Yönetmelikler - Sayı: 40377

Yonetmelik Yönetmelikler 40377 22 Ekim 2023
Genel Bakış
PDF Görüntüle
Yapı (132)
İlişki Ağı (0)
PDF Doküman

PDF Görüntüleyici

Tarayıcınız PDF görüntülemeyi desteklemiyor

PDF İndir
Doküman Yapısı
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Mudanya Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlem
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Mudanya Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlem
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Mudanya Üniversitesinde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerine ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Mudanya Üniversitesinde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerine ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini, b) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavını, c) Enstitü: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsünü, ç)...
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini, b) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavını, c) Enstitü: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsünü, ç) Ens...
Bent
a)
AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
Bent
b)
ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavını,
Bent
c)
Enstitü: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsünü,
Bent
ç)
Enstitü Kurulu: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kurulunu,
Bent
d)
GNO: Genel not ortalamasını,
Bent
e)
İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi,
Bent
f)
Mütevelli Heyeti: Mudanya Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
Bent
g)
ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
Bent
ğ)
Proje: Tezsiz yüks
Madde
MADDE 5
(1) Lisansüstü programların öğrenim dili anabilim/anasanat dalı başkalığının önerisi ve Enstitü Kurulunun kararı üzerine Senato tarafından belirlenir. Sadece yabancı dille, sadece Türkçe veya Türkçe v...
Fikra
(1)
Lisansüstü programların öğrenim dili anabilim/anasanat dalı başkalığının önerisi ve Enstitü Kurulunun kararı üzerine Senato tarafından belirlenir. Sadece yabancı dille, sadece Türkçe veya Türkçe ve ya...
Madde
MADDE 6
(1) Lisansüstü eğitim-öğretime ilişkin hususları ve tarihleri kapsayan Akademik takvim, Enstitünün önerisi üzerine Senato tarafından ve Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir. (2) Öğrenciler ak...
Fikra
(1)
Lisansüstü eğitim-öğretime ilişkin hususları ve tarihleri kapsayan Akademik takvim, Enstitünün önerisi üzerine Senato tarafından ve Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir.
Fikra
(2)
Öğrenciler akademik takvimde belirlenen tarih ve sürelere uymak zorundadır.
Fikra
(3)
Lisansüstü eğitim-öğretim yarıyıl esasıyla yürütülür ve bir akademik yıl güz ve bahar yarıyıllarından oluşur. Ancak Senato kararıyla belirli programlarda bir yıllık sürede üç dönemi aşmamak üzere eğit...
Madde
MADDE 7
(1) Lisansüstü programlara başvuru koşulları şunlardır: a) Yüks
Fikra
(1)
Lisansüstü programlara başvuru koşulları şunlardır: a) Yüks
Madde
MADDE 8
(1) Adayların değerlendirmesi jüriler tarafından yapılır. Jüriler anabilim/anasanat dalları tarafından belirlenen en az üç üyeden oluşur. Bir anabilim/anasanat dalında yürütülen farklı lisansüstü prog...
Fikra
(1)
Adayların değerlendirmesi jüriler tarafından yapılır. Jüriler anabilim/anasanat dalları tarafından belirlenen en az üç üyeden oluşur. Bir anabilim/anasanat dalında yürütülen farklı lisansüstü programl...
Fikra
(2)
Üniversite tezli yüks
Madde
MADDE 9
(1) Bir lisansüstü programına kaydolabilm
Fikra
(1)
Bir lisansüstü programına kaydolabilm
Madde
MADDE 10
(1) Lisansüstü eğitim ve öğretim ücretlidir. (2) Eğitim ve öğretim ücreti Mütevelli Heyeti tarafından her akademik yılın sonunda bir sonraki akademik yılda uygulanmak üzere belirlenir ve öğrencileri...
Fikra
(1)
Lisansüstü eğitim ve öğretim ücretlidir.
Fikra
(2)
Eğitim ve öğretim ücreti Mütevelli Heyeti tarafından her akademik yılın sonunda bir sonraki akademik yılda uygulanmak üzere belirlenir ve öğrencilerin, ilân edilen süre içinde ödemeleri b
Madde
MADDE 13
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 14
(1) Enstitü anabilim/anasanat dalının görüşü çerçevesinde, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda başarılı bulunan adayların sayısı ilan edilen kontenjandan fazla ise, en yü...
Fikra
(1)
Enstitü anabilim/anasanat dalının görüşü çerçevesinde, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda başarılı bulunan adayların sayısı ilan edilen kontenjandan fazla ise, en yüks
Madde
MADDE 15
(1) Öğrenciler, her güz ve bahar dönemi başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, öğrenim ücretlerini ödedikten sonra derslere veya teze kayıt yaptırmak suretiyle Üniversiteye kayıtların...
Fikra
(1)
Öğrenciler, her güz ve bahar dönemi başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, öğrenim ücretlerini ödedikten sonra derslere veya teze kayıt yaptırmak suretiyle Üniversiteye kayıtlarını ye...
Madde
MADDE 16
(1) Aşağıda belirtilen nedenlerin ortaya çıkması veya öğrenci tarafından belgelendirilmesi hâlinde, öğrencinin kaydı Yönetim Kurulunun kararı ile dondurulabilir: a) Hastaneden alınan heyet raporu ile ...
