile arşivlenir. o) Makale saatleri öğrenciler tarafından sunulan alan içi makaleleri kapsar ve değerlendirme ilgili öğretim üyeleri tarafından yapılır. Makale saatlerinin ilgili kurul sınavına katkısı eğitim öğretim dönemi başında ilgili komisyon ve kurullar tarafından ilan edilir. ö) Dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerinin akademik faaliyetlere katılımlarını teşvik etmek amacıyla ilgili eğitim-öğretim dönemi içinde yürüttükleri/katkıda bulundukları özgün klinik ve/veya deneysel çalışmalardan yapılan ve bilimsel toplantılara bildiri olarak sunulan veya ulusal/uluslararası hakemli bilimsel dergilerde yayımlanan makalelere her eğitim-öğretim yılında bir defaya mahsus olmak üzere dönem sonu genel/bütünleme sınavı yapılmadan önce, öğrencilerin yazılı olarak başvuru yapması halinde ilgili komisyon ve kurullar tarafından değerlendirilip uygun görülmesi şartıyla ilgili dönem sonu notuna bildiri için üç, makale için beş puan eklenir. Dönem 4 ve 5’te uygulanan sınavlar MADDE 21- (1) Dönem 4 ve 5’te uygulanan sınavlarla ilgili esaslar şunlardır: a) Dönem 4 ve 5’te klinik dersler staj grupları halinde yapılır. Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj süreleri, Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim-öğretim yılı başlamadan ilan edilir. b) Staj sonu sınavı: Her stajın sonunda yapılan sınavdır. Dönem 4’te ve 5’teki staj sonu sınavları yazılı ve/veya uygulamalı, Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar (OSCE) şeklinde yapılabilir. Dönem 4 ve 5’te staj sınavlarının şekli ilgili anabilim dalı tarafından dönem başında belirlenir ve zorunlu haller dışında ilgili öğretim yılı süresince değiştirilemez. Sınavlar, anabilim dalında ders veren öğretim üyesi ve görevlilerinin katılımı ile gerçekleştirilir. c) Staj sonu bütünleme sınavı: Dönem 4 ve 5’te staj sonu sınavlarında başarılı olamayan öğrenciler, bu stajların bütünleme sınavına girerler. Bütünleme sınavları dönem koordinatörlerince belirlenen tarihlerde yapılır. Bütünleme sınav veya sınavlarında başarılı olmayan öğrencilere süreler elverdiği takdirde bu staj veya stajları bir sonraki ders yılında tekrarlama hakkı verilir. Bu staj tekrarlarının tamamında devam zorunluluğu vardır. Bütünleme sınavları o dönemin son stajının bitiminden itibaren en erken on gün sonra başlayacak şekilde programlanır. ç) Mazereti kabul edilen öğrenci, yazılı müracaatı halinde aynı stajın sonraki sınavlarının birisinde mazeret sınavı hakkını kullanabilir. d) İçinde bulunulan dönem programında yer alan tüm stajlar başarı ile tamamlanmadan üst sınıfa geçilemez. Gecikmeli olarak üst sınıfa yerleştirilen veya staj tekrarında başarısız (Değişik ibare:RG-21/6/2023-32228) olup bütünlemeye kalan öğrenciler, süreler elverdiği takdirde, sınıf sonu bütünleme sınavını beklemeden devam eden programda, o dersin bir sonraki staj sonu sınavını bütünleme sınavı olarak kullanabilirler. Başarılı oldukları takdirde beklemeksizin üst sınıf staj programına yerleştirilebilirler. Bu hakkı kullanmak isteyen öğrencilerin girmek istedikleri sınav tarihinden en geç bir hafta önce öğrenci işleri birimine dilekçe ile başvurmaları gerekir. Bu durumdaki öğrenciler aynı günde en fazla iki sınava girebilirler. İlgili eğitim öğretim yılında bir sonraki staj grubunun sınavına bütünleme sınavı olarak girilmesi ve başarısız olunması durumunda stajın tekrarlanması gerekir. e) Staj sonu ve bütünleme sınavlarında başarı notu hesaplanırken, öğrencinin staj süresince yapmış olduğu çalışmalar ve uygulamalar staj karnesi ile değerlendirilir ve pratik sınav notu olarak staj başarı notuna katkıda bulunur. Staj