Fikra
(1)
Aşağıda belirtilen nedenlerin ortaya çıkması veya öğrenci tarafından belgelendirilmesi hâlinde, öğrencinin kaydı Yönetim Kurulunun kararı ile dondurulabilir: a) Hastaneden alınan heyet raporu ile belg...
Bent
a)
Hastaneden alınan heyet raporu ile belgelenmiş sağlık sorunu olması.
Bent
b)
Doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenime ara verm
Madde
MADDE 17
(1) Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin % 70’ine, uygulamaların ise % 80’ine devam etmiş olmaları ger
Fikra
(1)
Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin % 70’ine, uygulamaların ise % 80’ine devam etmiş olmaları ger
Madde
MADDE 18
(1) Sınavlar; ara sınav, kısa sınav ve dönem içi çalışmalar, mazeret sınavı, dönem sonu (final) sınavı, bütünleme sınavı, t
Fikra
(1)
Sınavlar; ara sınav, kısa sınav ve dönem içi çalışmalar, mazeret sınavı, dönem sonu (final) sınavı, bütünleme sınavı, t
Bent
l)
sınavı, bütünleme sınavı, t
Madde
MADDE 19
(1) Lisansüstü öğreniminde öğrencinin kredili bir dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl sonu başarı notunun 4 üzerinden yüks
Fikra
(1)
Lisansüstü öğreniminde öğrencinin kredili bir dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl sonu başarı notunun 4 üzerinden yüks
Madde
MADDE 20
(1) Öğrenciler, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç üç iş günü içinde Enstitü Müdürlüğüne bir dil
Fikra
(1)
Öğrenciler, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç üç iş günü içinde Enstitü Müdürlüğüne bir dil
Madde
MADDE 21
(1) Laboratuvar, atölye, tez, bitirme çalışması ya da proje çalışması gibi dersler için muafiyet başvurusu yapılamaz. (2) Mezuniyet yükümlülüğünde yer alan derslerin en fazla yüzde yirmi beşinden muaf...
Fikra
(1)
Laboratuvar, atölye, tez, bitirme çalışması ya da proje çalışması gibi dersler için muafiyet başvurusu yapılamaz.
Fikra
(2)
Mezuniyet yükümlülüğünde yer alan derslerin en fazla yüzde yirmi beşinden muafiyet verilebilir.
Fikra
(3)
Bir dersin muafiyetinin uygun bulunabilmesi, ders notunun 4 üzerinden en az 3 olmasına bağlıdır.
Fikra
(4)
(Mülga:RG-4/1/2024-32419)
Fikra
(5)
Muafiyete ilişkin diğer esaslar Senato tarafından belirlenir. Kayıt sildirme
Madde
MADDE 22
(1) Kendi isteği ile kayıt sildirm
Fikra
(1)
Kendi isteği ile kayıt sildirm
Madde
MADDE 23
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 24
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 25
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 26
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 27
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 28
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 29
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 30
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 31
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 32
(1) Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyer
Fikra
(1)
Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyer
Madde
MADDE 33
(1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüks
Fikra
(1)
Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüks
Madde
MADDE 34
(1) Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversite kadrosunda bulunan bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez konusu ile tez başlığını Enstitüye ...
Fikra
(1)
Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversite kadrosunda bulunan bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez konusu ile tez başlığını Enstitüye öner...
Fikra
(2)
Tez danışmanı, Senatonun belirleyeceği niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. 2547 sayılı Kanunun
Madde
MADDE 35
(1) Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmes...
Fikra
(1)
Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir...
Fikra
(2)
Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği Senato tarafından kabul edilen yönerge ile belirlenir. Ancak yüks
Madde
MADDE 36
(1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. (2) Tez izleme ...
Fikra
(1)
Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur.
Fikra
(2)
Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka anabilim/anasanat dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez d...
Fikra
(3)
Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez önerisi savunması
Madde
MADDE 37
(1) Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü ...
Fikra
(1)
Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olar...
Fikra
(2)
Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt ...
Fikra
(3)
Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etm
Madde
MADDE 38
(1) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Doktora tezinin savunm...
Fikra
(1)
Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.
Fikra
(2)
Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlik...
Madde
MADDE 39
(1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshaları...
Fikra
(1)
Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını a...
Fikra
(2)
Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi...
Madde
MADDE 40
(1) Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan doktora eşdeğeri bir yüks
Fikra
(1)
Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan doktora eşdeğeri bir yüks
Madde
MADDE 41
(1) Sanatta yeterlik programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüks
Fikra
(1)
Sanatta yeterlik programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüks
Madde
MADDE 42
(1) Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı, her öğrenci için danışmanlık yapacak kendi Üniversite kadrosunda bulunan, ders ve uygulama seçimi ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çal...
Fikra
(1)
Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı, her öğrenci için danışmanlık yapacak kendi Üniversite kadrosunda bulunan, ders ve uygulama seçimi ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışma...
Madde
MADDE 43
(1) Tez hazırlayan öğrenci elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde ya...
Fikra
(1)
Tez hazırlayan öğrenci elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazara...
Fikra
(2)
Sanatta yeterlik çalışmasının savunmasından önce ve düzeltme verilen tez ve çalışmalarda ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini/çalışmasını tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabil...
Madde
MADDE 44
(1) Sanatta yeterlik çalışmasında başarılı olan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla Yüks
Fikra
(1)
Sanatta yeterlik çalışmasında başarılı olan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla Yüks
Madde
MADDE 45
(1) Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı m
Fikra
(1)
Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı m
Madde
MADDE 46
(1) Eğitim-öğretim, sınavlar, disiplin ve benzeri konularda Enstitüde ve internet sitelerinde yapılan ilanlar, öğrencinin şahsına yapılmış tebligat hükmündedir. Öğrenci hakkındaki kişisel işlemler, il...
Fikra
(1)
Eğitim-öğretim, sınavlar, disiplin ve benzeri konularda Enstitüde ve internet sitelerinde yapılan ilanlar, öğrencinin şahsına yapılmış tebligat hükmündedir. Öğrenci hakkındaki kişisel işlemler, ilk ka...
Madde
MADDE 47
(1) Sertifika programları dahil olmak üzere lisansüstü programa kayıtlı öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Fikra
(1)
Sertifika programları dahil olmak üzere lisansüstü programa kayıtlı öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Madde
MADDE 48
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yüks
Madde
MADDE 1
(1) 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüks
Fikra
(1)
6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüks
Madde
MADDE 49
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 50
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi R
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi R
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olup kayıtlı olduğu programdan mezun olan öğrenciler bu Yönetmelikte aranan koşulları yerine getirmeleri kaydıyla doktora progra...
Yururluk
YÜRÜRLÜK
MADDE 49- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 50- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi R
Ek
EK-46
ncı maddesi kapsamında kısmi zamanlı olarak görevlendirilen en az doktora derecesine sahip araştırmacılar arasından da seçilebilir. Bu durumda danışman görevlendirilmesi için öğrencinin talebi, ilgili...
Ek
EK-46
ncı maddesi kapsamında kısmi zamanlı olarak görevlendirilen en az doktora derecesine sahip araştırmacılar arasından seçilebilir. Danışman görevlendirilmesi için öğrencinin talebi, ilgili araştırmacını...
PDF Tam Görünüm Yeni Sekmede Aç
Tam Yapı Görünümü (132 madde)
Madde
MADDE 1
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Mudanya Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlem
Fikra
(1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Mudanya Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlem
Madde
MADDE 2
(1) Bu Yönetmelik, Mudanya Üniversitesinde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerine ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, Mudanya Üniversitesinde yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerine ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak
Madde
MADDE 3
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüks
Madde
MADDE 4
(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini, b) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavını, c) Enstitü: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsünü, ç) Enstitü Kurulu: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kurulunu, d) GNO: Genel not ortalamasını, e) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi, f) Mütevelli Heyeti: Mudanya Üniversitesi Mütevelli Heyetini, g) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını, ğ) Proje: Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte geçen; a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini, b) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavını, c) Enstitü: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsünü, ç) Enstitü Kurulu: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kurulunu, d) GNO: Genel not ortalamasını, e) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi, f) Mütevelli Heyeti: Mudanya Üniversitesi Mütevelli Heyetini, g) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını, ğ) Proje: Tezsiz yüks
Bent
a)
AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
Bent
b)
ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavını,
Bent
c)
Enstitü: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsünü,
Bent
ç)
Enstitü Kurulu: Mudanya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Kurulunu,
Bent
d)
GNO: Genel not ortalamasını,
Bent
e)
İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi,
Bent
f)
Mütevelli Heyeti: Mudanya Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
Bent
g)
ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
Bent
ğ)
Proje: Tezsiz yüks
Madde
MADDE 5
(1) Lisansüstü programların öğrenim dili anabilim/anasanat dalı başkalığının önerisi ve Enstitü Kurulunun kararı üzerine Senato tarafından belirlenir. Sadece yabancı dille, sadece Türkçe veya Türkçe ve yabancı dillerde karma olarak yürütülm
Fikra
(1)
Lisansüstü programların öğrenim dili anabilim/anasanat dalı başkalığının önerisi ve Enstitü Kurulunun kararı üzerine Senato tarafından belirlenir. Sadece yabancı dille, sadece Türkçe veya Türkçe ve yabancı dillerde karma olarak yürütülm
Madde
MADDE 6
(1) Lisansüstü eğitim-öğretime ilişkin hususları ve tarihleri kapsayan Akademik takvim, Enstitünün önerisi üzerine Senato tarafından ve Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir. (2) Öğrenciler akademik takvimde belirlenen tarih ve sürelere uymak zorundadır. (3) Lisansüstü eğitim-öğretim yarıyıl esasıyla yürütülür ve bir akademik yıl güz ve bahar yarıyıllarından oluşur. Ancak Senato kararıyla belirli programlarda bir yıllık sürede üç dönemi aşmamak üzere eğitim-öğretim yapılabilir, bu hallerde öğretim süreleri bakımından bir dönem bir yarıyıla denk sayılır. Bir yarıyıl veya dönem esasıyla eğitim-öğretim yapılan programlarda bir öğretim dönemi, sınav dönemi hariç en az on dört haftadan oluşur. Başvuru koşulları
Fikra
(1)
Lisansüstü eğitim-öğretime ilişkin hususları ve tarihleri kapsayan Akademik takvim, Enstitünün önerisi üzerine Senato tarafından ve Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir.
Fikra
(2)
Öğrenciler akademik takvimde belirlenen tarih ve sürelere uymak zorundadır.