karnesi, başarı notuna 100 (yüz) puan üzerinden en az 10 (on) en fazla 20 (yirmi) puan olacak şekilde etki eder. Staj karnesinde zorunlu işlemleri mazeretsiz olarak tamamlamayan stajyerler, staj sınavına giremezler. f) Makale saatlerinin değerlendirmesi öğretim üyeleri tarafından yapılır. Makale saatlerinin ilgili staj sınavına katkısı anabilim dalı tarafından dönem başında belirlenerek Fakülte Yönetim Kurulunun onayına sunulur. g) Sınavlarda usulsüzlük yapan öğrencilere 0 (sıfır) puan karşılığı FF notu verilir ve haklarında disiplin soruşturması açılır. ğ) Sınav sonuçları sınav tarihinden itibaren en geç on gün içinde ilan edilir. h) Stajların teorik ve/veya uygulamalı sınavı ders saati ağırlıklarına göre birlikte değerlendirilir. ı) Sınavlarla ilgili usul ve esaslar Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenir. i) Dönem 4 ve 5 öğrencilerinin akademik faaliyetlere katılımlarını teşvik etmek amacıyla ilgili eğitim-öğretim dönemi içinde yürüttükleri/katkıda bulundukları özgün klinik ve/veya deneysel çalışmalardan yapılan ve bilimsel toplantılara bildiri olarak sunulan veya ulusal/uluslararası hakemli bilimsel dergilerde yayımlanan makalelere her eğitim-öğretim yılında bir defaya mahsus olmak üzere kendi belirledikleri staj sonu sınavı/bütünleme sınavı yapılmadan önce, öğrencilerin yazılı olarak başvuru yapması halinde ilgili komisyon ve kurullar tarafından değerlendirilip uygun görülmesi şartıyla ilgili staj sonu notuna bildiri için üç, makale için beş puan eklenir. Dönem 6 öğrencilerinin değerlendirilmesi MADDE 22- (1) Dönem 6 intörn hekimlik eğitiminin amacı; öğrencinin daha önceki dönemlerde edindiği bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırarak hekimlik mesleğinin uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını hekimlik mesleğini en iyi uygulayabileceği düzeye getirmektir. Öğrencilerin Dönem 6 notu, stajlara devamları, klinik, poliklinik, laboratuvar, saha çalışmaları, seminer ve toplantılara katılımları gibi uygulamalar değerlendirilerek ilgili stajların sorumluları tarafından verilir. Dönem 6 intörn hekimlik eğitimi esasları şunlardır: a) İntörn hekimlik, aralıksız on iki ayı kapsayan bir dönemdir ve Fakülte Kurulu kararı ile belirlenen staj gruplarına ayrılarak yapılır. Her öğrenciye bu dönemde yapılan tüm çalışmaların kaydedileceği uygulama/staj karnesi verilir. b) Bu dönemde öğrenci, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmalarında öğretim elemanları gözetiminde çalışır. Öğrenci, eğitim aldığı anabilim dalına ait poliklinik, klinik, laboratuvar, ameliyathane gibi tüm bölümlerinde bulunmak ve eğitim almak zorundadır. İlgili anabilim dalı başkanı ve staj sorumlusu öğretim elemanı bu eğitimi sağlamak ve
Yurutme
YÜRÜTME
kle yükümlüdür. c) Öğrenciler eğitim gördüğü anabilim ve bilim dallarının şartlarına uymak, nöbet tutmak, ameliyat, laboratuvar çalışması, olgu sunumu, konferans, seminer ve benzeri diğer etkinliklere katılmak zorundadır. ç) Bu dönemde öğrenciler çalıştıkları her anabilim dalına ait poliklinik, klinik ve saha çalışmalarındaki gayretleri, bilimsel toplantılardaki katılımları göz önüne alınarak anabilim dalı tarafından başarılı/başarısız olarak değerlendirilir. Öğrencilerin uygulama karnesi ve staj değerlendirme formu, Öğrenci İşleri Birimi aracılığıyla ilgili anabilim dalına iletilir. d) İntörnlük eğitimi, Fakültenin anabilim/bilim dallarında yapılır. e) İntörnlük dilimlerinde yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslakları, intörnlük dönemine katkı veren anabilim dallarının akademik kurullarında görüşüler
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.