Fikra
(3)
Lisansüstü eğitim-öğretim yarıyıl esasıyla yürütülür ve bir akademik yıl güz ve bahar yarıyıllarından oluşur. Ancak Senato kararıyla belirli programlarda bir yıllık sürede üç dönemi aşmamak üzere eğitim-öğretim yapılabilir, bu hallerde öğretim süreleri bakımından bir dönem bir yarıyıla denk sayılır. Bir yarıyıl veya dönem esasıyla eğitim-öğretim yapılan programlarda bir öğretim dönemi, sınav dönemi hariç en az on dört haftadan oluşur. Başvuru koşulları
Madde
MADDE 7
(1) Lisansüstü programlara başvuru koşulları şunlardır: a) Yüks
Fikra
(1)
Lisansüstü programlara başvuru koşulları şunlardır: a) Yüks
Madde
MADDE 8
(1) Adayların değerlendirmesi jüriler tarafından yapılır. Jüriler anabilim/anasanat dalları tarafından belirlenen en az üç üyeden oluşur. Bir anabilim/anasanat dalında yürütülen farklı lisansüstü programlar için ayrı jüriler kurulabilir. (2) Üniversite tezli yüks
Fikra
(1)
Adayların değerlendirmesi jüriler tarafından yapılır. Jüriler anabilim/anasanat dalları tarafından belirlenen en az üç üyeden oluşur. Bir anabilim/anasanat dalında yürütülen farklı lisansüstü programlar için ayrı jüriler kurulabilir.
Fikra
(2)
Üniversite tezli yüks
Madde
MADDE 9
(1) Bir lisansüstü programına kaydolabilm
Fikra
(1)
Bir lisansüstü programına kaydolabilm
Madde
MADDE 10
(1) Lisansüstü eğitim ve öğretim ücretlidir. (2) Eğitim ve öğretim ücreti Mütevelli Heyeti tarafından her akademik yılın sonunda bir sonraki akademik yılda uygulanmak üzere belirlenir ve öğrencilerin, ilân edilen süre içinde ödemeleri b
Fikra
(1)
Lisansüstü eğitim ve öğretim ücretlidir.
Fikra
(2)
Eğitim ve öğretim ücreti Mütevelli Heyeti tarafından her akademik yılın sonunda bir sonraki akademik yılda uygulanmak üzere belirlenir ve öğrencilerin, ilân edilen süre içinde ödemeleri b
Madde
MADDE 13
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 14
(1) Enstitü anabilim/anasanat dalının görüşü çerçevesinde, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda başarılı bulunan adayların sayısı ilan edilen kontenjandan fazla ise, en yüks
Fikra
(1)
Enstitü anabilim/anasanat dalının görüşü çerçevesinde, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda başarılı bulunan adayların sayısı ilan edilen kontenjandan fazla ise, en yüks
Madde
MADDE 15
(1) Öğrenciler, her güz ve bahar dönemi başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, öğrenim ücretlerini ödedikten sonra derslere veya teze kayıt yaptırmak suretiyle Üniversiteye kayıtlarını yenilem
Fikra
(1)
Öğrenciler, her güz ve bahar dönemi başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, öğrenim ücretlerini ödedikten sonra derslere veya teze kayıt yaptırmak suretiyle Üniversiteye kayıtlarını yenilem
Madde
MADDE 16
(1) Aşağıda belirtilen nedenlerin ortaya çıkması veya öğrenci tarafından belgelendirilmesi hâlinde, öğrencinin kaydı Yönetim Kurulunun kararı ile dondurulabilir: a) Hastaneden alınan heyet raporu ile belgelenmiş sağlık sorunu olması. b) Doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenime ara verm
Fikra
(1)
Aşağıda belirtilen nedenlerin ortaya çıkması veya öğrenci tarafından belgelendirilmesi hâlinde, öğrencinin kaydı Yönetim Kurulunun kararı ile dondurulabilir: a) Hastaneden alınan heyet raporu ile belgelenmiş sağlık sorunu olması. b) Doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenime ara verm
Bent
a)
Hastaneden alınan heyet raporu ile belgelenmiş sağlık sorunu olması.
Bent
b)
Doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenime ara verm
Madde
MADDE 17
(1) Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin % 70’ine, uygulamaların ise % 80’ine devam etmiş olmaları ger
Fikra
(1)
Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin % 70’ine, uygulamaların ise % 80’ine devam etmiş olmaları ger
Madde
MADDE 18
(1) Sınavlar; ara sınav, kısa sınav ve dönem içi çalışmalar, mazeret sınavı, dönem sonu (final) sınavı, bütünleme sınavı, t
Fikra
(1)
Sınavlar; ara sınav, kısa sınav ve dönem içi çalışmalar, mazeret sınavı, dönem sonu (final) sınavı, bütünleme sınavı, t
Bent
l)
sınavı, bütünleme sınavı, t
Madde
MADDE 19
(1) Lisansüstü öğreniminde öğrencinin kredili bir dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl sonu başarı notunun 4 üzerinden yüks
Fikra
(1)
Lisansüstü öğreniminde öğrencinin kredili bir dersten başarılı sayılabilmesi için yarıyıl sonu başarı notunun 4 üzerinden yüks
Madde
MADDE 20
(1) Öğrenciler, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç üç iş günü içinde Enstitü Müdürlüğüne bir dil
Fikra
(1)
Öğrenciler, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç üç iş günü içinde Enstitü Müdürlüğüne bir dil
Madde
MADDE 21
(1) Laboratuvar, atölye, tez, bitirme çalışması ya da proje çalışması gibi dersler için muafiyet başvurusu yapılamaz. (2) Mezuniyet yükümlülüğünde yer alan derslerin en fazla yüzde yirmi beşinden muafiyet verilebilir. (3) Bir dersin muafiyetinin uygun bulunabilmesi, ders notunun 4 üzerinden en az 3 olmasına bağlıdır. (4) (Mülga:RG-4/1/2024-32419) (5) Muafiyete ilişkin diğer esaslar Senato tarafından belirlenir. Kayıt sildirme
Fikra
(1)
Laboratuvar, atölye, tez, bitirme çalışması ya da proje çalışması gibi dersler için muafiyet başvurusu yapılamaz.
Fikra
(2)
Mezuniyet yükümlülüğünde yer alan derslerin en fazla yüzde yirmi beşinden muafiyet verilebilir.
Fikra
(3)
Bir dersin muafiyetinin uygun bulunabilmesi, ders notunun 4 üzerinden en az 3 olmasına bağlıdır.
Fikra
(4)
(Mülga:RG-4/1/2024-32419)
Fikra
(5)
Muafiyete ilişkin diğer esaslar Senato tarafından belirlenir. Kayıt sildirme
Madde
MADDE 22
(1) Kendi isteği ile kayıt sildirm
Fikra
(1)
Kendi isteği ile kayıt sildirm
Madde
MADDE 23
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 24
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 25
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 26
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 27
(1) Tezli yüks
Fikra
(1)
Tezli yüks
Madde
MADDE 28
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 29
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 30
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 31
(1) Tezsiz yüks
Fikra
(1)
Tezsiz yüks
Madde
MADDE 32
(1) Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyer
Fikra
(1)
Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyer
Madde
MADDE 33
(1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüks
Fikra
(1)
Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüks
Madde
MADDE 34
(1) Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversite kadrosunda bulunan bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez konusu ile tez başlığını Enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez önerisi Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir. Tez danışmanının, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar atanması zorunludur. (2) Tez danışmanı, Senatonun belirleyeceği niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. 2547 sayılı Kanunun
Fikra
(1)
Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversite kadrosunda bulunan bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez konusu ile tez başlığını Enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez önerisi Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir. Tez danışmanının, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar atanması zorunludur.
Fikra
(2)
Tez danışmanı, Senatonun belirleyeceği niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. 2547 sayılı Kanunun
Madde
MADDE 35
(1) Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. (2) Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği Senato tarafından kabul edilen yönerge ile belirlenir. Ancak yüks
Fikra
(1)
Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer.
Fikra
(2)
Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği Senato tarafından kabul edilen yönerge ile belirlenir. Ancak yüks
Madde
MADDE 36
(1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. (2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka anabilim/anasanat dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir. (3) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez önerisi savunması
Fikra
(1)
Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur.
Fikra
(2)
Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka anabilim/anasanat dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir.
Fikra
(3)
Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez önerisi savunması
Madde
MADDE 37
(1) Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az 15 gün önce komite üyelerine dağıtır. (2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca işlemin bitişini izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. (3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etm
Fikra
(1)
Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az 15 gün önce komite üyelerine dağıtır.
Fikra
(2)
Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca işlemin bitişini izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir.
Fikra
(3)
Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etm
Madde
MADDE 38
(1) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi Enstitüye teslim eder. Tez danışmanı söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerç
Fikra
(1)
Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.
Fikra
(2)
Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi Enstitüye teslim eder. Tez danışmanı söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerç
Madde
MADDE 39
(1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla Enstitüye gönderir. (2) Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi ş
Fikra
(1)
Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla Enstitüye gönderir.
Fikra
(2)
Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi ş
Madde
MADDE 40
(1) Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan doktora eşdeğeri bir yüks
Fikra
(1)
Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan doktora eşdeğeri bir yüks
Madde
MADDE 41
(1) Sanatta yeterlik programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüks
Fikra
(1)
Sanatta yeterlik programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüks
Madde
MADDE 42
(1) Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı, her öğrenci için danışmanlık yapacak kendi Üniversite kadrosunda bulunan, ders ve uygulama seçimi ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların yürütülmesi için bir danışman ile danışman ve öğrencinin birlikte belirleyeceği tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların konusunu ve başlığını Enstitüye önerir, bu öneri Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir. Danışmanın, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar atanması zorunludur. Sanatta yeterlik çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı ger
Fikra
(1)
Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı, her öğrenci için danışmanlık yapacak kendi Üniversite kadrosunda bulunan, ders ve uygulama seçimi ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların yürütülmesi için bir danışman ile danışman ve öğrencinin birlikte belirleyeceği tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların konusunu ve başlığını Enstitüye önerir, bu öneri Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir. Danışmanın, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar atanması zorunludur. Sanatta yeterlik çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı ger
Madde
MADDE 43
(1) Tez hazırlayan öğrenci elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak, tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Sanatta yeterlik çalışmasının savunmasından önce ve düzeltme verilen tez ve çalışmalarda ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini/çalışmasını tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi Enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerç
Fikra
(1)
Tez hazırlayan öğrenci elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak, tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur.
Fikra
(2)
Sanatta yeterlik çalışmasının savunmasından önce ve düzeltme verilen tez ve çalışmalarda ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini/çalışmasını tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi Enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerç
Madde
MADDE 44
(1) Sanatta yeterlik çalışmasında başarılı olan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla Yüks
Fikra
(1)
Sanatta yeterlik çalışmasında başarılı olan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla Yüks
Madde
MADDE 45
(1) Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı m
Fikra
(1)
Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı m
Madde
MADDE 46
(1) Eğitim-öğretim, sınavlar, disiplin ve benzeri konularda Enstitüde ve internet sitelerinde yapılan ilanlar, öğrencinin şahsına yapılmış tebligat hükmündedir. Öğrenci hakkındaki kişisel işlemler, ilk kayıtta öğrenci tarafından yazılı olarak beyan edilen veya daha sonra yazılı bildirimle değiştirilen adresine; 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun ilgili hükümleri uyarınca gönderiler
Fikra
(1)
Eğitim-öğretim, sınavlar, disiplin ve benzeri konularda Enstitüde ve internet sitelerinde yapılan ilanlar, öğrencinin şahsına yapılmış tebligat hükmündedir. Öğrenci hakkındaki kişisel işlemler, ilk kayıtta öğrenci tarafından yazılı olarak beyan edilen veya daha sonra yazılı bildirimle değiştirilen adresine; 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun ilgili hükümleri uyarınca gönderiler
Madde
MADDE 47
(1) Sertifika programları dahil olmak üzere lisansüstü programa kayıtlı öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Fikra
(1)
Sertifika programları dahil olmak üzere lisansüstü programa kayıtlı öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri 2547 sayılı Kanunun 54 üncü
Madde
MADDE 48
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yüks
Fikra
(1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yüks
Madde
MADDE 1
(1) 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüks
Fikra
(1)
6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüks
Madde
MADDE 49
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Madde
MADDE 50
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi R
Fikra
(1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi R
GeciciMadde
GEÇİCİ MADDE 1
(1) 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olup kayıtlı olduğu programdan mezun olan öğrenciler bu Yönetmelikte aranan koşulları yerine getirmeleri kaydıyla doktora programlarına kabul edilebilirler.
Yururluk
YÜRÜRLÜK
MADDE 49- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yurutme
YÜRÜTME
MADDE 50- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi R
Ek
EK-46
ncı maddesi kapsamında kısmi zamanlı olarak görevlendirilen en az doktora derecesine sahip araştırmacılar arasından da seçilebilir. Bu durumda danışman görevlendirilmesi için öğrencinin talebi, ilgili araştırmacının yazılı muvafakati ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı şarttır. Üniversitede belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde Senatonun belirlediği ilkeler çerçevesinde Enstitü Yönetim Kurulu tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir. Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. (3) Gerekli hallerde, mevcut danışmanın görüşü alınarak, anabilim/anasanat dalı başkanlığının gerekçeli önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile danışman değiştirilebilir. Yüksek lisans tezinin sonuçlanması MADDE 26- (1) Tezli yüksek lisans programında eğitim alan bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Yüksek lisans tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi anabilim/anasanat dalı başkanlığının aracılığıyla Enstitüye teslim eder. Tez danışmanı teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. (3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de Üniversite dışından olmak üzere üç öğretim üyesinden oluşur. Bu durumda ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz. (4) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla Enstitüye gönderir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en erken yedi gün, en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. (7) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (8) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (9) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Tezli yüksek lisans diploması MADDE 27- (1) Tezli yüksek lisans programından mezun olunabilmesi için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Mezuniyet yükümlülükleri kapsamında belirtilen tüm dersleri ve toplam AKTS kredisini başarıyla tamamlamak. b) Mezuniyet yükümlülüğüne sayılan derslerden en az 2,70 genel not ortalamasına sahip olmak. c) Tez savunmasında girdiği dönemde mezun olacağı diploma programında kayıt yenileme işlemini yapmış olmak. ç) Tez savunmasında başarılı olmak. d) Enstitü Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından onaylanan mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak. (2) Yüksek lisans tezinin ciltlenmiş ve şekil yönünden uygun bulunan en az bir kopyasını ve iki dijital kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitü Müdürlüğüne teslim eden yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir. (3) Enstitü Yönetim Kurulu talep halinde teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. (4) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği tarihtir. BEŞİNCİ BÖLÜM Tezsiz Yüksek Lisans Programı Amaç ve kapsam MADDE 28- (1) Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösterir. (2) Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 90 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Danışman atanması MADDE 29- (1) Tezsiz yüksek lisans programında anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için ders seçiminde ve dönem projesinin yürütülmesinde danışmanlık yapacak bir öğretim üyesi veya Senato tarafından belirlenen niteliklere sahip doktora derecesine sahip bir öğretim görevlisini en geç birinci yarıyılın sonuna kadar belirler. (2) Gerekli hallerde, danışman atanıncaya kadar danışmanlık işleri anabilim/anasanat dalı başkanlığının görevlendireceği bir öğretim üyesi tarafından geçici olarak yürütülür. (3) Gerekli hallerde, mevcut danışmanın görüşü alınarak, anabilim/anasanat dalı başkanlığının gerekçeli önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile danışman değiştirilebilir. Süre MADDE 30- (1) Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (2) Öğrenci tamamlamış olduğu dönem projesinin basılı ve dijital birer kopyasını danışman öğretim üyesinin onay yazısı ile birlikte anabilim/anasanat dalı başkanlığı kanalıyla Enstitüye teslim eder. Tezsiz yüksek lisans diploması MADDE 31- (1) Tezsiz yüksek lisans programından mezun olunabilmesi için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Mezuniyet yükümlülükleri kapsamında belirtilen tüm dersleri, dönem projesini ve toplam AKTS kredisini başarıyla tamamlamak. b) Mezuniyet yükümlülüğüne sayılan derslerden en az 2,70 genel not ortalamasına sahip olmak. c) İlgili Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından onaylanan mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlamak. (2) Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. (3) Yüksek lisans projesinin ciltlenmiş ve şekil yönünden uygun bulunan en az bir dijital kopyasını, intihal raporunu ve proje onay formunu en geç akademik takvimde yer alan eksik not girişleri için son tarihe kadar Enstitü Müdürlüğüne teslim eden öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir. ALTINCI BÖLÜM Doktora Programı Amaç ve kapsam MADDE 32- (1) Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırır. (2) Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’ den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 3,00 AKTS kredisinden oluşur. (3) Doktora programlarında anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir. (4) Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz. (5) Doktora programları ikinci öğretim olarak açılamaz. (6) Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir. Süre MADDE 33- (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. (2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir. (4) Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Tez danışmanı atanması MADDE 34- (1) Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversite kadrosunda bulunan bir tez danışmanını ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez konusu ile tez başlığını Enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez önerisi Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir. Tez danışmanının, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar atanması zorunludur. (2) Tez danışmanı, Senatonun belirleyeceği niteliklere sahip öğretim üyeleri arasından seçilir. 2547 sayılı Kanunun
Ek
EK-46
ncı maddesi kapsamında kısmi zamanlı olarak görevlendirilen en az doktora derecesine sahip araştırmacılar arasından seçilebilir. Danışman görevlendirilmesi için öğrencinin talebi, ilgili araştırmacının yazılı muvafakati ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı şarttır. Üniversitede belirlenen niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması halinde Senatonun belirlediği ilkeler çerçevesinde Enstitü Yönetim Kurulu tarafından başka bir yükseköğretim kurumundan öğretim üyesi danışman olarak seçilebilir. Doktora programlarında öğretim üyelerinin tez yönetebilmesi için başarıyla tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir. Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. (3) Gerekli hallerde, mevcut danışmanın görüşü alınarak, anabilim/anasanat dalı başkanlığının gerekçeli önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile danışman değiştirilebilir. Yeterlik sınavı MADDE 35- (1) Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. (2) Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği Senato tarafından kabul edilen yönerge ile belirlenir. Ancak yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır. (3) Yeterlik sınavları, anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından önerilen ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda Enstitü Yönetim Kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Yeterlik sınavı toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. (4) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. (5) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci başarısız olduğu bölüm/bölümlerden bir sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir. (6) Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını isteyebilir. Öğrenci, Enstitü kararıyla belirlenecek dersleri başarmak zorundadır. (7) Lisans derecesi ile doktora programına kabul edilmiş ve en az yedi dersini başarı ile tamamlamış bir öğrenci yüksek lisans programına geçebilir. Tez izleme komitesi MADDE 36- (1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci için anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. (2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka anabilim/anasanat dalı içinden ve dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir. (3) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. Tez önerisi savunması MADDE 37- (1) Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az 15 gün önce komite üyelerine dağıtır. (2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul, düzeltme veya reddedileceğine salt çoğunlukla karar verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca işlemin bitişini izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. (3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (4) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları arasında birer defa olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışması, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (5) Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın birinci fıkrada belirtilen sürede girmeyen öğrenci başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir. Doktora tezinin sonuçlandırılması MADDE 38- (1) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi Enstitüye teslim eder. Tez danışmanı söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. (3) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir. (4) Doktora tez jürisi, danışman ve anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda Yönetim Kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Ayrıca ikinci tez danışmanı oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez savunmasına alır. Tez savunma sınavı, tez çalışmasının sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez savunma toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak değerlendirilir. Bu karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Lisans derecesi ile doktoraya kabul edilmiş olanlardan tezde başarılı olamayanlar için talepleri halinde 31 inci maddeye göre tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Doktora diploması MADDE 39- (1) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla Enstitüye gönderir. (2) Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. (3) Doktora diploması üzerinde anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jürisi tarafından imzalı nüshasının Enstitüye teslim edildiği tarihtir. (4) Enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir. YEDİNCİ BÖLÜM Sanatta Yeterlik Programı Amaç ve kapsam MADDE 40- (1) Sanatta yeterlik çalışması, özgün bir sanat eserinin ortaya konulmasını, müzik ve sahne sanatlarında ise üstün bir uygulama ve yaratıcılığı amaçlayan doktora eşdeğeri bir yükseköğretim programıdır. (2) Sanatta yeterlik programı tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, uygulamalar ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalar olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik on dört ders, uygulamalar ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalar olmak üzere en az 300 AKTS kredisinden oluşur. (3) Lisansüstü dersler, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir. (4) Sanatta yeterlik öğrencileri, danışmanın önerisi ile lisans dersleri alabilir. Lisans dersleri ders yüküne ve sanatta yeterlik kredisine sayılmaz. Süre MADDE 41- (1) Sanatta yeterlik programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. (2) Sanatta yeterlik programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya Üniversitenin öngördüğü en az genel not ortalamasını sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. (3) Kredili derslerini ve uygulamalarını başarı ile bitiren, ancak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını birinci fıkrada belirtilen azami on iki yarıyıl veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir. Danışman atanması MADDE 42- (1) Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı, her öğrenci için danışmanlık yapacak kendi Üniversite kadrosunda bulunan, ders ve uygulama seçimi ile tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların yürütülmesi için bir danışman ile danışman ve öğrencinin birlikte belirleyeceği tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmaların konusunu ve başlığını Enstitüye önerir, bu öneri Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir. Danışmanın, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar atanması zorunludur. Sanatta yeterlik çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda ikinci tez danışmanı atanabilir. Sanatta yeterlik programlarında tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalar yönetilebilmesi için başarıyla tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olmak gerekir. İkinci tez danışmanı Üniversite kadrosu dışından doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip kişilerden de olabilir. (2) Danışman, Senato tarafından belirlenen öğretim üyeleri ile doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim görevlileri arasından seçilir. (3) Gerekli hallerde, mevcut danışmanın görüşü alınarak, anabilim/anasanat dalı başkanlığının gerekçeli önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile danışman değiştirilebilir. Sanatta yeterlik çalışmasının sonuçlandırılması MADDE 43- (1) Tez hazırlayan öğrenci elde ettiği sonuçları, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve belgeleyen metni Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazarak, tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Sanatta yeterlik çalışmasının savunmasından önce ve düzeltme verilen tez ve çalışmalarda ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini/çalışmasını tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi Enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez Enstitü Yönetim Kuruluna gönderilir. (3) Sanatta yeterlik çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden görüşünü yazılı olarak belirtir ve tezleri anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla Enstitüye gönderir. (4) Sanatta yeterlik jürisi, danışman ve anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Jüri, en az ikisi Üniversite dışından öğretim üyesi olmak üzere danışman dahil beş kişiden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda Yönetim Kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı kişiden oluşur. Ayrıca ikinci tez danışmanı oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin veya metnin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi sınava alır. Sınav, sanatta yeterlik çalışmasının sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Sınav öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. (6) Sınavın tamamlanmasından sonra jüri, dinleyicilere kapalı olarak, öğrencinin tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi sanatta yeterlik çalışması hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi ve sanatta yeterlik çalışması kabul edilen öğrenciler başarılı olarak değerlendirilir. Bu karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca sınavı izleyen üç gün içinde Enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi ve sanatta yeterlik çalışması başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Sanatta yeterlik çalışması hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi sanatta yeterlik çalışmasını aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak sanatta yeterlik çalışması kabul edilmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Lisans derecesi ile sanatta yeterlik programına kabul edilmiş olanlardan tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi sanatta yeterlik çalışması başarılı olamayanlar için talepleri halinde 31 inci maddeye göre tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Sanatta yeterlik diploması MADDE 44- (1) Sanatta yeterlik çalışmasında başarılı olan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanan sanat dalının özelliğine göre alanı belirleyen bir diploma verilir. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jürisi tarafından imzalı nüshasının Enstitüye teslim edildiği tarihtir. (2) Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla sanatta yeterlik tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde Enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. (3) Enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde sanatta yeterlik tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir. SEKİZİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Uzaktan öğretim MADDE 45- (1) Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın, bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak öğretim faaliyetlerinin planlandığı ve yürütüldüğü lisansüstü uzaktan öğretim programları açılabilir. Uzaktan öğretim programlarının açılabileceği alanlar, uzaktan öğretim yoluyla verilecek dersler ve kredi miktarları, ders materyallerinin hazırlanması, sınavlarının yapılma şekli, yükseköğretim kurumları arasında bu amaçla yapılacak protokoller ile uzaktan öğretime ilişkin diğer hususlar YÖK tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda uygulanır, açılacak programların teknik desteği, derslerin yayına hazırlanması ve uygulanması Üniversitenin ilgili birimi tarafından yapılır. Tebligat MADDE 46- (1) Eğitim-öğretim, sınavlar, disiplin ve benzeri konularda Enstitüde ve internet sitelerinde yapılan ilanlar, öğrencinin şahsına yapılmış tebligat hükmündedir. Öğrenci hakkındaki kişisel işlemler, ilk kayıtta öğrenci tarafından yazılı olarak beyan edilen veya daha sonra yazılı bildirimle değiştirilen adresine; 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun ilgili hükümleri uyarınca gönderilerek tebliğ edilir. Disiplin işleri MADDE 47- (1) Sertifika programları dahil olmak üzere lisansüstü programa kayıtlı öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri 2547 sayılı Kanunun 54 üncü maddesine göre yapılır. Hüküm bulunmayan haller MADDE 48- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu kararları uygulanır. Geçiş hükmü GEÇİCİ MADDE 1- (1) 6/2/2013 tarihinden önce tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olup kayıtlı olduğu programdan mezun olan öğrenciler bu Yönetmelikte aranan koşulları yerine getirmeleri kaydıyla doktora programlarına kabul edilebilirler. Yürürlük MADDE 49- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 50- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mudanya Üniversitesi Rektörü yürütür. Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin Tarihi Sayısı 22/10/2023 32347 Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin Tarihi Sayısı 1. 4/1/2024 32419 2.
İlişki Ağı Görselleştirmesi
Örnek Görselleştirme
İlişki Listesi
İlişki Bulunamadı

Bu doküman ile ilişkili başka doküman bulunmamaktadır.